Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 E70 - výběr motoru a výbavy, 4.8i, 3.0si, LPG
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: ned 24.05.2009 00:00
- Bydliště: Brno
FenixCZE-INT04 píše:Jen se pridam, ze me se 4,8 (E70) taky zahreje za par minut. Samozrejme nemuzu srovnavat nejaky drasticky mrazy tady v Brne ale pokud bylo kolem -3°. Tak sem nastartoval, sel oskrabat okna (cca 5-10 minut) a kdyz sem sedl do auta tak uz zacinalo topit a otacky byly na 500. Nevim teda, podle ceho jinyho to poznat kdyz to neukazuje teplotu
Chlapi, asi jste mě špatně pochopili nebo jsem se spíše blbě vyjádřil, myslel jsem to úplně jinak, že spotřeba začne klesat na akceptovatelnou úroveň, když jedu např. nějakou dálku, tak až za 25 -30 minut. Auto se ti možná zahřeje za 5 - 10 minut, ale spotřeba bude - zvláště ve městě kolem 16-20 litrů, než to padne níž. Zapomeňte na zahřátí auta, cílil jsem to na spotřebu.
Jednou jsem třeba ve městě viděl krásný aktuální číslo spotřeby kolem 25 litrů/100 km a trvalo motoru fakt hodně dlouho, než padnul k 16 litrům a moc se mu nechtělo. Auto už bylo dávno zahřátý, ale klesnout spotřeba ne a ne. Záleží to na hustotě dopravy, trase atd.
Asi jsem vytvořil úplně nechtěně zbytečnou diskuzi.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: ned 24.05.2009 00:00
- Bydliště: Brno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: ned 24.05.2009 00:00
- Bydliště: Brno
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 21.09.2011 00:00
Tak jsem volal panu Sloukovi, ke kterýmu jsem došel úplně náhodou přes známou manželky a kterej má servis taky v Blažovicích a kromě jinýho pro KP Design opravuje motory, výbrusy, ojnice, hlavy, atp. Říkal v podstatě to samý, co p. Beréš z KP, že sice souhlasí, že benzíny jsou většinou spolehlivější než diesly, ale ta 4.8i že je komplikovaná, komplikovanější než diesel a poruchová. Mluvil něco o Vanosech, ojnicých, spalování oleje, atd. Navíc že ve spojení s LPG se cosi pálí (nějaký přívody?). Půlce tomu jsem nerozuměl, ale jasně řekl že nad 4.8i nemám vůbec uvažovat.
Věřím, že motor může být super, pokud šlape, ale nejsem mechanik a riskovat to asi nebudu, ten diesel je asi sázka na jistotu. Buď pudu do X5 3.0d nebo do 5kovýho xD kombíka.
Byl jsem teď projet kombíky - 520dčko E61 - traktorový 4 válec, auto se celý klepalo, zvuk jak klasická rozhrkaná fabka. Ovšem pak jsem přesedl do 525ky a to bylo jinčí svezení i zvuk motoru. Akcelerace luxusní, pohodlíčko, tichoučko, dlouhodobá spotřeba do 7l/100 km - 520d jsem okamžitě zavrhnul. Kufr vypadá i přes pouhých papírových 500l taky dostatečně, manželka také nadšená (z X5 moc nebyla). Až budou děcka z baráku a budu vybírat auto pro sebe (na důchod
), tak 4.8i určitě na seznam zase zařadím, i když pak mě asi bude lákat spíš něco pohodlnějšího, jako 760Li 
Věřím, že motor může být super, pokud šlape, ale nejsem mechanik a riskovat to asi nebudu, ten diesel je asi sázka na jistotu. Buď pudu do X5 3.0d nebo do 5kovýho xD kombíka.
Byl jsem teď projet kombíky - 520dčko E61 - traktorový 4 válec, auto se celý klepalo, zvuk jak klasická rozhrkaná fabka. Ovšem pak jsem přesedl do 525ky a to bylo jinčí svezení i zvuk motoru. Akcelerace luxusní, pohodlíčko, tichoučko, dlouhodobá spotřeba do 7l/100 km - 520d jsem okamžitě zavrhnul. Kufr vypadá i přes pouhých papírových 500l taky dostatečně, manželka také nadšená (z X5 moc nebyla). Až budou děcka z baráku a budu vybírat auto pro sebe (na důchod


Mooncalf78 píše:Tak jsem volal panu Sloukovi, ke kterýmu jsem došel úplně náhodou přes známou manželky a kterej má servis taky v Blažovicích a kromě jinýho pro KP Design opravuje motory, výbrusy, ojnice, hlavy, atp. Říkal v podstatě to samý, co p. Beréš z KP, že sice souhlasí, že benzíny jsou většinou spolehlivější než diesly, ale ta 4.8i že je komplikovaná, komplikovanější než diesel a poruchová. Mluvil něco o Vanosech, ojnicých, spalování oleje, atd. Navíc že ve spojení s LPG se cosi pálí (nějaký přívody?). Půlce tomu jsem nerozuměl, ale jasně řekl že nad 4.8i nemám vůbec uvažovat.
Věřím, že motor může být super, pokud šlape, ale nejsem mechanik a riskovat to asi nebudu, ten diesel je asi sázka na jistotu. Buď pudu do X5 3.0d nebo do 5kovýho xD kombíka.
Byl jsem teď projet kombíky - 520dčko E61 - traktorový 4 válec, auto se celý klepalo, zvuk jak klasická rozhrkaná fabka. Ovšem pak jsem přesedl do 525ky a to bylo jinčí svezení i zvuk motoru. Akcelerace luxusní, pohodlíčko, tichoučko, dlouhodobá spotřeba do 7l/100 km - 520d jsem okamžitě zavrhnul. Kufr vypadá i přes pouhých papírových 500l taky dostatečně, manželka také nadšená (z X5 moc nebyla). Až budou děcka z baráku a budu vybírat auto pro sebe (na důchod), tak 4.8i určitě na seznam zase zařadím, i když pak mě asi bude lákat spíš něco pohodlnějšího, jako 760Li
Že by kvalita BMW?

Hele, fakt to zvaž. Ono jde nejvíce o to, od koho daný kousek budeš kupovat. Někdy je lepší si to auto přivézt z ciziny (ale nemusí). U nás často lidi koupí pořádnou káru, ale pak nemají "na banány", resp. na servis. Takže jezdí, dokud můžou. O tom, že nové benzínové motory mají turba a tak je důležité jako u dieselu nechat motor vychladnout po tom, co tomu dáš raketu, se ani nebavím. Sice ty novější mají funkci, že ventilátor chladí ještě chvíli po vypnutí motoru, ale to je málo.
Já tebou bych nedal na žádné řeči, nejprve bych si ujasnil, co chci! X5, kombík 5 atd.
Vybral bych si benzinové i dieselové motorizace u X5 či 5, co jsou v bazarech v nabídce a co splňují tvá kritéria a jel bych se s nimi projet. Až narazíš na kousek, který za to bude stát, tak šup s ním na diagnostiku do BMW, ať ti ho pořádně prohlídnou - díky tomu si ušetříš opravdu hodně peněz za případný další servisy. Uvidíš také, jak se bazarista bude cukat, když mu řekneš, že to chceš projít pořádným servisem, který si zvolíš ty (a ne on). Za těch pár tisíc navíc za prohlídku ti to stojí. Anebo si vem BMW Gurua s sebou!
Jinak, jestli si vybereš káry typu X5, X6, 7 (u pětky to možná bude o něco lepší) - tak to jsou sice bezva káry, ale je už tam tolik sofistikovaných zařízení, že servisovat to není žádná sranda, s tím musíš počítat. Takže náklady pak jsou mnohdy několikráte vyšší než u starého bavoráčka. Ale když narazíš na dobrej kus, o který se předchozí majitel/majitelé starali, můžeš měnit jen filtry, oleje, destičky, kotouče. Když narazíš na pastičku, můžeš měnit pumpu, převodovku, vanosy, příp. filtr pevných částic atd.
U 4.8i benzínu se předpokládá, že ten člověk prostě měl i na servis - nech si to doložit. Můžeš mít sice klidně údajně méně poruchovou dieselovou bestii X5, ale bojím se, aby nebyla více odlítaná než ty "poruchovější" benzíny.
Proto - když si dáš bokem na servis 60-100 táců, tak tě případný dražší servis nemůže překvapit. Osobně bych ale šel první cestou a daný vůz prostě nechal proklepnout pořádným BMW servisem nebo člověkem, který bramboráky dělá už léta a pořádně tomu rozumí. Očekávej stejně, že tam ty peníze časem dáš (vyšší spotřeba u benzínu, drahé pneu, havarijní pojištění, pravidelný servis atd.). A pokud řešíš spotřebu 15 litrů na 100 km u V8, tak raději do toho nechoď a jdi do nějaké 5 kombíku, příp. s horší výbavou, protože čím víc vychytávek (fičurinek) to auto bude mít, tím se toho může víc pokazit. Třílitr diesel na pětku stačí, na X5 se mi to zdá málo. Charakter benzínové V8 nikdy diesel mít nebude, prostě to zní pořád jak traktor. Diesel ospravedlňuje jen vysoký nájezd km (nevím, kolik najezdíš za rok), jinak já jsem spíše pro benzínovou variantu. Ale rozhodni se sám.
A V8 se kupuje srdcem, emocemi a ne penězmi, to nemůžeš přepočítávat.
A až budeš hodně starej, tak budeš rád, že budeš sedět doma na... - no, víš kde.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 21.09.2011 00:00
Don píše:To je, kdyz nevis poradne co chces - X5 4.8i nebo E61 525D. Auto by melo byt rozhodnutim racionalnim s prihlednutim na to, jestli se ti libi a pripada ti dostatecne komfortni.
Tjn, kdybych dal na emoce a chtíč, tak už bych měl tu 4.8i

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: ned 24.05.2009 00:00
- Bydliště: Brno
Me by jenom zajimalo, kolik Ti mechanici objektivne videli tech V8. Ja tady z toho vzdycky citim takovy to klasicky cechackovstvi - neznam to, neni to bezny, je to trochu extravagantni - radsi to poplivu.
Samozrejme nevim, jenom me to prijde takovy zvlastni. Protoze to neco malo co jsem si o techhle motorech zjistoval, byly relativne superlativy. S prihlednutim na soucasnou kvalitu motoru BMW.
Kazdopadne jak psali kolegove nademnou - je to hodne o penezich. Pneumatiky, pojisteni, benzin ... to jsou nemale polozky a dokazou hodne potahat za koule
)
Samozrejme nevim, jenom me to prijde takovy zvlastni. Protoze to neco malo co jsem si o techhle motorech zjistoval, byly relativne superlativy. S prihlednutim na soucasnou kvalitu motoru BMW.
Kazdopadne jak psali kolegove nademnou - je to hodne o penezich. Pneumatiky, pojisteni, benzin ... to jsou nemale polozky a dokazou hodne potahat za koule

- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Mooncalf78 píše:Don píše:To je, kdyz nevis poradne co chces - X5 4.8i nebo E61 525D. Auto by melo byt rozhodnutim racionalnim s prihlednutim na to, jestli se ti libi a pripada ti dostatecne komfortni.
Tjn, kdybych dal na emoce a chtíč, tak už bych měl tu 4.8iAle z toho benzínu mám teď už strach, ten servisák neměl důvod si vymýšlet (naopak). Pořád se rozhoduju mezi kombi a X5 s tím 3l dieselem, obě jsou to pěkný auta a splňují to, co od nich chci, i když každý má svoje plusy a mínusy. Ono když už diesel, tak BMW je myslím jedna z mála značek, kde se dieselu tolik nebojím jak u někoho jiného...
No nic proti pánům "servisákům", ale n62 neviděli ani z rychlíku, naprosto úžasnej motor, jediné co jednou příjde je vodní trubka, kdo to myslí s autem vážně udělá s tím celý repas za pár korun a má na dalšít 300tis km klid. Mrkni do vlákna 7er kdo má rozum má ho v e65/66.
HarryXXL +1, přesně!
Jinak, zkus se zeptat třeba Snejka, zkus zavolat Pupíkům, ať máš víc názorů.
Obvykle se dozvíš, že N62 je jeden z nejpovedenějších motorů.
Ale znovu, když trváš na tom, že chceš mít v autě turbo (nebo nedejbože dvě), dvouhmoťák, zanášející se trysky a DPF, tak do toho. Případně ještě rozvody zezadu, taky lahůdka..
Jinak, zkus se zeptat třeba Snejka, zkus zavolat Pupíkům, ať máš víc názorů.
Obvykle se dozvíš, že N62 je jeden z nejpovedenějších motorů.
Ale znovu, když trváš na tom, že chceš mít v autě turbo (nebo nedejbože dvě), dvouhmoťák, zanášející se trysky a DPF, tak do toho. Případně ještě rozvody zezadu, taky lahůdka..