Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kopání automatu při dojezdu
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
bmw116is píše:to iste mam aj ja hardyna je nova zadna naprava pevna diferak ok ale vystupna hriadel prevodovky ma volu ked nou otacam v Nku myslim ze to bude nieco mechanicke v automate
Máš pravdu, buď si připrav ranec, nebo se na to bodni. Dělá to i z 1 na 2 třeba při větší akceleraci a studenějším autě?
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Ahoj, tak ja mel po výměně oleje stejný problém, víceméně ta převodovka po výměně šla do kopru. Předchozí majitel byl totální prase a nikdy se tam olej neměnil, to se zjistilo az po demontáži.
Mě se to projevovalo tak, že sem měl kolísání otáček a cukání při ustálené jízdě, kopání z 2 na 1 a dost silné. převodovka byla líná jak šnek a chcal z ní přes těsnění olej. Došlo to do stavu kdy převodovka už vykazovala chyby a porad padala do nouzáku.
Před výměnou sice řadila plynule ale strašně pomalu a neochotně a poskakovala na z 2 na 3 neskutečně. A při dojezdu z 2 na 1 auto z 90% chcípnulo.
Resumé všechno ven, a repas převodovky, hydroměnič totál a ten to prý měl za následek, lopatky byly na kaši, poté elektroventily, kanálky KO. No ted se to dalo vše zpátky a je to jinej svět, konečně to auta i zrychluje a to plynule a nekope, no prostě paráda. U toho se udělalo XY gufer, na náhonech a co já vím co vše mě mechoš říkal.
A opět je to jen o těch předchozím majitelích, bych zakázal aby si tohle auto kupovali češi, servis 0.
Jinak koupeno v 315 a najeto 335
Mě se to projevovalo tak, že sem měl kolísání otáček a cukání při ustálené jízdě, kopání z 2 na 1 a dost silné. převodovka byla líná jak šnek a chcal z ní přes těsnění olej. Došlo to do stavu kdy převodovka už vykazovala chyby a porad padala do nouzáku.
Před výměnou sice řadila plynule ale strašně pomalu a neochotně a poskakovala na z 2 na 3 neskutečně. A při dojezdu z 2 na 1 auto z 90% chcípnulo.
Resumé všechno ven, a repas převodovky, hydroměnič totál a ten to prý měl za následek, lopatky byly na kaši, poté elektroventily, kanálky KO. No ted se to dalo vše zpátky a je to jinej svět, konečně to auta i zrychluje a to plynule a nekope, no prostě paráda. U toho se udělalo XY gufer, na náhonech a co já vím co vše mě mechoš říkal.
A opět je to jen o těch předchozím majitelích, bych zakázal aby si tohle auto kupovali češi, servis 0.
Jinak koupeno v 315 a najeto 335
To potěší...já koupil auto při 350tkm a teď mám 375tkm..automat řadí parádně..i bych řekl, že bylo servisováno. Jen když je to studený, tak vždy první přeřazení z jedna na dva je nepatrnej cuk a pak bez problémů..auto jede v pohodě, tak bych i ten olej raději udělal, ale právě toho se bojim, udělam olej a půjde to do háje 

..no nezavidim, tohle je cerna mura kazdeho z nas. Ja mam ted 180tis km, vymena oleje asi v 165, olej byl cisty bez pylin, barva dobra. Par km po vymene mi auto skocilo do auto trans failsafe asi ve 150km/h pri kick down, diag cista, od te doby nic a vse ok,. Jen sem tam trochu kopne..kdyz treba ve meste zazmatkuju a plyn seslapnu vic a min a zase vic a pri rozjezdu se studenym motorem mu 2-3s trva prerazeni z 1. na 2., jako by proste jel, ale najednou prestal zrychlovat a otacky se 2-3s nemeni, pak OK. Kdyz ale nastartuju a 5-10s jen popojedu na parkovisti a zustanu stat se zarazenym D a jedu az pak, tak uz pote radi jak po masle, hladce a plynule..
Oba co to tu píšete byl i můj problém. Každopádně já byl "bohužel"
na repas připravenej, že mě to prostě potká.
Crazy23 - To kopání s 1-2 jak píšeš, u mě dělal elktrovenitl - ten nikasilovej kanalek byl vydřenej, tak sem vyměnil radši všechny, když už repas tak radši více, než poté litovat.
Dolfus - přesně jak píše, hrozně mě to sral... že se to chovalo jako diletant, jak kdyby to auto nevědělo co po něm chci. Nejhorší byl okdyž sem chtěl předjet, noha na zem a škit škit, sek sek a nakonec sem musel dat nohu z plynu a pomalu to roztahnout.
Každopándě je to asi o tom pocitu co komu vadí, mě už to lezlo krkem, ty moje problému, tak to prostě šlo ven.

Crazy23 - To kopání s 1-2 jak píšeš, u mě dělal elktrovenitl - ten nikasilovej kanalek byl vydřenej, tak sem vyměnil radši všechny, když už repas tak radši více, než poté litovat.
Dolfus - přesně jak píše, hrozně mě to sral... že se to chovalo jako diletant, jak kdyby to auto nevědělo co po něm chci. Nejhorší byl okdyž sem chtěl předjet, noha na zem a škit škit, sek sek a nakonec sem musel dat nohu z plynu a pomalu to roztahnout.
Každopándě je to asi o tom pocitu co komu vadí, mě už to lezlo krkem, ty moje problému, tak to prostě šlo ven.
Ahoj dělalo mi to samé dojezd cuknutí.Přeřazení z P na D nebo R cuknutí.Rozjezd malé prokouznutí. řadilo to až mezi 2,5 - 3 tis.Takže repas převodovky i hydroměniče.Nyní paráda není cítit přeřazení.A řadí na dvojku 1,5tis. a další stupně cca.2tis.Nemá cenu skoušet nějaký repas za 10tis. to nikdo nedokáže udělat pořádně.
mravenec píše:Ahoj dělalo mi to samé dojezd cuknutí.Přeřazení z P na D nebo R cuknutí.Rozjezd malé prokouznutí. řadilo to až mezi 2,5 - 3 tis.Takže repas převodovky i hydroměniče.Nyní paráda není cítit přeřazení.A řadí na dvojku 1,5tis. a další stupně cca.2tis.Nemá cenu skoušet nějaký repas za 10tis. to nikdo nedokáže udělat pořádně.
Kde ti to dělali?
mravenec : a za kolik to bylo?
Arnie_one : u me to tak zle nastesti neni. Podobna chybka je spis vyjimecna tipuju tak jednou za 500km a zalezi na stupni prohrati a stylu jizdy. Pomalejsi prerazeni z 1. na 2. se studenym motorem jsem se naucil eliminovat a ostatni razeni je spis souhra okolnosti. Napr auto akorat radi, ja proslapnu na podlahu a ve vterine pustim. (delam to malo kdy, ale prazske ulice nekdy proste potrebuji)..
Arnie_one : u me to tak zle nastesti neni. Podobna chybka je spis vyjimecna tipuju tak jednou za 500km a zalezi na stupni prohrati a stylu jizdy. Pomalejsi prerazeni z 1. na 2. se studenym motorem jsem se naucil eliminovat a ostatni razeni je spis souhra okolnosti. Napr auto akorat radi, ja proslapnu na podlahu a ve vterine pustim. (delam to malo kdy, ale prazske ulice nekdy proste potrebuji)..
Dolfus.
Co si prave pamatuju ja, tak kdyz bylo studeny (prevodovka) tak radilo prave bezproblemu, jak se ohral olej byl to konec.
Jinak u me co šlo to se v převodovce udělalo, jen měnič byl 12 litru. Cely to vyslo na cca 35.
Dneska bych udelal rovnou repas a nezkousel jen vymenu oleje. Akorat sem si draze vymenil po pul roce znovu olej.
Co si prave pamatuju ja, tak kdyz bylo studeny (prevodovka) tak radilo prave bezproblemu, jak se ohral olej byl to konec.
Jinak u me co šlo to se v převodovce udělalo, jen měnič byl 12 litru. Cely to vyslo na cca 35.
Dneska bych udelal rovnou repas a nezkousel jen vymenu oleje. Akorat sem si draze vymenil po pul roce znovu olej.
Arnie_one ale i ostatni kdo vite/mate/znate, poradite nekdo prosim, if tohle chovani prevodovky auta je normalni, nebo ne?? :
1, studeny motor i automat - stane se vzdy vazne jen jednou, proste uplne PRVNI prerazeni z 1. na 2. po nastartovani studeneho motoru mu trva dele, 2s jako by se nic nedelo a pak to tam da, ale jemne..na pohodu, jen ta jakoby "pauza", kdy se mu "mene chce jet", spis pocit, ale jede. Rikam si, asi normalni. A nestane se to vubec, kdyz nastartuju, zaradim D, s autem pohnu byt o centimetr a treba 10s stojim se zarazenym D a pak se rozjedu, stejne tak se to nestane, kdyz nastartuju teply motor s automatem. Je to NORMALNI?
2, ohraty motor : pri zmatknu na silnici, krizovatka, seslapnu plyn a chci byt rychle pryc a auto to pozna, chce tocit vic otacek, ale ja pustim plyn, protoze tam neco vlitlo a znova ve vterine seslapnu, tak mu pak treba zarazeni trva dele, nebo proste trochu kopne.. spis mi prijde, ze to je o tom, jak se prevodovka snazi reagovat na me a "cist", co chci delat a je zmatena. Nekdy proste treba toci az do vyssich otacek - nesmyslne, a pak tam vrazi dalsi stupen. Kdyz treba predtim jedu agresivneji, vice zrychluji, tahne do vyssich ot..ja pak ale po zrychleni uz tolik zrychlovat nechci..ona ale presto stale dal ceka az do vyssich otacek na prerazeni (jako by si v duchu rikam tak uz to tam dej, no tak) a pak to tam prdne a kopne. Rikam si, adaptace? NORMALNI? Je to vazne jednou za dlouhy cas. Treba za 200-300km
3, jinak radi nahoru i dolu jemne, temer neznatelne, at uz do zastaveni, nebo jen podrazeni, tepla ci studena (az na bod 1.). Trochu ale kope pri podrazovani z kopce pri vyssi rychlosti, typicky sjizdim nejakou okresku, prudci kopec, pribrzdim a lup tam nizsi stupen..ale to si rikam a slysel jsem, ze je spis vlastnost prevodovky vs velioksti motoru a jeho brzdne sily. NORMALNI?
1, studeny motor i automat - stane se vzdy vazne jen jednou, proste uplne PRVNI prerazeni z 1. na 2. po nastartovani studeneho motoru mu trva dele, 2s jako by se nic nedelo a pak to tam da, ale jemne..na pohodu, jen ta jakoby "pauza", kdy se mu "mene chce jet", spis pocit, ale jede. Rikam si, asi normalni. A nestane se to vubec, kdyz nastartuju, zaradim D, s autem pohnu byt o centimetr a treba 10s stojim se zarazenym D a pak se rozjedu, stejne tak se to nestane, kdyz nastartuju teply motor s automatem. Je to NORMALNI?
2, ohraty motor : pri zmatknu na silnici, krizovatka, seslapnu plyn a chci byt rychle pryc a auto to pozna, chce tocit vic otacek, ale ja pustim plyn, protoze tam neco vlitlo a znova ve vterine seslapnu, tak mu pak treba zarazeni trva dele, nebo proste trochu kopne.. spis mi prijde, ze to je o tom, jak se prevodovka snazi reagovat na me a "cist", co chci delat a je zmatena. Nekdy proste treba toci az do vyssich otacek - nesmyslne, a pak tam vrazi dalsi stupen. Kdyz treba predtim jedu agresivneji, vice zrychluji, tahne do vyssich ot..ja pak ale po zrychleni uz tolik zrychlovat nechci..ona ale presto stale dal ceka az do vyssich otacek na prerazeni (jako by si v duchu rikam tak uz to tam dej, no tak) a pak to tam prdne a kopne. Rikam si, adaptace? NORMALNI? Je to vazne jednou za dlouhy cas. Treba za 200-300km
3, jinak radi nahoru i dolu jemne, temer neznatelne, at uz do zastaveni, nebo jen podrazeni, tepla ci studena (az na bod 1.). Trochu ale kope pri podrazovani z kopce pri vyssi rychlosti, typicky sjizdim nejakou okresku, prudci kopec, pribrzdim a lup tam nizsi stupen..ale to si rikam a slysel jsem, ze je spis vlastnost prevodovky vs velioksti motoru a jeho brzdne sily. NORMALNI?
Crazy23 : tak ..ad adaptace, myslim, ze jsem to tam i psal, nekdy jsou proste takove zkoprnele, asi ze me tedy
... je to mozne a nejspis/snad "hledam" zbytecne problem, kde neni..Co se mi u tohohle stavu/situace ale zrovna nezda je to, ze chapu, ze to dlouho toci protoze si mysli, ze jsem to chtel, ale pak to tam proste v tech vyssich otackach vrazi a pritom trochu kopne/skubne, nekdy.. Takze osobne to vidim takhle - "nekdy trochu zmatecne radit ve vyssich otackach" = rozhodnuti adaptace, nasledne skubnuti pri tom zmatecnem prerazeni ve vyssich otackach = a, bud zmatek adaptace (neco jako ze chudak sama nevi a ne a ne se rozhodnout az to tam teda da
DD ) b, nejaky problem...


- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Adaptace se dají smazat inpou, má se to dělat po každé výměně oleje, klidně si je udělej ať se převodovka učí řadit podle Tebe.
To ´"zmatené" chování může být málo oleje, nebo hlásící se mechatronik, olej se plní tuším při 35stupních a musí se prořadit, vleze tam o dost oleje více pokud se toto udělá. Mechatroniku jsem tu na klubu zmiňoval mockrát, AL kanálky a táhla potažené nikasilem = postupném vybrušování kanálků.
Repas ZF 35tis i s měničem? To bylo z nových dílů? Když z toho odečtu ten měnič tak za to nakoupím tak třetinu věcí.
To ´"zmatené" chování může být málo oleje, nebo hlásící se mechatronik, olej se plní tuším při 35stupních a musí se prořadit, vleze tam o dost oleje více pokud se toto udělá. Mechatroniku jsem tu na klubu zmiňoval mockrát, AL kanálky a táhla potažené nikasilem = postupném vybrušování kanálků.
Repas ZF 35tis i s měničem? To bylo z nových dílů? Když z toho odečtu ten měnič tak za to nakoupím tak třetinu věcí.