Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě X5 díky za postrehy

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#61 Příspěvek od vlastnemec »

Tak ono těch informací o motoru n62 (4.4 a 4.8 ) je víc než dost stačí se podívat do vlákna 7er a též je tam moc informací o n52 (3.0d) + ještě vlákno 5er - teď to není tak hrozné, ale na podzim Pomoc auto kouří, pomoc auto nestartuje, pomoc nepravidelný chod, pomoc strácím výkon, pomoc ....

Když se budeš snažit najdeš repas turba i 4tis, ale polož si ruku na srdce a zamysli se jak asi bude ten repas kvalitní, co elektronika v tom druhém turbu kolik má asi nalítáno?

Mě to je jedno jezdi čím chceš druhé moje auto je e53 3.0d, já jsem zatím v pohodě aditivuji jak prase pořád se bojím co když náhodou řízli naftu,... jo a turbo už olej propouští a má cca 240tis, ty jako běžný uživatel si toho ani nevšimneš příjdeš na to až ten olej v těch trubkách chytne a dopadneš takhle a motor pápá https://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o on je problém v tom že každý tady na začátku chválí naftu, ale až příjdou výdaje a hlavně nemalé výdaje už to tady nenapíše a potom si někdo podle tvého názoru koupí ropáka a brečí. Jo ještě ti tvoji páni opraváři co ty motory dělaj a perfektně znaj, proč všichni volaj JaraXe a Snejka a chtějí servis od nich, že nikdo ty motory pořádně nedělá a nezná? A nebo to že servisovat diesel motor je zlatý důl pro opraváře?
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

#62 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Mooncalf78:

U mě LPG nenajdeš ani v motorvým prostoru, ani v interiéru. To že máš plynaře totalní prase, neznamená , že každej je takovej.
To že žijeme v ČR je hold problém. Předsudky a přežitky vůči LPG to už je ohraná básnička. Deht prostě lidi hypnotizuje, je to jejich spása jejich modla tomu rozumím, vychází to z mentality lidí u nás.

V civilizovaném světě na západ od nás je LPG normálně přístupné i v podzemkách. O nižších emisích oproti benzinu a dehtu to už se nemluví.

Taky jsem měl rotačku dehta, tak vím co se tam musí dělat. Sehannat motor z E70 3.0D za 30, hmm pohádky ....... tak jo koupíš v TOP stavu, jen kočkou přehodit že ?

Jestli to tady čte potencionální budoucí majitel, bude hodně zklamán, až ho dostihniu ty dezinformace.
Prakticky píšeš, že servis ja zadarmo a deht nema žádné neduhy.

Když si vzpomenu na sebe tak první servis na kapalinách mě stál zhruba 20 litru a to se samozřejmě dehtu nestane !!

A tema nafta - kvalita, dochlazovani turba po jizde, vstriky, cerpadlo a jine krasne kratochvile o tom uz se radis nikdo nezminuje.
U stareho Focuse kdyz me zacalo prochcavat cerpadlo, to byl smrad uplně šílený celej interier smradlavej hnus, oprava za 8 přetěsnění a to byl jen Focus !
Mooncalf78
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2011 00:00

#63 Příspěvek od Mooncalf78 »

@vlastnemec:

Ještě jsem neslyšel, že by byl problém s elektronikou v turbu. Respas za 4 tis Kč jsem ještě neviděl. Repas za 8,5 tis. Kč kterej jsem postoval je včetně záruky na 2 roky. Strašit jedním videem s failujícím turbem mi přijde úsměvný. Obecně turbo má životnost ve stovkách tisíc km a pokud je nějaký problém, tak ve většině případů o sobě dává vědět stovky km před smrtí. Pokud propouští olej, tak to snad poznáš, že ti olej z motoru mizí ne? E70 to kontroluje elektronicky, z palubáku je vidět aktuální stav, pokud klesne k minimu, tak by to mělo začít řvát. Pokud je někdo prase a jezdí s houkajícím turbem, tak se nemůže divit, že riskuje, že dopadne jako pán na videu. Pokud víš, že ti žere olej, tak být tebou ho preventivně repasnu.
A strašící video se dá vygooglit na snad každej motor, 4.8is nevyjímaje, viz. např. --> zde <--.

Kupuj prémiovou naftu s aditivy a nemusíš se bát ani řešit aditiva. Ta 100vka na nádrž se podle mě vyplatí. Že by někdy řízli Verva Diesel na Benzině jsem neslyšel. A pokud kupuješ na nejlevnějších noname benzínkách, tak stejně tak můžou říznout i benzín.

Slouka se živí pouze servisováním motorů, vozí mu je tam většina servisů z okolí Brna, včetně KP Designu. Pokud tu je nějaký klubák servisman z okolí Brna tak ho určitě zná. Když jsem mu volal tak mi právě říkal, že jednu takovou spálenou 4.8i opravuje. Že prý mu tam majitel přivezl z vrakáče motor za 100 tis. Kč, ale že když ho rozebral, tak je stejně spálený jako ten původní... Zavolejte mu on vám rád řekne detaily, co přesně tam odchází, jakou má životnost, atd. Já o 4.8i taky uvažoval, ale když mi několik servisáků BMW nezávisle řeklo, že mám brát radši 3.0d, tak jsem vyměkl a dal na ně.

Možná to byla chyba, možná to je náhoda nebo to je jedno velké konspirační spiknutí a všichni chtějí jen peníze za servisování dieselů. Je to možné, 4 servisáci BMW určitě nejsou reprezentativní vzorek. V tom případě jsem naletěl a potencionálně se předem omlouvám. Vy tu tvrdíte, že jediná rozumná volba je 4.8i s LPG, ale o nevýhodách toho tady taky moc nepadlo.

Netvrdím, že všechny diesely jsou super, ale ta 3.0d je podle toho, co mi ti servisáci tvrdili a co jsem vygooglil, spolehlivej motor, rozšířenej a léty prověřenej, snadno servisovatelnej i za rozumný peníze a pro mě alternativa k té 4.8i. Nikomu neříkám, ať kupuje jedině diesel, ale ať se neomezuje na jeden zdroj informací a pokud mu benzín nevyhovuje, tak alternativa tu podle mě je. Samozřejmě, všechno má svoje +-, u dieselu je hodně důležitý, jak se k tomu předchozí majitel choval, bez ověřený servisní knížky s pravidelnýma servisníma intervalama a celkový diagnostiky bych to samozřejmě nebral, benzín je asi relativně více odolnější na prasácký zacházení, atd. atd.

Já jsem z vašeho pohledu "výlítanej dehet" koupil, mám najeto zatím směšných 1000 km. Upgradoval jsem z 1.5 tunového sedanu Mazdy Xedos 9 (2.5l 6v benzín) a ve všech ohledech je to zlepšení, či spíše nadšení. Spotřeba zhruba stejná jako Mazda (9l okresky, 10-11l dálnice, dojezd 850 km na nádrž a to na R20 315/35 kolech). Uvidím co v zimě, třeba nadšení opadne a dám vám časem za pravdu.
Ať to jezdí :driver:
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#64 Příspěvek od Jeremy »

Mně se kdysi podělalo turbo u Saaba. Propouštělo olej, ale jen občas - to pak byl z auta totální "mlhostroj". Ale jen občas :-) Jednou v podzemních garážích jsem se tak styděl, že jsem ho nechal repásnout. Stovky tisíc kilometrů životnost bych ale turbu fakt nepřisoudil, ani náhodou. Pokud teda to neznamená "dvě" stovky.

Momentálně mám 4,8i bez LPG a jsem totálně nadšenej. Samozřejmě jsem předtím hledal a čet spoustu věcí. Protože je to auto běžně na popojíždění s dětma do školy a do školky, o dieselu jsem ani neuvažoval (kromě věčně zasmrděný garáže a hnusného zvuku). Pak je 4,8i jasná volba.
Když se k tomu přidá třeba toto, pak není o čem přemýšlet:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802
(dočtěte k N62)

Pokračování o naftě zde:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014100504
(upozorňuji na 2.0)

No a poslední drobná reference (statisticky nevýznamná, jako všechny). Když jsem s ním byl na úvod u Snejka, kterého všichni plným právem uznáváme, tak N62 taky chválil, jak mohl. Jediný problém je ta tyč, která se hlásí dlouho předem. Kamarád pak koupil 3.0sd - Snejk na to: "supr kára, určitě mi ho sem pak pošlete, ten tu bude každou chvíli..."
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

#65 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Mooncalf78:

Narovninu, repasovaný turbo za mě ani nahodou. Servisaka co mam me rikal, ze to je o nicem, tyhle rapasy dlouho nevydží. Ono je totiž rozdíl zda najedeš 5 za rok 10 rok 15 nebo jako ja 60 !

Neber to zle - 1000Kkm :) no tak to je to, proč si v pohodě.

Bratr koupil 2013 Tourana najeto 195Kkm, zacal svitit DPF-30 klacku bude v hajzlu ! Mechos me rikal ze pokud to brzo nevymeni jeden vstrik 14 a jestli pote nevymeni vstriky skonci na cerpadle za 35 koliku !

Jinak ja bral 4.4, pro me je cokoliv neseriovyho exot a tudize problem s dilama a servisem aspon za me.

At to vsem to jeho vysneny auto funguje o to jde, protze X5 je vymecny a za me moc krasny auto.

Dobre ze ty diskze jsou a člověk si může udělat úsudek sám.
Mooncalf78
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2011 00:00

#66 Příspěvek od Mooncalf78 »

@Jeremy:
Jasné, stovky tisíc jsem nemyslel 900 tis. ;) ale co vím tak 200-300 tis. km by mělo vydržet, můj vylítaný dehet (VDčko) má 244 tis. km a turbo nepíská, na diagnostice nic špatného nenašli, žádný olej, atd. Dvořák říkal, že to je zase hodně o stylu jízdy, kdo jezdí jak Šumachr, tak turbo odejde dřív. Pointa byla v tom, že dát jednou za 200 tis. km 8,5 tis. Kč do repase turba je v podstatě zanedbatelná položka (a to i kdybych koupil novotu). Já sem za 10 let najel něco přes 110 tis. km, takže turbo víc než 1x snad řešit nebudu, za 20 (10) let snad už budu mít něco nového :) Ostatně většina běžných závad dieselu jsou spojený s velkým nájezdem a jejich opravou má člověk jistotu minimálně na další stovku tis. km (DPF, vstřiky, čerpadlo, EGR, atd.)

Díky za odkazy, tohle jsem už kdysi četl. O téměř všech M57 jen samá chvála:

Jinak co se motoru jako takového týče, tak jeho projev i jízda s ním byla a pořád je výborná. Jak diesely nemusím, tak jsem byl schopen tohoto dehtožrouta vzít vždy na milost.


O M57TU2 co je i v E70
Jinak motory jsou to kultivované, vesměs spolehlivé, ale hliníkový blok sebou přináší určitá úskalí. Takže vždy dbejte na to, zda je motor opravdu zahřátý. Jinak mohu říci, že od M57TU se pak už moc neliší a neduhy jsou víceméně stejné. Více než na mechaniku spíš tyto motory trpí na elektroniku.


Jak jsem psal, do té E70 3.0d jsem šel i proto, že jsem na ni nenašel nic spatného, spíš naopak, viz např.:
http://www.automotonews.cz/2012/04/02/test-bmw-x5-3-0d-mnichovsky-premiant/
http://www.auto.cz/bmw-x5-3-0d-zralok-jako-ikona-1616
Naftový třílitr je v kombinaci s továrním „tuningem“ volbou nezvyklou, ale pochopitelnou. 173 kW výkonu a především 520 Nm točivého momentu hýbe s vozem s razancí podobnou zážehovým agregátům, devítilitrovou spotřebou a zátahem ve středních otáčkách jim ale ujíždí velmi příjemně.
;-)

Od 3.0sd mě Slouka taky varoval. Říkal mi jasně že mám brát standardní 3.0d.

@Arnie_one:
Hm, tak s takovým nájezdem je asi nový turbo jistota na dalších 200+ tis. km. Ale objet zeměguli a půl za rok, to je teda výkon :-)

Jj, najeto nemám skoro nic, koupeno před 14 dny. Zkušenosti teprve přijdou, po zimě dám vědět ;-)

Njn, Touran není bavor, to zase nezaměňovat ;-)

Jo to jo. Jsem rád, že jsem nakonec vzal X5 (uvažoval jsem nad 5kou kombi). 5ka má sice o něco lepší dynamiku, ale v X5 si připadám totálně nezranitelně a komfortně, možná až nebezpečně moc :-) Prostor v kabině i kufru je opravdu luxusní, vejdou se tam dva dětský kočárky + 3 velký tašky a to jsem jen na úrovni sedadel. Krásný auto to je, to se nehádám, tady je moje VDčko:

Obrázek
P.S.: Značku už mám Brněnskou, jezdit s Ačkem po Brně je jako říkat si o přeshubu nebo o objetí 5ti kačkou ;-)
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#67 Příspěvek od Jeremy »

To jsou na tom ti brňáci fakt tak zle se sebevědomím, že tohle dělaj ještě v roce 2015? Tyjo..
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

#68 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Mooncalf78:

hezky auto, nášlapy, ližiny, žádnej chuďas z venku, tenhle typ kol se mě moc líbí.
Už je vidět, že to hodně zcivilizovali, už to není takovej ten hrubej nasranej parchanat ala E53 :)
Kazdopande zensky se E70 líbí, takže už i já po ní pokukuju (3,0 - 4,8)

PS: jediny teda s cim nesouhlasim je kufr, ten je za me hodne miny, ale kuli kufru jsem si ho nekupoval.
Mooncalf78
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2011 00:00

#69 Příspěvek od Mooncalf78 »

@Jeremy:
No, většina lidí to samozřejmě neřeší, ale ultranacionalistický jádro a jistá řevnivost tu stále je. Uvedu příklad z poslední zimy. Stojím na zastávce u hlaváku, bus má asi 2 minuty zpoždění. Vedle mě dvě tak zhruba 18náctiletý pipinky ověšený cingrlátkama, sluneční brejle, zmalovaný, se sluchátkama jednom uchu a povídají si takovým lehce středočeským přízvukem. "Heele voe, kde ten autobus jako vázne, to Brno to je ale strašná díra!". Druhá přikyvuje. Chlápek kolem 40ky, slušně oblečený, brýle, spíše intelektuální vzhled a stojící za nima to slyší a říká s rozvážnou zcela klidnou a nezaměnitelně jihomoravskou dikcí: "Tak se sbal a táhni do Prahy a už sa nevracaj, ty pičo jedna." :lol: Prostě nechci nic riskovat, když by se náhodou nějakej ožrajel chuligán rozhodl ukázat před kamarádíčkama, jak to těm Pražákům nandá...

@Arnie_one:
Co se týká kufru, tak pozor, jak se dívám na specifikaci E53 tak kufr tam je asi opravdu malinkej - 465l/1550l - to mám i v sedanu, ale v E70 to hodně vylepšili a to na 620l/1750l (specifikace viz ta druhá recenze na konci v předchozím postu). A je to znát, když vezu jeden kočárek, tak ani nemusim sundávat kolečka, jinak dva složené + 3 velké bágli úplně v klidu. A to tam asi dřív byla i dělící mřížka, že se dalo naložit až po strop bez rizika, že to děckám vzadu spadne při brzdění na hlavu, ale předchozí majitel to asi odmontoval - úchyty tam zůstaly. Jen mě trochu sejří při nakládání ta spodní odklopná část, hodně to zavazí a člověku se to nechce pořád sklápět. Nechápu proč to tam vůbec dávali. No zase se na to dá při čekání na odtah sednout nebo zavázat tkanička od bot :)
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#70 Příspěvek od vlastnemec »

Ono kupovat si ropáka a najezdit cca10tis ročně je taky dost neekonomické, jinak mimo motor si dej pozor ještě na přední kardany které se velmi rádi urvou a rozmlátí převodovku, a je to trochu průtokáč - nemyslím spotřebu ale že do toho celkem hodně chčije. Prostě a jednoduše je to pěkné auto a chtěl jsem ji vzít jako nástupce e53, ale když jsem viděl ty problémy a faktury rychle jsem vycouval. Obhajuj naftu, ale až s ní něco najezdíš, jinak pěkná kára jestli má i důležité základní věci jako je DD EDC pořádné sitze.
krestak
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 06.12.2012 01:00
Bydliště: Mělník

#71 Příspěvek od krestak »

krestak píše:Znáte někdo tenhle kousek :?: na fotkách pěkný :D ale docela dost kiláků najeto :?
Díkes :D
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/x ... oFrom=list


No dneska jsem ji okukoval a děs :roll: kola sjetý auto špinavé motor nepjeknej zvuk po startu :roll: a to hlavní z motoru chčije olej a to dost :!:


Na další kousky jedu do německa :D tak snad dopadnu líp :D
Mooncalf78
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2011 00:00

#72 Příspěvek od Mooncalf78 »

vlastnemec píše:Ono kupovat si ropáka a najezdit cca10tis ročně je taky dost neekonomické, jinak mimo motor si dej pozor ještě na přední kardany které se velmi rádi urvou a rozmlátí převodovku, a je to trochu průtokáč - nemyslím spotřebu ale že do toho celkem hodně chčije. Prostě a jednoduše je to pěkné auto a chtěl jsem ji vzít jako nástupce e53, ale když jsem viděl ty problémy a faktury rychle jsem vycouval. Obhajuj naftu, ale až s ní něco najezdíš, jinak pěkná kára jestli má i důležité základní věci jako je DD EDC pořádné sitze.


Proč je neekonomický jezdit s ropákem 10 tis. km? Když auto nejede, tak se snad nic neopotřebovává ne? Nebo myslíš to, že pořizovací cena benzínu je nižší než nafty? To je asi pravda. No důvody proč jsem vzal ropáka už jsem napsal, čas ukáže...

DD EDC znamená Adaptive Drive? Jo to má. Tlumiče dynamicky přituhují podle rychlosti, mírní naklony v zatáčkách a vyhlazují díry + tlačítko sport. Jeden z důvodů proč jsem vzal tuhle káru a to jsem nevěděl, jak se to jmenuje ani jak to funguje, ale je to sakra znát. Ostatní X5, co jsem zkoušel, na každé díře daly nepěknou ránu do zadku a tohle udělá jen takový jemný pohoupání, komfort úplně jinde. Bez toho už bych dalšího bavora nevzal.

Sedadla jak řikal Dvořák ty nejlepší, co se dělají. K tomu řekl nějaký dvě německý slova, kterým sem nerozuměl :) Má to paměť na dvě nastavení, navíc kloub uprostřed zad, nastavitelná podpora stehen a nastavitelnej náklon bočního zádovýho vedení - člověka to obalí, skoro jak iron maiden :) Dál dvouzónová klima (nevěřil jsem ale fakt to funguje, dřív sme se hádali a teď já 21°C, zimomřivá manželka 25... strčím ruku do prava a fakt že jo - fuj, vedro... Konečně oba happy :) ), natáčecí bi-xenony, zatmavovací zrcátka, hagusy, tažné, PDC, vnitřek stříbrné alu + černá kůže (nezbytné s děckama). Nemá navigaci, ale tu mám externí na sklo. Kamera v zadu by se hodila při couvání, hlavně v noci není přes zatmavený zadní sklo nic vidět, ale to je spíš o zvyku naučit se dívat do bočních zrcátek.

Kromě toho, jsem to nekupoval z bazaru, ale od BMW servisu, takže to bylo v nadstandardně dobrým stavu. Čerstvě vypucované DPF, nová vodní pumpa, nové EGR, nový ramena, silentbloky, zánovní kotouče, brzdy, R20 disky + zánovní pneu, nový kapaliny, filtry, 2 roky stará original BMW baterka, atd. Vzhledem k tomu, co jsem viděl a projížděl v českých bazarech to bylo nebe a dudy, tohle působilo i vypadalo skoro jak nová kára a cenově ještě níž než průměrnej bazar... Po diagnostice kde se vše potvrdilo, jsem věděl, že takovou šanci propásnout, tak druhou už jen tak nedostanu...
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#73 Příspěvek od Jeremy »

Tak ještě, dokud máš roupy, namontuj tam CIC navigaci.
Já to v úvodním nadšení taky udělal a je to jak nebe a dudy...

Jo - a faceliftový zadní světla - to je nutnost! :-)
krestak
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 06.12.2012 01:00
Bydliště: Mělník

#74 Příspěvek od krestak »

Díky za postřehy :D už je 4,6is doma,jede neskutečně :thumbsup: nakonec přeci soudruzi v německu nezklamali :D
Přílohy
4,6is 054.jpg
4,6is 054.jpg (111.68 KiB) Zobrazeno 1244 x
Mooncalf78
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2011 00:00

#75 Příspěvek od Mooncalf78 »

Gratuluju, pěkné auto, ať to jezdí ke spokojenosti :-)
Odpovědět