Zdravim, mam moznost zakoupit x5 4.4 r.v.2000 s dodelavanym faceliftem. Vzdy jsem mel 3.0.D v BMW a trochu se bojim ty spotreby, nazory se tu hodne liší, nekdo pise 13L/100km a nekdo zas 22L/100km. To je velikej rozdil. Ja to chci dat tak i tak do plynu ale stejne.
Pak jeste se radeji zeptam na co si dat pozor pri koupi e53 a jak je to co se tyce spolehlivosti? Nedam na BMW dopustit ale z tohodle mam trochu respekt, prece jenom je to kolos. Diky
Tento motor mam presne 10 mesicu, najeto za tu dobu 32500km. Zima cca 20000 a leto zbytek.
- LPG cca 15,5-16L, benal cca 13,5 prumer
- vymena vsech kapalin a filtru, svicky, vodni trubka, servis plynu, chladič vody - 20
- stahovacka zadniho okna - 2,5
- 2xPDC - 3,2
- manzeta predni poloosy - 1
- cidlo nivelace - 2
- repas prevodvky, olej mot. (s tim sem pocital) - 30
- ridici jednotka sedadla spolujezdce - 1,5
- upadnute drzaky na vyfuku - 0,5
- filtry (3) na plynu - 0,55
- nyní - komplet desticky - 4
Nejdelsi cesta na 1 zatah, CR - Italie - CR ujeto na LPG - 1535km 2x nadrz v AUT za 24kč/L (tomu se nedalo vyhnout) zbytek CZ a IT a cesta vyšla na 2,63kč/km.
Měl jsem E53 3,0d a průměr okolo komína 10-11l a dálka 8-9l. Pak jsem vzal 4.4i dal novej plyn a jezdím pořád za 16l plynu..naftu jsem bral vždy jen vervu - cca 35,- a lpg tankuju za 14.9,- takže za mě jasná spokojenost..jestli někdy lpg nějak razantně nepodraží, tak mě do nafty už nikdo nedostane :)
No mě by spíš zajímalo, proč někdo na 15let starou vránu dával facelift... Skoro bych si byl jistej, že je to proto, že to někde opřel a sehnal "jen" díly na facelift... Ale prevodovka asi moc faceliftova nebude, takze 5ti kvalt od GM
Jinak ke spotřebě - v LPG počítej mezi 15-20 dle stylu jízdy a provozních podmínek
Tak ona ta převodovka není zas takový problém, navíc je to ZF, čím více rychlostí tím větší poruchovost, tříkvalty z 50-60-70 let jezdí dodnes bezproblémů. Osmkvalt třeba od audi nevydrží pořádně ani 80tis, když je někdo napůl prase tak i čtyřicet je moc - s tím ještě lehké slitiny kvůli váze potažmo emisím co nařizuje zkurvená eu a životnost je ještě nižší. Kdyby si debilové spočítali ty emise na výrobu dílů co se použije na opravu a likvidace těch špatných, no ale to by jsme po politicích a ekoteroristech chtěli moc.
Tak ja treba taky predelaval predface na FL a borka to nebyla a ten, kdo napise, ze sehnal dily "jen" na facelift, tak nema absolutne predstavu kolik ty dily stoji, protoze FL dily jen na predek jsou cca 40t, na predFL cca 15t..
Holt jsou i lidi jako ja, co chteji mit auto podle svych predstav a nemusi to pokazde byt "jasna borka"