Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 e53 3.0i - netopi

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Bazz123
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 05.09.2015 00:00

#1 Příspěvek od Bazz123 »

Mam problem se svoji X5 e53 3.0i r.01 170kW.

Auto mi vubec netopi, nezvedne se teplota z modreho ukazatele ani po 500km cesty. Pokud necham auto bezet jen na volnobeh, tak behem 5ti minut vyleze teplota na normalni provozni a krasne topi. Ale jakmile se rozjedu, po 100m zase klesne do modreho a prestane samozrejme i topit.

Na vicku od oleje je zluta emulze, na merce oleje take. Jezdi pouze 10km rano a 10km vecer (vzdy studene). Napadlo me ze muze jit jen o kondenz vody z oleje. Nebo foukle tesneni/termostat.

Vodu nebere, ve vode olej neni. Nijak vyrazne nekouri, starty teple i studene bez problemu.

Auto je plne servisovane vc. servisky, naj. 270tkm.

Poradi nekdo po cem patrat?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

určitě termostat, je jich tam víc, začal bych tím hlavním
Bazz123
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 05.09.2015 00:00

#3 Příspěvek od Bazz123 »

JaraX píše:určitě termostat, je jich tam víc, začal bych tím hlavním


Diky za radu.

Bal jsem se fouklyho tesneni, ktery se odhalit asi nijak neda.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

u 3.0i těsnění praskaj, pak se to projeví nejčastěji špatnyma startama za studenama, ale pokud startuješ ok tak to bude ok.
Bazz123
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 05.09.2015 00:00

#5 Příspěvek od Bazz123 »

JaraX píše:u 3.0i těsnění praskaj, pak se to projeví nejčastěji špatnyma startama za studenama, ale pokud startuješ ok tak to bude ok.


Studeny i teply starty bez problemu. Jen ta emulze me trochu zneklidnuje.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

emulze na víčku u M54 je běžná věc, víčko neostřikuje olej, takže ho nic "nečiistí"
emuzle na měrce bude kondenzát, kdy se naposled měnil olej? chce to jezdit delší trasy, alespon jednou za čas, ted jsem tu měl X5 2004, 110k najeto, člověk si řekne pecka, tak malo jete auto, opak je pravdou, díky tomu že se s tím skoro nejezdilo byl olej plnej kondenzátu a zrezavěli vačky a paní dojezdila
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#7 Příspěvek od honzabiker1 »

JaraX píše:určitě termostat, je jich tam víc, začal bych tím hlavním


Jake a kde jsou dalsi termostaty u X5 3.0i (popr. u M54 motoru v jinych modelech? :?:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

zadej si vin do ETK2 a dej hledat Thermostat a máš jasno

http://bmwfans.info/parts-catalog/E53/E ... thermostat

3.0i automat má termostat hlavní a termostat automatu kterej klidně taky způsobí že se motor ochlazuje, stejně to má i E46 a právě na té jsem to řešil.

u nafty už pak máš rovnou 3 termostaty

http://bmwfans.info/parts-catalog/E53/E ... thermostat
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#9 Příspěvek od honzabiker1 »

Ok, diky za info. Mame v rodine 4 ruzne M54 motory, takze je mam celkem detailne projite a nikdy jsem tak zadny druhy termostat nenasel, tak mi to prekvapilo.. Ale vsechno manualy, tak proto..

Nafta mi nezajima, tu bych nechtel ani zadarmo..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

to je nas víc s tou naftou :)
Odpovědět