Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW X5 koupě
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
JaraXi co zas nejde srovnavat omg... Nesrovnavam jestli trpi na stejne chyby, ale na poruchovost obecne... S moji E53jkou jsem proste problemy nemel, s E61ckou ten trojuhelnik na tom displayi proste sviti permanentne...
A N98 je predepsane palivo i dle manualu i dle zaznamu v technicaku...
Muzes tam klidne lit 95tku, ale tech 231HP z toho pak nedostanes...
https://autodata24.com/bmw/x5/x5-e53/30i-231-hp/details
http://www.thecaryoudrive.com/en/032216c4a4
http://www.bmw.com.my/pdf/x5_catalogue.pdf
7 The petrol engines of the BMW X5 are built for RON 98 fuel. They may be run on RON 95 fuel with
a slight decrease in power and an increase in fuel consumption. The minimum fuel grade required
is unleaded regular (RON 91). Run the X5 on unleaded regular only in exceptional cases, due to the
design and configuration of the engine.
Oficialni dokument BMW...
A N98 je predepsane palivo i dle manualu i dle zaznamu v technicaku...
Muzes tam klidne lit 95tku, ale tech 231HP z toho pak nedostanes...
https://autodata24.com/bmw/x5/x5-e53/30i-231-hp/details
http://www.thecaryoudrive.com/en/032216c4a4
http://www.bmw.com.my/pdf/x5_catalogue.pdf
7 The petrol engines of the BMW X5 are built for RON 98 fuel. They may be run on RON 95 fuel with
a slight decrease in power and an increase in fuel consumption. The minimum fuel grade required
is unleaded regular (RON 91). Run the X5 on unleaded regular only in exceptional cases, due to the
design and configuration of the engine.
Oficialni dokument BMW...
no však přesně tak jsem to myslel, že když to srovnáš tak E61 má furt nějaký problém a X5 tak často ne, takže už si rozumíme.
předpsané palivo = palivo na které můžeš jezdit, né palivo na které má největší výkon atd, tzn u 4,4i je předepsané palivo 91-98, s tím že lít tam 98ku je házení perel sviním,
3,0i M54 je hodně háklivý motor a tam možná má ta 98ka nějaký smysl (i když vyzkoušený to nemám), ale stejně to bude řádově tak 1 kůn rozdíl.
předpsané palivo = palivo na které můžeš jezdit, né palivo na které má největší výkon atd, tzn u 4,4i je předepsané palivo 91-98, s tím že lít tam 98ku je házení perel sviním,
3,0i M54 je hodně háklivý motor a tam možná má ta 98ka nějaký smysl (i když vyzkoušený to nemám), ale stejně to bude řádově tak 1 kůn rozdíl.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ale no tak. napsal jsem, ze predepsane palivo je N98, protoze to je proste oficialni informace z BMW a hned to byl nesmysl...
They "may" be run on RON 95 fuel with
a slight decrease in power and an increase in fuel consumption.
Poznal jsem to snad nekdy ? Ne, samozrejme ze nepoznal a samozrejme ze jsem to jezdil na 95tku, protoze je levnejsi, ale nekdy jsem tam tu LEPSI 98cku protahl, stejne tak, jako jsem cca jednou za rok pritankoval E85tku, jako pruplach palivove soustavy, ale tady jde o to, ze 95tku proste zrusej, takze ta levnejsi alternativa holt nebude a budeme s X5tkama jezdit na to, na co jsou vlastne doporucovane provozovat.
Ikdyz ja bych se te E10tky zrovna u X5 asi moc nebal. Ono to je schopny jezdit na mix 50:50 s tou E85tkou, ale uz se to nelibi lambdam, pac tam nejak chybi ty emise a tim padem to pred katem ma nejake hodnoty, za katem zase nizke hodnoty a chybi tam ten vyrazny rozdil, coz na diag indikuje chybu katu. Srovna se samo, kdyz se jezdi opet na normalni benzin. Takze pokud tam ted je 5% a oni tam daj 10%, asi bych se z toho nehroutil. Spis je potreba pohledat veci, kterym to vadit muze. Nektera cerpadla s tim treba mohou mit problem. Je otazka, co na to ale rekne diag z dlouhodobeho hlediska. jestli ty emise nebudou az prilis nizke a nebude se opakovat problem s katama.
They "may" be run on RON 95 fuel with
a slight decrease in power and an increase in fuel consumption.
Poznal jsem to snad nekdy ? Ne, samozrejme ze nepoznal a samozrejme ze jsem to jezdil na 95tku, protoze je levnejsi, ale nekdy jsem tam tu LEPSI 98cku protahl, stejne tak, jako jsem cca jednou za rok pritankoval E85tku, jako pruplach palivove soustavy, ale tady jde o to, ze 95tku proste zrusej, takze ta levnejsi alternativa holt nebude a budeme s X5tkama jezdit na to, na co jsou vlastne doporucovane provozovat.
Ikdyz ja bych se te E10tky zrovna u X5 asi moc nebal. Ono to je schopny jezdit na mix 50:50 s tou E85tkou, ale uz se to nelibi lambdam, pac tam nejak chybi ty emise a tim padem to pred katem ma nejake hodnoty, za katem zase nizke hodnoty a chybi tam ten vyrazny rozdil, coz na diag indikuje chybu katu. Srovna se samo, kdyz se jezdi opet na normalni benzin. Takze pokud tam ted je 5% a oni tam daj 10%, asi bych se z toho nehroutil. Spis je potreba pohledat veci, kterym to vadit muze. Nektera cerpadla s tim treba mohou mit problem. Je otazka, co na to ale rekne diag z dlouhodobeho hlediska. jestli ty emise nebudou az prilis nizke a nebude se opakovat problem s katama.
Tato by se mi líbila. Sice má nějaký oděrky, což je detail v běžném provozu
a má prasklé čelní sklo. Jo a je někde od Berlína.
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 02541.html
a má prasklé čelní sklo. Jo a je někde od Berlína.
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 02541.html
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Celovzduch bez sportpaketu byl v nabídce jen předface s motorizací 3.0d a 4.4, v poface už tuto možnost nenajdeš - prolízal jsem kvůli tomu weby + etk, jelikož jsem si chtěl potvrdit jestli se nějak liší přední tlumiče, jelikož bezsportpaket je o dost výše a nedalo by se toho docílit jen zvednutím auta, bohužel ne. Nevím proč to takhle udělali a celkem mě zaráží, že is předfacce jen vzduch zadek, ale šel dokoupit bezsportpaket vzduch (je pravda že až poslední ročníky) a u face to zrušili, když u RangeRoveru udělali potom verzi sport
, takže poslední možný experiment je do face narvat tlumiče z RR, ale o to se taky nikdo nepokoušel - sportpaketové tlumiče jsou shodné jak e53 tak RR.
To jen trochu zajímavosti a ještě doplním zkusil jsem zvednout e53 výše na bezsportpaket a jízdní vlastnosti hrůza.

To jen trochu zajímavosti a ještě doplním zkusil jsem zvednout e53 výše na bezsportpaket a jízdní vlastnosti hrůza.
laik píše:Zdarec chlapi. Asi budu kupovat nakonec E53,bo se líbí manželce a já stále váhám s E65. Definitivně to rozhodnu, až se svezu s obouma. Ale více také tíhnu k X5, jsem tak trochu kombíkový (páté dveře) a má vyšší posez. Pokud tedy nenarazím na pro mne zásadní věc ve prospěch E65-6
Zatím, co jsem vyčetl tady na fóru, by měla být:
4,4 nebo 4,8i
vzadu měchy - poradí někdo jaké mají číslo v dekodéru? Nebo jak jinak poznám?
měla by být poface?
nutná výbava - navigaci, výhřev sedaček, nevím, jestli jsou nutné komforty nebo i sporty?
E 65 mám trochu nastudovanou, ta je dost o výbavě, ale tady nevím.
Pokud se to tady už řešilo, poraďte kde. Chtěl bych zatím hledat, ale nevím co konkrétně.
Díky za jakýkoliv názor nebo radu.
JaraXi - koupit bych chtěl na jaře 2017, ale ne za každou cenu, raději počkám, třeba něco vytrucuji jako Tvůj tchán.
Se spoustou věcí se s JaraXem neshodneme, ale nicméně E53 mi přijde dnes strašně zastaralá, bral bych ji možná dnes (tak jako jsem kdysi zamýšlel a z nostalgie) s motorem 4.8iS v "plné polní", nebo něco obdobného v 4.4i, ale spíše bych se v dnešní době přikláněl k té E65, pokud Vás netrápí, že to nebude mít 4x4, tak si myslím, že je z dnešního - aktuálního pohledu lepší jít do SEDMI. Komfort nade vše! Každopádně si připravte chechtáky, když se tam něco pěkně podělá... Ani jedno není na servis levné auto. Já jsem benzíňák, takže mně by se líbila motorizace 750i nebo 750Li a mrknul bych po ní do ciziny, u nás to jsou pěkně vylítané vrány, které akorát hezky naleští, pokud tedy nedostanete od někoho odtud echo a nevybírejte to na slepo, pěkně s diagnostikou a s někým, kdo ty auta opravuje, jinak Vás to může stát později hodně času a peněz. A to pak zamrzí. Hlavně pozor na garáž-mistry, kde to budete servisovat, tyhle motory se musí umět!!! A probůh, na výbavě nešetřete, nemá smysl si kupovat X5 nebo 7 v holobídě, ale naopak už v pořádné výbavě, což Vám malinko větší benzínová kubatura zaručuje! Na servis bych si dal pro jistotu sto táců bokem.
Dobře si vyberte, ať už půjdete po BMW X5 nebo 7. Jinak máte ještě spoustu alternativ, ale to by mi tady asi ukamenovali, stačilo minule, když se tu někdo rozplýval nad Range Roverem...

Spousta šetřílků tu lije LPG, zase si kazit takový krásný benzínový motor přestavbou, no není to škoda?!

bezproblémů
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 50Li_103L/
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... dual_103L/
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... dual_103L/
každý ma na to jiný názor, někomu se líbí mít 370 koní a jezdit za korunu pade a jinej zase radší jezdí za 3 koruny pade a podpoří rád Babiše na spotřební daní, já ušetřené peníze dám radši do výbavy a do servisu
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 50Li_103L/
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... dual_103L/
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... dual_103L/
každý ma na to jiný názor, někomu se líbí mít 370 koní a jezdit za korunu pade a jinej zase radší jezdí za 3 koruny pade a podpoří rád Babiše na spotřební daní, já ušetřené peníze dám radši do výbavy a do servisu

Herry,dík za názor, ale nesměle bych namítnul že:
E53 je snad něco jako E39 koncepčně, ale E70 už je problémovější. já bych radši "echtovní" nerozvrzané bezproblémové.
Komfort - chci ji hlavně do práce 15km a po okrese, tak si myslím, že zlamovačky v X5 pro mne zcela dostačující + bufík na zimu ideál.
Finance - vím, že 2tunový 4 - 5ti litr nepojede za 10litrů, repas automatu = dvouhnota spojka, trubka v motoru = filtr pevných částic, gumy asi budou dražší než na felicii, spotřebák si myslím, že není extra dražší. takže to tak nějak beru. Předpokládám, že nevysypu 100k po koupi.
X5 se hodí na okresky víc než 7er.
LPG se nebráním viz foto JaraX a radši přitlačím za ušetřené peníze na servis.
Trochu se mi nelíbí spodek vzadu pod nárazníkem, ale u černé to nějak splyne.
Alternativu když tak do SZ, ale celý život jsem snil o BMW a čas nějak přišel. Pokukoval jsem trochu po ML,ale asinemá V8 od BMW. Range je třeba dobrý a kvalitní, mě se moc nelíbí a připadá mi jak 50let koncepčně starý v novém kabátu. Nic proti, to bych vzal jako dříče do lesa na sibiř nakterýho se můžeš vždy spolehnout.
Dotaz - slušná E53 fl ve výbavě nevylítaná za 240kil je moc nebo akurát?
Když tak mě opravte a děkuji.
E53 je snad něco jako E39 koncepčně, ale E70 už je problémovější. já bych radši "echtovní" nerozvrzané bezproblémové.
Komfort - chci ji hlavně do práce 15km a po okrese, tak si myslím, že zlamovačky v X5 pro mne zcela dostačující + bufík na zimu ideál.
Finance - vím, že 2tunový 4 - 5ti litr nepojede za 10litrů, repas automatu = dvouhnota spojka, trubka v motoru = filtr pevných částic, gumy asi budou dražší než na felicii, spotřebák si myslím, že není extra dražší. takže to tak nějak beru. Předpokládám, že nevysypu 100k po koupi.
X5 se hodí na okresky víc než 7er.
LPG se nebráním viz foto JaraX a radši přitlačím za ušetřené peníze na servis.
Trochu se mi nelíbí spodek vzadu pod nárazníkem, ale u černé to nějak splyne.
Alternativu když tak do SZ, ale celý život jsem snil o BMW a čas nějak přišel. Pokukoval jsem trochu po ML,ale asinemá V8 od BMW. Range je třeba dobrý a kvalitní, mě se moc nelíbí a připadá mi jak 50let koncepčně starý v novém kabátu. Nic proti, to bych vzal jako dříče do lesa na sibiř nakterýho se můžeš vždy spolehnout.
Dotaz - slušná E53 fl ve výbavě nevylítaná za 240kil je moc nebo akurát?
Když tak mě opravte a děkuji.
pro: laik (nevím, jaký je Váš finanční rozpočet, ale mírnil jsem se, co nejvíce to šlo)
Má to nějaké chybičky ve výbavě, ale třebas tady:
a) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... ommend_DES
b) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... ommend_DES
Má to nějaké chybičky ve výbavě, ale třebas tady:
a) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... ommend_DES
b) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... ommend_DES
- Přílohy
-
- BMW_X5_48iS_v1.jpg (104.46 KiB) Zobrazeno 2500 x
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
No to by mi asi nezbylo na ty banány a bál bych se to postavit někde na parkovišti. Na ISa jsem se nedíval.
Může mi tu někdo vysvětlit, v čem je is lepší krom motoru, když tedy nemívá komforty a min.jeden má celovzduch s "tvrdším sportpaketem? Vím jen, že je to "M" paket.
Jinak za sebe krásné repre auto.
Může mi tu někdo vysvětlit, v čem je is lepší krom motoru, když tedy nemívá komforty a min.jeden má celovzduch s "tvrdším sportpaketem? Vím jen, že je to "M" paket.
Jinak za sebe krásné repre auto.
pro: vlastnemec
Nechytej mě zase za slovo, vybíral jsem to hodně rychle, a to jen díky tomu, že jsem kdysi auto strašně chtěl, tak vím, kam se rychle podívat.
Jeden má komforty, ale nemá vyhřívané sedačky vzadu (údajně, fakt jsem to pečlivě moc nestudoval), druhý nemá komforty, ale píše, že má předek i zadek na měchách - což by byla rarita dost velká, když standardně býval zadek jen na měchách, ale zase má vyhřívané sedačky i vzadu. Nevím, zda mají TV funkci, ta bývá v opěrkách nebo vepředu "v navigaci" a je otázka, zda to nebylo už v individual výbavě, některé mají i šrafy přes dřevo jako zvýraznění individiualu, ale to ti tu asi nemusím vyprávět.
Ale jestli se ptáš, zda by mi to stačilo i v takové výbavě, říkám, že ano.
Ale to není otázka pro mě, ale tady pro kolegu: laik.
Nechytej mě zase za slovo, vybíral jsem to hodně rychle, a to jen díky tomu, že jsem kdysi auto strašně chtěl, tak vím, kam se rychle podívat.
Jeden má komforty, ale nemá vyhřívané sedačky vzadu (údajně, fakt jsem to pečlivě moc nestudoval), druhý nemá komforty, ale píše, že má předek i zadek na měchách - což by byla rarita dost velká, když standardně býval zadek jen na měchách, ale zase má vyhřívané sedačky i vzadu. Nevím, zda mají TV funkci, ta bývá v opěrkách nebo vepředu "v navigaci" a je otázka, zda to nebylo už v individual výbavě, některé mají i šrafy přes dřevo jako zvýraznění individiualu, ale to ti tu asi nemusím vyprávět.
Ale jestli se ptáš, zda by mi to stačilo i v takové výbavě, říkám, že ano.

laik píše:No to by mi asi nezbylo na ty banány a bál bych se to postavit někde na parkovišti. Na ISa jsem se nedíval.
Může mi tu někdo vysvětlit, v čem je is lepší krom motoru, když tedy nemívá komforty a min.jeden má celovzduch s "tvrdším sportpaketem? Vím jen, že je to "M" paket.
Jinak za sebe krásné repre auto.
Zkuste se v tom někdy svézt, ten motor je spolupráce divize M a Alpiny, včetně výfuku, má to naprosto famózní zvuk "naštvaného pitbula", ale nestěžujte si pak, že už "nic jiného nechcete". Dělám si legraci, to musíte zažít na vlastní kůži, abyste pochopil rozdíl mezi 4.4i a 4.8iS. Neříkám, že 4.4i nestačí, ale zkuste 4.8iS a rychle na ni zapomenete přes veškeré plusy a minusy, ale to by Vám tu mohl navyprávět třeba: Killingman.
Zvuk třeba zde, ale chce to slyšet naživo:
https://www.youtube.com/watch?v=3tQ8gpAu_DI
Stručné představení 4.8iS např. zde:
https://www.youtube.com/watch?v=3XsfZLybrgc
PS: Jinak zvažte, zda do takových motorizací a aut jít, opravdu to nejsou auta za hubičku (jak se to vezme, vzhledem k pořizovací ceně asi ano) a jejich servis není rovněž levný, ba naopak! Je jedno, zda přemýšlíte o 4.4i nebo 4.8iS nebo 750(L)i...
Jestli to má vzadu el.sedačky je mi jedno, tam z 90% nikdo sedět nebude, to raději topení.Na ten zvuk už bych slyšel, pokud to 4.4 neumí. Mám rád ty bubláky amerického typu a také na bublavo jezdit. Ale jak říkáte, chce to na živo,mikrofon v MT hodně zkresluje.
Kouknu se tedy i na isa, jestli se nějaký objeví. Za stejný peníz bych oželel nějakou výbavu v isu oproti 4.4. Za 400kil je pro mne už dost a kdyby se něco vytento.....
Děkuji moc, mám nad čím přemýšlet. Já rád nějakého choppera na 4 kolech, jak jsem již psal.
Kouknu se tedy i na isa, jestli se nějaký objeví. Za stejný peníz bych oželel nějakou výbavu v isu oproti 4.4. Za 400kil je pro mne už dost a kdyby se něco vytento.....
Děkuji moc, mám nad čím přemýšlet. Já rád nějakého choppera na 4 kolech, jak jsem již psal.
pro: laik
Zde je jedna BMW X5 4.8iS (E53) za 10.000,- EUR, ale má to háček, nutno opravit poloosy, převodovku a panoramu, zase je za slušnější peníz:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... ommend_DES
PS: Jinak, co se mi líbilo a líbí doposud na 4.8iS - vypadá jinak, než klasické E53-ky, ale to se musí vidět naživo.
Zde je jedna BMW X5 4.8iS (E53) za 10.000,- EUR, ale má to háček, nutno opravit poloosy, převodovku a panoramu, zase je za slušnější peníz:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... ommend_DES
PS: Jinak, co se mi líbilo a líbí doposud na 4.8iS - vypadá jinak, než klasické E53-ky, ale to se musí vidět naživo.
- Přílohy
-
- BMW_X5_48iS_v2.jpg (78.07 KiB) Zobrazeno 2573 x
10k eur za E53 bych teda nedal,
is není žadnej zázrak, stejně to nejede jako všechny E53 a každá kravina stojí nesmysl, teda jako ty opticky věci, difuzor stal tuěím 15k, každá upadená lištička 6k, is je podle mě pro lidi co se nebojí do auta investovat prachy. ja bych is nechtěl, jako fanda SUV je to super, ale prostě E53 je stejně stoletá paštika a nejlepší je dle myho mít nějakou dobrou M62 za rozumny prachy,
is není žadnej zázrak, stejně to nejede jako všechny E53 a každá kravina stojí nesmysl, teda jako ty opticky věci, difuzor stal tuěím 15k, každá upadená lištička 6k, is je podle mě pro lidi co se nebojí do auta investovat prachy. ja bych is nechtěl, jako fanda SUV je to super, ale prostě E53 je stejně stoletá paštika a nejlepší je dle myho mít nějakou dobrou M62 za rozumny prachy,