Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 E70 4.8 LPG
E70 4,8i v plynu od Vaňka a paráda!
nádrž mám teda jen 62l, aby byl zachován interiér a nejvyšší dojezd byl 370km, po dálnici, ve 130km/h.
Nejde poznat ani změna ve zvuku z výfuku, když to polechtám.
Jinak bacha na to, kde tankujete. Příliž nízká cena LPG je velmi pochybná - osobně u Shellky na jižní spojce a nedá se stěžovat.
Do nádrže pak lijte jen to nejlepší, ať se ten motor při startech a dojezdech trochu vyčistí - za mě Shell V-power racing 100+
Roční úspora pak přes 60tis Kč na palivu.
nádrž mám teda jen 62l, aby byl zachován interiér a nejvyšší dojezd byl 370km, po dálnici, ve 130km/h.
Nejde poznat ani změna ve zvuku z výfuku, když to polechtám.
Jinak bacha na to, kde tankujete. Příliž nízká cena LPG je velmi pochybná - osobně u Shellky na jižní spojce a nedá se stěžovat.
Do nádrže pak lijte jen to nejlepší, ať se ten motor při startech a dojezdech trochu vyčistí - za mě Shell V-power racing 100+
Roční úspora pak přes 60tis Kč na palivu.
- Přílohy
-
- foto.jpg (197.03 KiB) Zobrazeno 1397 x
no nevím ale tankovat každých 300km by mě teda nebavilo, to je velká nevýhoda E70, i když věřím že tam nacpem víc jak Vaněk, ten většinou dává spíš menší nádrže, ale moc víc to nebude.
jezdit na benzín s jinýma oktanama než N95 je při provozu na LPG blbost, zbytečně si tak rozhazuješ adaptace, prostě nejlepší je používat normální N95
jezdit na benzín s jinýma oktanama než N95 je při provozu na LPG blbost, zbytečně si tak rozhazuješ adaptace, prostě nejlepší je používat normální N95
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
No zrovna shell bych nevychvaloval, bral jsem asi na třech místech v ČR v jednom případě průměr v jednom hrůza a v jednom katastrofa.
Nej je najít si plynovku od firmy co se zabývá jen LPG u mě třeba Tomegas a vždy spokojenost, dál co jsem brával na pumpách tak vždy dobrej byl LukOil teď už MOL.
Co se týče oktanů jak píše JaraX, zbytečně ten motor nerozhazovat a když tam chceš něco na udržení tak VIF benzí.
Nej je najít si plynovku od firmy co se zabývá jen LPG u mě třeba Tomegas a vždy spokojenost, dál co jsem brával na pumpách tak vždy dobrej byl LukOil teď už MOL.
Co se týče oktanů jak píše JaraX, zbytečně ten motor nerozhazovat a když tam chceš něco na udržení tak VIF benzí.
ou, rozhazovat adaptace? prosím o poučení...
šlo mi především o tankování něčeho bez těch bio srágor a s co nejvyšší kvalitou, což mi 100+ připadá jako strop.
Krom toho teď jedu jednu nádrž na benzín pro "vyčištění" právě na 100+ a pocitově auto letí jak šílené.
Nevím, na kterých Shellkách si bral, možná záleží i na výtoči, ale nemůžu říct půl slova na Shell (jižní spojka nebo devět křížů za Brnem). S Tomegas mám taky dobrou zkušenost. Zato jsem nedávno bral na MOL a auto se chovalo hůře.
šlo mi především o tankování něčeho bez těch bio srágor a s co nejvyšší kvalitou, což mi 100+ připadá jako strop.
Krom toho teď jedu jednu nádrž na benzín pro "vyčištění" právě na 100+ a pocitově auto letí jak šílené.
Nevím, na kterých Shellkách si bral, možná záleží i na výtoči, ale nemůžu říct půl slova na Shell (jižní spojka nebo devět křížů za Brnem). S Tomegas mám taky dobrou zkušenost. Zato jsem nedávno bral na MOL a auto se chovalo hůře.
já jednou bral na první shellce na D1 z prahy směr Brno a ujel jsem na nádrž o 150km mín nehledě na to že ten plyn stál snad o 3kč víc, od té doby se Shellkam radší vyhýbám.
co se adaptací týče tak ty naše motory sou navrženy na N95 a tak i fungují nejlíp, motor je schopen se adaptovat a na lepší i horší palivo, N91-N100, na základě paliva si upravuje poměr paliva/vzduchu= směs, stejně tak předstih a spoustu dalších věcí, stejně tak to funguje i když jede na LPG, pokud je LPG chudý motor obohatí a pokud je bohatý tak zase ochudí. Auto nepozná na jaké palivo je provozování, nenapadá ho že tam někdo dal LPG, no a pokud máš N100 apod, a k tomu LPG, takže při přepnutí vzniká větší skok mezi LPG a benzínem, nebo musí být plyn jinak seřízenej atd.
prostě a jednoduše, normální N95 max s přidavkem Vifu tomu vyhovuje nejvíc.
co se adaptací týče tak ty naše motory sou navrženy na N95 a tak i fungují nejlíp, motor je schopen se adaptovat a na lepší i horší palivo, N91-N100, na základě paliva si upravuje poměr paliva/vzduchu= směs, stejně tak předstih a spoustu dalších věcí, stejně tak to funguje i když jede na LPG, pokud je LPG chudý motor obohatí a pokud je bohatý tak zase ochudí. Auto nepozná na jaké palivo je provozování, nenapadá ho že tam někdo dal LPG, no a pokud máš N100 apod, a k tomu LPG, takže při přepnutí vzniká větší skok mezi LPG a benzínem, nebo musí být plyn jinak seřízenej atd.
prostě a jednoduše, normální N95 max s přidavkem Vifu tomu vyhovuje nejvíc.
Tak asi každý jinak se Shell... dříve s naftou jsem taky spokojený nebyl, ale teď problémy nemám a krásně to na něm šlape.
No, o té adaptaci se ještě pobavím s Vaňkem, jelikož k němu musím na "seřízení", tak uvidíme. Pokud by to šlo nastavit na N100, tak budu rád.
Jinak teda budu hledat N95 bez biosrágor, ale to by měl být i ten obyč V-power.
No, o té adaptaci se ještě pobavím s Vaňkem, jelikož k němu musím na "seřízení", tak uvidíme. Pokud by to šlo nastavit na N100, tak budu rád.
Jinak teda budu hledat N95 bez biosrágor, ale to by měl být i ten obyč V-power.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
vencous8 píše:Jinak teda budu hledat N95 bez biosrágor, ale to by měl být i ten obyč V-power.
Jedině Eurooil - jen Čepro může bez biosračky, jinak i plyn maj kvalitní.
Jo a co se týče té shelky na D1 jen jedna tam měla plyn a byla to vždy hrůza. Shell se prostě plynem nezabývá a mají ho jen na pumpách které koupili a tak ho tam udržují stále - tohle mám od celkem hodně vysoko postaveného manažera shellu.
Může? podíl biosložky v palivech se přece určuje procentuélním podílem všech paliv, která daná stanice vytočí za rok.
Minimálně nějakých 5% obsahu na litr (průměr všech paliv) a maximálně 8% na jeden druh obyč paliva. Nebo tak nějak podobně jsem to četl.
A docela tomu odpovídá praxe. Pokud vytočí podíl biopaliv za rok v "bežném" palivu, tak to nemusí cpát do drahých Verv, Maxxmotionů, V-powerů, atp.
Pokud by se něco změnilo a nevytočil nebo přetočil, pak na další rok upraví procenta v běžném a jede se dál.
Kupříkladu KM Prona se také chlubí tím, že jejich "lepší" nafta je bez BIO.
Minimálně nějakých 5% obsahu na litr (průměr všech paliv) a maximálně 8% na jeden druh obyč paliva. Nebo tak nějak podobně jsem to četl.
A docela tomu odpovídá praxe. Pokud vytočí podíl biopaliv za rok v "bežném" palivu, tak to nemusí cpát do drahých Verv, Maxxmotionů, V-powerů, atp.
Pokud by se něco změnilo a nevytočil nebo přetočil, pak na další rok upraví procenta v běžném a jede se dál.
Kupříkladu KM Prona se také chlubí tím, že jejich "lepší" nafta je bez BIO.
...nevim, jestli Eurooil (cepro) muze, nebo nemuze a kolik je minimum... Beru ale jiz nekolik let do E70 3.0D JEN u Eurooil prave kvuli tomu, ze zde bioslozka neni. Jestli muzu verit tomu, ze kdyz na pistoli tusim dokonce na samolepce s normou, ktere palivo odpovida, pisou tusim neco jako "0% podilu bioslozky", tomu tak opravdu je, nebo neni, je druha vec. Verim tomu ale rad
..tak snad mate zkusenost stejnou

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ona ta finta je jednoducha. Zakon totiz nerika, ze v kadem prodanem litru paliva, musi byt presny podil bioslozky, ale ze z celkoveho vytoceneho poctu paliva, musi byt XY procent slozky biopalivo. Pokud pumpa nenabizi ciste biopalivo, pak nema jak docilit onoho vytoceni potrebnych procent, takze musi mit biopalivo soucasti bezneho paliva, ale pokud nabizi cisty E85, pripadne bionaftu a proda za rok 5 respektive 7% prave techto paliv, pak muze mit klasicka paliva bez bioslozky
Tzn pokud vidim, ze nejaka pumpa nabizi E85, pak je velka sance, ze nepridava ani bioslozku. je to drazsi, nez palivo bez bioslozky, takze to je logicky krok kazde takove pumpy 


- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jenze tys to psal trochu jinak. To neni nic s drahymi palivy, ze by v nich bioslozka nebyla, zatimco v levnych palivech byla... nikdo ti nebude vyrabet levnejsi palivo s vetsim podilem bioslozky, abys prodaval drazsi palivo bez ni. rafinerie nedelaji konkretni palivo pro konkretni pumpu podle toho kolik ceho vytoci za rok preci. udelaji s bioslozkou viz zakon, bez bioslozky a ciste biopalivo a ty si vyber, co chces, abys na konci roku splnil.
ja spis chtel ukazat na ten klic, podle ktereho je mozne hledat pumpy s vetsi sanci na paliva bez bioslozky. Ten kdo prodava E85 ma moznost prodavat palivo bez pridane bioslozky, ten kdo biopalivo neprodava vubec, u toho takove palivo hledat asi nemuzeme...
Ikdyz ona je otazka, jak to maji chlapci zase poresene vyse. Kdyz nekdo vlastni dve znacky pump, na jedne protoci E85tku, jestli na druhe musi prodavat palivo s bioslozkou, nebo ne
Ale to je asi uz dost jedno.
Pokud se nepletu, tak treba Benzina ma premiove palivo Verva a do benzinu nepridava, zatimco do nafty ano... Takze to premiove palivo neni zrovna zaruka paliva bez bioslozky.
ja spis chtel ukazat na ten klic, podle ktereho je mozne hledat pumpy s vetsi sanci na paliva bez bioslozky. Ten kdo prodava E85 ma moznost prodavat palivo bez pridane bioslozky, ten kdo biopalivo neprodava vubec, u toho takove palivo hledat asi nemuzeme...
Ikdyz ona je otazka, jak to maji chlapci zase poresene vyse. Kdyz nekdo vlastni dve znacky pump, na jedne protoci E85tku, jestli na druhe musi prodavat palivo s bioslozkou, nebo ne

Pokud se nepletu, tak treba Benzina ma premiove palivo Verva a do benzinu nepridava, zatimco do nafty ano... Takze to premiove palivo neni zrovna zaruka paliva bez bioslozky.
- Kolafa
- Registrovaný
- Příspěvky: 705
- Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
- Bydliště: Praha 14
- Kontaktovat uživatele:
procitam tady vase prispevky ... jenom takova poznamka, delal jsem na Lukoilu na dovozu PHM ... ono je to s palivy tak, ze vetsina pump bere z Čepra ve svém okolí, jenom nějaké spec. paliva si zavažejí přímo, např. ze svojí rafinerie.
Pokud jde o Shell, tak napr. V-power Diesel se u nas nejdrive prodaval jako nafta z Čepra + aditiva, pak ho zacali tahat z Nemecka, kde do toho davali zkapalneny CNG, no a ted je to opet nafta z Cepra + aditiva. Taky si vsimnete, ze se to ted jmenuje malinko jinak ........
Vlaky z naftou a benzinem jsme primarne tahali z TFED Leuna 2, coz byla super kvalita .... ale zase vylilo se to do tanku Cepra .... takze v okoli meli vsechny pumpy dobry palivo ...
S LPG byla taky sranda, vozili jsme to cisternama napr. z Kazachstanu ... LPG by mel mi nejaky pomer, ale jim to bylo uplne u zadku a byli schopni poslat plyn 15/85%, kupodivu ve prospech ty drazsi slozky .... cesky prijemce samozrejme neprotestoval .....
Je-li u nejake pumpy problem s kvalitou, tak je to na 99% vec provozovatele, pripadne firmy, co mu dela zavoz ........
Pokud jde o Shell, tak napr. V-power Diesel se u nas nejdrive prodaval jako nafta z Čepra + aditiva, pak ho zacali tahat z Nemecka, kde do toho davali zkapalneny CNG, no a ted je to opet nafta z Cepra + aditiva. Taky si vsimnete, ze se to ted jmenuje malinko jinak ........
Vlaky z naftou a benzinem jsme primarne tahali z TFED Leuna 2, coz byla super kvalita .... ale zase vylilo se to do tanku Cepra .... takze v okoli meli vsechny pumpy dobry palivo ...
S LPG byla taky sranda, vozili jsme to cisternama napr. z Kazachstanu ... LPG by mel mi nejaky pomer, ale jim to bylo uplne u zadku a byli schopni poslat plyn 15/85%, kupodivu ve prospech ty drazsi slozky .... cesky prijemce samozrejme neprotestoval .....
Je-li u nejake pumpy problem s kvalitou, tak je to na 99% vec provozovatele, pripadne firmy, co mu dela zavoz ........