Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N47 - bílý dým z výfuku po startu

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
mamaxam
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 30.09.2014 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod

#1 Příspěvek od mamaxam »

Zdravím a prosím o radu.

Můj motor začal po nastartování strašně kouřit po cca 15 - 30s pak to přestane.
Je velice značný úbytek chladící kapaliny - za cca 2 měsíce ze stavu max na min. Motor neztratil výkon, bezprostředně po startu párkrát jakoby zakucká ale pak bezproblémový běh. První sešlápnutí plynového pedálu je hlučné - jakoby měl motor najeto 500tis. Poté v pořádku a kultivovaný chod.

Chladící kapalina čistá. Víčko oleje a měrka bez emulze. Olej drží hladinu a neztrácí se. Sešlápnutí plynového pedálu nevyvolává bublání v expanzní nádobě chladící kapaliny a není problém jí mít ucpanou rukou při sešlápnutém plynu - netlakuje se.

Děkuji za Vaše názory a jsem s pozdravem
Milan
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#2 Příspěvek od gsicbr »

ahoj nechci tě strašit, ale u N47 je blok z hořčíkové slitiny, a u nich byl problém s praskáním bloku. Kámoš ho má ve 320d 2008 a hodně mě od něj odrazoval. Měl podobné problémy jako ty. Zjistili mu prasklý blok. Tak držím palce, aby to bylo něco jiného.
Jsem rád, že jsem se rozhodl pro M47.
mamaxam
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 30.09.2014 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod

#3 Příspěvek od mamaxam »

Ahoj a díky za odpověď.
Můj dvorní mechanik mi bohužel řekl to samé - s největší pravděpodobností prasklý blok motoru mezi třetím a čtvrtým válcem
Tady je o tom celý článek:
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... 2529,d.ZWU
:roll:
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Cisi »

Když je tu o tom řeč, trpí tímto problémem i N52?
mamaxam
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 30.09.2014 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod

#5 Příspěvek od mamaxam »

Příští týden půjde hlava dolů, tak potom napíšu co to je a pak postup opravy + ceny jednotlivých oprav :-(
mamaxam
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 30.09.2014 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod

#6 Příspěvek od mamaxam »

gsicbr píše:ahoj nechci tě strašit, ale u N47 je blok z hořčíkové slitiny, a u nich byl problém s praskáním bloku. Kámoš ho má ve 320d 2008 a hodně mě od něj odrazoval. Měl podobné problémy jako ty. Zjistili mu prasklý blok. Tak držím palce, aby to bylo něco jiného.
Jsem rád, že jsem se rozhodl pro M47.

Nevíš jak to řešil kamarád? Výměna celého motoru, nebo jen někde sehnal postarší blok? a kolik ho ta oprava stála?
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#7 Příspěvek od gsicbr »

Cisi píše:Když je tu o tom řeč, trpí tímto problémem i N52?

Nejlepší bude když si to přečteš, protože s N52 zkušenost nemám. Měl jsem N62 a ten dost trpěl na netěsnost motoru, ale to je Včko. Jinak super a ten zvuk.
N52, která se už začala podezřele hodně lišit od staré M54. Blok motoru byl z horčíkové slitiny s nikasilovou vložkou, sání dostalo dvě variabilní klapky DISA a především dostal systém Valvetronic, který nahrazoval škrtící klapku. Nenechte se zmást. Z bezpečnostních důvodů mají N52 motory stále škrtící klapku a při normálním běhu motoru funguje jen pár sekund po startu. Po malé chvíli je otevřena naplno a „škrcení“ probíhá pak přes variabilní zdvih ventilů. Jak Valvetronic funguje je znázorněno zde. Zajistit se měl efektivnější přísun vzduchu, kdy škrtící klapka nezpůsobuje žádné zbytečné ztráty na průtoku vzduchu a briskní reakce na plyn. Hezky se to četlo, ale bohužel reakce na plyn jsou takové jalové a místama velice divně ovladatelné. Podřazování s meziplynem chce u N52 hodně zvyku, protože dosáhnout požadovaných otáček je hodně obtížné. Mám i podezření, že Valvetronic jako takový způsobuje i jiný zvuk motoru, protože narozdíl od svých předchůdců prostě zní úplně jinak. Problémem taky bylo, že tyto motory jsou extrémně točivé. Neberte to jako výtku. Točivost N52 je velice návyková, v 7mi tísících otáčkách mají opravdu nádherný pilovitý zvuk. Problém je ale v použití dle mého názoru nevhodných olejů. I pro tyto motory BMW doporučovalo long-life oleje specifikace 0W-30 nebo 5W-30 a s intervalem kolem 25 tisíc km. Vážení čtenáři, dovolím si říct, že u těchto typů motorů jsou tato doporučení naprosto vedle a pokud už takový motor někdo máte, vylijte long-life, nalijte 5W-40 nebo nejlépe 5W-50 a měnte každých 12-15 tisíc km. Proč? Právě kvůli točivosti a tepelné náročnosti. U dieselů mějte klidně long-life, ten moc nehřeje, ani moc netočí, ale u těchto motorů prostě nikdy! Na dílně mám jako odstrašující případ uskladněno odstraněné plastové víko ventilů z motoru N52. Přímo tento kousek jezdil long-life olej a měl najeto asi 160 tisíc km. Pak se začala projevovat závada v odvětrání klikové skříně a kolísání otáček motoru – po sundání víka jsem se zděsil. Tolik karbonu a přepečeného oleje jsem v životě neviděl. Motor v tuto chvíli podstupuje sérii dekarbonizací a úpřímně mu držím palce, aby se z toho dostal.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#8 Příspěvek od gsicbr »

[/quote]Nevíš jak to řešil kamarád? Výměna celého motoru, nebo jen někde sehnal postarší blok? a kolik ho ta oprava stála?[/quote]
Nevím přesně, ale zavolám mu a zjistím ti to. Taky mě zajímá ta cena.
mamaxam
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 30.09.2014 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod

#9 Příspěvek od mamaxam »

Nevím přesně, ale zavolám mu a zjistím ti to. Taky mě zajímá ta cena.

Ahoj, zjistil si něco? Já nakonec hlavu prozatím nesundával. Zkušelo se vyndat vstřiky, natlakovat vodovodní potrubí a minikamerou koukat do válců jestli něco nepoteče, ale nic tam neteklo. Možná málo tlaku, možná špatný způsob zjišťování závady.. Ale aspoň nějaký. Zatím s autem jezdím pořád dál. na 1000km spotřeba cca 2dl chladící kapaliny a po nastartování kolísání otáček cca 5 sekund a dýmovnice z výfuku. Po chvilce jízdy vše OK. Budu asi jezdit dokud se to úplně nepo.... a pak se uvidí co s tím dál :-/ Jinak koukám že si z Jihlavy - já jezdím do Jihlavy každý den, takže až uvidíš zahulenou jedničku - jsem to já :-) Jinak jsem v kontaktu s jedním mechanikem z Prahy a ten má teď na opravu motor N47 právě s prasklinou mezi válci. Motor má aktuálně nějaký motorář a pokouší se to dát dohromdy. Asi nějak opravit prasklinu a převložkování. Dám zase vedět až na něco přijdu. Milan. Zde přidávám video mé dýmovnice https://www.youtube.com/watch?v=p0lCayMUgvs&feature=youtu.be
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#10 Příspěvek od inspi1981 »

A co takhle vadnej EGR chladič
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Přesně - než ten motor rozpůlíš, podívej se na chladič EGRu, jak píše inspi.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#12 Příspěvek od gsicbr »

jj každá rada, která tě zachrání o půlení je nad zlato. Jinak ten kámoš to měl na firmu a on to dál neřešil. Já jsem ho od té doby neviděl, ale bavil jsem se s jeho kolegou a ten říkal, že mu dali jiný auto a tím to skončilo.
Napiš jak si dopadl. Držím palce.
mamaxam
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 30.09.2014 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod

#13 Příspěvek od mamaxam »

Děkuji Vám pánové za rady. Existuje nějaký test (například tlakový) na ten EGR chladič? Dá se dočasně odpojit? Nebo koupit, vyměnit a vyzkoušet? Tady jsem to našel do 1000,- http://bazar.automedik.cz/AMD2203794174/bmw/1-e87 tak aby pak ty testy nebyly ještě dražší než výměna kus za kus... Mohla by závada tohoto dílu způsobovat kolísání otáček po startu? Rozumím kouři - to by ten EGR mohl být, ale ty otáčky? Pokud Vás něco napadne, budu rád za užitečné odpověďi. Milan
mamaxam
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 30.09.2014 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod

#14 Příspěvek od mamaxam »

Ještě k tomu EGR. Abych si o tom udělal představu tak jsem našel video na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=K0QAvF2PLsY Pokud to chápu správně, pak by při nezatíženém motoru (při nastartování?) by mohl být tento ventil uzavřený (bypass). Tzn. že by to po startu asi nekouřilo. Na tom videu je pěkně vidět i přepínání toho ByPassu - to mě přivádí k myšlence zdali by opravdu z toho nešel vycvaknout kabel a bypass by v tu chvílí byl trvalý. Díky za příspěvky. Milan
neresim
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: ned 04.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od neresim »

proc hned praskly blok, muze byt jen tesneni pod hlavou , pokud je to kolem 150-180tkm najezd ....
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#16 Příspěvek od gsicbr »

protože N47ka je tím nechvalně známá
mamaxam
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 30.09.2014 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod

#17 Příspěvek od mamaxam »

neresim píše:proc hned praskly blok, muze byt jen tesneni pod hlavou , pokud je to kolem 150-180tkm najezd ....


Bohužel je to u motorů N47 častá závada.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#18 Příspěvek od Dan td »

Zkus zkontrolovat okruh žhavení. U nových dieselů by měly žhavičky hřát ještě chvíli po studeném startu, i když kontrolka už samozřejmě nesvítí. Odpovídá tomu to, že po startu to chvíli dělá psí kusy + hulí a pak je vše ok. Já to teď řešil na jiném non-BMW autě, už jsem chtěl tahat vstřiky, a nakonec to byly zoxidované kontakty na relé žhavení, které prostě nepřenesly ten proud a žhavilo to míň. Stačilo opucovat kontakty, chytá to na drc a ani nezačoudí. Akorát musíš okruh žhavení projít celý, pokud zkontroluješ nebo vyměníš jen svíčky a spokojíš se s tím, že kontrolka svítí, na takovouhle závadu nepřijdeš.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#19 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Řekl bych, že u jedničky to bude jako už u všech novějších BMW. Já viděl svítit kontrolku žhavení asi 3x, když jsem parkoval venku a bylo -15 stupňů. Jinak bacha při zkoušení, žhavičky jsou na 5V, takže připojení na 12V je dokáže okamžitě zničit
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
mamaxam
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: úte 30.09.2014 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod

#20 Příspěvek od mamaxam »

Díky za názory. Kontrolku žhavení jsem ještě neměl příležitost vidět. Diagnostika nehlásí závady. Žhavičky vyměněny před cca 6 měsícema - řídící jednotka hlásila s nimi problém. Děkuji za radu s 5V. Vůbec by mě to nenapadlo. Nicméně doufám že na 5 let starém autě nebudou kontakty relé zoxidované. Zítra to jde zase do servisu kde se pokusí závadu najít. Pak napíšu...
Odpovědět