Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E87 120kW vysoká spotřeba, nižší výkon

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
FilipMontoya
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pát 02.11.2012 01:00

#1 Příspěvek od FilipMontoya »

Zdravim, mám E87 rv 12/2005 120kW s automatickou převodovkou. Mam problém s vysokou spotřebou 7,5-8 l/100km, na dálku se občas dostanu i na 7,0 l/100km. Ale míň to nejde, ať dělam co dělam. Taky se mi zdá, že do 2000 otáček to skoro vůbec netáhne. Od 2000 už to pak jede celkem slušně. Jenom dodám, že v říjnu údajně mělo být měněný turbo za nový (auto jsem kupoval v listopadu).
Napadá někoho na co se zaměřit, nebo kde by mohl být nějakej problém?
Díky
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#2 Příspěvek od mr_nitroz »

Videl bych to na diagnostiku, kontrolu hodnot na DPF, termostatu a turba. Tim bych zacal.
kakin
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#3 Příspěvek od kakin »

Popíšu ti svoji zkušenost, která mě nakonec stála něco okolo 50K ...
dovezl jsem auto z německa a po cca měsící byl stejný problém jak u tebe, auto žralo něco okolo 8-9l/100km ... začal jsem od DPFka, které bylo zanešeno ze 70% ... udělal jsem tedy odstranění DPF (jak fyzicky tak soft.) .. Najdnou šla spotřeba dolů a vše bylo v normě .. turbo startovalo 1600ot. ... za měsíc se mu rozletělo turbo .. a teď to začalo -> proč se rozlítlo turbo? Vše začalo u termostatů, které byly špatné .. následně od termostatů, kdy se auto nebylo schopné zahřát na provozní teplotu, odešlo DPF .. od špatného DPF dostávalo turbo zabrat a rozlítlo se ..
FilipMontoya
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pát 02.11.2012 01:00

#4 Příspěvek od FilipMontoya »

Díky moc za tvojí zkušenost. Hned včera po cestě z práce jsem si ve skrytym menu nastavil teplotu motoru. Sledoval jsem jí celou cestu (cca 75km) a teplota se nedostala nad 63°C, většinou byla pod 60°C. Takže velmi pravděpodobně mám stejný problém a hned termostat vyměním. DPF pak asi také necham rovnou odstranit a budu doufat, že to turbo, který je tam cca 5 měsíců a 10.000km nový, bude ještě OK.
Až bude hotovo, doplnim informace o aktuálním stavu, třeba taky někomu pomůžou.
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#5 Příspěvek od FreeMaroStyle »

Stejně je to kravina že v novějších autech už nikde není ukazatel teploty, přitom je to pro mě důležitější údaj než že nemám naftu :D Jelikož jsem ohleduplný k turbu a za studena nejdu přes 2000ot./min. a cvakat se do skrytého menu je celkem taky obtížné, když máte unlock kód 38 :D ale měnil jsem termostat při 85°C, oba dva, jak EGR, tak hlavní termostat.
FilipMontoya
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pát 02.11.2012 01:00

#6 Příspěvek od FilipMontoya »

S tim musím uplně souhlasit. Teplota motoru je přece hodně důležitej údaj, abych věděl, kdy je auto zahřátý na provozní teplotu...
spasell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 13.10.2014 00:00

#7 Příspěvek od spasell »

Přesně tak, chybí to tam! Už to tu někdo psal, že se to prej dá dostat z toho skrytého menu do klasického BC. Neví někdo??
FilipMontoya
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pát 02.11.2012 01:00

#8 Příspěvek od FilipMontoya »

Tak za to bych se taky přimlouval, pokud by to šlo.

Ještě dotaz: ten termostat motoru je lepší v plastovym nebo hliníkovym pouzdru?
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#9 Příspěvek od FreeMaroStyle »

Origo je plast, v hliníku jsem zatím neviděl ani neměl na výběr z dostupných dílů. Kdo to vyrábí v hliníku?
FilipMontoya
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pát 02.11.2012 01:00

#10 Příspěvek od FilipMontoya »

Hlinikovy dela Stahlgruber. Ale rikam si, ze kdyz original je plast, tak bych dal klidne radsi plast. Cenove vychazi stejne...
FilipMontoya
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pát 02.11.2012 01:00

#11 Příspěvek od FilipMontoya »

Ještě bych měl jeden dotaz ohledně těch termostatů. Hledal jsem ve foru, ale nenašel jsem.

Nemáte někdo nějakej návod na výměnu těch dvou termostatů? Co jsem se tak dočetl, nemuselo by to být nijak složitý, ale nevim jak na to přesně, tak abych něco neudělal blbě... Díky
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#12 Příspěvek od gsicbr »

tohle je na výměník
https://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU
a na hlavní nemůžu najít, ale vím, že tam je taky. Musíš hledat.
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#13 Příspěvek od FreeMaroStyle »

kakin
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#14 Příspěvek od kakin »

S tou teplotou taky souhlasím a budu to řešit tímto způsobem :) .. budu tam dávat také dva budíky .. tlak turba a teplotu ... kdo nepotřebuje popelník, doporučuji s tím, že si tam zachovám zapalování(nabíječku na telefon :) ) .. jak bude hotovo, dám sem fotonávod. :)
Přílohy
Popelník 2.jpg
Popelník 2.jpg (142.27 KiB) Zobrazeno 8891 x
FilipMontoya
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pát 02.11.2012 01:00

#15 Příspěvek od FilipMontoya »

to je zajímavý řešení. Těšim se na návod!
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#16 Příspěvek od gsicbr »

nevidím v tich budíkách využití, když teplota ve skrytém menu je otázka 20s klidně i za jízdy.
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#17 Příspěvek od FreeMaroStyle »

Řešení je taky si koupit WiFi Diagnostický modul a na mobilu spustit aplikaci, kde uvidíš všechny potřebné údaje :)
FilipMontoya
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pát 02.11.2012 01:00

#18 Příspěvek od FilipMontoya »

Přesně tohle zrovna řešim a hledam ten OBD2 bluetooth modul. Máte s tím někdo zkušenosti? A zda to funguje i s aplikací na iOS v iPhonu? Všude se totiž píše, že to pracuje s Androidem, ale Appstore má tu aplikaci taky. Tak nevim.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#19 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Pro iOS je potřeba OBD2 modul s WiFi.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
FilipMontoya
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pát 02.11.2012 01:00

#20 Příspěvek od FilipMontoya »

Díky za info.

Termostaty vyměněny. Teplota naroste až na správných 90°C, ale při jízdě z kopce (necelej km) mi klesla až na 72°C. Napadá, prosim, někoho proč?
Odpovědět