Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 116i - prosím o radu

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
johny03
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 22.06.2015 00:00

#1 Příspěvek od johny03 »

Dobrý den,

omlouvám se za zakládání tématu, jestliže se tady ten problém již řešil (nenašel jsem to ) tak mě prosím odkažte do příšlušného tématu. Mám BMW 116i, E81, rv 2009, najeto 83 tis. vše v pořádku až do sobotní noci, kdy se mi během ostřejší jízdy začalo kouřit z auta. Vystoupil jsem otevřel kapotu, po chvíle kouř přestal, pod autem ale kaluž motorového oleje. Odtháhnul jsem auto domů a dnes jsem se spolu s mechanikem díval pod auto. (počítal jsem, že bude prasklá olejová vana, nebo těsnění pod hlavou) vana čistá a suchá, stejně jako část motoru kde je těsnění, ale "šnek" turba byl celý od oleje, je to tedy na nové turbo? popřípadě co jiného by to mohlo být, nechápu že by takhle zvláštním způsobem mohlo odejít při 80 tisících... ani nikde nemůžu najít cenu toho dílu jak nového, tak repasovaného...děkuji moc za pomoc
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#2 Příspěvek od vita11 Moderátor »

116i 2009 má turbo?
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#3 Příspěvek od Kani »

Z tovarny by mit nemelo. Ale rad se priucim.
johny03
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 22.06.2015 00:00

#4 Příspěvek od johny03 »

tak to jsem si na začátek uříznul pořádnou ostudu... :) nicméně otázka zůstává, co by to mohlo být? nějáká tlaková hadička, opakuju vana je suchá, ale oleje vyteklo hodně :( popř. máte zkušenosti s prohlídkou v inveltu, jsem z motola takže lokalita ideální...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#5 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Záleží odkud to teče :D Snad jediné místo, kde u tohoto motoru jde olej mimo blok motoru, je filtr s chladičem.
A řekl bych, že Invelt bude daleko lepší, než tvůj stávající mechanik :wink:
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
brbla
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pát 20.07.2012 00:00

#6 Příspěvek od brbla »

já bych se zase inveltu zdaleka vyhnul... kamarádka tam dává auto od novoty, naposled před 14dny a neskutečný prachy si řeknou za věci, který nejsou potřeba, ale stejně se lidi nechaj ukecat.. poslal sem jí do pupíku, sama řekla že je to nebe a dudy..
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#7 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Tak mechanik, který identifikuje turbo v autě, v kterém vůbec není .... v tomto případě bude určitě i ten Invelt lepší
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

By mě zajímalo, jaký "šnek" byl celý od oleje, když 116i nemá turbo :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#9 Příspěvek od xhans »

Ted jde o to jestli johny03 vi co ma za auto :) treba ma 118d :)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#10 Příspěvek od vita11 Moderátor »

taky mě to napadlo :D ..nebo třeba 116d ... ale to se potom docela blbě radí
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
johny03
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 22.06.2015 00:00

#11 Příspěvek od johny03 »

řikám, že jsem si uříznul ostudu hned prvním příspěvkem :D mám skutečně 116i, upřímně autům moc nerozumim, proto ta mylná úvaha s turbem...nad jednotkou řízení je skutečně něco co mi vzdáleně připomínalo turbo a vzhledem k tomu že "ta věc" byla nejvíc zastříkaná od oleje, tak jsem si myslel že to je ono....

každopádně auto je opravené, byl to prasklej napínák => opraveno v inveltu během jednoho dne (v 18 hodin večer jsem auto dotáhnul na laně a a druhý den v 10 ráno bylo hotovo) cena asi 4100 (napínák, výměna oleje + filtr a výměna brzdové kapaliny ...olej jsem měl vlastní)

spíš nechápu, že ten napínák mohl jen tak při jízdě prasknout, vypadalo to dost dramaticky...
creck
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: úte 05.03.2013 01:00

#12 Příspěvek od creck »

Napinak je vyrobni bolest tohoto modelu.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#13 Příspěvek od vita11 Moderátor »

to se ti rozletěl napínák rozvodů? 8O
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Odpovědět