Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prosakování oleje skrze víčkko

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
spasell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 13.10.2014 00:00

#1 Příspěvek od spasell »

Zdravím. MOTOR M47 120KW. Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenost s problém který spočíval s prosakováním oleje přes plnící víčko oleje a jeden krát dokonce střelení víčka do kapoty. Problém se řešil celkem dlouho, ale proto že jsme fakt nevěděli čím to je, pořád jsme řešili odvětrání klikové skříně, ventilační jednotky, odlučovače oleje atd... nic nepomáhalo. takže jsme šli hlouběji. odstrojili jsme komplet celý motor až zůstal jenom blok. A zjistili jsme, že byly připečený pístní kroužky na dvou pístech... předcházely tomu zkoušky a v těch dvou válcích kde byly kroužky na pí.. byl malý tlak. Problém byl teda v tom, že tím pádem vznikal větší tlak do vany než bylo zdrávo a tlak ruku v ruce s olejem se tlačil cestou nejmenšího odporu kolem řetězu až k hlavě a víku hlavy a šel kolem víka pryč.
Tím pádem když jsem tomu jednou fakt dal pod kotlem na 2, tak víko střelilo zevnitř do kapoty.
Problém ale vyřešen, písty překroužkovány (všechny písty- jinak by to byla prasárna), válce zkontrolovány-přeměřeny.
Motor se složil zpět, samozřejmě se všemi náležitostmi... srovnání hlavy, výbrus ventilů, všechna těsnění nové... když už byl motor rozebrán, tak jsme udělali ještě další věci, komplet rozvody, žhaviče...
Příčina- nějaký hlupák (původní majitel) neměnil olej odhadem 50-60 tis. km.
Výsledek- auto už najelo cca 1000 km, všechno bez problémů, auto jede jak má, nikde žádný olej.
Doufám, že to někdy někomu pomůže, ale nikomu to nepřeju... j
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Velmi hezky popsaný příběh. Oproti 60% ostatním příspěvků obsahuje popis problému, způsob řešení a výsledek. Takže pochvala, protože pomůže ostatním :D
fredh
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 07.04.2015 00:00

#3 Příspěvek od fredh »

starML píše:Velmi hezky popsaný příběh. Oproti 60% ostatním příspěvků obsahuje popis problému, způsob řešení a výsledek. Takže pochvala, protože pomůže ostatním :D


Bohužel chybí typ motoru a cena. Osobně by mě velmi zajímala a jestli to opravoval sám, servis, nebo autorizák.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#4 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Typ motoru máš hned na začátku. Cena je u těchto oprav vždy silně individuální a závisí od toho, kdo to dělá a jak moc důkladně to dělá
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
spasell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 13.10.2014 00:00

#5 Příspěvek od spasell »

Typ motoru jsem napsal hned na začátku,ale dobrá... M47 120 kw. Cena byla 25 000,- A nedělal to autorizák, mám mechanika, který dělá tyto věci už velmi dlouho, a je to jeden z těch starých poctivců, kteří rozumí tomu co dělaj, je to samozřejmě borec, který má svůj soukromý servis. a v BMW se vyzná... Autorizák a jakýkoliv jiný servis už bych nenavštívil, a to mluvím z vlastní zkušenosti.. CARTEC a podobně jsou šmělináři...
Ale to je můj názor, někdo může být spokojen.
fredh
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 07.04.2015 00:00

#6 Příspěvek od fredh »

omlouvám se, přehlídl jsem to. Cena je dost dobrá, za ty nervy určitě.
Odpovědět