Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupe BMW 1 - radu please

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
ganz
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: sob 13.02.2016 01:00

#1 Příspěvek od ganz »

Ahoj,predem se omlouvam,ze zakladam asi uz nekolikrat probirane tema,ale presto zadam o radu, Rad bych poridil BMW 1 a chci se zeptat na doporuceni motorizace.Urcite chci benzin,mam malej najezd a chci neco s rozumnou spotrebou.Dost se hanej ty slabsi motory a tak bych rad radu,jak jsou na tom ty 116i a 118i. Jestli se vyhnout i jinym motorum nez ty prvni 116i 85KW.

Doporucite mi 118i 105kw nebo klidne i 116i 90kw? Jaky jsou spotreby ?

DIky
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#2 Příspěvek od JayFader »

Doporučím 130i a 135i. Jel jsem v 116i a 120i. S šestiválci je to neporovnatelný. Jinak spotřeby pro jednotlivé motorizace si najdi tady http://www.spritmonitor.de/en/.

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
ganz
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: sob 13.02.2016 01:00

#3 Příspěvek od ganz »

Bohuzel muj rozpocet je omezeny okolo 200000kc :(
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#4 Příspěvek od xhans »

116i bych se vyhnul i te faceliftované, na tu dynamiku ma serednou spotrebu. 118i je fajn, po faceliftu i hezka uvnitr, ale nikdy se moc ojete nenabizely. Spis to chce dobre vybrat dany kus... abych to zjednodusil, lepsi dobre koupit facelift 116i nez vrak 118i :D

Jinak se samozrejme podepisu pod prispevek výše, 130 a 135 ;)
billytheczech
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: sob 04.07.2015 00:00

#5 Příspěvek od billytheczech »

Mám 2009 116i 90kw (po FL). 135i by byla jiná písnička. Zvlášť v nižších otáčkách je to línější, přece jenom má 1,3 tuny.
Každopádně jak píše xhans, je to hlavně o konkrétním kuse.

Co se ještě týká výkonu, pro běžné potřeby mi to plně dostačuje, doporučuji se v něm projet a vyzkoušet - udělat si vlastní názor. Co mě pozitivně překvapilo byl podvozek a řízení :).

Za posledního půl roku jezdím mezi 7l - 11l (podle tankování a ODO).
Mám, ale pokažený NOX senzor, takže můžu mít o +/- 1l větší spotřebu než průměr.
Tom_e89
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 25.10.2014 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Tom_e89 »

nedávno jsem na dílně viděl nepěkně potkaný motor 18i, který měl najeto nějakých 60tis km...
Tak bacha na to. S takovým rozpočtem bych raději zauvažoval o benzínové e46 se šestiválcem :)
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#7 Příspěvek od JayFader »

Tom_e89 píše:nedávno jsem na dílně viděl nepěkně potkaný motor 18i, který měl najeto nějakých 60tis km...
Tak bacha na to. S takovým rozpočtem bych raději zauvažoval o benzínové e46 se šestiválcem :)


Jaký ročník?
Tom_e89
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 25.10.2014 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Tom_e89 »

To bych hádal, motor byl z auta venku, přední nárazník sundaný, na ročník jsem se cíleně neptal. Takže to mohlo být cokoliv mezi 2004-2011 ...
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#9 Příspěvek od Laetry »

Necelý půlrok zpátky jsem řešil úplně stejný problém jako ty. Rozpočet lehce přes 200k a vybíral jsem motorizaci. Sehnat nějakou normální 120i ve výbavě je nadlidský úkol. Preferoval jsem koupi v Čechách, ale ani v Německu to s nima není žádná sláva, tak jsem koukal po 118i a ani ty tolik nejsou. Samozřejmě že je najdeš, ale já chtěl auto s výbavou a to už je prostě u jedničky problém. Tak jsem nakonec skončil u 120d a zatím docela spokojenost, hlavně s tou výbavou. :-)
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#10 Příspěvek od JayFader »

Tak jsem ze zajímavosti taky mrknul. 118i i 120i není v Německu málo. Řekl bych mraky v porovnání s 130i a 135i, těch je jen pár. Ceny si drží stále vysoké. Za 200 tis Kč jsou to v případě 118i bohužel jen holoty. Kolem 250 tis Kč už jsou slušně vybavené. Překvapilo mě jak moc jsou 120i dražší než 118i. Jinak já osobně bych ojeté BMW v Čechách nekupoval. Koukal jsem jen 2007+, po FL.

odkaz na mobile.de

odkaz na mobile.de 2
ganz
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: sob 13.02.2016 01:00

#11 Příspěvek od ganz »

Moc diky za rady. Zacinam byt celkem zoufali,mozna jeste chvilku pockam. Jinak E46 jsem mel a chtel bych prave zas neco nevejsiho,jen ty ceny moc dolu nejdou. Pokukuju i po 3ce,ale opravdu jen pokukuju :)

Jinak koupe bude urcite z D.
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#12 Příspěvek od FreeMaroStyle »

Naftu nechceš - popremyslej :D? 118d 90kW, poslední bezproblémový motor - prodávám teď svoji. http://auto.bazos.cz/inzerat/57825974/B ... Packet.php
BMWMK
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07.05.2016 00:00

#13 Příspěvek od BMWMK »

Ahoj všem ;)

Využiji toto vlákno. Chtěl bych koupit jedničku, ale zhrozil jsem se co je s těmi motory, takže něco jsem pročetl a asi mne napadá jen dvě verze.

120d 2004-2007 120kW a 340Nm
120i 2008-2010 125kW a 210Nm

Teď by mne zajímalo co je dle vás lepší z hlediska toho že auta budou mít reálně kolem 200 tisíc km a já chci najet cca 100-150 tisíc to jest chci to tak na 5 let.
Z hlediska servisu, provozu, spolehlivosti (jestli se o ní dá mluvit).
Zajímaly by mne výhody a nevýhody co cca v kolika tak budu muset měnit - ropáka sem nejezdil.

Jinak s BMW jisté zkušenosti mám - před 6/7 lety jsem měl e46 328Ci v origo stavu, kterou jsem si dovezl z Německa.

Tím navážu na to že auto z Čech nezvažuji ani omylem - stav silnic, chudá výbava, každý vše opravuje lacině, téměř vše stočené a zamaskované kde co - takže z DE od soukromého prodejce, klidně si počkám půl roku jako u 328Ci tehdy.

Opravdu jsem se polekal, když jsem to tu četl o motorech - to už není ta kvalita jako poctivý šestiválec co jsem měl M52.
130i nezvažuji kvůli ceně - to je mimo pro mne teď.

Tak díky za názory a rady :)
Mimas
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30.04.2010 00:00

#14 Příspěvek od Mimas »

Mam 120d/2009 a som velmi spokojny, bez akychkolvek problemov, tak neviem, 110tis. najazdene
BMWMK
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07.05.2016 00:00

#15 Příspěvek od BMWMK »

No jsem četl zde na fóru že nafta po fejsliftu je problémová a benzín zas před fejsliftem. A jelikož pod 120i/d je pro mne vše moc slabé tak sem to zůžil na tyto dva motory.
Těch 120d je v nabídce hodně - zas je to kupovat auto s 200 tisíci a 100-150 k tomu přidat tak budu zaručeně měnit snad vše. U toho benzinu přes prvotní vyšší cenu by to potom mohlo být levnější na servis.
Když já mám zkušenost jen s tou 2,8i a tam jsem jen měnil olej zadnej servis jsem tam nedelal.
Tak se tý nafty bojím - zas tady se píše že je spolehlivější jak benzin....

Ještě jsem tedy zvažoval A3 ;) ale předokolka....
Rád bych zas BMW, ale ty motory to je.... :(
BMWMK
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07.05.2016 00:00

#16 Příspěvek od BMWMK »

Hlavně je tu hroznej zmatek v těch motorech - jeden člověk píše benzín do 2007 nebrat, druhej od 2007. Jeden nebrat N43, druhej nebrat N46, třetí nebrat N47, další nebrat M47. Jeden rozvody vyjdou na 6000 druhej rozvody vyjdou na 20000 další vyjdou na 60000. Jeden motor musí na rozvody ven, druhej že nemusí ven.
Čím víc to tu čtu tím větší zmatek v tom mám.

Mohl by mi tedy někdo zkušený tedy potvrdit jak to je s těmi motory
120d - 120kW 340Nm 2004-2007
120i - 125kW 210Nm 2008-X

Případně 120i - 110kW 200Nm 2004-2007 - zda se třeba nevyplatí koupit a udělat ty rozvody, případně na kolik je pravděpodobné že v DE prošel svolávací akcí když má cca 200000 na budíku.

Dále by mne zajímala tedy cena rozvodů u těch prvních dvou motorů - co se opravdu měnit musí a co ne a zda motor musí ven nebo ne a jaká je životnost rozvodů.

Díky moc.
Jinak díky za skušenost se 120d ale máš tam poloviční km než je u těch aut co hledám, nebo jestli si kupoval ojeté a těch 110 si najel ty navíc a máš tak tedy třeba 200-300?
MSvata
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: sob 16.05.2015 00:00
Bydliště: okres jihlava

#17 Příspěvek od MSvata »

120d 2005 dovoz DE , ted najeto 211 000 Km
zatím bez problému , standartní servis - kotouče , destičky , pakny ruční brzdy , olej , filtry , svíčky
mimo plán - čidlo ABS , motor zadního stěrače , vyčištění ERG
BMWMK
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07.05.2016 00:00

#18 Příspěvek od BMWMK »

Díky moc a jak je to s rozvody u tohoto motoru - musí motor ven pro výměnu nebo nemusí a udělá se to klasicky?
Jak máš na tom filtr pevných částic?
Na kolik vyšlo to ERG?
MSvata
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: sob 16.05.2015 00:00
Bydliště: okres jihlava

#19 Příspěvek od MSvata »

řetěz - na 205 000 kilometrech jsem byl v BMW a odpověd ve zkratce: řetěz by měl vydržet dlouho a dokad nic nechrastí , tak je to OK

Filtr pevných částic je furt ok , brácha má přes 220 000 km a taky v poho

vyčistění ERG vyšlo levně - knížka na BMW , internet , sprej na čištění a manuální zručnost :lol:
Odpovědět