Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klepání od ventilů motor N52
Chlapi, prosím o názor. Mám problém s klepáním u motoru N52B30 190kW, zvuk vychází cca z pod ventilového víka, případně vstřikovací lišty (težko přesně identifikovat). Vypadá to jakoby jedno zdvihátko (vzhledem k frekvenci), ale je to docela hlasité na zdvihátko (ne cvakání, ale spíše klepání). Je to jen u studeného motoru, přestane až po úplném zahřátí. Pokud byl motor úplně zahřán a klepání ustalo a je nastartován druhý den úplně studený - klepání není, ale jakmile "vypne sytič" po cca minutě, začne klepat opět. Nemá někdo podobnou zkušenost? Může to být zdvihátko? Děkuji všem za názor.
Dík za odpověď.
Mě zaráží, že se to nezačalo projevovat postupně (pouze při startu studeného motoru), ale že tak naráz a musí se motor úplně ohřát, aby to přestalo. U zdvihátek přeci stačí, aby se během pár minut, né-li sekund naplnila olejem a byl klid??? Potom mně připadá že je to hodně hlasité a že to dělá evidentně jen jeden...
Mě zaráží, že se to nezačalo projevovat postupně (pouze při startu studeného motoru), ale že tak naráz a musí se motor úplně ohřát, aby to přestalo. U zdvihátek přeci stačí, aby se během pár minut, né-li sekund naplnila olejem a byl klid??? Potom mně připadá že je to hodně hlasité a že to dělá evidentně jen jeden...
Takže, protože to zde asi nikdo neví a podle všeho ani někteří "ostřílení" mechanici v Brně (Luňáček), tak kdyby měl někdo podobný problém:
U N52, N51, N52k se jedná o výrobní vadu, nedostatečné mazání při nízkých otáčkách, příznaky v podobě kovového ťukání se objevují sporadicky, převážně při studeném motoru, ale hlavně při krátkých jízdách. Problém je u výfukových hydraulických zdvihátek. Opatření zavedli v BMW od cca 1/2008. Oprava u starších ročníků je výměnou hlavy, nebo jen všech výfukových zdvihátek včetně výfukové vačky.
Zaráží mě jen, že to zde na fóru nikdo neví, nebo nechtěl poradit?
Děkuji uživateli BudVlad, který mě nasměroval na fórum, kde něco vědí
U N52, N51, N52k se jedná o výrobní vadu, nedostatečné mazání při nízkých otáčkách, příznaky v podobě kovového ťukání se objevují sporadicky, převážně při studeném motoru, ale hlavně při krátkých jízdách. Problém je u výfukových hydraulických zdvihátek. Opatření zavedli v BMW od cca 1/2008. Oprava u starších ročníků je výměnou hlavy, nebo jen všech výfukových zdvihátek včetně výfukové vačky.
Zaráží mě jen, že to zde na fóru nikdo neví, nebo nechtěl poradit?
Děkuji uživateli BudVlad, který mě nasměroval na fórum, kde něco vědí

Dnes mi začal motor taky pěkně cvakat - po krátké jízdě - (325i, N52B25A e91, najeto cca 140t). Dost mne to vylekalo - potřeboval sem rychle předjet traktor, a jako začátečník jsem skoro studenej motor nakrátko vytočil až někam k 5 tis. ot/min (jinak ho vždy předem zahřeju) .... a po příjezdu poslouchám že benzín zní skoro jak nafta.... nechal jsem ho odpočinout, a vzal ho večer na 10km plynulé projížďky a přestalo to.
Takže díky za informace tady na fóru a za podělení se o zkušenost - ušetřilo mi to nervy. Řadovej šestiválec je úžasná věc, člověk o něm ani neví jak je tichej. Taže mu tuhle malou konstrukční vadu odpustím.
Takže díky za informace tady na fóru a za podělení se o zkušenost - ušetřilo mi to nervy. Řadovej šestiválec je úžasná věc, člověk o něm ani neví jak je tichej. Taže mu tuhle malou konstrukční vadu odpustím.

Já totiž o žádném klepání nevěděl, dokud jsem to nezaslechl při vystupování spolujezdce při nastartovaném motoru (až otevřel dveře). E63 má dost dobré odhlučnění motoru a při jízdě prostě tyto zvuky nelze zjistit, ani když stojím na volnoběh. Proto to možná spousta lidí neřeší, protože to prostě neví. Navíc tady na fóru se tento motor moc neřeší, vetšina má "stará" auta, nebo naftu. Novější benzin snad M54 a ten je v pohodě.
Já jsem tuto závadu defakto eliminoval, od toby zjištění příčiny se již neopakovalo žádné ťukání (musím zaklepat na dřevo). Řešení je: vyvarovat se jízdy na krátké trasy bez úplného zahřátí motoru a občas motor pořádně protočit. V případě, že jedu jen cca 10km, přepínám na režim SPORT, aby byl motor stále ve vyšších otáčkách.
Celej problém u mě vznikl tím, že jsem jezdil "na spotřebu". Prostě lážo plážo, navíc automat v normálním módu drží otáčky pořád pod 2000 pokud vyloženě neprošlápnu plynovej pedál. Takže asi tak.
Já jsem tuto závadu defakto eliminoval, od toby zjištění příčiny se již neopakovalo žádné ťukání (musím zaklepat na dřevo). Řešení je: vyvarovat se jízdy na krátké trasy bez úplného zahřátí motoru a občas motor pořádně protočit. V případě, že jedu jen cca 10km, přepínám na režim SPORT, aby byl motor stále ve vyšších otáčkách.
Celej problém u mě vznikl tím, že jsem jezdil "na spotřebu". Prostě lážo plážo, navíc automat v normálním módu drží otáčky pořád pod 2000 pokud vyloženě neprošlápnu plynovej pedál. Takže asi tak.
No měl jsem to podobné - auto je uvnitř úplně tiché a uslyšel jsem to, až když kolaga vystupoval a tedy otevřel dveře. Ale je fakt, že už při čekání na červené jsem slyšel něco jakoby cvakat, ale předpokládal jsem, že je to auto za mnou.
Jezdím taky dost umírněně, nejsem žádnej závodník, takže motor většinou ve městě na krátké trasy točí mezi 1,8 - 3 tisíce.... občas ho teda po zahřátí taky pěkně proženu třeba po cestě na chalupu (nad 4,5 tisíce je ten zvuk návykovej).... ale nikdy se to neprojevilo - v létě bych to slyšel s otevřenýma okýnkama. A až teď, když jsem motor vytočil za studena se to stalo ... na trase cca 2km. Naštěstí se to prakticky hned srovnalo a už zase vrní jak kočka.
S automatem to je jasné, ten ti opravdu bude šetřit a držet otáčky níž než bys je asi měl s manuálem. Takže občas svojí šestku musíš prohnat.
Předpokládám, že to cvakání (klepání) bychom měli řešit až v okamžiku kdyby to neustávalo. Doufam že atmosférickej šestiválec vydrží při správné údežbě hodně. Škoda, že ho bmw už nabízí jen s přeplňováním.
Jezdím taky dost umírněně, nejsem žádnej závodník, takže motor většinou ve městě na krátké trasy točí mezi 1,8 - 3 tisíce.... občas ho teda po zahřátí taky pěkně proženu třeba po cestě na chalupu (nad 4,5 tisíce je ten zvuk návykovej).... ale nikdy se to neprojevilo - v létě bych to slyšel s otevřenýma okýnkama. A až teď, když jsem motor vytočil za studena se to stalo ... na trase cca 2km. Naštěstí se to prakticky hned srovnalo a už zase vrní jak kočka.
S automatem to je jasné, ten ti opravdu bude šetřit a držet otáčky níž než bys je asi měl s manuálem. Takže občas svojí šestku musíš prohnat.

Předpokládám, že to cvakání (klepání) bychom měli řešit až v okamžiku kdyby to neustávalo. Doufam že atmosférickej šestiválec vydrží při správné údežbě hodně. Škoda, že ho bmw už nabízí jen s přeplňováním.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Marda píše:Takže, protože to zde asi nikdo neví a podle všeho ani někteří "ostřílení" mechanici v Brně (Luňáček), tak kdyby měl někdo podobný problém:
U N52, N51, N52k se jedná o výrobní vadu, nedostatečné mazání při nízkých otáčkách, příznaky v podobě kovového ťukání se objevují sporadicky, převážně při studeném motoru, ale hlavně při krátkých jízdách. Problém je u výfukových hydraulických zdvihátek. Opatření zavedli v BMW od cca 1/2008. Oprava u starších ročníků je výměnou hlavy, nebo jen všech výfukových zdvihátek včetně výfukové vačky.
Zaráží mě jen, že to zde na fóru nikdo neví, nebo nechtěl poradit?
Děkuji uživateli BudVlad, který mě nasměroval na fórum, kde něco vědí
Mohl bych se popřípadně zeptat na připadnou cenu opravy cca? vyřeší oprava problém klepaní ?:)
Samozřejmě, že oprava vyřeší tuto výrobní vadu. Pokud se to reklamovalo v rámci záruky, tak v BMW dali novou hlavu, výfukovou vačku a výfukový zdvihátka a je hotovo. Ale nedokážu si představit tu pálku v případě opravy po záruce
Každopádně ve většině případech nepomohla jen výměna zdvihátek, tak jak by to většina mechaniků řešila...

Každopádně ve většině případech nepomohla jen výměna zdvihátek, tak jak by to většina mechaniků řešila...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
chlopi, N53 na vás.... studený nebo těplý, na volnoběh to zní skoro jako TDi a těch mechanickejch zvuků co to vydává, prostě dybyste měli pod kapotou N53, tak by vám N52 následně připadla jako šepot květin a nějaký zdvihátko zastudena byste vůbec neřešili....
to vím, bo přesedám z N53B30 do N52B30K a zase zpátky...
na druhou stranu, v blízkosti omezovače má N53 mnohem hezčí, řezavější, zvuk....
to vím, bo přesedám z N53B30 do N52B30K a zase zpátky...
na druhou stranu, v blízkosti omezovače má N53 mnohem hezčí, řezavější, zvuk....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj mám BMW 530xi r.v. 2006 a řeším ten samý problém. Když provedu HVA Bleeding, tak mi motor vydrží necvakat maximálně pár dní. Je to na ostudu jezdit s benzínovým vozem "prémiové značky" a způsobovat kolem sebe takový hluk.
Než budu měnit hydroštely atd., napadlo mne, že tam ještě nemusí být olej přesně dle specifikací.
Tady na tomto odkaze: http://www.quirkyuncle.com/2013/09/12/d ... -your-bmw/ to řeší jeden američan. Kdoví jaký olej tam mám teď já, ale vzhledem k tomu, že auto bylo sice servisováno pravidelně, ale u nějakého garážníka, nedělám si iluze, že tam lil olej odpovídající přesně specifikacím BMW.
Takže zkusím ještě originální olej od BMW, ale teď nevím, jestli má splňovat specifikaci LL01 nebo LL04, a to je otázka tady na vás.
Vhazuji rukavici
Než budu měnit hydroštely atd., napadlo mne, že tam ještě nemusí být olej přesně dle specifikací.
Tady na tomto odkaze: http://www.quirkyuncle.com/2013/09/12/d ... -your-bmw/ to řeší jeden američan. Kdoví jaký olej tam mám teď já, ale vzhledem k tomu, že auto bylo sice servisováno pravidelně, ale u nějakého garážníka, nedělám si iluze, že tam lil olej odpovídající přesně specifikacím BMW.
Takže zkusím ještě originální olej od BMW, ale teď nevím, jestli má splňovat specifikaci LL01 nebo LL04, a to je otázka tady na vás.
Vhazuji rukavici

zkusil jsem vyměnit olej, nepomohlo to. subjektivně se mi zdá, že to snad cvaká ještě víc. někde na zahraničních fórech jsem zjistil, že bmw upravilo konstrukci výfukových zdvihátek pro tento motor, tak už není potřeba měnit celou hlavu a vačku. pokusím se jít touto cestou, snad to bude stačit, hlavně aby mi tam namontovali ta zmodernizovaná zdvihátka.
dám vědět jak jsem dopadl a jestli už bude motor ševelit a nebo i nadále cvakat jako šicí stroj
dám vědět jak jsem dopadl a jestli už bude motor ševelit a nebo i nadále cvakat jako šicí stroj
