Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ethanol E85

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
koudy318i
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#281 Příspěvek od koudy318i »

Co se týká jednotek a přestavby na ethanol od firmy astes tak to opravdu funguje k nerozpoznání s benzínem. Jizdně to jede určitě líp a spotřeba je stejná jak na benzín, jediný kdy je vyšší tak při extremní jízdě, ale i tak to pořád jde, plnou natankuju za 1400,- a 600km najedu minimálně i s těžší nohou. Mám e36 323i a studenej start jsem měl při -1 a chytlo bez zaváhání. Jediný , za co si můžu sám, tak jsem si zkoušel teď hrát se softwarem té jednotky a nějak jsem si to rozhodil,ale to moje blbost. Jizdní vlastnosti jsou určitě lepší a to citelně. Navíc jediná společnost astes to má oficiálně i se zápisem do techničáku. Je to sice dražší ale funguje to, narozdíl od jednotek za pár tisíc namontovaný jen tak bez softwaru.
Steiner
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: pát 01.04.2011 00:00
Bydliště: Pilsen

#282 Příspěvek od Steiner »

Mám to teď nově ve 530i taky od http://www.astes.cz/prestavby-na-e85 takže až najedu nějak km napíšu nějaký zkušenosti. Zatim první dojem při natankování plný (70l) jsem zaplatil 1855,- což je znatelnej rozdíl oproti benzínu.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#283 Příspěvek od Filozof »

Tak potom napiš jakou jsi měl spotřebu a o kolik šla nahoru.

Kolik stála přestavba ?

Výkon je ok?
Steiner
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: pát 01.04.2011 00:00
Bydliště: Pilsen

#284 Příspěvek od Steiner »

cena na šestiválec byla: 12 000,-

V ceně byl zápis to velkýho TP, montáž trvala 3hod, namontoval řídící jednotku, nátáh nějaký kablíky (ty nejsou ani vidět) a přes noťas to nějak sešteloval.
Plnou jsem tam dal dnes dopoledne, takže jsem jen jel po městě. Hned jak budu mít nějaký bližší údaje o spotřebě atd., dám vědět.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#285 Příspěvek od gsicbr »

Prosím tě ta 530 je e39 nebo e60?
Piš poznatky, protože tohle mě fakt zajímá. Uvažoval jsem o E85 před rokem do 545i, ale nakonec vyhrálo LPG. U E85 tam byla hrozně dlouhá návratnost a hlavně to není úplně odskoušený.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#286 Příspěvek od Filozof »

Hlavně já jsem čelt dost borců co na to nadávali a ve výsledku nic neušetřili když se to spočítalo. Jezdili bud na chudou směs nebo naopak zase aby to podalo stejný výkon tak třeba o 30procent to žralo na E85 více.

Někde jsem o tom čelt odbornou diskuzi a zvítězil klasickej LPG nebo prostě nechat benzín. Co se týče energie vs peníze.

Bud jezdím málo a stačí mi benzín do cca 12-14tis km ročně.

Nebo jezdím hodně nad 20-30tis ročně a vyplatí se mi LPG.
Pak ještě záleží jak dlouho chci mít auto.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#287 Příspěvek od gsicbr »

jj přesně jak píšeš. Ta spotřeba tam jde až o 20% nahoru, takže ta návratnost je tam skoro nereálná. Jediný plus je, že to líp jede, a to říkají všichni.
Steiner
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: pát 01.04.2011 00:00
Bydliště: Pilsen

#288 Příspěvek od Steiner »

Mám to v E39, ten výkon nevim ono už takhle 170KW jezdilo dobře, jestli to teď má ještě o něco lepší výkon, bych nerad hodnotil. To by se musel změřit výkon před a po přestavbě. Za mě, zdá se mi že na rozjezdech to znát je.

Další podrobnosti podám po vyjetí nádrže.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#289 Příspěvek od Filozof »

TOTO by si měl každej přečíst než si nechá upravit auto na E85.

Doporučuji opravdu každému tu půlhodinku-hodinku věnovat čtení dozví se toho hodně.

http://www.bmw-club.cz/clanek/jak-to-je ... racuje-121
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#290 Příspěvek od gsicbr »

jj určitě napiš poznatky. Já jdu na ten článek.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#291 Příspěvek od gsicbr »

tak už jsem to dočetl a fakt taky doporučuji každému kdo uvažuje o E85. Jsem rád, že jsem si to tam nenechal namontovat.
Steiner
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: pát 01.04.2011 00:00
Bydliště: Pilsen

#292 Příspěvek od Steiner »

Tak nějaký čísla po první nádrži (530i/170kw).

najeto - 540 km (400km po městě 140 mimo)
natankováno - 69 litrů ( 26,50 kč/l )
vychází mi spotřeba 12,59 l/100km
na benzín jsem byl někde kolem 11 l/100km (půl na půl město, dálka)

Závěr ať si udělá každý sám.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#293 Příspěvek od gsicbr »

čísla vypadaj slibně, ale nějak se mi tomu nechce věřit že bys převážnou část po městě udělal s Ečkem za 12,5l. Jestli je to tak je to super, ale jak bylo psáno v článku jenom palivem to nekončí. Uvidíš. V každým případě piš poznatky.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#294 Příspěvek od gsicbr »

jo abych nezapomněl. Co kontrolka řízení motoru?
Steiner
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: pát 01.04.2011 00:00
Bydliště: Pilsen

#295 Příspěvek od Steiner »

Auto jezdí a chytá normálně, svíčky jsem neměnil.
Žádný kontrolky nesvítí.
I ukazatel spotřeby se drží pořád na stejnejch číslech jako když jsem jezdil na benzín.

ps.:
Ten článek, mi přijde zaujatej. Co se týče výroby E85, je mi to fakt jedno zda je z řepky nebo čehosi. Jestli z toho vláda nic nemá, mě celkem těší. Zbytečný informace o E10 atd., a ty urážky no dovol ale fakt mi není už náct. a než jsem si to nechal namontovat tak jsem si toho dost přečet. Dle mího to sice asi nebude nic světobornýho, na druhou stranu proč by na to např. němci, švédi a další, jezdily v takový míře. Buď ví něco co mi ne nebo nevím.
Jestli to bude mít korozivní následky na motor ukáže jen čas, když to nevyzkoušim nebudu to vědět. Na druhou stranu, za jak dlouho se asi tak projeví nějaký závady??? Podle mě za tu dobu už bude stejně půlka auta na odpis.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#296 Příspěvek od gsicbr »

jenom abych tě doplnil. S tou cizinou zas nemáš až tolik pravdu. Např. v Německu sice jezdí na E85, ale jsou to více než ze 2/3 auta FFV přímo z výroby jako např. Ford, Volvo, GM a spousta dalších, která jsou právě proti následkům koroze ochráněná.
Jinak napsal si dobře, že nikdo neví za jak dlouho se to projeví, tak nezbývá nic jiného, než to vyzkoušet.
Neber to jako kritiku a hlavně zase napiš nový poznatky.
Steiner
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: pát 01.04.2011 00:00
Bydliště: Pilsen

#297 Příspěvek od Steiner »

Tak po delší době pár čísel.

kombinovaná spotřeba stále cca 12,5 l/100km

dnešní jízda:
Plzeň - K.Vary - Plzeň = 168km za 15,3l E85 to dělá průměrnou spotřebu 9.1 l/100km (375kč)

Jinak menší poznatek, příště bych volil jednotku od firmy Flexcar.cz, je o něco levnější a trošku víc vymakaná. Má i automatickou detekci poměru benzínu a ethanolu. Já mám přepínací čudlík, který má občas tendenci se pohnout do pozice kdy nefachá a tím pádem se rozsvítí kontrolka motoru (řešení je dát jinej přepínač).
jarabagrak
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 05.01.2014 01:00

#298 Příspěvek od jarabagrak »

jezdim cistej e85 v e34 535i bez uprav asi pul roku,nejdriv auto nechtělo studeny chytat,ted bez problemu.spotreba porad stejna
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#299 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Filozof píše:TOTO by si měl každej přečíst než si nechá upravit auto na E85.

Doporučuji opravdu každému tu půlhodinku-hodinku věnovat čtení dozví se toho hodně.

http://www.bmw-club.cz/clanek/jak-to-je ... racuje-121
Dobrej článek, po dočtení až dokonce mi připadá nakonec aj vyváženej a objektivní. První půlka je spíš přednáška o spalování motorů na katedře chemie, ale druhá půlka mluví o zkušenostech a praktických dopadech.

Co se právě nikde v E85 diskuzi nepíše jsou zvýšené náklady spojené na servis vozu:
- vyměnit palivový filtr, E85 ho rozpouští
- vyměnit svíčky, prý více trpí a benz.čerpadlo a hadice odchází
- měnit motorový olej, prý tak na 8000km a výměna pač E85 ho neskutečně okyseluje a prostředí koroduje :!:

Nicméně dnes jsou ty jednotky za hubičku na R6 za 2.500,-
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?p=768754#p768754
:idea:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#300 Příspěvek od Filozof »

Třeba dnes je benzín 28,80Kč a všiml jsem si ethanol kolem 25-26kč což tedy nemá moc smysl. Když ethanol přestavba stojí prachy a žere dejme tomu o 1-2,5litru více....
Musel by tam bejt větší rozdíl finanční aby to mělo smysl se do toho hnát.

Řekněme pokud by byl za 17-19kč při dnešních cenách tak ano pak je to zajimavé řešení.

Jinak LPG je v tuto dobu asi nej. Tam to přijde kolem 14-16,50kč.
Odpovědět