Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#841 Příspěvek od ice.blade »

1. dalo by sa to, tiez som nad tym rozmyslal ze by som spravil prevodnik signalov a prepinal vstupy ale ako potom budem vediet ze mam malo paliva ked napr mam pristrek v otackach atd? rasdsej to vymyslet inak ako rucickou v budikoch... koli vizualu vzdy si mozes ovladanie plynu niekam schovat do kastlika

2. RJ lpg prebera hodnoty od RJ benzinu a upravuje si ich, neposiela info o vsrekoch naspat, RJ benzinu si vyhodnocuje podla lambd ako ma upravit zmes... tu ani nieje co riesit

3. adaptacie mas rovnake RJ motora sa vzdy adaptuje ajkeby si jazdil stale na benzin... pri prepinani nieje problem skor je problem ak mas benzinove vstreky zanesene a RJ frcne prvu davku paliva ako predtym a kym sa vyhodnoti bohatost zmesi tak sekundu poklesnu otacky atd... nic hrozne nic strasne, rovnako ked jazdis obmedzovac na urcitych motoroch tiez RJ obmedzuje prietok paliva...

moc to cele komplikujes ;)
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#842 Příspěvek od iv0 »

IceBlade píše:tiez som nad tym rozmyslal ze by som spravil prevodnik signalov a prepinal vstupy ale ako potom budem vediet ze mam malo paliva ked napr mam pristrek v otackach atd? rasdsej to vymyslet inak ako rucickou v budikoch... koli vizualu vzdy si mozes ovladanie plynu niekam schovat do kastlika


Přístřik je asi něco jiného, ale když budu jezdit především na plyn, na benzín jen startovat a navíc přihřívat motor webastem, tak budu tankovat benzín jednou za uherský rok.

Myslím si, že (bez nějakých zbytečných komplikací) by dávalo smysl ty snímače nádrží natvrdo přehodit. Takže palubní počítač bude ukazovat hodnoty založené na stavu plynové nádrže, okamžitou/průměrnou spotřebu bude ukazovat správně, jen bude nižší o cca. 20%. Ten diodový ukazatel pak může ukazovat stav benzínové nádrže.

Otázkou je (ne)přesnost snímače množství LPG a to, jestli to vůbec je elektricky možné, ale podle mě by to instalace LPG dost zvedlo. Dělá se něco podobného?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#843 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Podružné info, které chceš získávat od LPG systému, by celý systém prodražilo, takže by spíš mělo opačný účinek než zvýšení počtu instalací.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#844 Příspěvek od Birkoff »

Kolega má tohle ve fabii. Když se mu přepne na LPG tak budík ukazuje stav na nádrži LPG, ALE!!! vzhledem ke konstrukci toroidní nádrže a z toho vyplývající "přesnosti" měření (od poloviny svítí rezerva), je nejlepší sledovat +- stav km.

Jinak ta kostička jde opravdu schovat kam kdo chce, stejnak ji nikdo na nic nepoužívá. :D

Podtrženo sečteno: kostička je schovaná, a množství plynu v nádrži sleduju podle ujetých km.
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#845 Příspěvek od ice.blade »

uz som videl zastavby tlacitka do dizajnu tlacitok v interieri (napr konzola nad prevodovou pakou) s tym ze do tlacitka boli urobene ledky len na stav nadrze, pokial nesvietili islo auto na benal, ak svietili islo na lpg...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#846 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Do starších aut existuje originální přepínač s nápisem GAS, byl pro E36 Compact 316g a E34 Touring 518g, které měly z výroby CNG systém. Avšak cena tlačítka mě odradila od nákupu, 1242 Kč za jedno tlačítko není málo. Kdyby jej někdo chtěl, p/n je 61 31 8 368 670.

Mám v nádrži multiventil sice s plovákem, ale ten jen blokoval naplnění na 80% objemu a proto prošel tuningem :-) Snímač hladiny nemám, jezdím jen podle ujetých km. Tak jako tak je pro motor zdravé jezdit i na benzín, takže když mi LPG dojde, nestresuju se a provedu profylaktickou benzínovou jízdu k nejbližšímu LPG krmítku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#847 Příspěvek od gsicbr »

taky jezdím podle km a průměrné spotřeby. Je fakt, že ukazatel plynu je spíš orientační. Jo a tu hnusnou krabičku mám schovanou ve středovým panelu před řadící pákou u zapalovače, takže když to zavřu tak nikdo ani neví, že je to plyňák.
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#848 Příspěvek od ice.blade »

prvy kablik (ten lacnejsi) mi uz dosiel... mam tu 8 softov na elpigaz uz len zistit ktory je pouzitelny a hor sa s polsko-talianskym slovnikom testovat 8) teda je tu aj cestina :D dokonca som nasiel novsiu verziu na nete nez som dostal na CD...
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#849 Příspěvek od J0HN3C »

Zdarec, dneska jsem z jednoho menšího LPG servisu dostal informaci, že instalace na M52B28 je možná za cca 28kKč. Vstřikovací systém nějaký český (Magic?). Informace byla zprostředkovaná. Zároveň jsem se taky dozvěděl, že je možné LPG jednotku nastavovat dle přání zákazníka víc "na spotřebu" nebo víc "na výkon".
Opravte mě, jestli je moje úvaha špatná.
Cpát do motoru víc plynu aby to lepší jelo resp. míň, aby se snížila spotřeba se dělá nastavením bohatosti směsi. Je normální, aby sám lpg technik nabízel takové úpravy a tím jednak rozhodil lambda koeficient, nechal motor neekologicky spalovat, nechal motor spalovat za poměrně divokých teplotních a tlakových podmínek a last but not least, zkrátil životnost lambda sond?

Ve své úvaze vycházím z toho, co psalo dřív několik uživatelů, že si sami nastavovali bohatost směsi, snížili spotřebu i životnost motoru. Naštěstí je několik problematiky znalých lidí upozornilo.

Díky za osvětlení.
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#850 Příspěvek od miloshm »

Vzhledem k tomu, že nikdo nereaguje na můj dotaz v jiné sekci, tak to dávám sem.
Můžete mi doporučit dobrý servis LPG na trase Brno - Pohořelice - Znojmo? Pořídil jsem další auto a potřebuji ho zaplynovat.
Díky předem!
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#851 Příspěvek od gsicbr »

jj je to tak. Systém se jmenuje Magic a je od českýho výrobce HL Propan. Já teda nevím, ale šel bych do něčeho vyzkoušenýho. A to jak ti nabídl nastavení bohatostí na výkon nebo na spotřebu tak to je úplná pí...
Každý přece ví, že nedokonalý spalování má na motor nežádoucí účinky. Nejde jenom o lambdu a katík, ale hlavně o výfukové ventily, které podpálíš. A nevím jak ostatní, ale já mám zkušenost, že když jsem měl chudou směs, tak motor nemá správný výkon, víc tomu dupeš(vyšší spotřeba) a rozsvítí to kontrolku řízení motoru, a u bohatý to zase v nízkých ot. škube jako svině, protože ta jiskra na to zapálení prostě nestačí. Samozřejmě bohatá taky rozsvítí řízení motoru.
Takže asi nic moc plynař.
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#852 Příspěvek od ice.blade »

priamo v softe na plyn je moznost prepnut eko rezim alebo boost zvlast obohacovanie zmesi zvlast citlivost vstrekovacov rovnako dopilovat korekcie pri roznej teplote... je tam toho celkom dost... nieje nikde popisane ake su rezimy ale pokial su analog value o2 na bmw diag v tolerancii tak si mozes s plynom urobit cokolvek... skoda ze nikde nevidim aby mi prepinalo z plynu na benal od 5000 rpm vyzsie ale naspat na plyn az po 2 minutovej kludnej jazde pod 5000 rpm... vsade je len jedna hodnota a netestoval som ako sa to sprava
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#853 Příspěvek od gsicbr »

Mám 545i valvetronic a řeknu ti, že ten ti moc prostoru nedá. Max kolem 2% bohatosti, pak se rozsvítí řízení. Takže moc možností tam zrovna neni.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#854 Příspěvek od Filozof »

já jsem měl LPG v 525i a taky Magic 2. Dalo se stím vyhrát ale byl jsem varován že si mohu odrovnat motor. Tak jsem přestal blbnout a nechal seřídit tak jak to má být. Jinak auto dokázalo jet klidně za 7-8litru LPG ale prostě výkon žádnej a musel jsem do kopce i na 2ku kde normálně šla 4ka v pohodě. Takže asi bych stím neblbnul.

Francis by vám k tomu řekl jistě víc. :)
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#855 Příspěvek od gsicbr »

přesně tak. Kámoš má taky 545i, a když jsem měl chudou směs, tak spotřeba oproti jeho o 0,0nic l dolů, ale svítilo řízení motoru a jelo to hůř.
-miki- Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 121
Registrován: úte 04.03.2008 01:00

#856 Příspěvek od -miki- Člen Klubu »

Protože se mi hromadí SZ na dotazy o e34 518g, tak pár postřehů:

Na rovinu je to auto na přibližování, nic od toho nečekejte. 5er je těžké auto a ten motor to sotva utáhne, ale na druhou stranu potěší spotřeba. :D Po městě jsem na 1,34Kč/km a na dálku pod 1kč/km. Vždy to startuje na benzín a přepnout na cng si musím sám. Teď v létě to přepínám zhruba po 200m, v zimně až se to ohřeje. Tankování mám v místě bydliště a díky tomu že mám kartu RWE, mám ke všem čerpačkám přístup NONSTOP. Natankuji a jednou za měsíc mi příjde fa. Cena CNG se liší a já tankuji za 27,50kč/kg. Zde je seznam stanic a jeji ceny: http://www.cng.cz/cs/ceny-cng/ Na CNG mám najeto cca 30 tis km a auto má celkově najeto 550 tis. Benzín jsem tankoval zatím 3x plnou - originál 80l nádrž a nechávám si v nádrži aspoň 20 l benzínu, co kdyby. Bomba je na 13kg CNG a má platnost 15 let, protože naše úřady si s tím v 1996 nedokázali poradit, tak se zachovali jako k LPG. Od té doby řeším tlakovou zkoužkou, ale nevím na jak dlouho (papíry mám doma). Každý rok je třeba udělat revizi - 300kč. Dál mě nic nenapadá, tak kdo bude mít dotazy, sem s nima. Kdo chce fotky, ať mi dá email, dnes nafotím a pošlu.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#857 Příspěvek od gsicbr »

jaká byla pořizovací cena? Kolik najedeš na CNG nádrž?
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#858 Příspěvek od aDAm_2 »

Co jsem tak zjistil tak by to mělo na jednu nádrž dát cca 200km.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#859 Příspěvek od Filozof »

Mě osobně se CNG líbí že si člověk může tankovat i doma.

Těch 200km je fakt dost málo. Pokud člověk někam jede dál aby několikrát tankoval. Nevim jak je to s CNG dneska v zahraničí třeba když člověk jede do chorvatska či řecka apod.

Výhodu spatřuji jako levný provoz po městě a do práce každý den. To je pak za pakatel. Ale dojezd by byl lepší aspon tech 400-500km.

V tom zase vidím výhodu LPG kterém jsem měl v 525i 7let a jezdilo se v přepočtu 1,6-2kč / kilometr.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#860 Příspěvek od aDAm_2 »

tak ono to je dáno vlastnostmi toho plynu že, holt lpg se dá lépe uskladnit. Zase ale u tohoto bifuelu je k dispozici plnohodnotná nádrž na benál takže dojezd je dost velký ;)

Ale co se musí chlapcům nechat je jak vyřešili zamaskování bomby ;) hezky čalounení jako zbytek kufru a dokonce vyřešili umístění zvedáku který takto díky bombě přišel o své místo v podlaze.
Odpovědět