Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
uvolneni pistnich krouzku? M54 spotreba oleje
Mate nekdo praktickou zkusenost s chemickymi pripravky (Bishops Original 560 ring free?) nebo jinym postupem na uvolneni pistnich krouzku?
resp jak poznat, ze jsou zatuhle, bez rozebrani motoru?
jde o M54 fenomen spotreby oleje, nasel jsem vlakna, kde to lidem s 250tis km nezere nic mezi vymenou a jinym po 80tis klidne 0,5litru oleje na 1000km... vymeny CCV ventilu v nekterych pripadech nic neresi, dokonce jeden menil dokonce 2x gufera ventilu az dosel na to, ze to MUSI byt pistni krouzky...
KO gufera = "jedu z kopce a brzdim motorem, dole pridam a za mnou dymovnice"
KO stiraci pistni krouzky = zvysena spotreba oleje ve vyssich otackach? muzou byt jen zakarbonovane? napada me vlivem nevhodneho oleje nebo prekrocene provozni teploty (ko termostat, visco spojka, vodni pumpa a pod)?
Auto nesmrdi spalenym olejem, vsechny uniky poreseny a presto olej mizi... zmena z 0w40 na 5w30, pak na 5w40 a ani pokusne 10w40 neprinesla zadne radikalni snizeni spotreby...
resp jak poznat, ze jsou zatuhle, bez rozebrani motoru?
jde o M54 fenomen spotreby oleje, nasel jsem vlakna, kde to lidem s 250tis km nezere nic mezi vymenou a jinym po 80tis klidne 0,5litru oleje na 1000km... vymeny CCV ventilu v nekterych pripadech nic neresi, dokonce jeden menil dokonce 2x gufera ventilu az dosel na to, ze to MUSI byt pistni krouzky...
KO gufera = "jedu z kopce a brzdim motorem, dole pridam a za mnou dymovnice"
KO stiraci pistni krouzky = zvysena spotreba oleje ve vyssich otackach? muzou byt jen zakarbonovane? napada me vlivem nevhodneho oleje nebo prekrocene provozni teploty (ko termostat, visco spojka, vodni pumpa a pod)?
Auto nesmrdi spalenym olejem, vsechny uniky poreseny a presto olej mizi... zmena z 0w40 na 5w30, pak na 5w40 a ani pokusne 10w40 neprinesla zadne radikalni snizeni spotreby...
“Ability is what you're capable of doing.”
No jak to tady stale pise francis, staci koupit terpentynovej olej, pred vymenou trochu nalejt do motoru (ja nalil asi 3 deci) a zlehka projet tak 5km. Stoji to vyrazne min a ma to stejnej ucinek. A bez vyhazovani penez. Za samozrejmost povazuju zkraceni intervalu oilservice na max 10tkm.
Tak menapada, že uz se u tebe musim stavit pro ty svody.
Tak menapada, že uz se u tebe musim stavit pro ty svody.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Teďka při rozborce, když jsem zapřemýšlel jak jsou gufera ventilů schováný (U M54 navíc ještě pod hydrozvidhátkem) toho oleje tam jde fakt tak málo, že i podtlakem to stěží něco nasaje (vůle ve vodítku ventilu (0.05mm v ideálním případě) je ještě menší než na klikovce kudy olej proudí)
Takže bych to viděl na ty pístní kruhy, kdy je možnost, že je projetej blok a nebo jen kruhy - což je ten lepší případ. Taky je možnost, že pístní kruhy vymačkaly v pístech větší vuli a olej proudí jakoby pod kroužky - taky se to stává.
Jestli to jsou pístní kruhy, tak by ti to mělo tlakovat do oleje, takže pokud nainstaluješ nějakej catchtank tak by jsi to měl vidět kolik to je za jakej interval atd. (vyrušení seriovýho separatoru oleje)
Spotřeba klesne většinou po přechodu na 5w50 a nebo 10w60 ale i tak je to vytloukání klínu klínem a rozborka je ideální řešení (ono ty novější motory běží na takovejch zeměděleskejch vůlích, že to až se rozum pozastavuje...)
Takže bych to viděl na ty pístní kruhy, kdy je možnost, že je projetej blok a nebo jen kruhy - což je ten lepší případ. Taky je možnost, že pístní kruhy vymačkaly v pístech větší vuli a olej proudí jakoby pod kroužky - taky se to stává.
Jestli to jsou pístní kruhy, tak by ti to mělo tlakovat do oleje, takže pokud nainstaluješ nějakej catchtank tak by jsi to měl vidět kolik to je za jakej interval atd. (vyrušení seriovýho separatoru oleje)
Spotřeba klesne většinou po přechodu na 5w50 a nebo 10w60 ale i tak je to vytloukání klínu klínem a rozborka je ideální řešení (ono ty novější motory běží na takovejch zeměděleskejch vůlích, že to až se rozum pozastavuje...)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
na pístní kroužky pomáhá nalejt petrolej do válců!
Mám to vyzkoušené na nafťákách co jezděj na sračky.
Písty do jedné řady a do každého cca 2decy i víc když to jde petroleje.
A nechat být jeden dva dny než petrolej proteče.
Pozor dělat pouze před výměnou oleje,naředí to olej a zničí ho to.
Pokud nepomůže tohle tak už jenom rozborka.
Mám to vyzkoušené na nafťákách co jezděj na sračky.
Písty do jedné řady a do každého cca 2decy i víc když to jde petroleje.
A nechat být jeden dva dny než petrolej proteče.
Pozor dělat pouze před výměnou oleje,naředí to olej a zničí ho to.
Pokud nepomůže tohle tak už jenom rozborka.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 15
- Registrován: pát 19.06.2009 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím mám taky podobný problém kdy mé auto nežralo olej max 1l na 8000 při najetí 235000km a teď mam 260000km a olej to žere cca 0.5 na 1000,liju tam 5w30 do motoru(M54).
Motor nějak nevytáčím jezdím většinou na spotřebu takže max 3000,výjmečně motor vytočím když někoho chci předjet v kopcu atd.
Je to 525i.
Poradí někdo jak vyřešit problém se spotřebou oleje bez výměny pístních kroužku, dočet jsem se tu že pomáhá nalit před výměnou terpen... olej ?
Motor nějak nevytáčím jezdím většinou na spotřebu takže max 3000,výjmečně motor vytočím když někoho chci předjet v kopcu atd.
Je to 525i.
Poradí někdo jak vyřešit problém se spotřebou oleje bez výměny pístních kroužku, dočet jsem se tu že pomáhá nalit před výměnou terpen... olej ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 15
- Registrován: pát 19.06.2009 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vše kde mohl nebo kde to teklo jsem přetěsnil olej neutíká, hledal jsem tento díl, na známe stránce ale nenasel jsem to, olej mě tekl jen pod agregátem olejového filtru dnes jsem zkoušel jak moc kouři tak při vytočení 5000ot/min jde z výfuku dým jinak to není moc viditelný , těžko se to popisuje jak moc, ale velký oblak kouře to neděla, spis mě připadne ze to žere moc nato jak to kouři, zastudena ani za tepla z výfuku dým na volnoběh nejde.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Ja zacal pravidelne pouzivat BG109 pri vymene a spotrebu to sundalo cca na 2l mezi vymenama, predtim jem byl na 4l. Jezdim 5W40 maxlife valvoline. Za 13tis. km. Jezdim i dost dalnice takze v otackach to drzim. M54B30.
Jinak tu mam jeden uzrany motor, ze ktereho vytaham pisty a mrknu na stiraky, ale jak psal tlmeister z e46 klubu tak ten udelal vymaneu kruhu a GO hlavy, a padla mu spotreba skoro na 0. Ve valcich jeste stopy po honovani, zadna ovalita ani praklinky. Motor 270tis. km
Jinak tu mam jeden uzrany motor, ze ktereho vytaham pisty a mrknu na stiraky, ale jak psal tlmeister z e46 klubu tak ten udelal vymaneu kruhu a GO hlavy, a padla mu spotreba skoro na 0. Ve valcich jeste stopy po honovani, zadna ovalita ani praklinky. Motor 270tis. km
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 15
- Registrován: pát 19.06.2009 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mě to právě taky nažralo skoro nic max 1l na 8-9000km,to jsem měl najeto tak 240000km a pak jsem jednu zimu kdy bylo moc sněhu tak jsem nejezdil jen když jsem potřeboval udělat vetší nakup tak jsem zajel autem, pak po delší době co jsem zase začal jezdit tak jsem zaznamenal ze se mi zvyšuje spotřeba oleje cca dva roky zpátky teď najedu 1000km a musím dolit podle stylu jízdy od 0.5-1l na 1000km, zkusím ten terpentýnový lej a pak vyměnit naplň, olej měním po jednom roku, najedu max 10000km za rok, ale asi byla chyba že jsem tam lil 5w30 určitě se olej přepaluje a tím může zanést stírací kruhy a tím se i projeví vetší spotřeba oleje, kdyby to sežralo 2l na 10000 tak jsem štastnej.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
- Bydliště: Žatec, Plzeň
zbynek666 píše:Mě to právě taky nažralo skoro nic max 1l na 8-9000km,to jsem měl najeto tak 240000km a pak jsem jednu zimu kdy bylo moc sněhu tak jsem nejezdil jen když jsem potřeboval udělat vetší nakup tak jsem zajel autem, pak po delší době co jsem zase začal jezdit tak jsem zaznamenal ze se mi zvyšuje spotřeba oleje cca dva roky zpátky teď najedu 1000km a musím dolit podle stylu jízdy od 0.5-1l na 1000km, zkusím ten terpentýnový lej a pak vyměnit naplň, olej měním po jednom roku, najedu max 10000km za rok, ale asi byla chyba že jsem tam lil 5w30 určitě se olej přepaluje a tím může zanést stírací kruhy a tím se i projeví vetší spotřeba oleje, kdyby to sežralo 2l na 10000 tak jsem štastnej.
Zkus to BG109, ja to nalil i do M54ky co mela misto oleje kasi, a mela pres 460tis. km. Olej po druhe vymene krasne cistej, nezere ho to a jezdi jako za mlada.