Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#881 Příspěvek od jawamaniak22 »

M52? a kolik z toho na plyn?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#882 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

M52B25 a z toho 330k na plyn, resp. prvních 100k bez LPG, pak benzín jen na ohřátí.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#883 Příspěvek od jawamaniak22 »

ok, díky, takže se toho zřejmě nemusím bát :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#884 Příspěvek od Filozof »

Francisi: Jakej máš ročník ? Je to ještě s Nikasilem nebo bez ? Do cca 98/7 M52 - 95-98 byl nikasil.

Já jsem měl M50 a až na dlouhé ohřívání motoru v zimě LITINA to bylo super.
Auto jezdí furt u nového majitele kterej ji ještě opravil a servisoval a pokračuje dál 408Tis na budících.

M52B28 mám a přemýšlím zda jít do PRINS za 36tis. :)
Má někdo zkušenost zda je ten prins tak super ? Prý má nejlepší japonské vstřikovače co se vyrábí přežijí auto a mnohem vyšší tlak. To by se mi líbilo.
Prej do cca 3500ot žere skoro to samé co benzín a pokud se jezdí vy vyšších tak pak je tam cca 10-12procent nárust oproti benzínu.

Bylo by to jistě lepší jak magic. Navíc se prý automaticky kalibruje dle benzínové mapy. Nevím nemám s Prinsem zkušenosti.
Neznáte ten systém někdo ? Je opravdu tak skvělej ?
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#885 Příspěvek od jawamaniak22 »

Já ve 320 jezdím stag ale brácha má ten prins v octávce, závady žádný jen běžná udržba. V každém LPG servisu říkají že je to kvalitní a dražší systém ten prins, takže na tom něco pravdy bude ale že by uměl zázraky typu "stejná spotřeba do určitých otáček" tak to asi těžko, vždy si to na plyn veme těch +-10%.....

PS: automatické korekce má více značek, nejen prins ale pokud ti to v servisu dobře seřídí a jezdíš na pravidelný kontroly a doseřízení v rámci pravidelných prohlídek tak není to potřeba, máme v rodině více aut s LPG, některý právě s těmito systémy a rozdíl neznatelnej, defakto nulovej...
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#886 Příspěvek od Soptiiik »

Ahoj. Pánové sháním manual k Magic3 konkretně rozebiral jste už někdo reduktor vstřiky atd?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#887 Příspěvek od Filozof »

Mě se líbí PRINS. Ikdyž bude o 6-8tis dražší než magic nebo jiné systémy tak chci zkusit to nej co je na trhu. Má nejlepší vstřikovače a komponenty oproti jiným systémům.

Měl jsem diskuzi s člověkem co to má v autě a chlapem co to montuje tak jsem zvědavej jak se to bude chovat v autě a zda to bude daleko lepší jak starší magic. Tam se měnili vstřiky jednou všechny na záruku a muselo se asi 5-6x přelaďovat za těch 7let. A pokles výkonu byl taky lehce cítít.

U LPG Prins čekám lepší kvalitu i malinko lepší chování auta LPG vs benzín. Mělo by to pár set tisíc dát jak nic s běžnou údržbou filtry atd. a hlavně ušetřit pěkné prachy .. ikdyž najedu pouze 12-15tis ročně, tak se mi to vyplatí. Uspora 1,6kč na km je hodně znát. rozdíl projet ročně 30tis kč nebo 54tis kč. při 15tis km.
to je každej rok 24tis kč úspora.

To mě přinutilo jít zase do LPG. :lol:
pauli328i
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: sob 04.08.2012 00:00

#888 Příspěvek od pauli328i »

mam otazku dneska jsem byl v servisu skrz plyn mam LANDI RENZO asi 8 let starej puvodem z italie cvaka mi vstrik a prej je napicu smesovac a typek si rekl ze za to chce 20000 nevite jestli by to neslo sehnat levnejc ? prece jen to neni malo.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#889 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Navštívit jiný LPG servis?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#890 Příspěvek od ACDC »

Zajímavá záhada. Auto (540i) jezdilo na plyn OK. Pak jsem po různých debatách nechal trvale vyhřívat termostat, abych netrápil motor-spíš to okolo teplotami přes 100 st. Běhal na plyn OK. Protože se mi zdálo, že začal fakt víc žrát, trvalý ohřev jsem zas odpojil. Včera dám plnou a motor jel na plyn vždy tak pár minut, než se jakoby ohřál? Dne jsem teda zkušebně zase zapojil ohřev natvrdo a lítá na plyn jako drak. Co si to mohlo zapamatovat, přenastavit? Tartanini.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

#891 Příspěvek od palciatko »

BMW 745Li a STAG-300

Rozhodol som sa pre kalibráciu plynu. Bolo cítiť prepínanie medzi benzínom a plynom, a po čase to na plyne hodilo chybu motora (zlá zmes, niekedy aj misfires). Auto na benzín už funguje bez problémmov.

Môj postup:
0. Zahrial som motor, plyn som vypol a prepol som ho na benzin
1. Resetol som adaptácie ECU motora
2. S motorom som najazdil na benzín cca 50km, nech sa učí
3. ECU motora som potom prešiel diagnostikou (hladkosť voľnobehu, lambdy, chyby) - všetko OK
4. Spustil som AC GAS Synchro a chcel som vykonať autokalibráciu
Tá ma zastavila chybovou hláškou - Collector pressure not correct, viď obrázok.

Ak tú chybovú hlášku odignorujem, kalibrácia zbehne úspešne, potom auto prebehnem na benzíne, tú ístú trasu na plyne, a výsledok je na obrázku - mapy sú divné (myslím, že na benzíne by krivka mala začínať pri čase vstrekovania 0ms/zavretý prívod paliva), sú zvláštne posunuté, a auto vo vyšších otáčkach na plyn nechce ťahať.

Je konfigurácia kontrolera a prevádzkové hodnoty (tlaky, aktuálne časy vstrekovačov, teploty, lambdy) správne?
čo spraviť, aby sa kalibrácia nesťažovala na tlak?
Přílohy
03 - strange_map.png
03 - strange_map.png (141.93 KiB) Zobrazeno 2853 x
02 - gas_controller_settings.png
02 - gas_controller_settings.png (142.1 KiB) Zobrazeno 2853 x
01 - calibration_error.png
01 - calibration_error.png (152.02 KiB) Zobrazeno 2853 x
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#892 Příspěvek od ACDC »

Pánové, můj předchozí dotaz-nikdo nic? Zítra jdu na dg. plynu, no uvidím..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#893 Příspěvek od Filozof »

Vypadá to na slabej tlak pod 1bar by to nemělo jít podle mě.

Jinak já jsem montoval LPG Prins VSI a nejlepší volba co jsem udělal. Nemusím nic řešit auto jezdí za 11,3litru/100km lpg takže spokojenost veliká.
A alespoň se tam nemusí nic nastavovat na liště mám 2.1Baru furt konstantně tlačí to dobře a zvládne to v pohodě pokrýt výkon.

Už budu dávat do aut jedině PRINS VSI a nic jiného nechci. Po zkušenosti s MAGIC II kterej sice jezdil ale taky mě neminulo několikrát seřízení a zlobení s přepínáním benzín/lpg a taky následně výměna vstřikovačů které jsem díky nekvalitnímu LPG musel nechat na záruku vyměnit.

Uvidíme za pár let ale už jen to že se nemusí řešit žádná kalibrace a další serepetičky se mi u Prinsu libí. Je to vychytaný systém. Ne nadarmo se mu říká král mezi LPG systémy.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#894 Příspěvek od ACDC »

Takže na diagnostice mi pán-vypadal zkušeně a asi i je, dělá pouze tartanini, nalezl závadu tepelného senzoru. Při další debatě vyplynulo, že max provozní teplota, aspoň u této značky je 90stC a nelze ji změnit. Při provozu nad 100st pak může vypnout provoz na plyn pro vysokou teplotu plynu (a difer. snímač, který měl také závadu). Po nulování závad už vše OK, nenaskočily, takže prostě budu jezdit pod 100stC..
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#895 Příspěvek od ACDC »

Má cenu koupit tohle? Závady, teplota, bohatost to umí? Zná někdo??
spodli
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: stř 27.10.2004 00:00
Bydliště: Litoměřice

#896 Příspěvek od spodli »

ahoj co sem prodal báwko což asi hloupost ted mám mondeo V6ku v plynu system Magic nájezd s lehkou nohou 300km na plnou nádrž 50l.
Neví někdo co by mohlo byt špatně .

Měl jsem u plynaře tady říkal že si to hodně přidávalo tak tam něco změnil a dal místo 2.2 trysky co sem měl 2.0 ale furt stejné nic se nezměnilo.
Teda až ted kontrolka motoru mi začala svítit moc to netáhlo a nemohl sem tanknout plyn. Zarazil jsem pistol a začal unikat z auta .
Divné je i to že nedám do benzinové nádrže pistol taky pojistka musel sem se shora tankovat... dovnitř pistol nedám.Dneska už vůbec se nerozjedu chcípá cuká kouř bilej velkej

Nebo nákej kvalitní lpg servis Ustecky kraj nebo Praha díky
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#897 Příspěvek od hurvajs77 »

Jako absolutní nováček (dnes jedu nechat namontovat LPG) se chci zeptat, je nějaký rozdíl v kvalitě LPG jako je třeba u klasických PHM? Ptám se proto, že jsem koukal na netu na cenu LPG a našel jsem ceny kolem 17 až 18,-. Ale i jednu za Žižkově (fa Český plyn) která má cenu 14.50,- Což mi přijde hodně podezřelý, i TankONO ho má za 16.50,-

Díky za info, resp. poučení
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#898 Příspěvek od Filozof »

Ptáš se správně. Ano je to velkej rozdíl. Většinou se to projeví větší spotřebou v autě a v některých citlivých motorech by to mohlo dělat paseku. Ale já osobně mám vždy starší auto tak to vezme vše ale i tak se dneska dívám na kvalitu. Většinou beru kralupol. Benzina má dobrej LPG tady u nás na moravě co jsem se setkal. Ty zapadlé benzínky kde mají super cenu moc neberu. Většinou jen ověřené. Mrkni na netu jsou i nějaké články a dělali i testy LPG stanic.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#899 Příspěvek od hurvajs77 »

To jsme jsi právě myslel. Takže opět čecháčci musí něco kurvit :-( O Kralupolu jsme slyšel, jinak v Praze mi přijdou ceny hodně podobné. Jsem zvědavý na své první dojmy :-)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Rebhidden
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 19.12.2013 01:00

#900 Příspěvek od Rebhidden »

Zdravím, mám doma dva kousky E46 a E36. Vím, že až se ukážu na srazu tak mě asi ukamenujou :-) E46 je 330ci v kabriu ale ta spotřeba se mě prostě nelíbila takže jsem šel do Prins, nechal jsem si ho dělat na http://www.greenfuel.cz super přístup udělal to moc hezky a relativně levně. Jsem nad míru spokojený, pokles výkonu cítím jen při hodně vysokých otáčkách, nárůst spotřeby cca 1,5 litru.
Tak a druhá část, mám ještě doma E36 sedan, s plynovým systémem AG taky sekvenčním, když jsem ho koupil tak byl naprosto bez problémů. Jezdil jsem s ním nějaký čas. Pak jednou v noci jsem jel přes kutnou horu a natankoval blbec benzín na nějaké noname benzínce (byl jsem na suchu) a od té doby to na benzín strašně zlobí, už mám třetí čerpadlo, po adetivech se to trochu zlepší, ale jen dočasně, a teď to musím vyšlapávát jak škodovku aby to nechcíplo dokud se to neohřeje a nepřepne na plyn.
Moje teorie je za....ná nádrž, máte někdo nějaký návod nebo někoho kdo by to vyčistil ? A nebo myslíte že je to něčím jiným ? Díky moc za odpovědi.
Odpovědět