Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vhodné zimní pneu - 330d

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
DAW1d
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 10.08.2013 00:00

#1 Příspěvek od DAW1d »

Prosím pomoc.. se svojí vrozenou nerozhodností je pro mě nákup zimních gum nadliskej úkol. Jediný v čem mám jasno je značka a typ - Continental TS 850 resp. TS 850 P. Řeším jednak šířku (205/50 R17 vs 225/45 R17) a druhak zesílení pneu (91 vs 93). Techničák mi říká, že pokud půjdu do užších pneu, budou rozhodně zesílený. U širších je to na mě. Co byste mi doporučili?

Continental ContiWinterContact TS 850 | 225/45 R17 91 - cca 3600,-
nebo
Continental WinterContact TS 850P | 205/50 R17 93 - cca 4000,-

Vím, že užší guma bude lepší do hlubokýho sněhu a širší zase na suchu v zatáčkách, ale nejsem si jistej u toho zasílení. Podle toho co píší na webu http://www.mpneu.cz/ bych měl asi zvolit raději zesílený (410Nm přeci jen guma pocítí). p.s.: ráfky mám vyřešený zvlášť takže vše bude v souladu s TP (7j na 205 nebo 8J na 225).

"Pneumatika se zvýšenou zátěží nemá jen zesílenou bočnici, aby více uvezla, ale má zesílený celý podklad běhounu i uložení dezénových bloků. Výrobci tak předepisují u některých aut zesílené pneumatiky i z důvodu vysokého výkonu a vysokého kroutícího momentu, protože zesílená pneumatika je více odolná a je pevnější. U moderních automobilů, které mívají mnohdy silné, těžké motory, výrobci stále častěji předepisují zesílené pneumatiky, aby se pneumatika "lehčeji" vyrovnala s přísunem vysokého výkonu. Pneumatika také i díky své zpevněné konstrukci tlumí a pohlcuje více rázů, paradoxně má mnohdy i nižší valivý odpor, protože bočnice se tolik v zátěži nedeformuje. "

Předem díky za tipy.
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mike-ee »

podle toho kde se pohybuješ a jakou předpokládáš jízdu.

850P je asymetrická guma, tzn co se týká záběru bude na tom hůř, protože část běhounu se blíží letnímu vzorku, kde vévodí široký odvodňovací kanál. Mám s nimi celkem dobrou zkušenost co se týká provozu na dálnicích, vysolených cestách a k mému údivu si vedla i dobře na sněhu, nicméně nikdy nebude mít tak dobrý záběr jako šipovitý vzor, který je předurčen k lepší trakci i lepšímu odvádění břečky, sněhu a potažmo i vody a dle mého pneuservisáka, vždy bude tato guma lepší.

Doporučil bych volit užší vzorek, protože širší běhoun tě vždycky víc potahá za volant, samozřejmě větší plocha a tím víc práce pro odvádění sněhu/břečky/vody ikdyž sám jezdím 225 tak bych nejraději koupil 205, ale neměl jsem na to kola, resp v zimě už tolik s BMW nejezdím, takže jsem to tak neřešil.

Jedna věc na co se připrav, tak minimální nájezd u Continentalu. Mají výborné výsledky v testech ale na úkor životnosti, ty gumy jsou prostě sezónní, maximálně dvousezónní záležitost.

Dost dobré ohlasy mám na Micheliny, které mají lepší poměr životnost, trošku na úkor kvality odvedené práce, ale jaké budou výsledky se dozvíme po zimě. Nazul jsem teď Michelin Pilot Alpin PA4 a kdybych měl na zimu 17" místo 18" zkusil bych Michel Alpin 5, protože ty mají našlápnuto na dobrou gumu z důvodu vysokého počtu lamel s tím, že životnost Michelinu je prý na kvalitu vynikající (můj pneuservisák je vozí odjakživa na autě i služebním a jen kladné ohlasy) 4ks těch Pilot Alpinu i s prací mně vyšly na 17 200,- ale věřím, že se investice vyplatila.

Podle typu využití zda-li více město, dálnice nebo vesnice, sníh, hory bych volil buď v prvním případě 850P nebo ve druhém 850 a šířku bych volil asi 205 pokud je to možné.

To zesílení bych vůbec neřešil, neříkám, že je to pitomost, ale neřekl bych, že to bude znatelné, výrobce auta ví co "stačí" takže pokud to není požadavek, asi bych se od toho neodrážel, já mám 91 tuším a to mám na 335i která má taky nějaký výkon a krouťák...
DAW1d
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 10.08.2013 00:00

#3 Příspěvek od DAW1d »

Díky moc za názor. Už mám ve sklepě připravený kola Styling 73 takže rozměr je vyřešenej - 205/50 R17. Teď už promýšlím jen gumy. Alpin 5 vypadaj moc dobře a ještě jsem teď narazil na celkem pozitivní hodnocení Nokian WR A3 a ty jsou vzhledem k ceně taky hodně zajímavý. Samozřejmě chápu, že čím líp guma funguje, tím rychleji mizí. Nebydlím na horách, takže bych chtěl nějakej rozumnej kompromis. Jen nechápu proč se ty nový pneu neobjevujou v žádnejch testech. Aplin 5 jsem našel jen v rozměru 195/65 R15 T (2014) s dost nevalným výsledkem a Continetal TS850P pro jistotu vůbec nikde :(
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/
http://www.adactest.cz/
Odpovědět