Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klikovka do M50B25 NV z M54/S50

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#21 Příspěvek od pragdejf »

psal sem ti sz, ale jinak si myslim, že umejt nějak kompromisně blok i hlavu, aby z toho slezlo těch 0,9mm je asi nejsmysluplnější řešení. všecko budeš mít rovný jak když střelí a to je taky fajn pocit :lol:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Pokud něco snižovat, vždycky blok, hlavu nechat co nejblíže originálu ;) Taky cenná zkušenost :roll:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ze snižování bloku asi nic nebude, postačí jen srovnat preventivně hlavu a místo seriového těsnění 1,75 si nechat udělat zakázkové 1,0 mm.
M54 mají těsnění 0,75 ale to je tvarově trochu jiné a nepoužitelné na M52.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jestli si necháš dělat kalinu, tak good luck, nemáme s tím dobré zkušenosti ;)
Jednou prohořelo mezi válci na m20 (a to byl ten jeho celoplech). Na S38 vydrželo motohodinu a vymáčklo se všude směrem do vody. A hulda na jeho M5 by mohl vyprávět... bych raději líznul ten blok a dal OEM, nejlépe origo.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#25 Příspěvek od pragdejf »

jo no, m54 ma plechovy tesneni, skoda ze je tam jinej tvar bloku, byl by to pohodovej upgrade.

jinak sem zkoumal, jak z origo sroubu udelat štefty a dobral sem se toho, že na M50 stačí koupit šrouby z M52, ktery sou o 15mm delší a sehnat pevnostní matice s límcem, zatimco majitelé Al bloků maj v tomhle případě utrum.

jo tušíte, kde sehnat vodítka na ventily na M50? eilt ani autocora je nemaj.
+máte někdo přípravek na vylouskání, nebo si ho mam udělat sám?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nad štefty jsem též přemýšlel, dá se koupit závitová tyč pevnosti 12.9 a pak ARP matice s 12-hranem. Vyjde to celkově kolem 2k Kč.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Info k těsnění: Nebude to Kalina, to mám daleko, bude to Kutifel, kde jezdívám takřka kolem. Bude to těsnění ze 3 vrstev, s prostřední kovovou vrstvou a s olemováním spalovacích prostorů nerezem.
Celková tloušťka 1,0 mm. Umějí i 0,8 mm celkových, ale to mi nedoporučovali vzhledem k účelu těsnění a motoru celkově.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Vodítka nechávám dělat u hlavařů, chtějí za jedno tak 100-150 i s prací. Postup na výměnu není jednoduchej, kdy hlavu musíš rozehřát na určitou teplotu a pak speciálním přípravkem vylisovat kolmo na vodítko což je trochu problém jak uchytit hlavu do lisu atd. takže za tyhle peníze co si za to řeknou na to seru a nechám je to udělat :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
mOira_dva
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pát 05.09.2014 00:00

#29 Příspěvek od mOira_dva »

S vodítkama úplný souhlas....Snažím se dělat si na autě maximum věcí sám (i s následkem, že občas dělám něco nadvakrát/natřikrát/naXkrát :D ), ale zrovna co se ventilů a obecně hlavy týče, mám pořád celkem respekt, při téhle ceně to za to nestojí.
Se šteftama palec nahoru, podobný řešení by mě vůbec nenapadlo! Obecně musím říct, že jsme se sice trošku odklonili od původního dotazu, ale diskuse je to pro mě maximálně přínosná, díky:)

Téma klika z s50 jsem teda definitivně opustil z důvodu podstatně vyšších vstupních nákladů, než jsem doufal (nutnost zakázkových ojnic), nicméně s tou m54 v m50 NV vás budu asi ještě nějaký čásek otravovat i v novém roce:)

Mimochodem dotaz na Francise - plánuješ čistě stroker nebo to budeš i foukat? Plánuješ i další úpravy (posílení) na mechanických částech typu spojka/převodkovka? Pohrávám si s myšlenkou, zda nárůst ustojí zbytek auta... Jak jsem psal v úvodu, neplánuju autu nijak extra zatápět, nicméně kombinace vyšší komprese, vyššího objemu a ethanolu nějaký ten Nm přidá a nerad bych zjistil, že to např. neustojí spojka. Auto jinak držím maximálně OEM (vyjma částečného Mpacketu, sport. tlumičů a pružin a 328 brzd).
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Téma štefty: Pokud zůstane motor bez přeplňování a jde o blok z šedé litiny, jsou podle mě štefty zbytečný luxus a stačí po každé demontáži hlavy dát nové šrouby a před montáží důkladně vyčistit závitové díry v bloku. U M52 a pozdějších motorů, s blokem z lehké slitiny, je dobré preventivně dát do všech 14 děr helicoil vložky a samozřejmě též po každé demontáži použít nové šrouby a čistit závity.

mOira_dva: Foukat se nebude, ale prostý stroker to též nebude. Momentálně jezdím s M52B28 s několika úpravami, popis zde. Ve zkratce: sací potrubí M50 (v procesu je 6-klapka z M3), modifikované vačky, svody M3, středový tlumič a katy z M3, konec dvouroura a tlumič ze Z3 3.0i, modifikované mapy v DME, setrvák jednohmota + Sach Performance přítlačák a lamela (celkové odlehčení asi o 4,5 kg oproti serii M52B25), převodovka S5D 320Z, větší hardy a přední díl kardanu z 328i, v diffu samosvor s seriovým převodem 3,07, brzdy vpředu M3 E36, vzadu Z4 3.0i kotouče s brzdiči E34 540i, tlumiče orig M-Sport vpředu a KoniSport vzadu, kde to šlo tak žluté Strongflex silentbloky a MeyleHD čepy, řízení 3,25 bez podložek omezujících rejd, ...

Při posledním měření 163 kW @ 6400 rpm a pouhých 248 Nm @ 6000 rpm, ale za to s dobrým průběhem a s 200 Nm už v 2000 rpm. Motor není v super stavu, horší tlaky na 5. a 4. válci a bere olej asi 3 dcl/1000 km, s neznámou historií předchozích majitelů a nájezdu km.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#31 Příspěvek od pragdejf »

hmmm 163kw, pěkný. už vidim, jak se budu srát se svym motorem a nakonec naměřim 162 :?

ok, vodítka necham udělat, nehodlam se tim živit, abych na to dělal přípravek do lisu. zkurvenejch 24 vodítek, proč nestavim 4hrnec. nebo aspoň M20...

pro francise: pak dej vědět s těma pístama, docela by se mi hodilo se jich zbavit, myslim že sem zralej k domluvě, jejich vlastnictví mě poněkud demotivuje od sahání na spodek motoru, s hlavou mam momentálně lepší vztah (leštění kanálů...)

jo ke šteftum:
http://www.valentazt.cz/zakazkova-vyroba.html

čim větší série, tim menší kusová cena, na atmosferu zbytečnej luxus, ale chci to stavět jako "přifouknutelný" tak na 0,5baru, mam takovej zajimavej plán.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Valenta prodává závitové tyče, stačí rozřezat na potřebnou délku :-)

S písty jsem víceméně rozhodnut. M54B30 a nižší těsnění, jak jsem psal včera. http://www.ebay.com/itm/151234887719
Válce mám v dobrém stavu, není to ani na 00 natož na výbrus. Bloky M52B25/B28 mám dva v regále.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#33 Příspěvek od pragdejf »

ja mam právě skladem taky dva bloky, M52 je ale přidřenej na válci a pak jeden z vanosovy M50, ale ten je zralej na vyvrtání. joo kdyby se tak zjevil nedorubanej blok z m52, to by byl život, ale při mý smůle... to radši seženu větší písty a vyvrtam tu M50, budu mit klidnější spaní na litinovym polštáři.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od MattyX Moderátor »

a co ten blok co jsem ti tenkrát vezl? ten nevypadal úplně v háji přece ?
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#35 Příspěvek od pragdejf »

no když si člověk pohladil vnitřek, tak bylo jasno. no vyvrtat no....
mOira_dva
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pát 05.09.2014 00:00

#36 Příspěvek od mOira_dva »

Nevím, jestli tu není zakázáno postování, tak kdyžtak prosím o smazání, ale pro ty, co vládnou angličtinou je v tomhle tématu spousta zajímavých informací právě ohledně komprese, pístů apod.:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... eap!!!-DIY
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Klikovka do M50B25 NV z M54/S50

#37 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ahoj k těmto "stroker" úpravám jsem se dočet něco o použití sací M54 vačkové hřídele do hlavy M52B28. Má tohle nějaký reálný přínos?
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: Klikovka do M50B25 NV z M54/S50

#38 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Totic píše:Ahoj k těmto "stroker" úpravám jsem se dočet něco o použití sací M54 vačkové hřídele do hlavy M52B28. Má tohle nějaký reálný přínos?
Sací vačice m54b30 má 240° a zdih 9,7mm vs. m52 má 228° zdih 9mm.
Mám to v plánu zastavět jak budu přetěsnovat vanos
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Klikovka do M50B25 NV z M54/S50

#39 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hele dopadlo to nějak s tou ostřejší vačkou ? Mám teď v plánu krom tohdle topicu trochu oživit i vydechlou 323i sací hřídelí z M54B30 a sáním M50B25.
Odpovědět