Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Ethanol E85
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Mám ethanol v jednom firemním autě (Berlingo 1,4i) a když byl rozdíl proti naturalu 10-12Kč/l tak to bylo výhodné, ale při rozdílu do 4Kč/l to nemá smysl.
Když by jste někdo o E85 jednotce uvažoval tak jedině s řízením pomocí lambda sondy (automatická detekce paliva). Ty 2500,-Kč co to stojí jsou vrácené to je za 3tis km = cca za měsíc pak to v případě, že nevyhovuje můžete vyhodit !
takto jsem k tomu přistoupil a není to špatné ... každopádně jsou horší starty v zimě ... při míchání 50:50 s benzínem nejde poznat rozdíl.
Když by jste někdo o E85 jednotce uvažoval tak jedině s řízením pomocí lambda sondy (automatická detekce paliva). Ty 2500,-Kč co to stojí jsou vrácené to je za 3tis km = cca za měsíc pak to v případě, že nevyhovuje můžete vyhodit !
takto jsem k tomu přistoupil a není to špatné ... každopádně jsou horší starty v zimě ... při míchání 50:50 s benzínem nejde poznat rozdíl.




Jezdim na E85 už rok, pokud je rozdíl v ceně mezi E85 a benzínem jen 5 kč, vyplatí se benzín.
Závady co se tu píšou jako rozpušťěnej filtr atd, jsem žádný nezaznamenal. Beru to prostě jen jako palivo, auto jezdí, necuká, chytá tak vo co jde. Spíš jsem viděl pár motorů aut na plyn v žalostným stavu (nemalý opravy).
ps. co se týče mě je to každýho věc na co chce jezdit jestli na plyn, E85, topnej olej nebo fritovací olej.
Závady co se tu píšou jako rozpušťěnej filtr atd, jsem žádný nezaznamenal. Beru to prostě jen jako palivo, auto jezdí, necuká, chytá tak vo co jde. Spíš jsem viděl pár motorů aut na plyn v žalostným stavu (nemalý opravy).
ps. co se týče mě je to každýho věc na co chce jezdit jestli na plyn, E85, topnej olej nebo fritovací olej.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Jasný teď to nemá cenu benál stojí pod 30,- tak pohoda, ale třeba jednou může vyletět ke 40,- tak se ptám do budoucna jestli tím netrpí motor, olej a mazání? A ty svíčky je nutné měnit za spešl?
Dotaz M.O.D. nechtěli nebo nemohli by jste tenhle topic připíchnout napevno pod LPG diskuzi, je to taky významná poradna. 'Kujem
Dotaz M.O.D. nechtěli nebo nemohli by jste tenhle topic připíchnout napevno pod LPG diskuzi, je to taky významná poradna. 'Kujem

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Označeno jako důležité.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Totic píše:Jasný teď to nemá cenu benál stojí pod 30,- tak pohoda, ale třeba jednou může vyletět ke 40,- tak se ptám do budoucna jestli tím netrpí motor, olej a mazání? A ty svíčky je nutné měnit za spešl?
Osobně jsem svíčky neměnil a jak jsem psal auto chytá, necuká. Dokonce jsem ještě nevyměnil palivovej filtr (už rok) a když pominu to že mi 3,0l žere olej normálně a to i po výměně separátoru a přetěsnění všeho možnýho, tak jsem si nevšiml že by motor nějak trpěl. Olej měnim po 10 000km
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned 05.01.2014 01:00
swamp píše:jarabagrak píše:jezdim cistej e85 v e34 535i bez uprav asi pul roku,nejdriv auto nechtělo studeny chytat,ted bez problemu.spotreba porad stejna
musim potvrdit stara potvora m30 b35 maka na cistej ethanol jak nic, jen obcas start horsi ale jinak pohoda, ps musi byt funkcni lambda
uz na to prdim,jezdim s tim ted volnejc,na natural spotreba 10l,e85 15l,a rozdil v cene ted malej,ted zas 15 i natural,tak nevim.asi kratky pojezdy
Musím se tady s Vámi ještě podělit o zkušenost s E85 do mého 330Ci Cabrio. Předem chci hlavně říct, že mi ani nešlo o nějakou úsporu peněz, protože E85 má opravdu tu energii v sobě asi 60% naturalu a podle výpočtů to tak sedí i cenově. Šlo mi hlavě o výkon a o to, jak se s E85 popere samotný motor a jak se bude chovat.
Nepoužil jsem žádnou přídavnou krabičku, či jednotku na to, abych si nějak zreguloval délku vstřiku. Ale udělal jsem to, že jsem svojí jednotku motoru přeprogramoval originálním softwarem EU2 přímo od BMW. Tento software jde nahrát do všech benzínových E38, E39, E46, E53, E83 a E85.
Jedná se speciální software, který v podstatě vyřadí lambdy za katalyzátorem (nebere je vůbec v potaz), ale podle zkoumání má především mnohem více zvýšené tolerance na míchání směsi a posunování adaptací nahoru díky naměřeným hodnotám z lambda sond.
A tak jsem se to rozhodl jak to funguje. Začal jsem tankovat E85 a několikrát jsem to vyjel skoro do prázdna, abych se ujistil, že je tam zbytkového benzínu minimum.
A tak jsem jezdil. Musím říct, že provoz s tímto softwarem v jednotce na E85 nepoznáte od benzínu. Nedělá žádné škubání, trhání, žádné propady výkonu, nic. Ba naopak. Citlivější plyn, rychlejší reakce na něj a znatelný nárust výkonu. Netroufám si tvrdit kolik, ale znát to je.
Po ujetí 200 km jsem si znovu zdiagnostikoval. Výpis chyb 0 závad. Nesvítí žádná kontrolka, auto se jeví naprosto normálně.
Naměřené hodnoty na volnoběh - délka vstřiku 3,1-3,3 ms (na benzín přibližně 2,5 ms), takže si prodloužilo samo. Hodnota adaptačního faktoru na lambdě je zvýšená o 20%. Lambdaintegrator - čili regulace míchání směsi - přesně uprostřed. Prostě si to naadaptovalo samo. Je to opravdu zajímavé, protože se starým SW byl projev auta podstatně horší.
Dál jsem měřil spotřebu. Na půlku nádrže ujedu cirka 230-240 km. Čili 460-480 km na plnou. Spotřeba 12,5 - 13,0 l/100 km - takže žádný problém. Jízní styl vcelku svižný. Momentálně svítí 12,8 l a já jsem spokojený. Úspora, ač mi o ní nejde, mi chyvází přibližně rozdíl 20-30 kč na 100 km (310 Kč vs. 340 kč) - ale tento rozdíl peněz vychází pouze u benzínu za 31,90 od Tank ONO (od nich beru i E85). Předtím jsem lil Verva 100 za 34,90 a spotřeba byla 10-11 l / 100 km. Takže tady se finanční stránka věci prohlubuje. Nehledě na to, že na E85 to prostě jede lépe než na Verva 100.
Budu testovat dál, ale zatím to vypadá, že nepotřebuji na E85 žádnou přídavnou jednotku pokud mám EU2 software nahraný v jednotce.
Nepoužil jsem žádnou přídavnou krabičku, či jednotku na to, abych si nějak zreguloval délku vstřiku. Ale udělal jsem to, že jsem svojí jednotku motoru přeprogramoval originálním softwarem EU2 přímo od BMW. Tento software jde nahrát do všech benzínových E38, E39, E46, E53, E83 a E85.
Jedná se speciální software, který v podstatě vyřadí lambdy za katalyzátorem (nebere je vůbec v potaz), ale podle zkoumání má především mnohem více zvýšené tolerance na míchání směsi a posunování adaptací nahoru díky naměřeným hodnotám z lambda sond.
A tak jsem se to rozhodl jak to funguje. Začal jsem tankovat E85 a několikrát jsem to vyjel skoro do prázdna, abych se ujistil, že je tam zbytkového benzínu minimum.
A tak jsem jezdil. Musím říct, že provoz s tímto softwarem v jednotce na E85 nepoznáte od benzínu. Nedělá žádné škubání, trhání, žádné propady výkonu, nic. Ba naopak. Citlivější plyn, rychlejší reakce na něj a znatelný nárust výkonu. Netroufám si tvrdit kolik, ale znát to je.
Po ujetí 200 km jsem si znovu zdiagnostikoval. Výpis chyb 0 závad. Nesvítí žádná kontrolka, auto se jeví naprosto normálně.
Naměřené hodnoty na volnoběh - délka vstřiku 3,1-3,3 ms (na benzín přibližně 2,5 ms), takže si prodloužilo samo. Hodnota adaptačního faktoru na lambdě je zvýšená o 20%. Lambdaintegrator - čili regulace míchání směsi - přesně uprostřed. Prostě si to naadaptovalo samo. Je to opravdu zajímavé, protože se starým SW byl projev auta podstatně horší.
Dál jsem měřil spotřebu. Na půlku nádrže ujedu cirka 230-240 km. Čili 460-480 km na plnou. Spotřeba 12,5 - 13,0 l/100 km - takže žádný problém. Jízní styl vcelku svižný. Momentálně svítí 12,8 l a já jsem spokojený. Úspora, ač mi o ní nejde, mi chyvází přibližně rozdíl 20-30 kč na 100 km (310 Kč vs. 340 kč) - ale tento rozdíl peněz vychází pouze u benzínu za 31,90 od Tank ONO (od nich beru i E85). Předtím jsem lil Verva 100 za 34,90 a spotřeba byla 10-11 l / 100 km. Takže tady se finanční stránka věci prohlubuje. Nehledě na to, že na E85 to prostě jede lépe než na Verva 100.
Budu testovat dál, ale zatím to vypadá, že nepotřebuji na E85 žádnou přídavnou jednotku pokud mám EU2 software nahraný v jednotce.
Díky za zajimavé zkoumání ohledně E85.
Zajimalo by mě jak to likviduje olej v motoru. Protože co jsem čelt článek ohledně E85 od jednoho odborníka, tak psal že LPG super i Benzín ale E85 ničí aditiva docela rychle a je potřeba častější výměna oleje v motoru.
možná by chtělo ověřit jak je na tom olej po výměně po cca 5tis km případně pak po 7 či 10ti tisíci. Odlejt a dát otestovat do laborky.
Dál by mě zajímal nárust výkonu u obyč atmosféry.
Mentuli beru tě jako guru ohledně elektroniky aut i motorů že jim rozumíš tak by mě zajímalo laborování s upravou motoru a přizpusobení aještě více možnosti vymáčknout z E85. Protože má velkej potencial pro oturbené motory např 335i s JB4 jej často využívá.
Taky by mě zajímalo při dlouhodobém používání jak se projeví vliv všech těsnění a čerpadla. Jelikož E85 je suchý oproti benzínu.
Tak budu rád pokud přidáš další podnět z tvého testování.
Pokud by šlo někde nechat otestovat klasicou M54 s benzinem i s E85 as porovnání grafu bylo by to jistě zajimavé. Ideálně ten samej motor.
co by na to řekla M52B28. Dají se ji taky přehrát jednotky ? případně přizpusobit program na míru přímo pro E85 ?
Zajimalo by mě jak to likviduje olej v motoru. Protože co jsem čelt článek ohledně E85 od jednoho odborníka, tak psal že LPG super i Benzín ale E85 ničí aditiva docela rychle a je potřeba častější výměna oleje v motoru.
možná by chtělo ověřit jak je na tom olej po výměně po cca 5tis km případně pak po 7 či 10ti tisíci. Odlejt a dát otestovat do laborky.
Dál by mě zajímal nárust výkonu u obyč atmosféry.
Mentuli beru tě jako guru ohledně elektroniky aut i motorů že jim rozumíš tak by mě zajímalo laborování s upravou motoru a přizpusobení aještě více možnosti vymáčknout z E85. Protože má velkej potencial pro oturbené motory např 335i s JB4 jej často využívá.
Taky by mě zajímalo při dlouhodobém používání jak se projeví vliv všech těsnění a čerpadla. Jelikož E85 je suchý oproti benzínu.
Tak budu rád pokud přidáš další podnět z tvého testování.
Pokud by šlo někde nechat otestovat klasicou M54 s benzinem i s E85 as porovnání grafu bylo by to jistě zajimavé. Ideálně ten samej motor.
co by na to řekla M52B28. Dají se ji taky přehrát jednotky ? případně přizpusobit program na míru přímo pro E85 ?
mentuli píše:Musím se tady s Vámi ještě podělit o zkušenost s E85 do mého 330Ci Cabrio. Předem chci hlavně říct, že mi ani nešlo o nějakou úsporu peněz, protože E85 má opravdu tu energii v sobě asi 60% naturalu a podle výpočtů to tak sedí i cenově. Šlo mi hlavě o výkon a o to, jak se s E85 popere samotný motor a jak se bude chovat.
Nepoužil jsem žádnou přídavnou krabičku, či jednotku na to, abych si nějak zreguloval délku vstřiku. Ale udělal jsem to, že jsem svojí jednotku motoru přeprogramoval originálním softwarem EU2 přímo od BMW. Tento software jde nahrát do všech benzínových E38, E39, E46, E53, E83 a E85......
Budu testovat dál, ale zatím to vypadá, že nepotřebuji na E85 žádnou přídavnou jednotku pokud mám EU2 software nahraný v jednotce.
Opravdu velmi zajimava zkusenost, ovsem testoval jsi to pri kolika stupnich celsia? Ten SW EU2 resi i zimni starty? Dokud to neotestujes v zime aby ti to spolehlive chytlo i okolo 0°C bez primichavani benzinu, tak test neni uplne dokonceny.
Mimochodem jsem ted do manzelcina CITIGO tankoval E85 za 23.90.. a jede to taky jako maslo, mam tam ale pridavnou jednotku europeconFlex, bez ni to blbe chytalo a i chod motoru byl takovy trochu hrubsi. Oficielne ma Citigo mit ale zvysenou toleranci na 5% ethanolu (mozna 10%??) ....
No u BMW primych vstriku (co vim delaji se uz hezkych par roku pouze tyto motory) zatim o nikom se zkusenostmi s E85 nevim... a obavam se ze tam by nepomohlo ani prehrani nejakym jinym softwarem....
Já už svojí jednotku ani nezapínám a jezdím na benzín
důvod:
1) motor mi přijde o dost hlučnější
2) i když to mám seřízený jak to má být občas se rozsvítí kontrolka motoru, ta sice po nějakých kilákách zhasne ale stejně
3) úspora nic moc
Na dovolený jsem tankoval tu E10 (mělo by jít o benzín s max. obsahem 10% ethanolu) a na to šlapal jak hodinky. před měsícem jsem četl nějaký článek a tam byla tabulka z německa jakým autům E10 vadí, BMW bylo mezi pár značkama který ho v pohodě pojmou.
důvod:
1) motor mi přijde o dost hlučnější
2) i když to mám seřízený jak to má být občas se rozsvítí kontrolka motoru, ta sice po nějakých kilákách zhasne ale stejně
3) úspora nic moc
Na dovolený jsem tankoval tu E10 (mělo by jít o benzín s max. obsahem 10% ethanolu) a na to šlapal jak hodinky. před měsícem jsem četl nějaký článek a tam byla tabulka z německa jakým autům E10 vadí, BMW bylo mezi pár značkama který ho v pohodě pojmou.
Steiner píše:Já už svojí jednotku ani nezapínám a jezdím na benzín
důvod:
1) motor mi přijde o dost hlučnější
2) i když to mám seřízený jak to má být občas se rozsvítí kontrolka motoru, ta sice po nějakých kilákách zhasne ale stejně
3) úspora nic moc
no asi mas blbou jednotku nebo blbe serizenou popr. je neseriditelna... motor by vubec nemel byt hlucnejsi naopak.... no a kontrolka motoru by se v zadnem pripade nemela rozsvecovat..
ovsem dalsi priciny muzou byt ze mas uz trochu ojete svicky zapalovaci... nejlepsi je dat nove. Na E85 je stav svicek daleko dulezitejsi ..
Dalsi vec je jeslti mas v pytli neboi nefunkcni nebo castecne nefunkcni lambdasondy... potom jsou i vysvetlitelny body 2) i 3).
Mne to prijde pri tankovani za 23.90 docela slusna uspora....