Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ethanol E85

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#301 Příspěvek od Huska »

Mám ethanol v jednom firemním autě (Berlingo 1,4i) a když byl rozdíl proti naturalu 10-12Kč/l tak to bylo výhodné, ale při rozdílu do 4Kč/l to nemá smysl.
Když by jste někdo o E85 jednotce uvažoval tak jedině s řízením pomocí lambda sondy (automatická detekce paliva). Ty 2500,-Kč co to stojí jsou vrácené to je za 3tis km = cca za měsíc pak to v případě, že nevyhovuje můžete vyhodit !

takto jsem k tomu přistoupil a není to špatné ... každopádně jsou horší starty v zimě ... při míchání 50:50 s benzínem nejde poznat rozdíl.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Steiner
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: pát 01.04.2011 00:00
Bydliště: Pilsen

#302 Příspěvek od Steiner »

Jezdim na E85 už rok, pokud je rozdíl v ceně mezi E85 a benzínem jen 5 kč, vyplatí se benzín.
Závady co se tu píšou jako rozpušťěnej filtr atd, jsem žádný nezaznamenal. Beru to prostě jen jako palivo, auto jezdí, necuká, chytá tak vo co jde. Spíš jsem viděl pár motorů aut na plyn v žalostným stavu (nemalý opravy).

ps. co se týče mě je to každýho věc na co chce jezdit jestli na plyn, E85, topnej olej nebo fritovací olej.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#303 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jasný teď to nemá cenu benál stojí pod 30,- tak pohoda, ale třeba jednou může vyletět ke 40,- tak se ptám do budoucna jestli tím netrpí motor, olej a mazání? A ty svíčky je nutné měnit za spešl?

Dotaz M.O.D. nechtěli nebo nemohli by jste tenhle topic připíchnout napevno pod LPG diskuzi, je to taky významná poradna. 'Kujem ;)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#304 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Označeno jako důležité.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Steiner
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: pát 01.04.2011 00:00
Bydliště: Pilsen

#305 Příspěvek od Steiner »

Totic píše:Jasný teď to nemá cenu benál stojí pod 30,- tak pohoda, ale třeba jednou může vyletět ke 40,- tak se ptám do budoucna jestli tím netrpí motor, olej a mazání? A ty svíčky je nutné měnit za spešl?


Osobně jsem svíčky neměnil a jak jsem psal auto chytá, necuká. Dokonce jsem ještě nevyměnil palivovej filtr (už rok) a když pominu to že mi 3,0l žere olej normálně a to i po výměně separátoru a přetěsnění všeho možnýho, tak jsem si nevšiml že by motor nějak trpěl. Olej měnim po 10 000km
swamp
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Vrchlabí

#306 Příspěvek od swamp »

jarabagrak píše:jezdim cistej e85 v e34 535i bez uprav asi pul roku,nejdriv auto nechtělo studeny chytat,ted bez problemu.spotreba porad stejna

musim potvrdit stara potvora m30 b35 maka na cistej ethanol jak nic, jen obcas start horsi ale jinak pohoda, ps musi byt funkcni lambda :roll:
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#307 Příspěvek od pepino5xx »

Přecházet na E85 rozhodně nebudu, ale naředit benzín nějakým poměr E85 dokáže pročistit palivovou soustavu.
Tak se chci ujistit že uvažuju dobře, třeba 50l N95 a 10l E85?
Jinak poslední dobou jezdím na N100 od OMV.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#308 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

můžeš tankovat klidně 50/50 což jde ještě bezpečně bez jednotky aj tak tam bude víc naturalu z podstaty složení E85.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#309 Příspěvek od Filozof »

stará M50B25 tedy e34 525i zkoušeno několikrát 50:50 ethanol benzín a šlapalo auto v pohodě vyčištěno vše a pak zase pokračoval na LPG.

Ale to mělo smysl kdy byl rozdíl 10-12kč.
Dneska se dá benzín koupit za 28kč. tak neváhat a brát plnou než to zdraží během měsíce se obávám ceny zase vyletí.... :?
jarabagrak
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 05.01.2014 01:00

#310 Příspěvek od jarabagrak »

swamp píše:
jarabagrak píše:jezdim cistej e85 v e34 535i bez uprav asi pul roku,nejdriv auto nechtělo studeny chytat,ted bez problemu.spotreba porad stejna

musim potvrdit stara potvora m30 b35 maka na cistej ethanol jak nic, jen obcas start horsi ale jinak pohoda, ps musi byt funkcni lambda :roll:


uz na to prdim,jezdim s tim ted volnejc,na natural spotreba 10l,e85 15l,a rozdil v cene ted malej,ted zas 15 i natural,tak nevim.asi kratky pojezdy
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#311 Příspěvek od mentuli »

Musím se tady s Vámi ještě podělit o zkušenost s E85 do mého 330Ci Cabrio. Předem chci hlavně říct, že mi ani nešlo o nějakou úsporu peněz, protože E85 má opravdu tu energii v sobě asi 60% naturalu a podle výpočtů to tak sedí i cenově. Šlo mi hlavě o výkon a o to, jak se s E85 popere samotný motor a jak se bude chovat.
Nepoužil jsem žádnou přídavnou krabičku, či jednotku na to, abych si nějak zreguloval délku vstřiku. Ale udělal jsem to, že jsem svojí jednotku motoru přeprogramoval originálním softwarem EU2 přímo od BMW. Tento software jde nahrát do všech benzínových E38, E39, E46, E53, E83 a E85.
Jedná se speciální software, který v podstatě vyřadí lambdy za katalyzátorem (nebere je vůbec v potaz), ale podle zkoumání má především mnohem více zvýšené tolerance na míchání směsi a posunování adaptací nahoru díky naměřeným hodnotám z lambda sond.
A tak jsem se to rozhodl jak to funguje. Začal jsem tankovat E85 a několikrát jsem to vyjel skoro do prázdna, abych se ujistil, že je tam zbytkového benzínu minimum.
A tak jsem jezdil. Musím říct, že provoz s tímto softwarem v jednotce na E85 nepoznáte od benzínu. Nedělá žádné škubání, trhání, žádné propady výkonu, nic. Ba naopak. Citlivější plyn, rychlejší reakce na něj a znatelný nárust výkonu. Netroufám si tvrdit kolik, ale znát to je.
Po ujetí 200 km jsem si znovu zdiagnostikoval. Výpis chyb 0 závad. Nesvítí žádná kontrolka, auto se jeví naprosto normálně.
Naměřené hodnoty na volnoběh - délka vstřiku 3,1-3,3 ms (na benzín přibližně 2,5 ms), takže si prodloužilo samo. Hodnota adaptačního faktoru na lambdě je zvýšená o 20%. Lambdaintegrator - čili regulace míchání směsi - přesně uprostřed. Prostě si to naadaptovalo samo. Je to opravdu zajímavé, protože se starým SW byl projev auta podstatně horší.
Dál jsem měřil spotřebu. Na půlku nádrže ujedu cirka 230-240 km. Čili 460-480 km na plnou. Spotřeba 12,5 - 13,0 l/100 km - takže žádný problém. Jízní styl vcelku svižný. Momentálně svítí 12,8 l a já jsem spokojený. Úspora, ač mi o ní nejde, mi chyvází přibližně rozdíl 20-30 kč na 100 km (310 Kč vs. 340 kč) - ale tento rozdíl peněz vychází pouze u benzínu za 31,90 od Tank ONO (od nich beru i E85). Předtím jsem lil Verva 100 za 34,90 a spotřeba byla 10-11 l / 100 km. Takže tady se finanční stránka věci prohlubuje. Nehledě na to, že na E85 to prostě jede lépe než na Verva 100.
Budu testovat dál, ale zatím to vypadá, že nepotřebuji na E85 žádnou přídavnou jednotku pokud mám EU2 software nahraný v jednotce.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#312 Příspěvek od Filozof »

Díky za zajimavé zkoumání ohledně E85.
Zajimalo by mě jak to likviduje olej v motoru. Protože co jsem čelt článek ohledně E85 od jednoho odborníka, tak psal že LPG super i Benzín ale E85 ničí aditiva docela rychle a je potřeba častější výměna oleje v motoru.
možná by chtělo ověřit jak je na tom olej po výměně po cca 5tis km případně pak po 7 či 10ti tisíci. Odlejt a dát otestovat do laborky.

Dál by mě zajímal nárust výkonu u obyč atmosféry.

Mentuli beru tě jako guru ohledně elektroniky aut i motorů že jim rozumíš tak by mě zajímalo laborování s upravou motoru a přizpusobení aještě více možnosti vymáčknout z E85. Protože má velkej potencial pro oturbené motory např 335i s JB4 jej často využívá.

Taky by mě zajímalo při dlouhodobém používání jak se projeví vliv všech těsnění a čerpadla. Jelikož E85 je suchý oproti benzínu.

Tak budu rád pokud přidáš další podnět z tvého testování.
Pokud by šlo někde nechat otestovat klasicou M54 s benzinem i s E85 as porovnání grafu bylo by to jistě zajimavé. Ideálně ten samej motor.

co by na to řekla M52B28. Dají se ji taky přehrát jednotky ? případně přizpusobit program na míru přímo pro E85 ?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#313 Příspěvek od Dyx »

mentuli píše:Musím se tady s Vámi ještě podělit o zkušenost s E85 do mého 330Ci Cabrio. Předem chci hlavně říct, že mi ani nešlo o nějakou úsporu peněz, protože E85 má opravdu tu energii v sobě asi 60% naturalu a podle výpočtů to tak sedí i cenově. Šlo mi hlavě o výkon a o to, jak se s E85 popere samotný motor a jak se bude chovat.
Nepoužil jsem žádnou přídavnou krabičku, či jednotku na to, abych si nějak zreguloval délku vstřiku. Ale udělal jsem to, že jsem svojí jednotku motoru přeprogramoval originálním softwarem EU2 přímo od BMW. Tento software jde nahrát do všech benzínových E38, E39, E46, E53, E83 a E85......
Budu testovat dál, ale zatím to vypadá, že nepotřebuji na E85 žádnou přídavnou jednotku pokud mám EU2 software nahraný v jednotce.


Opravdu velmi zajimava zkusenost, ovsem testoval jsi to pri kolika stupnich celsia? Ten SW EU2 resi i zimni starty? Dokud to neotestujes v zime aby ti to spolehlive chytlo i okolo 0°C bez primichavani benzinu, tak test neni uplne dokonceny.
Mimochodem jsem ted do manzelcina CITIGO tankoval E85 za 23.90.. a jede to taky jako maslo, mam tam ale pridavnou jednotku europeconFlex, bez ni to blbe chytalo a i chod motoru byl takovy trochu hrubsi. Oficielne ma Citigo mit ale zvysenou toleranci na 5% ethanolu (mozna 10%??) ....
No u BMW primych vstriku (co vim delaji se uz hezkych par roku pouze tyto motory) zatim o nikom se zkusenostmi s E85 nevim... a obavam se ze tam by nepomohlo ani prehrani nejakym jinym softwarem....
Steiner
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: pát 01.04.2011 00:00
Bydliště: Pilsen

#314 Příspěvek od Steiner »

Já už svojí jednotku ani nezapínám a jezdím na benzín
důvod:
1) motor mi přijde o dost hlučnější
2) i když to mám seřízený jak to má být občas se rozsvítí kontrolka motoru, ta sice po nějakých kilákách zhasne ale stejně
3) úspora nic moc

Na dovolený jsem tankoval tu E10 (mělo by jít o benzín s max. obsahem 10% ethanolu) a na to šlapal jak hodinky. před měsícem jsem četl nějaký článek a tam byla tabulka z německa jakým autům E10 vadí, BMW bylo mezi pár značkama který ho v pohodě pojmou.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#315 Příspěvek od Dyx »

Steiner píše:Já už svojí jednotku ani nezapínám a jezdím na benzín
důvod:
1) motor mi přijde o dost hlučnější
2) i když to mám seřízený jak to má být občas se rozsvítí kontrolka motoru, ta sice po nějakých kilákách zhasne ale stejně
3) úspora nic moc


no asi mas blbou jednotku nebo blbe serizenou popr. je neseriditelna... motor by vubec nemel byt hlucnejsi naopak.... no a kontrolka motoru by se v zadnem pripade nemela rozsvecovat..
ovsem dalsi priciny muzou byt ze mas uz trochu ojete svicky zapalovaci... nejlepsi je dat nove. Na E85 je stav svicek daleko dulezitejsi ..
Dalsi vec je jeslti mas v pytli neboi nefunkcni nebo castecne nefunkcni lambdasondy... potom jsou i vysvetlitelny body 2) i 3).
Mne to prijde pri tankovani za 23.90 docela slusna uspora....
Odpovědět