Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rada ohledně filtru pevných částic

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#21 Příspěvek od Dyx »

Vlasta píše:Pokud systém funguje jak má, shoří to na dálnici, mimo město. Právě u vykuchanýho DPF jdou ty malý částice ven i ve městě. Ty malý částice jsou důsledkem zvyšování tlaků vstřikovací soustavy. Proto se uvažuje i o zavedení DPF u zážehovejch motorů


Jo skvely..uz chapu.... takze tim ze to shori "mimo mesto" tak se toho nadychaji pouze vesnicani a mestaci jsou od toho oddeleny hermetickou barierou :-)) :twisted: :twisted: :roll:
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#22 Příspěvek od Dyx »

PPK píše:
Dyx píše:Ten kdo DPF filtr odstrani naopak riziko rakoviny snizuje.

Mas nejakej dukaz ? Nebo zase jen meles jako v halde ostatnich prispevku ? Imo kdo si necha z auta odstranit dpf by mel byt rakovinou odstranen z lidskeho genofondu driv nez se stihne rozmnozit.


Ano je to celkem znamy fakt minimalne 8 roku, pokud umis alespon trochu nemecky nebo nekoho znas kdo umi, tak si na netu udelej resersi na vedecke studie ktere se k tomu daji najit. Nevim kdo tu mele.. Ja na rozdil od tebe jasne napisu pokud se neco domnivam a nebo pokud mam neco zjistene....
Ale jelikoz ty asi nepripustis nikdy ze neco muze byt jinak nez by melo .. tak protoze neco "nesmi byt" tak to tak proste neni a radsi budes verit mainstreamu aby ses nemusel znepokojovat.... :-)) :lol:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#23 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Dyx píše:
Vlasta píše:Pokud systém funguje jak má, shoří to na dálnici, mimo město. Právě u vykuchanýho DPF jdou ty malý částice ven i ve městě. Ty malý částice jsou důsledkem zvyšování tlaků vstřikovací soustavy. Proto se uvažuje i o zavedení DPF u zážehovejch motorů


Jo skvely..uz chapu.... takze tim ze to shori "mimo mesto" tak se toho nadychaji pouze vesnicani a mestaci jsou od toho oddeleny hermetickou barierou :-)) :twisted: :twisted: :roll:

Evidentně jsi nepochopil princip regenerace DPF
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#24 Příspěvek od Dyx »

TANN3R píše:PPK:
Poslední dobou na internetu vychází víc a víc článků na tohle téma (ale ne v češtině), které dávají Dyxovi za pravdu. Zjednodušeně prostě díky dpf chybí ve splodinách "velké" částice, na které se mohou navázat ty menší. Dá se dohledat hromada článků, které buď DPF obhajují nebo naopak zatracují. V obou případech vcelku logicky autoři argumentují, no pro člověka z běžné populace není jednoduché zjistit, kde je pravda.
Co mě ale přinejmenším znervózňuje je fakt, že obě strany - jak odpůrci tak propagátoři DPF - přiznávají, že to nejhorší svinstvo vyletí z výfuku při regeneraci. Sice zlomkové množství, zato řádově škodlivější..

Vůbec bych se nedivil, kdyby se nakonec ukázalo, že filtr napáchá víc škody než užitku. Zrovna EU je plná takovýchto paradoxů, jako teď třeba - podpoříme rozvoj elektromobilů, a nabíjet je budem levnou elektřinou vyrobenou spalováním uhlí/mazutu :?


tuto skutecnost znam ja a kazdy kdo se o tema alespon trochu zajimal, minimalne 8 roku, neni to zadna novinka (od doby kdy v nemecku vysla prvni podrobna studie), jeden cas jsem se o toto a pribuzna temata zajimal trochu vic... samozrejme ze je tato infromace nezadouci protoze by potopila a nebo poskodila vsechny propojene businessy (drahe DPF a nutnost je menit a opravovat, draha auta, vysoke dane, zvyseny prisun pacientu pro rakovinovy prumysl/farmamafii atd.atd.) proste uzavrene kolecko a kdo ma prachy vlastni veskera media - tedy mainstream - a vytvari verejne mineni kteremu pak veri 99% ovcanu , vubec nic noveho ani prekvapiveho i v teto oblasti:mad:

Na druhou stranu elektromobily maji smysl predevsim pro lidi co maji doma na strese FVE elektrarnu, malou vetrnou elektrarnu nebo bydli u potucku a maji svuj mlyn". V kazdem pripade i kdyz elektromobilisti pouziji elektrinu tzv. "ze zasuvky" alespon vyrobenou v zemi kde clovek zije, tak porad je to 100x lepsi (uhelnych elektraren uz nastesti az tak moc nemame)
a mensi skoda napachana na prirode i spolecnosti vcetne strkani penez do kapes nadnarodni ropne mafii ktera likviduje planetu a vyvrazduje cele narody...jen kvuli prachum
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#25 Příspěvek od Dyx »

lp píše:Stačí si udělat jen takový jednoduchý test.Šáhněte do výfuku auta bez DPF a na prstě máte saze co jdou docela špatně utřít(lepí-mažou se).U vozu s DPF je sice menší množství sazí(ale je) jdou snáte utřít,jsou sušší a tím pádem lépe poletují a škodí. Ted se ozvou zastánci DPF a budou tvrdit že z DPF nejdou žádné saze,že výfuk je čistý,proč je čistý?


No toto neni sice zadny dukaz spis takove priblizeni a vysvetleni pro LAIKY. Ale na netu jsou k dispozici naprosto presna laboratorni mereni dle presnych vedeckych postupu ktera to skutecne dokazuji.... Je smutne ale ne prekvapujici ze s tim nikdo nic neudelal a ani neudela (prosperita tohoto i navaznych businesu je celkem jasna a uz jsem ji tu nekolikrat naznacoval takze se nebudu opakovat)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#26 Příspěvek od Dyx »

Vlasta píše:
Dyx píše:
Vlasta píše:Evidentně jsi nepochopil princip regenerace DPF


Ale jo.. ja vim ze teoreticky by ty zachycene a nahromadene drobne necistoty (rakovinotvorne nanocastice) mely pri vysokych teplotach v pritomnosti katalyzatoru shoret na cisty PLYN. Ovsem nikdy to neni stoprocentni ba naopak.....
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od PPK »

Dyx píše:Nevim kdo tu mele.. Ja na rozdil od tebe jasne napisu pokud se neco domnivam a nebo pokud mam neco zjistene....

Ano ja si vsim ve tvych ostatnich prispevcich jak pises haldu domenek a ses dost casto mimo. Clovek si o tobe udela hezky obrazek a vi po kom auto rozhodne nebrat :lol:
Turbo535
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 08.10.2012 00:00

#28 Příspěvek od Turbo535 »

Ppk me opravdu bavi. Zvyhodneni nafty emisnimi limity a nizsi dani, aby byla levnejsi. Tak priteli, spotrebni dan ke u nafty i benzinu shodna. Narfa je levnejsi jeji uprava z ropy je technilogicky mnohem jednodussi, nez benzinu. Cena nafty je vzhledem k narustajicimu mnozstvi dieselovych aut umele zvysovana. Poptavka zvysuje cenu. Jinak by mela byt cena nafty cca 2/3 ceny benzinu, coz neni. Emisni limity se prosim pekne vztahuji na obe motorizace. Nejsou rozdilne pro naftu a benzin. Proto benzin splnuje euro5, ale diesel pouze s dpf. Informacne. Jak to funguje. Budu se snazit to vysvetlit polopate. Saze jsou nespalene uhlovodiky vytvorene pri nedokonalem spaleni v tomto pripade nafty. Nejvic se jich tvori pri studenem motoru a nizkem zatizeni. Je to smes uhliku, vodiku, kysliku a nekolika dalsich prvku ve vetsich molekulovych svazcich, ktere filtr zachyti. Ven tedy nejde nic. Na dokonale spaleni potrebujete vyssi teplotu, te se docili pri vetsim zatizeni. Pokud se ho dosahne na dalnici, saze se konecne spali dokonale a premeni se na co2 a vodu, ktera vyjde z vyfuku ven. Tedy zadne mensi saze, jak tady ctu. Nespalitelny zbytek, ktery se nepremeni v plyn, se usadi v dpf. To je duvod, proc je omezena zivotnost dpf. Takze. Dpf nepremenuje saze v mensi, to delaji vysokotlake common rail vstrikovace. Ale muzete tady dal hazet jeden argument na druhy, abyste si ho mohli s cistym svedomim nechat vykuchat.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od matiz »

Turbo535 píše:Ale muzete tady dal hazet jeden argument na druhy, abyste si ho mohli s cistym svedomim nechat vykuchat.


Myslim si, a nikdo mne to nevymluvi ze tohle je trefa do cerneho za 10 bodu... :palec:
Turbo535
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 08.10.2012 00:00

#30 Příspěvek od Turbo535 »

Ppk me opravdu bavi. Zvyhodneni nafty emisnimi limity a nizsi dani, aby byla levnejsi. Tak priteli, spotrebni dan ke u nafty i benzinu shodna. Narfa je levnejsi jeji uprava z ropy je technilogicky mnohem jednodussi, nez benzinu. Cena nafty je vzhledem k narustajicimu mnozstvi dieselovych aut umele zvysovana. Poptavka zvysuje cenu. Jinak by mela byt cena nafty cca 2/3 ceny benzinu, coz neni. Emisni limity se prosim pekne vztahuji na obe motorizace. Nejsou rozdilne pro naftu a benzin. Proto benzin splnuje euro5, ale diesel pouze s dpf. Informacne. Jak to funguje. Budu se snazit to vysvetlit polopate. Saze jsou nespalene uhlovodiky vytvorene pri nedokonalem spaleni v tomto pripade nafty. Nejvic se jich tvori pri studenem motoru a nizkem zatizeni. Je to smes uhliku, vodiku, kysliku a nekolika dalsich prvku ve vetsich molekulovych svazcich, ktere filtr zachyti. Ven tedy nejde nic. Na dokonale spaleni potrebujete vyssi teplotu, te se docili pri vetsim zatizeni. Pokud se ho dosahne na dalnici, saze se konecne spali dokonale a premeni se na co2 a vodu, ktera vyjde z vyfuku ven. Tedy zadne mensi saze, jak tady ctu. Nespalitelny zbytek, ktery se nepremeni v plyn, se usadi v dpf. To je duvod, proc je omezena zivotnost dpf. Takze. Dpf nepremenuje saze v mensi, to delaji vysokotlake common rail vstrikovace. Ale muzete tady dal hazet jeden argument na druhy, abyste si ho mohli s cistym svedomim nechat vykuchat.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#31 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Turbo535 píše:...spotrebni dan ke u nafty i benzinu shodna...

Není, u nafty je to necelých 11 Kč na litr, u benzínu necelých 13 Kč na litr. Zákon o spotřební dani udává sazbu daně na tunu paliva, takže je ještě potřeba počítat s měrnou hmotností (hustotou), ale pokud budou nějaké nejasnosti, můžu vysvětlit
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od PPK »

Turbo535
Me zase bavi kecalove jako ty co melou o necem o cem vedi evidentne kulovy. Takze ty spotrebni dane: litr benzinu 12.84 kc vs litr nafty 10.95 kc. Neveris ? Nastesti takove veci dava stat k dizpozici verejne online https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonP ... =15#parCnt
Tu udajnou levnejsi vyrobu nafty sis vycucal odkud ? Z destilacni kolony mi padaj jednotlivy ropny frakce a jedna z ni je benzin. Puvodne to dokonce byl odpad dobrej tak maximalne jako cistidlo a prakticky se vylejval do kanalu :lol:
Emisni normy sice plati pro obe paliva ale nafta je ma dlouhodobe mirnejsi. Hlavne co se tyce svinstev jako NOx. Bez si doplnit vzdelani https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro
Turbo535
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 08.10.2012 00:00

#33 Příspěvek od Turbo535 »

Dobra, nevedel jsem, ze se tady bavim s takovym odbornikem. Tak mily pane. Z ropy se ziskavaji jednotlive frakce. Mezi nimi benzin a nafta. Z jednoho barelu ropy ziskas v evropske rafinerii asi polovinu nafty, ctvrtinu benzinu a zbytek patri ostatnim frakcim. Podle meho lehkeho matematickeho pohledu je tim padem litr nafty technologicky i ekonomicky jednodussi a levnejsi, nez destilace litru benzinu. Na spotrebni dani a emisich se omlouvam za chybu. Kazdopadne zeptam se, je pro lidsky organismus negativne zasadnejsi dychani co2 nebo nox? Nox vypada brutalne. Jsou to ale oxidy dusiku, kde dusik je prirozena soucast atmosferickeho vzduchu. Co uhlik??? Nic moc. Nemuzes srovnavat emisni hodnoty na litr paliva, kdyz stejne vykonny benzinovy atomobil ma podstatne vyssi spotrebu, tedy hodnoty se nasobi. Rikat, ze naftovy motor nepatri do osobaku muze jen clovek, ktery skoncil u scitani celych cisel. Chce to trosku sirsi pohled. Jak pro motorizaci, tak pro zivotni prostredi je v pripade uzivatele, ktery jezdi prevazne delsi trasy po dalnici, vhodnejsi naftovy motor. Mestsky provoz je pro naftovy motor zabijak a to nejen kvuli dpf.
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od PPK »

Turbo535
Stale ses mimo. Destilaci ropy se ziskavaji jednotlive frakce... mezi kterymy nafta neni. Naftu je potreba patricne z nekolika slozek namichat a to podle aktualnich pozadavku. Napriklad se jina nafta micha v lete a jina v zime (ta je drazsi). O tom ze z barelu ropy ziskas to co si napsal si muzes nechat jen zdat. Ano mozna to pro nejakou ropu z nejakeho zdroje muze nekdy platit. Ale stav je takovy ze podil frakci v rope neni konstantni a to ani kdyz je ze stejneho zdroje. Nemluve o tom ze ropu mame z vicero zdroju (a taky se podle kvality lisi cenou). Co2 je prirozenou slozkou atmosfery na teto planete a ma tu prirozeny kolobeh. Muzes si to vygooglit. Ve zkratce zviratka spotrebovavaji kyslik a produkuji co2. Rostlinky spotrebovavaji co2 a produkuji kyslik. Dusik ve vzduchu jsou molekuly N2.. prekvapive neco jinyho nez NOx. Uhlik nic moc ? Jak sem napsal vyse tak je CO2 prirozenou soucasti atmosfery s patricnym kolobehem. Navic uhlik v ciste podobe je velmi oblibeny u zen... jmenuje se to diamant, mozna si o tom nekdy slysel :D Ze nafta do osobnich aut nepatri potvrzuji i problemy vsude tam kde v ramci radobyekologie tlacili tu vasi neokologickou naftu a jak skoncili ? Misto odbouratelnyho CO2 s jeste vetsima svinstvama nez driv.. napriklad http://www.autorevue.cz/chteli-se-proda ... isemi-v-eu (mimochodem tam maj i vysvetlujici boxik k NOx, tak se muzes poucit).
Odpovědět