Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Myslím správně, že to spolu souvisí?
Zdarec,
mám X5 4,4i s LPG. Poslední dobou jsem měl problém s ranním startem. Když jsem přepl na plyn, naběhly otáčky připomínající sytič a všechno bylo v pohodě. Pak, po přepnutí na benzín, všechno taky v pohodě a i další straty v pohodě. Ráno zase problém. Jako by to jelo jen v omezeném režimu, na pár válců, třepalo se to ... HNUS
Problém č.2. Jeden den jsem zvedl teplotu na klimě třeba z 21 na 22. Celej den to vydrželo přes všechny starty a ráno pak zase 21. Tohle furt dokola, jako se startama.
Pak mě napadlo, že nastavím teplotu natrvalo tím, že opakovaně otočím klíčem do polohy před startem a pak zpět, až si to auto zapamatuje. A ráno v pohodě už zůstala přednastavená teplota na 22.
Co je ale s podivem, že i starty jsou teď normální. ( Drbal jsem se s tím měsíc - od čerpadla ( tlak ) svíčky, filtr ) a teď to opravím tímhle.
Takže říkám, že to spolu souvisí. Třeba je to stejně jako, když dojde baterka v Biosu, pak si počítač nic z minula nepamatuje a nastavuje všechno při každém startu, což může být v souvislosti s komunikací s jednotkou plynu při prvním startu, jako když pokaždé odpojím na noc baterku. Hodiny mi ale zůstaly nastavené.
Tak co? Víte někdo...
mám X5 4,4i s LPG. Poslední dobou jsem měl problém s ranním startem. Když jsem přepl na plyn, naběhly otáčky připomínající sytič a všechno bylo v pohodě. Pak, po přepnutí na benzín, všechno taky v pohodě a i další straty v pohodě. Ráno zase problém. Jako by to jelo jen v omezeném režimu, na pár válců, třepalo se to ... HNUS
Problém č.2. Jeden den jsem zvedl teplotu na klimě třeba z 21 na 22. Celej den to vydrželo přes všechny starty a ráno pak zase 21. Tohle furt dokola, jako se startama.
Pak mě napadlo, že nastavím teplotu natrvalo tím, že opakovaně otočím klíčem do polohy před startem a pak zpět, až si to auto zapamatuje. A ráno v pohodě už zůstala přednastavená teplota na 22.
Co je ale s podivem, že i starty jsou teď normální. ( Drbal jsem se s tím měsíc - od čerpadla ( tlak ) svíčky, filtr ) a teď to opravím tímhle.
Takže říkám, že to spolu souvisí. Třeba je to stejně jako, když dojde baterka v Biosu, pak si počítač nic z minula nepamatuje a nastavuje všechno při každém startu, což může být v souvislosti s komunikací s jednotkou plynu při prvním startu, jako když pokaždé odpojím na noc baterku. Hodiny mi ale zůstaly nastavené.
Tak co? Víte někdo...
Svíčky jsem už měnil, tlak paliva to taky není - nový čerpadlo i filtr. Dneska to zase zlobilo, tak je to asi závislé na teplotě.
Takovou diganostiku mi tady nidko, koho znám neudělá a OBD nic nezjistí.
Ale je to zajímavý, protože když se to přepne na plyn, je to v cajku. Když to hned přepnu zase na benzín, už je to v pohodě. Nevím, no, ale sere mě to a chci to vyřešit.
Takovou diganostiku mi tady nidko, koho znám neudělá a OBD nic nezjistí.
Ale je to zajímavý, protože když se to přepne na plyn, je to v cajku. Když to hned přepnu zase na benzín, už je to v pohodě. Nevím, no, ale sere mě to a chci to vyřešit.
Velmi podobne jsem resil dlouho na e38 m60 a finale je ze si prisaval vzduch. Ale tak malo, ze vlastne v momente kdy se ten motor jen trosicku zahral, tak si to sedlo a prisavani skoncilo. Bylo to na blbe membrane sani a pak podobne po par letech kdy to bylo tesnenim pod sanim. V lete pohoda, nic, jakmile se fakt ochladilo, nekde se vzdy neco zdrclo a ta pidi skvirka proste vznikla.... Snad ti tohle pomuze. Bylo to na palici, protoze se to stalo jen rano pri prvnim nastartovani a pak kdyz jsem nekam dojel to ukazat, tak nebylo co, protoze motor vrnel uplne dokonale...
Pruser je, ze i diky instalaci plynu to muze byt temer cokoli, od spatne udelaneho plynu, vstrikovace, nevhodny nebo poskozeny reduktor LPG, spatne nastavena ridici jednotka az po motor jako takovej. Ja mel blbe udelanej LPG, ktery mi hazel motor do failsafe (naposledy v zivote jsem koupil auto s LPG, nechal jsem to pak komplet predelat u Vanka v Praze - diky Bohu za nej, opravdu umi, kdyz mi rikal co vsechno bylo v puvodni instalaci prasacky udelane, tak jsem se drzel za hlavu).
Chce to odstavit LPG a posichrovat si, ze na benzin to jede ok, treba na jednu plnou nadrz benzinu vubec neprepinat na plyn, pokud to bude blbnout i pak, neni to plynem. Nejvice rekne diagnostika - me onehda Snejk behem jedne minuty diagem zjistil, ze mam totalne v prdeli casovani ventilu, takze trada, motor ven a rozvody (motor spatne drzel volnobeh).
Zajed si za nekym, kdo umi diag, at pak neresis pruser typu prasklej retez a potkany ventily.
Chce to odstavit LPG a posichrovat si, ze na benzin to jede ok, treba na jednu plnou nadrz benzinu vubec neprepinat na plyn, pokud to bude blbnout i pak, neni to plynem. Nejvice rekne diagnostika - me onehda Snejk behem jedne minuty diagem zjistil, ze mam totalne v prdeli casovani ventilu, takze trada, motor ven a rozvody (motor spatne drzel volnobeh).
Zajed si za nekym, kdo umi diag, at pak neresis pruser typu prasklej retez a potkany ventily.
kralik píše:Velmi podobne jsem resil dlouho na e38 m60 a finale je ze si prisaval vzduch. Ale tak malo, ze vlastne v momente kdy se ten motor jen trosicku zahral, tak si to sedlo a prisavani skoncilo. Bylo to na blbe membrane sani a pak podobne po par letech kdy to bylo tesnenim pod sanim. V lete pohoda, nic, jakmile se fakt ochladilo, nekde se vzdy neco zdrclo a ta pidi skvirka proste vznikla.... Snad ti tohle pomuze. Bylo to na palici, protoze se to stalo jen rano pri prvnim nastartovani a pak kdyz jsem nekam dojel to ukazat, tak nebylo co, protoze motor vrnel uplne dokonale...
Přesně takhle se to projevuje
Popis mých chyb a starých záloh, když se najé chyby vyskystly. Od začátku řeším to s katalyzátorem, ale nijak se to neprojevuje.
Aktuální Porucha Log
------------------
P0430: Systém katalyzátoru Účinnost pod prahovou hodnotou (Bank 2)
Odložená Chyba
------------------
P0171: Systém příliš chudá (Bank 1)
P0174: Systém příliš chudá (Bank 2)
P1161: [BMW] korekce paliva Additve Bank 2 Vysoká
[Chrysler] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Dodge] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Jeep] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Seat / Audi / Volkswagen] potrubí Temp.Sensor Circ. Otevřený / zkrat na B +
P1341: [BMW] Multiple válce vynechání jiskry při zapalování s palivem Cut-off
[Seat / Audi / Volkswagen], zapalovací cívky Výstupní výkon Stage 1 Zkrat na kostru
P1357: [BMW] vynechávání zapalování válců 8 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Dodge] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Jeep] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Seat / Audi / Volkswagen] Cyl. 1, obvod zapalování Zkrat na kostru
[Volvo] Zapalovací cívka válec 4. signál příliš vysoká.
P1353: [BMW] vynechávání zapalování válce 6 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Ford], zapalovací cívky B - porucha Primární okruh
[Mazda], zapalovací cívky "B" Primární okruh
[Dodge] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Jeep] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Volvo] Zapalovací cívka válce 2. Signál je příliš vysoká.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Aktuální Porucha Log
------------------
P0171: Systém příliš chudá (Bank 1)
P0174: Systém příliš chudá (Bank 2)
P1341: [BMW] Multiple válce vynechání jiskry při zapalování s palivem Cut-off
[Seat / Audi / Volkswagen], zapalovací cívky Výstupní výkon Stage 1 Zkrat na kostru
P1351: [BMW] vynechávání zapalování válců 5 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] Ignition Control cívky obvod, vysoké napětí
Vstupní obvod poruchy [Ford] Zapalování Diagnostic Monitor
[Toyota] VVT snímače / polohy vačkového hřídele Obvod snímače rozsah / výkon Problém (Bank 2)
[Lexus] VVT snímače rozsah / výkon Problém (Bank 2)
[Mazda] zapalování Diagnostic Monitor ztrátě signálu do PCM nebo mimo dosah
[Dodge] Ignition Control cívky obvod, vysoké napětí
[Jeep] Ignition Control cívky obvod, vysoké napětí
[Volvo] Zapalovací cívka válce 1. signál příliš vysoká.
P1161: [BMW] korekce paliva Additve Bank 2 Vysoká
[Chrysler] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Dodge] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Jeep] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Seat / Audi / Volkswagen] potrubí Temp.Sensor Circ. Otevřený / zkrat na B +
P1349: [BMW] vynechávání zapalování válců 4 S přerušení dodávky paliva
[Toyota] VVT Systém Porucha (Bank 1)
[Lexus] VVT Systém Porucha (Bank 1)
[Seat / Audi / Volkswagen], zapalovací cívky Výkon Stupeň 2 Přerušený obvod
P1357: [BMW] vynechávání zapalování válců 8 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Dodge] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Jeep] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Seat / Audi / Volkswagen] Cyl. 1, obvod zapalování Zkrat na kostru
[Volvo] Zapalovací cívka válec 4. signál příliš vysoká.
P1353: [BMW] vynechávání zapalování válce 6 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Ford], zapalovací cívky B - porucha Primární okruh
[Mazda], zapalovací cívky "B" Primární okruh
[Dodge] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Jeep] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Volvo] Zapalovací cívka válce 2. Signál je příliš vysoká.
P0343: Snímač polohy vačkového hřídele "A" obvod, vysoké Input (řada 1 nebo Single Sensor)
P0430: Systém katalyzátoru Účinnost pod prahovou hodnotou (Bank 2)
Odložená Chyba
------------------
ECU hlásí, zadne nevyřízené Chyby
Záznam minulých chyb
------------------
ECU nehlásí zadne Minulé Chyby
Další chybové kódy
(případně čekající Nebo specifické)
-------------------------------------------------- -
ECU hlásí zadne Další chybové kódy
Aktuální Porucha Log
------------------
P0430: Systém katalyzátoru Účinnost pod prahovou hodnotou (Bank 2)
Odložená Chyba
------------------
P0171: Systém příliš chudá (Bank 1)
P0174: Systém příliš chudá (Bank 2)
P1161: [BMW] korekce paliva Additve Bank 2 Vysoká
[Chrysler] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Dodge] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Jeep] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Seat / Audi / Volkswagen] potrubí Temp.Sensor Circ. Otevřený / zkrat na B +
P1341: [BMW] Multiple válce vynechání jiskry při zapalování s palivem Cut-off
[Seat / Audi / Volkswagen], zapalovací cívky Výstupní výkon Stage 1 Zkrat na kostru
P1357: [BMW] vynechávání zapalování válců 8 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Dodge] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Jeep] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Seat / Audi / Volkswagen] Cyl. 1, obvod zapalování Zkrat na kostru
[Volvo] Zapalovací cívka válec 4. signál příliš vysoká.
P1353: [BMW] vynechávání zapalování válce 6 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Ford], zapalovací cívky B - porucha Primární okruh
[Mazda], zapalovací cívky "B" Primární okruh
[Dodge] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Jeep] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Volvo] Zapalovací cívka válce 2. Signál je příliš vysoká.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Aktuální Porucha Log
------------------
P0171: Systém příliš chudá (Bank 1)
P0174: Systém příliš chudá (Bank 2)
P1341: [BMW] Multiple válce vynechání jiskry při zapalování s palivem Cut-off
[Seat / Audi / Volkswagen], zapalovací cívky Výstupní výkon Stage 1 Zkrat na kostru
P1351: [BMW] vynechávání zapalování válců 5 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] Ignition Control cívky obvod, vysoké napětí
Vstupní obvod poruchy [Ford] Zapalování Diagnostic Monitor
[Toyota] VVT snímače / polohy vačkového hřídele Obvod snímače rozsah / výkon Problém (Bank 2)
[Lexus] VVT snímače rozsah / výkon Problém (Bank 2)
[Mazda] zapalování Diagnostic Monitor ztrátě signálu do PCM nebo mimo dosah
[Dodge] Ignition Control cívky obvod, vysoké napětí
[Jeep] Ignition Control cívky obvod, vysoké napětí
[Volvo] Zapalovací cívka válce 1. signál příliš vysoká.
P1161: [BMW] korekce paliva Additve Bank 2 Vysoká
[Chrysler] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Dodge] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Jeep] HO2S Řídicí obvod řada 2, snímač 2
[Seat / Audi / Volkswagen] potrubí Temp.Sensor Circ. Otevřený / zkrat na B +
P1349: [BMW] vynechávání zapalování válců 4 S přerušení dodávky paliva
[Toyota] VVT Systém Porucha (Bank 1)
[Lexus] VVT Systém Porucha (Bank 1)
[Seat / Audi / Volkswagen], zapalovací cívky Výkon Stupeň 2 Přerušený obvod
P1357: [BMW] vynechávání zapalování válců 8 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Dodge] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Jeep] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 7
[Seat / Audi / Volkswagen] Cyl. 1, obvod zapalování Zkrat na kostru
[Volvo] Zapalovací cívka válec 4. signál příliš vysoká.
P1353: [BMW] vynechávání zapalování válce 6 S přerušení dodávky paliva
[Chrysler] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Ford], zapalovací cívky B - porucha Primární okruh
[Mazda], zapalovací cívky "B" Primární okruh
[Dodge] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Jeep] IC Output High / Pulse rozpoznáno při GND_Cyl. 3
[Volvo] Zapalovací cívka válce 2. Signál je příliš vysoká.
P0343: Snímač polohy vačkového hřídele "A" obvod, vysoké Input (řada 1 nebo Single Sensor)
P0430: Systém katalyzátoru Účinnost pod prahovou hodnotou (Bank 2)
Odložená Chyba
------------------
ECU hlásí, zadne nevyřízené Chyby
Záznam minulých chyb
------------------
ECU nehlásí zadne Minulé Chyby
Další chybové kódy
(případně čekající Nebo specifické)
-------------------------------------------------- -
ECU hlásí zadne Další chybové kódy
Možné příčiny
- Úniky nasávaného vzduchu
- Vadný snímač vyhřívané přední kyslíku
- Zapalování Náhodné vystřelení
- Vadné vstřikovače paliva
- Úniky výfukových plynů
- Nesprávný tlak paliva
- Nedostatek paliva
- Vadný Mass průtoku vzduchu (MAF)
- Nesprávné odvětrávání klikové skříně (PCV) připojení hadice
Tech poznámky
Je-li P0171 v kombinaci s kódem P0174, je velmi pravděpodobné, že problém je způsoben nevracení sání. Pokud nejsou žádné netěsnosti příjmu, dalším krokem je, aby nahradil vzduchový filtr a vyčistěte měřič průtoku vzduchu. Pokud problém přetrvává přední kyslík, může být nutné vyměnit (O2) čidlo.
- Úniky nasávaného vzduchu
- Vadný snímač vyhřívané přední kyslíku
- Zapalování Náhodné vystřelení
- Vadné vstřikovače paliva
- Úniky výfukových plynů
- Nesprávný tlak paliva
- Nedostatek paliva
- Vadný Mass průtoku vzduchu (MAF)
- Nesprávné odvětrávání klikové skříně (PCV) připojení hadice
Tech poznámky
Je-li P0171 v kombinaci s kódem P0174, je velmi pravděpodobné, že problém je způsoben nevracení sání. Pokud nejsou žádné netěsnosti příjmu, dalším krokem je, aby nahradil vzduchový filtr a vyčistěte měřič průtoku vzduchu. Pokud problém přetrvává přední kyslík, může být nutné vyměnit (O2) čidlo.
Tak jsem na to koukl. Nechal jsem si rezervu 14 dní, abych neudělal unáhlené závěry kvůli vyšší okolní teplotě a tak.
Utáhl jsem všechny svorky, zasunul všechny trubky a překontroloval filtr. Všechno vypadalo super a taky jezdilo super. Jen filtr se mi zdál horší, tak jsem koupil nový. Po výměně filtru už jsem se nerozjel.
Je to k smíchu i k pláči. Auto nastartuje, stoupnou otáčky, a poté, co by se měly uklidnit na hladině pod tisíc spadnou na 200-300 a pak auto zdechne. Už nevím, co dál. OBD nehlásí žádnou chybu. Od baráku ani nevyjedu do servisu.
Utáhl jsem všechny svorky, zasunul všechny trubky a překontroloval filtr. Všechno vypadalo super a taky jezdilo super. Jen filtr se mi zdál horší, tak jsem koupil nový. Po výměně filtru už jsem se nerozjel.
Je to k smíchu i k pláči. Auto nastartuje, stoupnou otáčky, a poté, co by se měly uklidnit na hladině pod tisíc spadnou na 200-300 a pak auto zdechne. Už nevím, co dál. OBD nehlásí žádnou chybu. Od baráku ani nevyjedu do servisu.