Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E38 pár dotazů

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Brnda
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: ned 20.11.2011 01:00

#1 Příspěvek od Brnda »

Chtěl bych se optat na e38 poface 2.8i automat. Byl jsem na auto kouknout v bazaru. Technik auto nastartoval a od motoru se ozyvalo prdeni, jakoby byly praskle svody, ale to je dle me detail spis motor chvilema jakoby zahoupal na volnobeh, po zahrati sezdalo byt ok. Prevodovka radila dobre, ale prislo mi ze bylo citit jak radi, jakma bmwradit? Mel jsem passata v automatu a razeni bylo citit a tak nevim jak u bmw.
Jinak je lepsi facelift ci predfacelift? Jeste koukamna740i. Diky
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma

#2 Příspěvek od PRAHAV8 »

Já u 7er necejtím řazení.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#3 Příspěvek od zzeli »

Se 728i se budes trapit. Je to tezky auto, potrebuje to silnej motor. Ale pokud s tim budes jezdit hodne v klidu tak proc ne. Predjizdeni ve vyssich rychlostech bude ale utrpeni. Filozof ti povi :D
Taky zalezi jestli to das do plynu a budes jezdit i mesto a kolik budes mit vlastne najezd.
Ad razeni...je otazka co znamena cejtit nebo necejtit a za jakych podminek. Pri lechtani plynu to razeni skutecne prakticky neni citit a je to spis slyset dle otacek motoru. Pri prudsi akceleraci bude citit vzdy. Neni to CVT, porad je to prevodovka, kde se meni stupne a dochazi k prudkym zmenam otacek motoru, tak to citit byt musi. Ale nemelo by to vylozene kopat, pri prerazovani D a R taky bez vetsich projevu a pokud mozno, mela by byt tichoucka za tepla i studena. Nemela by byt znat neochota preradit.
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma

#4 Příspěvek od PRAHAV8 »

Lepší 728 než 725 :D Ten motor ze 728 je spíše lepší pro 5er tam to postačuje pokud nejsi závodník. Jinak BMW pochopilo že 728 i 528 je blbost a udělalo 730 a 530 a tam je spotreba i jízda lepší.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

Tak z autobazaru bych auto asi nekupoval. Osobně jsem řešil tuto otázku před nějakým časem a auto jelo jak mělo takže bez kopání je tam jen mírně cítit změna stupně převodu. Auto 728iA má jednu výhodu a jednu nevýhodu.
Výhoda je váha oproti těžším V8 které skoro všechny mají přes 2tuny a ta moje se střední výbavou má 1840kg. Takže plus pro R6 je -200kg cca.

Nevýhoda je opravdu pokud chceš ze 120km/h na 5st. aby ti auto vyletělo do 160ti a jelo na ADAPTIVE u automatu to zapomen. Musíš dát sport cvak a pak jedeš. To ano.
Pro V8 4,4ku tam to je zase jiné kafe.

Výhoda u R6 je relativně jednoduchá udržba motoru, protože je všude místa kolem dokola menší náplně a levnější provoz. U V8 zapomeň.

Zase je pravda že V8 do 7er prostě patří. R6 je takovej fajn kočár ale není to prostě závodák jako V8.

Pokud chceš vyloženě jezdit na pohodu a občas sám v jednom si to protáhnout na sport ok není problém. Auto umí jet velice dobře v jednom člověku to jde na sportovní režim.

Zrychlení je kolem 9s oproti 7s u V8 740i takže to musíš mít na paměti.

Já chtěl bezpečné pěkné auto co se mi líbilo a s usporným motorem.
V kombinaci s LPG auto jezdí za 11,1L v dlouhodobém pruměru a to jezdím všude rychleji nad limity cca 20-30km nad takže nezdržuji. Občas auto protáhnu 180-200km/h.

Takže jo 728i pokud je v dobrém stavu umí jet pěkně v jednom max 2 lidmi ale počítej předjíždění jakoby rychlejší z 120km/h s 2000ot na tacho musíš prostě dát sport on si podřadí a jedeš. To samé v 528iA která má zhruba stejnou váhu asi 50kg rozdíl.

Je to o tom že 7er má dlouhý převody a tak při 120km/h se převaluje kolem 2tis otáček motor.

740i patří do 7er to říkám i já avšak za cenu vyšší udržby a dražšího provozu o cca 3litry v pruměru. Takže pokud chceš užívat hodně V8 zvuku u motoru jdi do 740i pokud jen občas a jsi spíše klidnější řidič a chceš vidět úsporné auto ala 7er tak 728ia s LPG.

Nevím zda jsem to popsal tak srozumitelně ale snad si představu uděláš alespon obrazně.

Osobně kdyby auto jezdilo stále jako na sportovní režim i v režimu adaptive ... tak jsem spokojen. :-)

Nevýhoda benzínu je prostě krouták který je výše položen než u nafty který prostě reaguje brzy už třeba kolem 1500-1800ot tahá ale benzín aspon 3tis a více kde krásně jede a začíná mít sílu....

Ale na běžné a rychlejší svezení oproti ostatním i ta R6 stačí. Jen to není takovej zážitek jako s V8 740i která je prostě o dost silnější a tedy předjíždění i jiné reakce mnohem agilnější častokrát bez problému na adaptive režim takže není třeba dávat sport.

PS: Jinak spolehlivější e38 jsou předface to jest do roku 98/8.
Ale pokud najdeš pěknej kus a udržovanej i poface asi bych neváhal.

Tady záleží na co to auto chceš a co od něj očekáváš.
Brnda
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: ned 20.11.2011 01:00

#6 Příspěvek od Brnda »

Dekuju za odpovedi. No neni v okoli pohorelic nekdo bmw znaly? Aby mi na ni koukl? Je na ni prace ale me bavi si hrat s autama. Ale aby to projel a prolezl a rekl zda to ma smysl?
Uvazuji i o 4.4 ale oboje v lpg by melo byt i ta 2.8. Mam ted e39 530d a to auto me bavi jen nemamduveru v naftove vozy
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#7 Příspěvek od zzeli »

Jeste se Filozofe priznej, jestli by sis podruhe 728i koupil i kdyby byla vymazlena, nebo si radeji pockal na 740i. A i na vykon 740i se zvykne az moc rychle :(

Doporucuju poradne se projet v obojim a jestli zatah lokomotivy neni tvoje krevni skupina, tak pak s klidem i 728.
Brnda
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: ned 20.11.2011 01:00

#8 Příspěvek od Brnda »

A co ty motory r6 a v8 meli nejake zasadni problemy?
Laka me zvuk i vykon v8, mel jsem pred e39 vw passat w8 a bylo to krasny svezeni. Ale nadruhou stranu cca 3000 kazdy mesic najedu a tam uz bude znat i ten rozdil ve spotrebe
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#9 Příspěvek od Filozof »

Přiznávám se před nastoupenou jednotkou. Pokud bych narazil na krásnou 740i e38 šel bych jistě do V8. To přiznávám. :D

Doufám že moje odpověď je dostačující. Ano i já zastánce 7er a usporného vozu v jednom bych rád viděl v garáži 740i s LPG.

A taky je pravda že bez LPG by to opravdu nešlo. Jízda na benzín je šíleně drahá...když stál benzín cca 38kč bylo to šílený.
Dnes za 13,90kč litr LPG při spotřebě 11,1L průměr dlouhodobý je to luxusní.

Dokonce jsem projel 100km na benzín a už mi táhne i LPG pěkně jako když byl nový takže z toho mám radost. :)

Takže rada na závěr. Koukej se na 740i případně 740iL dle toho co bys raději ale koukej se na stav auta a neboj se vybírat dlouho klidně nějakej měsíc.
Důležitá je výbava. Osobně bych preferoval Komfortní sedačky v kůži a elektrice, velkou navi 16:9, výhřev, DSC, dvojitá okna a roletky je bonus a potěší, xenony a po nějakém slušném servisu.
Hydrokufr je taky super věc. No snad jsem na nic zásadního nezapoměl.

U těchto starejch aut je moc duležité po jakej je udělanej servis po kom to kupuješ a ta výbava.
Brnda
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: ned 20.11.2011 01:00

#10 Příspěvek od Brnda »

Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#11 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

zelena holota...to bych asi nedoporucil...jed se mrknout na nejakou pekne vybavenou 740tku a uvidis ten propastnej rozdil jak ve vybave tak vykonove
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma

#12 Příspěvek od PRAHAV8 »

Kup si 740 s motorem M62 a dej tam LPG pokud ti nevadí. Ze 740 pokud jedeš 120 uděláš na dálnici spotřebu v jednom člověku v pohodě 9l s klimatizací, ve městě tak 14l. Když tam dáš ten plyn máš to lepší jak plyn u 728. Jinak jak 728 tak 740 jsou spolehlivé motory a vydrží hodně. Místa máš kolem motoru 740 dostatek a 728 má ten motor takovej utopenej v motorovem prostoru. Já bych koupil 740 a pokud bych opravdu musel tak 730 ale 728 je blbost.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

jde o to co jsi za člověka, pokud jezdíš převážně dálky a jsi klidný člověk, klidně bych si vzal 728i, to auto umí dálky do 10litrů LPG v pohodě, jenže čím víc budeš té 2,8mě dávat, tím víc se zmenšuje rozdíl do V8, protože V8 nemusíš dávat aby jela,
udržbově to není velký rozdíl, je to spíš kus o kuse, ale netroufl bych si tvrdil že ta R6 je nějaká méně poruchová, ale u těchdle starých aut je vše kus o kuse.
co je základ je koupít auto ve stavu s výbavou, jelikož výbava je to co dělá sedmu sedmou a je lepší naložená 728i než socka 740i.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#14 Příspěvek od Filozof »

Muselo by se to vidět ale na první pohled to nemá výhřev sedaček asi by mi to v zimě hodně vadilo. Pak zelená barva je hodně špatně prodejná a ta výbava celkově je taková dost chudá. Opravdu by se to auto blbě prodávalo.

Bejt to za 40k a mít motor i převodovku ok tak snad by šlo přemýšlet.
Tu servisku ti na počkání s ruznejma razítkama taky udělá kdokoliv z branže takže na ni bych se neupínal.

prostě chudě vybavená 728i v zelené barvě to ti málokdo schválí.

Mrkni se na další auta. A hledej něco kolem 740i. A hlavně vem si na poslední slovo nějakého znalce co 740i zná dobře. :-)

Tady třeba bude nějaká na prodej 7er.cz v sekci bazar.

A počítej že krasavici vybavenou budeš vidět v ceně kolem 100-150k.

např tato má barvu parádní a cena je adekvátní pokud je v tak dobrém stavu jak píše. Jistě nekupovat sám ale s někým.

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma

#15 Příspěvek od PRAHAV8 »

Já bych tedy radeji doporučil koupit kvalitní základ a výbavu dodělat když už.
Brnda
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: ned 20.11.2011 01:00

#16 Příspěvek od Brnda »

Nema to skoro nic. Pak jsem nasel z 94 740i ale inzerat uz neni nekde od bruntalu a je bez koroze a vybava tam uz je krasna. Jaky je rozdil v automatech? Ty novejsi maji prnds a tahle ma prnd321
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#17 Příspěvek od Filozof »

tato má slušnej základ. :-)

a pokud je v tak dobrém stavu jak píše tak super. Cena je adekvátní.

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

jo tak jsem to udělal já a výbava mě stála asi 300k, ale to už je pár let.
asi nikdo si toho nedodělal tolik co já do e38

ja si dodělal

- 16:9 navi
- audio
- hydrokufr
- webasto s dalkovym startem
- dvojskla
- determalni sklo
- vlajky
- stolečky
- zadní klimu
- stropní monitor
- V12 celokožený interier

a hromadu dalšího.
Brnda
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: ned 20.11.2011 01:00

#19 Příspěvek od Brnda »

Jak rikam ta 728 ma svy mouchy. A zeleny interier je zvlastni. No vybavu urcite nebudu dodelavat.
Hlavne me fascinuje koroze dveri u bmw. I ma e39 je mela chycene. Ted uz jsou novy ale i tak.
Tady u te 2.8 jel motor hezky jen ten volnobeh jakoby obcas vypadl valec jak zakolisal i vcelku tahl. Jezdim kazdy tyden brno > budapest.
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma

#20 Příspěvek od PRAHAV8 »

JaraX píše:jo tak jsem to udělal já a výbava mě stála asi 300k, ale to už je pár let.
asi nikdo si toho nedodělal tolik co já do e38

ja si dodělal

- 16:9 navi
- audio
- hydrokufr
- webasto s dalkovym startem
- dvojskla
- determalni sklo
- vlajky
- stolečky
- zadní klimu
- stropní monitor
- V12 celokožený interier

a hromadu dalšího.


Jo pamatuji si jak jsi to dodělával. Už to je ale několik let. To jsi ještě měl nějaký projekt V8 Bandit nebo tak neják ne?

Ta zelená je docela pěkná ale cena není podle mě adekvátní. Na auto s motorem M60 z roku 1,2,3 je 120tis dost přehnaný. Pokud je to top stav tak 80-90tis je adekvátní. Výbava je podle fotek jen hlavové opěrky se zrcátky a stolky jinak nic extra.
Odpovědět