Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou
začnu od konce...nejvíc vydrží když s tim nebudeš vůbec jezdit
me se pokazila prevodovka, kdyz sem mel na budikach nejakych 335tis km...pomohla výměna za jinou...25tis plus nějaký olej, práce
priznaky u mě za 1) houpaly otáčky, když sem jel konstatní rychlostí třeba 50...2) párkrát to nechtělo zařadit...až to nakonec zůstalo viset stylem, že blikalo PRND a nešlo vůbec zařadit

me se pokazila prevodovka, kdyz sem mel na budikach nejakych 335tis km...pomohla výměna za jinou...25tis plus nějaký olej, práce
priznaky u mě za 1) houpaly otáčky, když sem jel konstatní rychlostí třeba 50...2) párkrát to nechtělo zařadit...až to nakonec zůstalo viset stylem, že blikalo PRND a nešlo vůbec zařadit
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Troufám si tvrdit, že při pravidelnbých výměnách oleje (nebál bych se měnit každých 100.000km,) odejde maximákně hydrodynamický měnič, což uričtě není likvidační.
Při výměně vyměnit i průchodku a těsnění pod mechatronikem.
Určitě nelít žádné aditiva a podobně...Já takhle jeden mechatronik odrovnal...
Při výměně vyměnit i průchodku a těsnění pod mechatronikem.
Určitě nelít žádné aditiva a podobně...Já takhle jeden mechatronik odrovnal...
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
TANN3R píše:Při pravidelných výměnách oleje by ta převodovka hlavně přežila zbytek auta, ale na to už je dnes u E65 pozdě, když prvních 100tis km měly před 10ti roky..
Úplný souhlas, problém jsou předchozí majitelé jak se na ní podepsali užíváním a servisem. U mě třeba - špatný šroub na vaně, jeden chybějící šroub na mechatronice, zbývající šrouby dotáhlé snad pajcrem a hlavně o 2,5l oleje méně - hold když některý servis mění olej způsobem kolik vyteče tolik naleju.
Problém mechatroniky jsem tady popisoval, kanálky AL a táhla potažené nikasilem = postupné obrušování a ztráta tlaku.
Měnič časem taky odejde ale to není taková darda a nedá se tomu nějak zabránit - oddálit jen včasnou výměnou oleje a hlavně správnou hladinou oleje.
6HP26Z je asi nejlepší automat co BMW kdy mělo, převodovka odejde jen minimálnímu procentu lidi u benzína, u nafty je to trochu horší, každopádně většinou je to špatným servisem. kdo koupí auto s top převodovkou tak většinou nic řešit nebude, takže předkupní prohlídka je tady dost duležitá.
takovej osmikvalt to už je jiná liga, tam jdou ty převodovky rychle srát
takovej osmikvalt to už je jiná liga, tam jdou ty převodovky rychle srát
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Já se přidám a zeptám se.
Převodovka řadí úplně normálně. Jen jsem dnes přijel ke garáži, couvám tam z prudšího kopečka. A zpátečka prostě necouvala. Dopředu jo, zpátky ne. A to ani už na rovině v garáži. Vždycky když přeřadím dopředu, nebo vypnu motor, tak na chvilku dozadu jede.
Jel jsem to tedy projet. Na velkém parkovišti, dopředu, dozadu, prostě cokoli a bez problémů.
Tak jsem projel cca 50 km bez problémů, napadlo mi, na jednom malém parkovišti do kopce a to samé jak před garáží, prostě zpátečka nereaguje.
Odjel jsem, cesta normálně v pohodě. Jak jsem couval do garáže, zas zpátečka blbne.
Prostě když je čumák zvednutý, tak R blbne.
Pak samozřejmě vyhodí červenou hlášku failsafe...
Typuju na málo oleje, bohužel se teď pod něj nedostanu a stejně doma olej ZF nemám.
Diagnostika jen hláška o spojce B a D, co jsem zatím vyčetl, může taky souviset s nízkou hladinou oleje.
Setkal jste se s tím někdo?
Před rokem výměna oleje u ZF v Jihlavě a není vidět, že by to někde teklo...
Převodovka řadí úplně normálně. Jen jsem dnes přijel ke garáži, couvám tam z prudšího kopečka. A zpátečka prostě necouvala. Dopředu jo, zpátky ne. A to ani už na rovině v garáži. Vždycky když přeřadím dopředu, nebo vypnu motor, tak na chvilku dozadu jede.
Jel jsem to tedy projet. Na velkém parkovišti, dopředu, dozadu, prostě cokoli a bez problémů.
Tak jsem projel cca 50 km bez problémů, napadlo mi, na jednom malém parkovišti do kopce a to samé jak před garáží, prostě zpátečka nereaguje.
Odjel jsem, cesta normálně v pohodě. Jak jsem couval do garáže, zas zpátečka blbne.
Prostě když je čumák zvednutý, tak R blbne.


Typuju na málo oleje, bohužel se teď pod něj nedostanu a stejně doma olej ZF nemám.
Diagnostika jen hláška o spojce B a D, co jsem zatím vyčetl, může taky souviset s nízkou hladinou oleje.
Setkal jste se s tím někdo?
Před rokem výměna oleje u ZF v Jihlavě a není vidět, že by to někde teklo...
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... ing_parts/
tak to ti vyměnili asi jen rukáv, díl č.1
a ne díl č.2 což je těsnění mechatroniku
tak to ti vyměnili asi jen rukáv, díl č.1
a ne díl č.2 což je těsnění mechatroniku
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
To co popisuješ je určitě málo oleje, každopádně jestli Ti to vyhodilo už failsafe chce to řešit, tip na únik oleje je rukáv ale máš ho vyměněný, potom vana a to uvidíš, gufero mezi převodovkou a měničem, hadice v ohybu co jdou k chladiči - to byl můj případ a díra byla pod tepelnou páskou, hadice a kontrola až k chladiči, to jsou asi nejvíce časté místa, bacha gufero mezi převodovkou se Ti může zdát že teče tama, ale můžou to být ty hadice je to ve stejné úrovni.
Olej se měří při nastartovaném motoru a při 35°C - myslím.
Olej se měří při nastartovaném motoru a při 35°C - myslím.
Zítra se na to tedy podívám, jen pod autem olej nikde a řazení se zhoršuje, dnes jsem si to vyzkoušel. Kam by ten olej mizel?
Při pročítání fora jsem narazil na problémy s automatem u pětky, nedocvaklý konektor mechatroniku, tak mi napadlo, jestli by to nemohlo být taky ono.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 5&start=30
Každopádně rozebírat se mě to moc nechce, mám malou garáž.
Při pročítání fora jsem narazil na problémy s automatem u pětky, nedocvaklý konektor mechatroniku, tak mi napadlo, jestli by to nemohlo být taky ono.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 5&start=30
Každopádně rozebírat se mě to moc nechce, mám malou garáž.

jak psal jarax, měl jsem podobné chování, dlouhá jízda dopředu ok, zpátečka ... nouzák, pomohla výměna dílu č 2, takový "osmičkový" těsnění, pak vše zase ok, jinak panika a strach, kdy se nerozjedu při otáčení z křižovatky
edit: kupoval jsem auto s tím, že bývalý majitel měnil mechatronik ..... jarax pak zjistil, že mechatronik přidělávalo nějaký "....." a díl č. 2 - těsnění si nesedlo do svého žlábku, tudíš se netlakoval správně mechatronik
edit: kupoval jsem auto s tím, že bývalý majitel měnil mechatronik ..... jarax pak zjistil, že mechatronik přidělávalo nějaký "....." a díl č. 2 - těsnění si nesedlo do svého žlábku, tudíš se netlakoval správně mechatronik