Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

#1 Příspěvek od tomas777 »

Ahoj,

chtěl bych se zeptat na zkušenosti s převodovkou u motorizací 745i, 750i a 760i. Konkrétně:
- v kolika km se objevují první problémy a jaké
- kolik stojí náhradní díly, repase
- co se dá udělat pro to, aby převodovka vydržela co nejdéle ( servis, styl jízdy...)

Díky
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#2 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

začnu od konce...nejvíc vydrží když s tim nebudeš vůbec jezdit :D

me se pokazila prevodovka, kdyz sem mel na budikach nejakych 335tis km...pomohla výměna za jinou...25tis plus nějaký olej, práce

priznaky u mě za 1) houpaly otáčky, když sem jel konstatní rychlostí třeba 50...2) párkrát to nechtělo zařadit...až to nakonec zůstalo viset stylem, že blikalo PRND a nešlo vůbec zařadit
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#3 Příspěvek od Bembik »

Troufám si tvrdit, že při pravidelnbých výměnách oleje (nebál bych se měnit každých 100.000km,) odejde maximákně hydrodynamický měnič, což uričtě není likvidační.
Při výměně vyměnit i průchodku a těsnění pod mechatronikem.
Určitě nelít žádné aditiva a podobně...Já takhle jeden mechatronik odrovnal...
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od TANN3R »

Při pravidelných výměnách oleje by ta převodovka hlavně přežila zbytek auta, ale na to už je dnes u E65 pozdě, když prvních 100tis km měly před 10ti roky..
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#5 Příspěvek od vlastnemec »

TANN3R píše:Při pravidelných výměnách oleje by ta převodovka hlavně přežila zbytek auta, ale na to už je dnes u E65 pozdě, když prvních 100tis km měly před 10ti roky..

Úplný souhlas, problém jsou předchozí majitelé jak se na ní podepsali užíváním a servisem. U mě třeba - špatný šroub na vaně, jeden chybějící šroub na mechatronice, zbývající šrouby dotáhlé snad pajcrem a hlavně o 2,5l oleje méně - hold když některý servis mění olej způsobem kolik vyteče tolik naleju.

Problém mechatroniky jsem tady popisoval, kanálky AL a táhla potažené nikasilem = postupné obrušování a ztráta tlaku.

Měnič časem taky odejde ale to není taková darda a nedá se tomu nějak zabránit - oddálit jen včasnou výměnou oleje a hlavně správnou hladinou oleje.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

6HP26Z je asi nejlepší automat co BMW kdy mělo, převodovka odejde jen minimálnímu procentu lidi u benzína, u nafty je to trochu horší, každopádně většinou je to špatným servisem. kdo koupí auto s top převodovkou tak většinou nic řešit nebude, takže předkupní prohlídka je tady dost duležitá.
takovej osmikvalt to už je jiná liga, tam jdou ty převodovky rychle srát
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#7 Příspěvek od vlastnemec »

JaraX píše:6HP26Z je asi nejlepší automat co BMW kdy mělo

Jojo to jsme si užili :D :D :D

Ještě hodně doporučuji ráno auto nastartovat a nechat běžet cca 2min a teprve jet, to stejné po odstavce cca 3hod je tam znát celkem hodně velkej rozdíl jak auto zařadí.
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#8 Příspěvek od tesil »

Jako že zařadí hladčeji? Vždy před vypnutím motoru a pouštění brzdy dávám ruční brzdu a někdy po nastartování zařídím D, že o tom vůbec nevím a z toho to kopne až to bolí i mě.
Veselac
Registrovaný
Příspěvky: 191
Registrován: ned 23.04.2006 00:00

#9 Příspěvek od Veselac »

mě zase když to švihám, třeba dálnice delší dobu přepne do nouzáku, zařadí o stupeň víš a napíše to, že je přehřátá

stalo se to někomu? Hádám, že jo :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

neznám nikoho komu by se to stalo, ale už mi o tom někdo říkal, tipuju termostat na výměníku oleje.
Veselac
Registrovaný
Příspěvky: 191
Registrován: ned 23.04.2006 00:00

#11 Příspěvek od Veselac »

to zní jako dobrej tip :-)

mě se zdá, že hučí ložisko na převodovce, je možné že by mohlo zahřívat převodovku?
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#12 Příspěvek od kupca »

Já se přidám a zeptám se.
Převodovka řadí úplně normálně. Jen jsem dnes přijel ke garáži, couvám tam z prudšího kopečka. A zpátečka prostě necouvala. Dopředu jo, zpátky ne. A to ani už na rovině v garáži. Vždycky když přeřadím dopředu, nebo vypnu motor, tak na chvilku dozadu jede.
Jel jsem to tedy projet. Na velkém parkovišti, dopředu, dozadu, prostě cokoli a bez problémů.
Tak jsem projel cca 50 km bez problémů, napadlo mi, na jednom malém parkovišti do kopce a to samé jak před garáží, prostě zpátečka nereaguje.
Odjel jsem, cesta normálně v pohodě. Jak jsem couval do garáže, zas zpátečka blbne.

Prostě když je čumák zvednutý, tak R blbne. :-) Pak samozřejmě vyhodí červenou hlášku failsafe... :-)

Typuju na málo oleje, bohužel se teď pod něj nedostanu a stejně doma olej ZF nemám.
Diagnostika jen hláška o spojce B a D, co jsem zatím vyčetl, může taky souviset s nízkou hladinou oleje.

Setkal jste se s tím někdo?

Před rokem výměna oleje u ZF v Jihlavě a není vidět, že by to někde teklo...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

může to být málo oleje nebo třeba jen špatny těsnění mezi mechatronikem a převodovkou, jelikož stojí asi 400kč tak to měním všem zakaznimum s výměnou oleje v automatu, ale většina mechaniku na to kašle, přitom to už spoustě lidí vyřešilo problém s převodovkou.
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#14 Příspěvek od kupca »

JaraXy, díky za info.

Na faktuře mám pouzdro mechatroniku (450Kč s DPH), tak doufám, že je vyměněné.
V týdnu dojde olej a snad se dostanu na zvedák a zkontroluju.

Předcházející majitelé mu fakt dávali zabrat. Ale jednou ho dám do původního stavu....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... ing_parts/

tak to ti vyměnili asi jen rukáv, díl č.1

a ne díl č.2 což je těsnění mechatroniku
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#16 Příspěvek od kupca »

Tak to už říct nemůžu. :-)
Ale podle čísla dílu máš pravdu...

O těch "brejlích" jsem taky četl.
Uvidím. Jak dojde olej. Nechce se mě sundávat vanu. :-)
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#17 Příspěvek od vlastnemec »

To co popisuješ je určitě málo oleje, každopádně jestli Ti to vyhodilo už failsafe chce to řešit, tip na únik oleje je rukáv ale máš ho vyměněný, potom vana a to uvidíš, gufero mezi převodovkou a měničem, hadice v ohybu co jdou k chladiči - to byl můj případ a díra byla pod tepelnou páskou, hadice a kontrola až k chladiči, to jsou asi nejvíce časté místa, bacha gufero mezi převodovkou se Ti může zdát že teče tama, ale můžou to být ty hadice je to ve stejné úrovni.

Olej se měří při nastartovaném motoru a při 35°C - myslím.
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#18 Příspěvek od kupca »

Díky za info. Našel jsem, že se měří při nastartovaném a do max 35 stupňů..
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#19 Příspěvek od kupca »

Zítra se na to tedy podívám, jen pod autem olej nikde a řazení se zhoršuje, dnes jsem si to vyzkoušel. Kam by ten olej mizel?
Při pročítání fora jsem narazil na problémy s automatem u pětky, nedocvaklý konektor mechatroniku, tak mi napadlo, jestli by to nemohlo být taky ono.

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 5&start=30

Každopádně rozebírat se mě to moc nechce, mám malou garáž. :-)
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

#20 Příspěvek od pGb »

jak psal jarax, měl jsem podobné chování, dlouhá jízda dopředu ok, zpátečka ... nouzák, pomohla výměna dílu č 2, takový "osmičkový" těsnění, pak vše zase ok, jinak panika a strach, kdy se nerozjedu při otáčení z křižovatky

edit: kupoval jsem auto s tím, že bývalý majitel měnil mechatronik ..... jarax pak zjistil, že mechatronik přidělávalo nějaký "....." a díl č. 2 - těsnění si nesedlo do svého žlábku, tudíš se netlakoval správně mechatronik
Odpovědět