membrany sání (separatory)
ma N62 2ks, kus stojí v BMW 550kč,
- mění se po 100-150tkm a nebo až ztvrdnou po letech u aut co nenajedou km.
- membrána odlučuje olej a vzduch
- vzduch jde hadicema do sani, ty byvaj často popraskane, pokud je hadice někde mastna tak je na výměna, je v ní malinka netěsnost a už si to tam bere vzduch
- je vhodné výměnu mebran dělat současně s výměnou oleje aby se dal sajrajt pod membranou vyplachnout např čističem brzd
- stare membrany prasknou, v extremnim připadě když bude člověk jezdit dlouho s prasklou membranou (myslel jsem si že to nejde, ale jeden zakaznik mě o tom přesvědčil) auto vyhazuje valce, pan jezdil dal i tak auto sotva jelo, musel držet furt plny plyn, najel par set až tisic km a měl podpalene ventily, sranda byla že to vozil ruzně po servisech v Opavě a nasledně i v ostravě, všichni mu měnili cívky a svíčky ale nikdo nenašel prasklou membranu za 550kč

- staré membrány sou tvrdé a taky maj vliv na chod motoru, start motoru, třepani po startu a kolisani volnběhu, stejně jako kouřeni motoru za studena.
- u aut kde se neměni často oleje a lidi přetahujou interval dojde k zaneseni odlučovacích cest pod membranou karbonem, nasledně se pak musí vyměnit ventildekly, jelikož to nejde ničim vyčistit.
- průchodnost cest pod membranou se da vyzkoušet prolitím olejem, ten musí celkem rychle během par sekund ztéct do vany.
stačí tak?