Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ventilátor e65

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
BudaShadow
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#1 Příspěvek od BudaShadow »

Zdravim, chtel bych se zeptat, zda se dá predelat ventilator na bmw e65 735i.
Mam chlazeni pres visko spojku + predni ventilator na klimu. Nejsem si jist, ale novejsi 745i maji asi jen jeden elekro ventilator v mistech kde je u starsich ten na visko spojku. Ten predni (hodne poruchovy) uz tam nemaji.
Mam pravdu, nebo se pletu? Pujde to predelat ci ne? Konektor vypada stejne.

Dekuji za odpovedi.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

2001 až 2003 maj viscospojku
od polofaceliftu (2003) kdy auto dostalo spoustu dalších věcí jako např vzduchem chlazenej altík atd, už je jen elektrická za chladičem, předělat by to asi šlo, ale nezkoušel jsem.
BudaShadow
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#3 Příspěvek od BudaShadow »

Díkes :thumbsup:
Takže jestli jsem to pochopil správně, tak od roku 2003 je jen ten jeden za?
Já jen abych to nějak nepřehřál.

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

jj
BudaShadow
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#5 Příspěvek od BudaShadow »

Dík moc, zitra ho zkusim zapoji, co to udela a pak dam vedet, ale svorkovnice vypada stejne.
Kdyby to fungovalo, tak je to lepsi reseni pro ty co stim maji take problem,. Je to o dost levnejsi varianta zprovoznit chlazeni.

Jinak u me to byla moje hloupost a nepozornost, ze jsem objednal jinej ventilator :oops:
BudaShadow
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#6 Příspěvek od BudaShadow »

Tak odzkouseno. Klima slape jak ma a motor se uchladi v pohode.
Zadne prepojovani, jen vymontovat visko vetrak a namontovat elektro, zapojit do svorkovnice z predniho vetraku a hotovo.

Tento vetrak se da sehnat za 1500 pouzity misto 8000 za pouzity predni.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#7 Příspěvek od Jaris330D »

Už jsem tu psal o řešení opravy ventilátoru před chladičem. Taky mně nefungoval a opravil jsem ho za 200 kč. Jsou tam výkonové spínací tranzistory, které jsem měl úplně odpálený. Vyměnil, zalakoval a vše zatím funguje. Já měl naštěstí vynutí v pořádku. Nemusel bych to tu ani psát a opravovat je za 2000 kč, ale myslím, že BMWklub je o tom, aby jsme si tu poradili a pomáhali :wink: . Zatím testuji výdrž.
BudaShadow
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#8 Příspěvek od BudaShadow »

Tohle je jeste lepsi reseni :thumbsup: zkusim ten stary rozebrat a kouknu do nej, kdyz to pujde nafotim vymenu jako navod :wink:

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
Pilsner
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: sob 06.07.2013 00:00

#9 Příspěvek od Pilsner »

Ten opravovanej myslis ,ten co je na chlazeni klimy?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#10 Příspěvek od Jaris330D »

Ano, přesně on. Jé před chladičem venku.
BudaShadow
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#11 Příspěvek od BudaShadow »

tak ty tranzistory mam odpaleny taky, ale jeste k tomu je rozstipanej ten magnetickej krouzek na kontrolu otacek, takze oprava nebude.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#12 Příspěvek od Jaris330D »

Jaký kroužek? Jsem si ani nevšiml, že tam nějaký je :)
BudaShadow
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#13 Příspěvek od BudaShadow »

Tento krouzek, me tam zbylo jen to mosazne vnitrni pouzdro
Přílohy
aux_fan2.jpg
aux_fan2.jpg (199.81 KiB) Zobrazeno 5439 x
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#14 Příspěvek od Misanek »

mně se pro jistotu ani nepovedl rozdělat. Nešla mi povolit ta centrální matka na osce, co (asi) drží ventilátor na elektromotoru. Nebo jste to vy rozdělávali ještě jinak?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#15 Příspěvek od Jaris330D »

Já jsem jenom povolil zadní tři šrouby co drží stator s rotorem a opravil jen modul. Vrtule vlastně zůstala na rotoru. Modul je součásti statoru.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#16 Příspěvek od Misanek »

počkej počkej, myslíš ty tři matky zezadu, co drží mimo jiné přišroubovanou i tu černou "klec", skrze kterou se celý ventilátor uchycuje do příčky? Tyto matky jsem měl povolené, nicméně ten modul nechtěl jít dolů z motoru, tak jsem to nějak nechtěl páčit abych to náhodou víc nedokurvil... Takže mám použít trochu násilí nebo jak? :lol:
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#17 Příspěvek od Jaris330D »

Jsou tam 3 šrouby, co drží ventilátor v mřížce. Pak 3 matičky, co drží zadní pokličku na motoru. Sundáš pokličku a už jen vysuneš modul. Je tam zasunutý v nožových konektorech. Už si to moc přesně nepamatuji.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#18 Příspěvek od Misanek »

ok zkusím tomu tedy domluvit. Zničit nefunkční ventilátor stejně už víc nemůžu :)
tixik
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 19.12.2016 10:52
Bydliště: Přelouč

Re: Ventilátor e65

#19 Příspěvek od tixik »

Ahoj,

auto mi začalo hlásit chybu "P0691 Motorlüfter 1 Steuerkreis - niedrig" (google translator: Motor ventilator 1 control circuit - low). Klima zatím klimuje. Ale je fakt, že ještě nebylo tak velké vedro. Takže to chci řešit.

Předpokládám, že se jedná o ten zpropadený přední větrák. Neznáte náhodou někdo tuhle hlášku? Abych šel víc najisto?

Díky.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Ventilátor e65

#20 Příspěvek od Jaris330D »

Oživím téma. Teď mám ventilátor u doktora, jestli půjde opravit. Je tam vadný pulzní měnič (to co řídí otáčky a budí motor). Řeším jestli shánět ten samej na vrakáči nebo jestli to předělat na faceliftovou verzi. Místo visco el. ventilátor. Jde mě o to, že když mám visco, tak je to taková pojistka, že se to jen tak nepřehřeje a bz el. ventilátoru vpředu se dá jezdit. Pokud dám facelift ventilátor, tak pokud umře, tak se to přehřeje a jedu na odtahovce. Visco je zase zátež na vodní pumpě, přece jenom něco váží. Serou se ty faceliftové nebo jsou nesmrtelné? Faceliftové zase hraje do karet cena. V Polsu se dá sehnat do 3000 kč.
Odpovědět