Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výkon 328, úpravy

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#101 Příspěvek od WinCent »

fafejta píše:
Pete píše:Myslim ze je to hloupost speedy, je treba preradit do otacek tesne pred nejvetsí tah motoru, výkon je na nic bez tahu a tah = krouták.Adekvatni kroutak k hmotnosti vozu a s rostoucí rychlostí stoupajícím odporem je stale síla reprezentovana kroutakem zapotrebí.A výkon neznamená tah, ale jen "Výkon".Asi jen opakuji co napsal Hanz.
Pokud je pripad takovej ze pri prerazeni v otackach maximalniho vykonu padnou otacky na nasledujicim stupni hloubeji pod nejvetsí tah motoru, znamená to jedno.Spatne navrzená prevodovka vuci charakteru motoru, ale to uz se skoro nebavime o vozech pro bezný provoz.
A ten kdo neveri memu tvrzeni a ma 2,8 muze zkusit jednoduchej test - při 200km.h-1 na petku pri 5 ot auto vystreli rychleji nez na 4 pri 6 a neco tisicích. duvod - viz, výše
A pokud je vuz chipnutej ma vetsí tah v celem spektru, ne jen v 6 tis. tak se jen situace opakuje.
Nechci se nikoho dotknout, ale v kazdem textu je více ci mene pravdy jde jen o uhel pohledu, ten muj je BMW 8)



Citace výkon je na nic bez tahu,mi přijde jako nesmysl.Výkon je přeci tah,vždyt se přeci z toho vypočítává Pe=Mt x Nmax/9549.3.Přeci potřebuješ z toho motoru dostat co nevíce práce,a je jedno když od určitých otáček je klesající krouták je nahrazován otáčkami samozřejmě do doby než výkon začne klesat vlivem už markantního škrcení ve ventilech a tím snížení objemové účinnosti.Takže řadit před omezovačem má svůj efekt.Kdybys řadil dle tebe v otáčkách největšího kroutáku tak si myslím,že využiješ výkonovou kapacitu motoru tak z 2/3 .A tvá teorie motor je chipnutej na větší tah,takto chipem jen určitě neuděláš.Průběh výkonu dělají vačky to je úplně nejdůležitější.

Však je to Vanos tzn. variabilní časování ventylů takže se vačky v určitý míře přizpůsobí :idea:
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#102 Příspěvek od patras Čestný člen »

tukan píše:to sice mam ale ja to neměřim podle tacho ale podle navi a mam navíc 18" kola což je rozdíl proti 16" kamoš je má na e39 a máme rozdíl na vejšku 1 cm což je docela dost když si vezmeš jak rychle se točej v týhle rychlosti


pokud mas centak rozdil vejsky pneumatik tak jeden z vas tam dava blbej rozmer gumy :) .. jinak nevim proc by auto melo jet rychlejc posunutim omezovace, kdyz se na patej kvalt dostane tak k 6000 tzn 500 ot pod omezovac a uz nema silu pretlacit vzduch :) ...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#103 Příspěvek od tukan »

patras píše:
tukan píše:to sice mam ale ja to neměřim podle tacho ale podle navi a mam navíc 18" kola což je rozdíl proti 16" kamoš je má na e39 a máme rozdíl na vejšku 1 cm což je docela dost když si vezmeš jak rychle se točej v týhle rychlosti


pokud mas centak rozdil vejsky pneumatik tak jeden z vas tam dava blbej rozmer gumy :) .. jinak nevim proc by auto melo jet rychlejc posunutim omezovace, kdyz se na patej kvalt dostane tak k 6000 tzn 500 ot pod omezovac a uz nema silu pretlacit vzduch :) ...


no já mám 265/35/18 a on to co je v techničáku tak mi řekni kde je chyba(a taky jsem nepsal rozdil 1cm ve výšce pneumatiky ale celýho kola) a nevšiml jsem si že bych někde psal že mi posunutí omezovače zvedlo maximálku ale že po chipování se maximálka zvedla na 245 a že na sprintech je auto i díky posunutí omezovače rychlejší :wink: ty jsi hochu jak nova ta taky všechno překroutí :lol:
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#104 Příspěvek od tukan »

tukan píše:
patras píše:
tukan píše:to sice mam ale ja to neměřim podle tacho ale podle navi a mam navíc 18" kola což je rozdíl proti 16" kamoš je má na e39 a máme rozdíl na vejšku 1 cm což je docela dost když si vezmeš jak rychle se točej v týhle rychlosti


pokud mas centak rozdil vejsky pneumatik tak jeden z vas tam dava blbej rozmer gumy :) .. jinak nevim proc by auto melo jet rychlejc posunutim omezovace, kdyz se na patej kvalt dostane tak k 6000 tzn 500 ot pod omezovac a uz nema silu pretlacit vzduch :) ...


no já mám 265/35/18 a on to co je v techničáku tak mi řekni kde je chyba(a taky jsem nepsal rozdil 1cm ve výšce pneumatiky ale celýho kola) a nevšiml jsem si že bych někde psal že mi posunutí omezovače zvedlo maximálku ale že po chipování se maximálka zvedla na 245 a že na sprintech je auto i díky posunutí omezovače rychlejší (v překladu pro méně chápavé) :wink: ty jsi hochu jak nova ta taky všechno překroutí podle toho jak se jí to zrovna hodí jen aby byla zajímavější :lol:
jinak jestli máš nějaký zkušenosti s upravama 2,8 klidně to sem napiš rád se poučím jestli ne tak udělej topik v pokecu a tam se mužem bavit o nesmyslech do nekonečna 8)
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#105 Příspěvek od tom28 »

Tak jsem napasoval sání M50 na 2,8 a vypadá že to šlape. Potřeboval bych radu na koho se obrátit ohledně doladění. Nechci klasický čip. Chtěl bych někoho, kdo to ladí ke konkrétnímu motoru, převodovce upravenému sání, výfuku apod. A na co to také vyjde. Díky
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#106 Příspěvek od Rendis »

v této republice nikdo
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
rogie30
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: sob 23.06.2007 00:00

#107 Příspěvek od rogie30 »

Rozmyšlam nad saním z M50, nemal som ho ešte v rukach, je vraj trocha iné myslím na prirubach, je to tak a ako to riešit. V DE ponukaju sanie za 700Eciek.
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#108 Příspěvek od tom28 »

Pasne to tam přesně. Myslím tím mezi motorem a sáním. Co mi nesedělo bylo uchycení palivové rampy. A hlavně tam musím převařit celý ten spodem z 2,8-vého sání. Pak také lehká úprava klapky. Jedno sání má totiž rovnou dosedačku a druhé má gumový O kroužek a klapky to mají zase naopak. To je ale prkotina. Pozor na to aby jsi koupil opravdu to správné sání. Musí to být z 2,5 Vanos!!!!!
Sání za 700 eček je trochu zbytečný luxus.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#109 Příspěvek od Mirda328 »

tom28 píše:Pasne to tam přesně. Myslím tím mezi motorem a sáním. Co mi nesedělo bylo uchycení palivové rampy. A hlavně tam musím převařit celý ten spodem z 2,8-vého sání. Pak také lehká úprava klapky. Jedno sání má totiž rovnou dosedačku a druhé má gumový O kroužek a klapky to mají zase naopak. To je ale prkotina. Pozor na to aby jsi koupil opravdu to správné sání. Musí to být z 2,5 Vanos!!!!!
Sání za 700 eček je trochu zbytečný luxus.


uz to mas hotovy?
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#110 Příspěvek od tom28 »

Jo mám. A bez problémů, krom toho že pořád řeším to přehřívání, které jsem mimochodem řešil už dávno předtím.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#111 Příspěvek od Mirda328 »

tom28 píše:Jo mám. A bez problémů, krom toho že pořád řeším to přehřívání, které jsem mimochodem řešil už dávno předtím.


no tak treba mi konecne odpovis ty, je to sani znatelny co se vykonu tyce? ztrati to kroutak dole?a jak se hne spotreba? diky
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#112 Příspěvek od tom28 »

Tak to asi jednoznačně ne. Jeliož mi chybí signal rychlosti, a motor mě zatím nepustí do max. otáček, tak současně nevím jak jde motor v takových otáčkách, kde seriová 2,8 pomalu upadá na výkonu. Ale každopádně čím víc vzduchu do motoru dostaneš, víc koní tam bude. Je pravda že asi něco stratíš v nižších otáčkách díky snížení průtoku vzduchu, ale zase dostaneš na vršku. Ale je potřeba, aby to někdo doladil na počítači. Jinak to asi nebude mít takový efekt. Co se týče reakce na plyn či volnobežných otáček, nezpozoroval jsem nějakou změnu. Zkrátka funguje to bez nějakých problémů.
Jak už jsem psal, řeším teď nějaké problémy, tak nějakou chvilku budu ještě jezdit v nižších otáčkách.
Deathbox
Registrovaný
Příspěvky: 1640
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Morava

#113 Příspěvek od Deathbox »

tom28 píše:Pasne to tam přesně. Myslím tím mezi motorem a sáním. Co mi nesedělo bylo uchycení palivové rampy. A hlavně tam musím převařit celý ten spodem z 2,8-vého sání. Pak také lehká úprava klapky. Jedno sání má totiž rovnou dosedačku a druhé má gumový O kroužek a klapky to mají zase naopak. To je ale prkotina. Pozor na to aby jsi koupil opravdu to správné sání. Musí to být z 2,5 Vanos!!!!!
Sání za 700 eček je trochu zbytečný luxus.


A tu klapku na sání jsi použil původní 2.8, nebo z té 2.5 :?:
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#114 Příspěvek od tom28 »

Z 2,8. Koupil jsem sání bez klapky.
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#115 Příspěvek od kamikaze5100 »

tom28 píše:. Musí to být z 2,5 Vanos!!!!!



Ahoj proč to nemuže byt sani z 2.5 bez vanos? Je tam nějaky rozdil? Nikde jsem nečelt jake, pišou jenom M50 :roll:
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#116 Příspěvek od tom28 »

koupil jsem totiž kdysi sání od kluka, který to měl z e34 2,5 24v a pokud to tak bylo jak říkal, tak tento motor má podstatně menší kanály než 2,5 Vanos. vypadají stejně " jako tvar potrubí je identický", ale kanály jsou od pohledu menší. Tohle sání jsem na auto nainstaloval také bez problému, ale když jsem začal startovat, žačalo to kuckat střílet apod.
Gumové o kroužky, které zatěsnují sání k hlavě prakticky zapadly až do kanálu v hlavě, a přisávalo si to falešný vzduch. Takže celé ven a hurá koupit to pravé vanosové sání.
Také když jsem šel zakoupit nové gumové o kroužky na sání, tak podle katalogu se liší 2,5 vanos a bez vanos
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#117 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

heh, řešíte na 8 stránkách pořád dokola to samé, místo aby jste si to přečetli celé. Co se týká předělávání OCT z M52 sání se dá vyřešit externím OCT a nemusí se nic převařovat. Určitě je to lepší cesta, než zničit sání a doufát, že to někdě nebude mít dírku nebo hranu, která zhoršuje proudění vzduchu.
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#118 Příspěvek od tom28 »

Když už mluvíš o těch hranách, tak je asi zbytečnost tohle řešit, neboť v místě kde se to upravuje na prodění vzduchu to nemá nějaký zásadní vliv, nemluvě o tom že podstatně vetší překážky pro prodění vzduchu mají orig. nálitky pro podtlaky, tepl. čidla ašechny ty serepetičky co tam nastrojíš :wink:
A pokud si s tím trochu vyhraješ, tak tam nebude hranka vetší než nějaký 1mm. Což je jak už jsem psal v tom místě nesmysl řešit.
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko

#119 Příspěvek od Pete »

ted jsem na webu našel že k tomu M50 sání nekteří prodavají taky regulator tlaku na lištu, tak tomu nejak prestavam rozumnet. konkretne 3,6 BAR.
Nebo si s tím rídíci jednotka poradí ? ví nekdo ?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#120 Příspěvek od all »

já jsem tam dával sání z pětky s vanosem. 525 vanos e34
měl jsem u toho i lištu se vstřikama a sací klapku. dohromady za 1000 kč
nejvíc předělávání bylo s tim jednim otvorem do sání místo sání co tam bylo mělo otvory dva....

Jinak na autě jsem poznal, zvuk při otevření sání: neskutečný!
Dále ve spodních ot. asi stejné, ale v ot 4500 a vejš to zabírá jak prase! předtim to tak nebylo!
ale musim říct, spotřeba šla tak max o 0.5L vejš...
Odpovědět