Pete píše:Myslim ze je to hloupost speedy, je treba preradit do otacek tesne pred nejvetsí tah motoru, výkon je na nic bez tahu a tah = krouták.Adekvatni kroutak k hmotnosti vozu a s rostoucí rychlostí stoupajícím odporem je stale síla reprezentovana kroutakem zapotrebí.A výkon neznamená tah, ale jen "Výkon".Asi jen opakuji co napsal Hanz. Pokud je pripad takovej ze pri prerazeni v otackach maximalniho vykonu padnou otacky na nasledujicim stupni hloubeji pod nejvetsí tah motoru, znamená to jedno.Spatne navrzená prevodovka vuci charakteru motoru, ale to uz se skoro nebavime o vozech pro bezný provoz. A ten kdo neveri memu tvrzeni a ma 2,8 muze zkusit jednoduchej test - při 200km.h-1 na petku pri 5 ot auto vystreli rychleji nez na 4 pri 6 a neco tisicích. duvod - viz, výše A pokud je vuz chipnutej ma vetsí tah v celem spektru, ne jen v 6 tis. tak se jen situace opakuje. Nechci se nikoho dotknout, ale v kazdem textu je více ci mene pravdy jde jen o uhel pohledu, ten muj je BMW
Citace výkon je na nic bez tahu,mi přijde jako nesmysl.Výkon je přeci tah,vždyt se přeci z toho vypočítává Pe=Mt x Nmax/9549.3.Přeci potřebuješ z toho motoru dostat co nevíce práce,a je jedno když od určitých otáček je klesající krouták je nahrazován otáčkami samozřejmě do doby než výkon začne klesat vlivem už markantního škrcení ve ventilech a tím snížení objemové účinnosti.Takže řadit před omezovačem má svůj efekt.Kdybys řadil dle tebe v otáčkách největšího kroutáku tak si myslím,že využiješ výkonovou kapacitu motoru tak z 2/3 .A tvá teorie motor je chipnutej na větší tah,takto chipem jen určitě neuděláš.Průběh výkonu dělají vačky to je úplně nejdůležitější.
Však je to Vanos tzn. variabilní časování ventylů takže se vačky v určitý míře přizpůsobí
tukan píše:to sice mam ale ja to neměřim podle tacho ale podle navi a mam navíc 18" kola což je rozdíl proti 16" kamoš je má na e39 a máme rozdíl na vejšku 1 cm což je docela dost když si vezmeš jak rychle se točej v týhle rychlosti
pokud mas centak rozdil vejsky pneumatik tak jeden z vas tam dava blbej rozmer gumy .. jinak nevim proc by auto melo jet rychlejc posunutim omezovace, kdyz se na patej kvalt dostane tak k 6000 tzn 500 ot pod omezovac a uz nema silu pretlacit vzduch ...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
tukan píše:to sice mam ale ja to neměřim podle tacho ale podle navi a mam navíc 18" kola což je rozdíl proti 16" kamoš je má na e39 a máme rozdíl na vejšku 1 cm což je docela dost když si vezmeš jak rychle se točej v týhle rychlosti
pokud mas centak rozdil vejsky pneumatik tak jeden z vas tam dava blbej rozmer gumy .. jinak nevim proc by auto melo jet rychlejc posunutim omezovace, kdyz se na patej kvalt dostane tak k 6000 tzn 500 ot pod omezovac a uz nema silu pretlacit vzduch ...
no já mám 265/35/18 a on to co je v techničáku tak mi řekni kde je chyba(a taky jsem nepsal rozdil 1cm ve výšce pneumatiky ale celýho kola) a nevšiml jsem si že bych někde psal že mi posunutí omezovače zvedlo maximálku ale že po chipování se maximálka zvedla na 245 a že na sprintech je auto i díky posunutí omezovače rychlejší ty jsi hochu jak nova ta taky všechno překroutí
tukan píše:to sice mam ale ja to neměřim podle tacho ale podle navi a mam navíc 18" kola což je rozdíl proti 16" kamoš je má na e39 a máme rozdíl na vejšku 1 cm což je docela dost když si vezmeš jak rychle se točej v týhle rychlosti
pokud mas centak rozdil vejsky pneumatik tak jeden z vas tam dava blbej rozmer gumy .. jinak nevim proc by auto melo jet rychlejc posunutim omezovace, kdyz se na patej kvalt dostane tak k 6000 tzn 500 ot pod omezovac a uz nema silu pretlacit vzduch ...
no já mám 265/35/18 a on to co je v techničáku tak mi řekni kde je chyba(a taky jsem nepsal rozdil 1cm ve výšce pneumatiky ale celýho kola) a nevšiml jsem si že bych někde psal že mi posunutí omezovače zvedlo maximálku ale že po chipování se maximálka zvedla na 245 a že na sprintech je auto i díky posunutí omezovače rychlejší (v překladu pro méně chápavé) ty jsi hochu jak nova ta taky všechno překroutí podle toho jak se jí to zrovna hodí jen aby byla zajímavější
jinak jestli máš nějaký zkušenosti s upravama 2,8 klidně to sem napiš rád se poučím jestli ne tak udělej topik v pokecu a tam se mužem bavit o nesmyslech do nekonečna
Tak jsem napasoval sání M50 na 2,8 a vypadá že to šlape. Potřeboval bych radu na koho se obrátit ohledně doladění. Nechci klasický čip. Chtěl bych někoho, kdo to ladí ke konkrétnímu motoru, převodovce upravenému sání, výfuku apod. A na co to také vyjde. Díky
Rozmyšlam nad saním z M50, nemal som ho ešte v rukach, je vraj trocha iné myslím na prirubach, je to tak a ako to riešit. V DE ponukaju sanie za 700Eciek.
Pasne to tam přesně. Myslím tím mezi motorem a sáním. Co mi nesedělo bylo uchycení palivové rampy. A hlavně tam musím převařit celý ten spodem z 2,8-vého sání. Pak také lehká úprava klapky. Jedno sání má totiž rovnou dosedačku a druhé má gumový O kroužek a klapky to mají zase naopak. To je ale prkotina. Pozor na to aby jsi koupil opravdu to správné sání. Musí to být z 2,5 Vanos!!!!!
Sání za 700 eček je trochu zbytečný luxus.
tom28 píše:Pasne to tam přesně. Myslím tím mezi motorem a sáním. Co mi nesedělo bylo uchycení palivové rampy. A hlavně tam musím převařit celý ten spodem z 2,8-vého sání. Pak také lehká úprava klapky. Jedno sání má totiž rovnou dosedačku a druhé má gumový O kroužek a klapky to mají zase naopak. To je ale prkotina. Pozor na to aby jsi koupil opravdu to správné sání. Musí to být z 2,5 Vanos!!!!! Sání za 700 eček je trochu zbytečný luxus.
Tak to asi jednoznačně ne. Jeliož mi chybí signal rychlosti, a motor mě zatím nepustí do max. otáček, tak současně nevím jak jde motor v takových otáčkách, kde seriová 2,8 pomalu upadá na výkonu. Ale každopádně čím víc vzduchu do motoru dostaneš, víc koní tam bude. Je pravda že asi něco stratíš v nižších otáčkách díky snížení průtoku vzduchu, ale zase dostaneš na vršku. Ale je potřeba, aby to někdo doladil na počítači. Jinak to asi nebude mít takový efekt. Co se týče reakce na plyn či volnobežných otáček, nezpozoroval jsem nějakou změnu. Zkrátka funguje to bez nějakých problémů.
Jak už jsem psal, řeším teď nějaké problémy, tak nějakou chvilku budu ještě jezdit v nižších otáčkách.
tom28 píše:Pasne to tam přesně. Myslím tím mezi motorem a sáním. Co mi nesedělo bylo uchycení palivové rampy. A hlavně tam musím převařit celý ten spodem z 2,8-vého sání. Pak také lehká úprava klapky. Jedno sání má totiž rovnou dosedačku a druhé má gumový O kroužek a klapky to mají zase naopak. To je ale prkotina. Pozor na to aby jsi koupil opravdu to správné sání. Musí to být z 2,5 Vanos!!!!! Sání za 700 eček je trochu zbytečný luxus.
A tu klapku na sání jsi použil původní 2.8, nebo z té 2.5
koupil jsem totiž kdysi sání od kluka, který to měl z e34 2,5 24v a pokud to tak bylo jak říkal, tak tento motor má podstatně menší kanály než 2,5 Vanos. vypadají stejně " jako tvar potrubí je identický", ale kanály jsou od pohledu menší. Tohle sání jsem na auto nainstaloval také bez problému, ale když jsem začal startovat, žačalo to kuckat střílet apod.
Gumové o kroužky, které zatěsnují sání k hlavě prakticky zapadly až do kanálu v hlavě, a přisávalo si to falešný vzduch. Takže celé ven a hurá koupit to pravé vanosové sání.
Také když jsem šel zakoupit nové gumové o kroužky na sání, tak podle katalogu se liší 2,5 vanos a bez vanos
heh, řešíte na 8 stránkách pořád dokola to samé, místo aby jste si to přečetli celé. Co se týká předělávání OCT z M52 sání se dá vyřešit externím OCT a nemusí se nic převařovat. Určitě je to lepší cesta, než zničit sání a doufát, že to někdě nebude mít dírku nebo hranu, která zhoršuje proudění vzduchu.
Když už mluvíš o těch hranách, tak je asi zbytečnost tohle řešit, neboť v místě kde se to upravuje na prodění vzduchu to nemá nějaký zásadní vliv, nemluvě o tom že podstatně vetší překážky pro prodění vzduchu mají orig. nálitky pro podtlaky, tepl. čidla ašechny ty serepetičky co tam nastrojíš A pokud si s tím trochu vyhraješ, tak tam nebude hranka vetší než nějaký 1mm. Což je jak už jsem psal v tom místě nesmysl řešit.
ted jsem na webu našel že k tomu M50 sání nekteří prodavají taky regulator tlaku na lištu, tak tomu nejak prestavam rozumnet. konkretne 3,6 BAR.
Nebo si s tím rídíci jednotka poradí ? ví nekdo ?
já jsem tam dával sání z pětky s vanosem. 525 vanos e34
měl jsem u toho i lištu se vstřikama a sací klapku. dohromady za 1000 kč
nejvíc předělávání bylo s tim jednim otvorem do sání místo sání co tam bylo mělo otvory dva....
Jinak na autě jsem poznal, zvuk při otevření sání: neskutečný!
Dále ve spodních ot. asi stejné, ale v ot 4500 a vejš to zabírá jak prase! předtim to tak nebylo!
ale musim říct, spotřeba šla tak max o 0.5L vejš...