Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kolísání otáček na volnoběh

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
philipo
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pát 15.08.2008 00:00
Bydliště: Brno

#101 Příspěvek od philipo »

Kami1 píše:co mas za motor?

motor mám M43 myslím je to klasická 318i e46 87 kw 1897ccm rv 98.
to rob2fab: no však ta kulata černa věc to je ten odvzdusnovaci ventil skřine. ten mam ted novej...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#102 Příspěvek od Kami1 »

A/ vymenit na zkousku vahu (auto jinak jezdi dobre?)
B/ at ti kamos klickem chcipne trochu vytocenej motor a ty pri dojezdu poslouchej jestli to nekde nesici
C/zkontrolovat volnobeznej ventyl(jestli je na nem napeti a jetli se hejbe)
D/normalne tu cernou kulatou vec zkus odpojit a ucpat palcem
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#103 Příspěvek od jarda »

Už jsem to na pár míst psal, ale koukám že do tohoto topicu ještě ne a asi to sem patří... snad to někomu pomůže:

Kolísání otáček může způsobovat i to, když se auto z nějakého důvodu dostane do "nouzového režimu" - nevím jak se to přesně jmenuje, myslím tím ten stav když se na delší dobu odpojí baterka a autu pak trvá několik desítek kilometrů, než se vzpamatuje.

Kolísaly mi otáčky na volnoběh vždy když jsem sjel z dálnice a vždy tak za den-dva se to opravilo a otáčky nekolísaly, dokud jsem zase nevjel na dálnici.

Nakonec to vyřešila výměna lambdy - podle diagnostiky lambda házela chyby jen při vysokých otáčkách. Když jsem jel delší dobu po dálnici (vysoké otáčky), lambda dělala chyby pořád a řídící jednotka po nějaké době přešla do nouzového režimu. Po městě naopak jezdím do cca 3500 otáček, kde lambda fungovala dobře a tak se po několika kilometrech řídící jednotka zase přepla do normálního stavu.

Výhodou je, že chyby které přivedou řídící jednotku do nouzového režimu ukáže diagnostika.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
aldak
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 25.02.2009 01:00

#104 Příspěvek od aldak »

zdarec borci. kdyz otacky vypnou motor - je to vaha vzduchu.kdyz jen nejak kolisaji - skrtici klapka. ales.
plysakmartin
Registrovaný
Příspěvky: 1335
Registrován: pát 22.09.2006 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#105 Příspěvek od plysakmartin »

Ke kolísání otáček, už jsem to psal v jiném topicu. Koupil jsem nějakej sajrajt od STP, který se přileje do benzínu a vyčistí to vstřiky. Do plné nádrže jsem nalil celou tu lahvičku a zatim to vypadá, že je klid a šlape to nádherně :wink:
bobosnow
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Břasy

#106 Příspěvek od bobosnow »

plysakmartin píše:Ke kolísání otáček, už jsem to psal v jiném topicu. Koupil jsem nějakej sajrajt od STP, který se přileje do benzínu a vyčistí to vstřiky. Do plné nádrže jsem nalil celou tu lahvičku a zatim to vypadá, že je klid a šlape to nádherně :wink:


Co přesně to je??
zool
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav / Praha

#107 Příspěvek od zool »

injector cleaner) jinak me se celej ten problem s kolisanim otacek a cukanim auta vyresil vymenou vlnovce,hadicky a nejaky membrany od sani, proste mi to nasavalo falesnej vzduch
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#108 Příspěvek od MadMaxII »

zienteks:Chlapi poradte, zas mi na volnobek sel motor pod otacky pri zapnutem vyhrivani zadniho okna,...

Hele ja bych byt tebou zkusil i ten altik skouknout, mozna uz ma vycochtany loziska a pak nestiha RJ tak rychle regulovat ty vykyvy a velke zmeny zatizeni....
Chobot
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: sob 29.03.2008 01:00

#109 Příspěvek od Chobot »

Mam dotaz. Problém už sem to někam psal, ale narvu to tedy sem k tématu znovu:

Zdravim. Otáčky za volnoběhu tu byly řešeny mnohokrát ale já mam ´zcela speciální´ potíž.
Když nastartuju za studena tak auto drží sotva 400-500 otáček. Po zahřátí naopak drží kolem 1100-1200 otáček. Když to chcípnu a necham, tak postupně jak to chladne i odpovídají otáčky. Když to je povystydlé tak drží těch normálních 800-900, když je to studený, či ještě ohřatý, tak viz. výše.

Bylo mi porazeno prostříkat volnoběžnej ventil WDčkem. To jsem teda udělal docela statečně. Avšak potíž přetrvává. První dotaz teda spočívá v tom jestli se tim mam pokoušet nějak zacvičit tim vnitřkem?
Dočetl jsem se. že se pozná, že šlape, když se klepe na volnoběh uvnitř, ale mě se zdá že klepe tak nějak stejně s celym motorem.

Jinak teda zatim sem zkoušel tohle a vyměnil jsem váhu vzduchu, což jsem se dočetl zde, že to někomu pomohlo. Též bez úspěchu.
Takže dotaz číslo dvě: Přes jaké součástky nejlépe dále postupovat?
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#110 Příspěvek od Dan td »

Chobot: Byls na diagnostice ? Tím bych začal.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Chobot
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: sob 29.03.2008 01:00

#111 Příspěvek od Chobot »

Dan td píše:Chobot: Byls na diagnostice ? Tím bych začal.


No, holt teda asi jo. Nemohu se dokopat do ´autorizu´ a nějak nevim kde tu na Plzeňsku jinam než tam. No, holt to ještě nějak zkusim vykoumat kudy tudy cesta tam.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#112 Příspěvek od Killca »

cidlo polohy klikove hridele, cidlo teploty motoru
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#113 Příspěvek od Cuky »

No tak jak tak koukám tak mám všechny problémy co tu řešíte + netáhne a nemá výkon myslím že 318is by mělo ze 103kw tahat lépe. Mám podezření na lembdu protože navíc žere jak ruskej tank když běží na volnoběh tak momentální spotřeba zaleze daleko za 30ku a při brždění motorem jen málokdy lehne na nulu
Peter_C
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: ned 15.02.2009 01:00
Bydliště: -Mladá Boleslav-

#114 Příspěvek od Peter_C »

mě to začlo po vyměnění váhy vzduchu, otáčky za studena ok ale na zahřátej volnoběh po vyřazení na N padaj na 500 pak se to srovna, někdy to ale i chcípne, když to padá napŕ z 2 tis tak to spadne na těch 500 když to padá z 1200 ot. tak je to ok zastaví se to na 800 cca. Reset ŘJ nepomohl(akorát sem si skurvil hodiny )) ) a bylo mi řečeno že se musí přeprogramovat váha vzduchu, jinej zas povídal že škrtící klapka (tu sem vyndal a je v poho.) tak nevím zejtra budu snad chytřejší :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#115 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Když se závada projevila po výměně váhy vzduchu, zkoušel jsi nějakou jinou, třeba půjčenou? Vyměněná váha je jetá nebo nová Starline nebo originál?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#116 Příspěvek od Cuky »

Cuky píše:No tak jak tak koukám tak mám všechny problémy co tu řešíte + netáhne a nemá výkon myslím že 318is by mělo ze 103kw tahat lépe. Mám podezření na lembdu protože navíc žere jak ruskej tank když běží na volnoběh tak momentální spotřeba zaleze daleko za 30ku a při brždění motorem jen málokdy lehne na nulu
Co si o tom myslíte? Může to být ta lambda nebo spíš váha? ntěsností si myslím že to nebude to by nežral jak tank
Peter_C
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: ned 15.02.2009 01:00
Bydliště: -Mladá Boleslav-

#117 Příspěvek od Peter_C »

Francis píše:Když se závada projevila po výměně váhy vzduchu, zkoušel jsi nějakou jinou, třeba půjčenou? Vyměněná váha je jetá nebo nová Starline nebo originál?

Váha je BOSCH jetá, ale táhne dobře, problém s tím že to cukalo je už ok ale po namontování to hned chcípalo pak sme seřídili klapku a odpojoval sem baterku přez noc a už to šlo, jen to takhle kolísá, 500-900, někdy tam je i 1200 zejtra jedu na diag tak uvidim =/ ...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#118 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

seřídili klapku? Hodinkama nebo "na ucho"?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Peter_C
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: ned 15.02.2009 01:00
Bydliště: -Mladá Boleslav-

#119 Příspěvek od Peter_C »

Francis píše:seřídili klapku? Hodinkama nebo "na ucho"?

hele "na ucho" :) , myslíš že by to mohlo být tím?? :(
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#120 Příspěvek od Killca »

Cuky píše:No tak jak tak koukám tak mám všechny problémy co tu řešíte + netáhne a nemá výkon

v e36 leze spotreba za 30l/100km spravne, protoze na volnobeh na miste pocitac NEMUZE spocitat spotrebu na VZDALENOST :-D

jinak kdyz jedes z kopce s kvaltem bez plynu, mel bys mit 0 spotrebu, pokud ne, vymen lambdu, to je zatim to nejjednodussi, potom bych to videl na kontrolu der v sani (postrikat sani cisticem brzd a hlidat, jestli motor zvysi otacky, pokud ano, je tam dira) a pak pujcka vahy vzduchu stejneho typu, ale nejspis to bude lambda, pokud to fakt zere, protoze ekonomer na budikach neni svetodarnej
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět