Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
naše 6er
Re: naše 6er
Torsen je tichý, lamelový je slyšet, při zajíždění extrémně, rachot, cukání, zvuk podobný drhnoucím kolům... pak je slyšet jen při pomalé jízdě dokola nebo při prokluzu na místě - typicky nájezd v zimě na chodník...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: naše 6er
čau lidi, jaký doporučujete brzdový destičky na 6er? ty co mám teď občas nepříjemne piskaj, už mě to nebaví poslouchat
Re: naše 6er
origo
připadně mattyx prodava Hawk ale nemam s tím zkušenost
připadně mattyx prodava Hawk ale nemam s tím zkušenost
Re: naše 6er
Nejsou. U originálu máš solidní šanci, že to bude fungovat dobře. Všechno ostatní je čistě sázka do loterie (myslím levnej aftermarket, ATE, TRW apod .)
Re: naše 6er
to sice je stejný výrobce jako nějaký aftermarket, ale pro tvé překvapení ti to udělaj z jiné směsi.
Re: naše 6er
Může tohle někdo potvrdit? Myslím, máte někdo nějakého známého nebo sami děláte ve firmě, kde se vyrábí komponenty pro prvovýrobu a druhovýrobu a používají se jiná měřítka, kvalita?
V ČR se toho vyrábí mraky pro automotive...přes jednoho dva lidi se tady všichni známe...na klubu je spousta lidí, to není přece možný, aby někdo v nějaké takové firmě nedělal a nemohl o tom pohovořit z první ruky
Jaraxi - nic nezpochybňuju, jen si to chci ověřit / potvrdit z druhé strany...nejlépe od někoho z výrobní linky...ale i z managementu může být
Kdysi jsem mluvil s někým, kdo pracoval v Paramu a řikal, že ten samý olej lijou do flašek Mogul a potom zase do jiných...třeba Shell...a pořád je to ten samý olej...jen obal je jiný....ale o olejích se toto obecně ví....
Mě jde třeba o informaci typu: "já dělám ve firmě XY, vyrábíme brzdové destičky a když jedeme sérii pro prvovýrobu, tak tam jde do linky jiná směs než když jedeme výrobu pro aftermarket..."
V ČR se toho vyrábí mraky pro automotive...přes jednoho dva lidi se tady všichni známe...na klubu je spousta lidí, to není přece možný, aby někdo v nějaké takové firmě nedělal a nemohl o tom pohovořit z první ruky

Jaraxi - nic nezpochybňuju, jen si to chci ověřit / potvrdit z druhé strany...nejlépe od někoho z výrobní linky...ale i z managementu může být

Kdysi jsem mluvil s někým, kdo pracoval v Paramu a řikal, že ten samý olej lijou do flašek Mogul a potom zase do jiných...třeba Shell...a pořád je to ten samý olej...jen obal je jiný....ale o olejích se toto obecně ví....
Mě jde třeba o informaci typu: "já dělám ve firmě XY, vyrábíme brzdové destičky a když jedeme sérii pro prvovýrobu, tak tam jde do linky jiná směs než když jedeme výrobu pro aftermarket..."
Re: naše 6er
Už jsem to tady psal několikrát - není to můj výmysl, mám to přímo z praxe. Nikdy se nevyrábí způsobem - děláme v jedné fabrice dva stejné výrobky v různé kvalitě. Teda někdy ano, ale to se spíš týká tolerancí. Jakože něco, co už zákazník bere jako zmetek, jinej klidně koupí, že je to ještě ok. Problém u aftermarket výroby jinej a řeknu příklad. Naše firma loni vyráběla část podvozkového dílu pro firmu, která tu v posledních příspěvcích i padla. Zakázka trvala cca půl roku, pak šel zákazník zas jinam, kvůli ceně. Takže stejnej čep vyrábí reálně v průběhu dvou let třeba čtyři fabriky a dalších dvacet firem to různě přebaluje a přeprodává. Tzn. nikdy nemáš šanci zajistit, že díl bude mít stejnou kvalitu jako před týdnem, protože u toho aftermarketu jde vyloženě jen o cenu, aby na tom vydělal každej v tom řetězu firem. Když to řeknu na rovinu, tak reálně firma X (velký výrobce podvozkových dílů) zadá výrobu firmě Y, která ani fyzicky nevlastní žádné výrobní kapacity. Ta zas poptává výrobu u dalších firem a žije z rozdílu.
Jen a pouze automobilky samotné občas jezdí na audity a kontroluje, jestli se opravdu díly vyrábí ve firmě, která zakázku zpracovává. A to hlavně u prvovýroby, pak už to jde taky z kopce.
Když to shrnu, tak origo je prostě nejmenší zlo a je solidní šance, že to bude fungovat jak má. Cokoliv z náhrady je sázka do loterie.
Nejvíc mě baví ty hlášky, že "tady to má vybroušené logo, tak je to to samé jako origo". Přitom ty původní formy na odlitky, výkovky apod. se prostě po pár letech rozutekli do světa a nic to neznamená. Třeba u ramen to funguje tak, že zákazník dodá hliníkové polotovary k obrobení a na nich už jsou třeba BMW čísla ktery se pak vybrousi. Přitom reálně to rameno může čepem a silentblokem osadit každej týden někdo jinej, jen odlitek je stejnej.
Jen a pouze automobilky samotné občas jezdí na audity a kontroluje, jestli se opravdu díly vyrábí ve firmě, která zakázku zpracovává. A to hlavně u prvovýroby, pak už to jde taky z kopce.
Když to shrnu, tak origo je prostě nejmenší zlo a je solidní šance, že to bude fungovat jak má. Cokoliv z náhrady je sázka do loterie.
Nejvíc mě baví ty hlášky, že "tady to má vybroušené logo, tak je to to samé jako origo". Přitom ty původní formy na odlitky, výkovky apod. se prostě po pár letech rozutekli do světa a nic to neznamená. Třeba u ramen to funguje tak, že zákazník dodá hliníkové polotovary k obrobení a na nich už jsou třeba BMW čísla ktery se pak vybrousi. Přitom reálně to rameno může čepem a silentblokem osadit každej týden někdo jinej, jen odlitek je stejnej.
Re: naše 6er
tannner +1
A čím dál tím hůř. V dnešní době vyhrává ten, kdo má volný výrobní kapacity, takže držet výrobu inhouse je vlastně nežádoucí. Outsourcuje se to všechno někam dopíči na východ a logo na krabičce neznamená vůbec nic.
Kvalitní náhradní díl -> origo. Tím spíš u bezpečnostních komponentů. Zbytek je buď a nebo.
A čím dál tím hůř. V dnešní době vyhrává ten, kdo má volný výrobní kapacity, takže držet výrobu inhouse je vlastně nežádoucí. Outsourcuje se to všechno někam dopíči na východ a logo na krabičce neznamená vůbec nic.
Kvalitní náhradní díl -> origo. Tím spíš u bezpečnostních komponentů. Zbytek je buď a nebo.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: naše 6er
Jo ten příspěvek od Tanner je hodně cool a real, díky za něj.
Vždyť to je Svatej grál businessu prodávat jen svou značku jakože vzduch s maržema jak kráva na výrobky co jsem ani nedělal. Světový značky tak fungujou, bohužel dohled nad kvalitou nějak selhává. Automotive firmy jako Bosch, BMW apod. to outsorcujou v Turecku, Maroku za pakatel kolik tam je cena práce?
Nechápu proč prodává brzdový kotouče / desky třeba Bosch? To by mě nenapadlo od nich někdy chtít v záplavě brzdařských značek.
Vždyť to je Svatej grál businessu prodávat jen svou značku jakože vzduch s maržema jak kráva na výrobky co jsem ani nedělal. Světový značky tak fungujou, bohužel dohled nad kvalitou nějak selhává. Automotive firmy jako Bosch, BMW apod. to outsorcujou v Turecku, Maroku za pakatel kolik tam je cena práce?
Nechápu proč prodává brzdový kotouče / desky třeba Bosch? To by mě nenapadlo od nich někdy chtít v záplavě brzdařských značek.
Re: naše 6er
Protože mají nakoupený technologie kvůli výrobě pro jiný značky, možná i ty brzdařský, tak proč by si neudělali pár sérií i pod svojí značkou? Však ono se to prodá. A kdyby ne, tak si to rozeberou zaměstnanci za lepší ceny a ještě se to bere jako benefit.
Re: naše 6er
z my vlastni zkusenosti je dil z originalu uz dneska uplne stejnej odpad co druhoska, brzdy, ramena, silentbloky, plastovy vyrobky... vsechno je vydrzi i kvalitou i tim, ze na tebe i v originale dokaze vybafnout nefunkcni vec nebo zmetek prakticky shodny, jako ta druhoska....
je uplne uprdele jestli to je OEM nebo jen utecena forma nekam do indie... neni uplne rozdil ze do indie prisla forma a nekdo to tam tlaci jak hovna na zachode a nebo to ty indii zada bmw, doda jim technologii a necha je to tam tlacit jak chtej hlavne levne (bmw desne sere drzet a doplnovat sklad na stary sracky ktery by nejradsi videlo na smetaku)
a tak si tam akorat za draho kupuju kotouce co se krouti, ramena co se vyjebou stejne jak LMI, zamky co nevydrzi tri mesice, cd/dvd changer co funguje dva tejdny, alternator co je z poladnu shori za mesic vinuti..... pavproch chudak kupuje i motory co mu nedojedou domu... atd atd atd.. jo a nejlepsi je diferak za 60 klacku co je na nem pres celej obal vytisteny made in china
a zivotnost uboha...
ono ze Fka moc nefungujou se nelze divit... na uplne vsech zasadnich komponentech motoru nebo podvozku je jen made in poland, china, tunisia, romania atd... elektronika je samy hungary...
je uplne uprdele jestli to je OEM nebo jen utecena forma nekam do indie... neni uplne rozdil ze do indie prisla forma a nekdo to tam tlaci jak hovna na zachode a nebo to ty indii zada bmw, doda jim technologii a necha je to tam tlacit jak chtej hlavne levne (bmw desne sere drzet a doplnovat sklad na stary sracky ktery by nejradsi videlo na smetaku)
a tak si tam akorat za draho kupuju kotouce co se krouti, ramena co se vyjebou stejne jak LMI, zamky co nevydrzi tri mesice, cd/dvd changer co funguje dva tejdny, alternator co je z poladnu shori za mesic vinuti..... pavproch chudak kupuje i motory co mu nedojedou domu... atd atd atd.. jo a nejlepsi je diferak za 60 klacku co je na nem pres celej obal vytisteny made in china

ono ze Fka moc nefungujou se nelze divit... na uplne vsech zasadnich komponentech motoru nebo podvozku je jen made in poland, china, tunisia, romania atd... elektronika je samy hungary...
Re: naše 6er
Podle mě jsou originální díly to nejlepší z nejhoršího. Prostě do kvality prvovýroby to má hodně daleko, ale pořád je to míň špatny než náhrady
Takže rada nekupovat nic je trefná. U některých věcí musí člověk pracně shánět díl z vraku, protože nový nefunguje.

Takže rada nekupovat nic je trefná. U některých věcí musí člověk pracně shánět díl z vraku, protože nový nefunguje.
Re: naše 6er
Na zemi původu hovno záleží. Jeslti to bouchá turek/UKčko v dojčlandu nebo u sebe doma je irelevantní. Se běžte někdy do nějakýho průmyslovýho provozu podívat, pár fabrik dělá prohlídky. Lidská práce se tam projevuje většinou už jenom jako manipulační síla, protože se to všechno tak často mění, že se na to zatím nevyplatí dělat automat. To si akorát Musk myslel, že bue mít robotí fabriku a v jaký je piči 
Když do Turecka pošlou výkresy na pořádnej výrobek, zpátky se vrátí pořádnej výrobek. Když si zadají 40x ekonomicky optimalizovanou sračku, dostanou zpátky optimalizovanou sračku.
Kvalitáři pořád fungujou. Každá velká fabrika moc dobře ví, co pouští do oběhu (pod svým jménem, klidně z druhovýroby) Můžou si to dovolit. Když si ty kotouče zkroucený po 5k nereklamujete, ale hodíte je do koše a koupíte další, nemají žádnou finanční zpětnou vazbu. Prodej kus - check, náklady na reklamace nula - check.

Když do Turecka pošlou výkresy na pořádnej výrobek, zpátky se vrátí pořádnej výrobek. Když si zadají 40x ekonomicky optimalizovanou sračku, dostanou zpátky optimalizovanou sračku.
Kvalitáři pořád fungujou. Každá velká fabrika moc dobře ví, co pouští do oběhu (pod svým jménem, klidně z druhovýroby) Můžou si to dovolit. Když si ty kotouče zkroucený po 5k nereklamujete, ale hodíte je do koše a koupíte další, nemají žádnou finanční zpětnou vazbu. Prodej kus - check, náklady na reklamace nula - check.
Re: naše 6er
To mi přijde, jak když druhá jakost někdy i třetí ,
podle kvality kvalitáře na kontrole, u fabriky, která vyrábí díly k montážní lince skončí ve skladě náhradních dílů pro dealery.
Zkusím zjistit, máme tady kousek fabriku kovárnu na ramena pro MB co tam dělaj s díly co nejsou 1A....., ale šrotovat to tam asi nebudou

Zkusím zjistit, máme tady kousek fabriku kovárnu na ramena pro MB co tam dělaj s díly co nejsou 1A....., ale šrotovat to tam asi nebudou

Re: naše 6er
V naší fabrice se dělají celé nápravy a je to jak se zde píše. Jsou na to nějaké tabulky (nedělám na kvalitě, takže nevím přesně ty čísla) ale dobré díly jdou do automobilky přímo na auto, horší kusy se rozesílají do smluvních servisů, ještě horší někde na sklady a zbytek do šrotu..
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Re: naše 6er
tak koho bude mít automobilka nejradši? toho, kdo si koupí nový auto, kupodivu... ne lidi jako my, co si kupujou auto za desetinu původní hodnoty a pak ho silou vůle s pomocí Snejků, JaraXů a dalších nejmenovaných udržujou při životě
ono se prostě vyrobit stejně kvalitně všechno nedá, kvalita bude rozdílná i při stejných postupech, čet jsem o výrobě baterií v Č. Lípě, tam je důležitá kvalita mřížky, po vyrobení se to třídí, přesně jak jste psali vejš, nejlepší pro automobilky (a různé automobilky chtějí různou kvalitu), pak různé značky baterií atd.
ještě by mě zajímalo, jestli automobilka dělá rozdíly v dílech, ze kterých přímo vyrábí auta a který jsou jako náhradní pro servisy (v době výroby toho kterého modelu), řek bych, že jo
a nedivim se, že je to sere, držet díly na starý auta, tak nám různě ztrpčujou život, tj. nechávaj si ty díly dobře zaplatit, nedávno jsem zjistil, že bauset na Z3 coupé stojí 7,5K, jinej než originál není (kdo by to taky pro těch pár aut vyráběl)...
u tý druhovýroby se teda snad nějak vyznaji ti, co to servisujou, ale taky to je teda alchymie, podle toho, co píšete, samozřejmě, že by člověk rád nakupoval v BMW, ale ty ceny "originálů" jsou násobně vyšší a rozdíly můžou bejt rychle v 10tisících, což je u aut za 200-300K dost

ono se prostě vyrobit stejně kvalitně všechno nedá, kvalita bude rozdílná i při stejných postupech, čet jsem o výrobě baterií v Č. Lípě, tam je důležitá kvalita mřížky, po vyrobení se to třídí, přesně jak jste psali vejš, nejlepší pro automobilky (a různé automobilky chtějí různou kvalitu), pak různé značky baterií atd.
ještě by mě zajímalo, jestli automobilka dělá rozdíly v dílech, ze kterých přímo vyrábí auta a který jsou jako náhradní pro servisy (v době výroby toho kterého modelu), řek bych, že jo
a nedivim se, že je to sere, držet díly na starý auta, tak nám různě ztrpčujou život, tj. nechávaj si ty díly dobře zaplatit, nedávno jsem zjistil, že bauset na Z3 coupé stojí 7,5K, jinej než originál není (kdo by to taky pro těch pár aut vyráběl)...
u tý druhovýroby se teda snad nějak vyznaji ti, co to servisujou, ale taky to je teda alchymie, podle toho, co píšete, samozřejmě, že by člověk rád nakupoval v BMW, ale ty ceny "originálů" jsou násobně vyšší a rozdíly můžou bejt rychle v 10tisících, což je u aut za 200-300K dost

645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: naše 6er
jelikož je aktuálně 645ka naše jediné auto, tak dostala nějaké dárečky
https://photos.app.goo.gl/QuLbDAZJ6X2zKEjeA
https://photos.app.goo.gl/N8VdTf4PSAAvxbsZ8
https://photos.app.goo.gl/XPdesDcfMLDmAEAv8
https://photos.app.goo.gl/m2fKUndpktfG9Yvh9
https://photos.app.goo.gl/QuLbDAZJ6X2zKEjeA
https://photos.app.goo.gl/N8VdTf4PSAAvxbsZ8
https://photos.app.goo.gl/XPdesDcfMLDmAEAv8
https://photos.app.goo.gl/m2fKUndpktfG9Yvh9