Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký olej?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#1221 Příspěvek od tanner540i »

doporučená maziva pro BMW
-motor
-převodovky
-diferenciál

http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_id=15


Timhle bych se moc neridil, kdyz doporuceny olej pro m62tu je 5W-30 :lol:
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#1222 Příspěvek od thundercat »

čao,
nevím jestli je to co píšeš špatně nebo dobře
řídím se tím, že BMW oficiálně používá oleje Castrol
Castrol na této stránce má přehled doporučených olejů pro BMW
je možné, že ty máš v uživatelské příručce napsaný jiný - nevím

u mojí M54 to sedí
raging
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: ned 28.06.2009 00:00
Bydliště: Olomouc a Bouzov

#1223 Příspěvek od raging »

MACEK píše:Ahoj, jaký olej byste doporučili pro motor m50b25 nevanos, najeto cca 300tkm, používaný 10w40... má smysl kupovat originál BMW třeba http://www.abv-autodily.cz/?page=detail ... ist=#popis nebo stačí např. Shell HX6,7 :?: Děkuji.
Pokračuj tím,co v motoru bylo tzn.10W40 a je šumafuk,jestli Castrol,nebo Shell a po cca 15 tkm vyměň.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#1224 Příspěvek od tanner540i »

čao,
nevím jestli je to co píšeš špatně nebo dobře
řídím se tím, že BMW oficiálně používá oleje Castrol
Castrol na této stránce má přehled doporučených olejů pro BMW
je možné, že ty máš v uživatelské příručce napsaný jiný - nevím

u mojí M54 to sedí


Myslel jsem to tak, ze 5w-30 je absolutne nevhodny pro benzinove, relativne otackove motory s vysokou odpadni teplotou.
U M62TU je to pomerne znamy "preslap", kdy bmw naprosto nepochopitelne doporucuje nevhodny olej. Jelikos tyhle V8 maji i vyssi pracovni teplotu vody, nez je beznych 90°. Nejvice je to poznat na autech, ktere jezdily dlouho do autoriz. servisu a jezdily prave 5W-30, kdy je cely motor neuveritelne zasrany karbonem. Dost je toho o tomhle problemu napsano na US forech. Americane s timto meli jeste vetsi problemy, jelikos jim byla doporucena vymena oleje po 15tis. mil :lol:.

Svymi vlastnostmi je 5W-30 vhodny primarne do naftovych motoru.

Jinak u tve M54 je doporuceny take 5W-30 - coz je v poradku, pokud jezdis pouze v zime a nejezdis moc rychle po dalnici :D
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#1225 Příspěvek od thundercat »

M54 má u tom Castrol doporučení zvýrazněný 0W-30
předchozí majitel jezdil na 0W-30, já v tom budu pokračovat :wink:
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#1226 Příspěvek od tanner540i »

Jenze prvni cislo je cerpatelnost oleje za studena.. tzn. 0W-30, 5W-30, 10W-30 atd. maji stale stejne vlastnosti pri pracovni teplote motoru i odolnost proti prehrati.
Pro tvuj motor je naprosto idealni 5W-40 s ohledem na potreby motoru a zdejsi klimaticke podminky. Dokonce i cenove vyhodnejsi.
Pokud by si chtel zbytecny luxus, muzes koupit 0W-40.
MACEK

#1227 Příspěvek od MACEK »

raging píše:
MACEK píše:Ahoj, jaký olej byste doporučili pro motor m50b25 nevanos, najeto cca 300tkm, používaný 10w40... má smysl kupovat originál BMW třeba http://www.abv-autodily.cz/?page=detail ... ist=#popis nebo stačí např. Shell HX6,7 :?: Děkuji.
Pokračuj tím,co v motoru bylo tzn.10W40 a je šumafuk,jestli Castrol,nebo Shell a po cca 15 tkm vyměň.

ok děkuji :)
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#1228 Příspěvek od smepet »

No tohle vlakno je super vydarene.

Nasledujici dokument by mel osvetlit specifikace LL-01 LL-04 LL01-FE a LL-98 vc. moznosti pouziti pro ruzne BMW motory.

Zajimave je, ze olej LL-04 spec. muze byt pouzit v benzinovych motorech pouze na uzemi EU ( + svycarsko )...
Přílohy
BMW-Oil-Specs-and-Recs.pdf
(95.6 KiB) Staženo 266 x
R6
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#1229 Příspěvek od R6 »

Aha ... díky... prostuduju
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#1230 Příspěvek od smepet »

pokud by s tim nekdo mel problem a byl by zajem, mohu prelozit do cestiny....
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#1231 Příspěvek od baworak1 »

.....co je to za olej? Prý by to měl být německý a nějaké ty specifikace,co jsem se letmo díval na obal,splňuje......ale tuhle značku neznám a tak důvěru nevzbuzuje
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha

#1232 Příspěvek od -iceman- »

Chlapi, koupil jsem E46 328iT, je to dovoz z Německa a řeším, jaký olej tam dát, má to najeto 213000 km a neni tam štítek, co v tom teď je. Lehce jsou slyšet hydra. Nějaký doporučení? Jezdim spíše krátký trasy a občas dálnice a rád se svezu, takže nejezdim jak výletník. Moc díky :wink:
scoo8y
Registrovaný
Příspěvky: 937
Registrován: čtv 08.06.2006 00:00
Bydliště: Praha

#1233 Příspěvek od scoo8y »

Po přečtení většiny příspěvků z toho jsem moudrý tak napůl:)

Mám E34 520i M50, 170000 nalítáno. Jaký olej použil první majitel netuším, já používal nejdřív Mobil 1 Synt S 5w-40 a naposledy nástupce Mobil Super 3000 X1 5W-40.

Jde o to, že mi asi trochu drnčí pístní kroužky na druhém válci a nerad bych to ještě víc dojebal. Dotaz zní zda lze jiným olejem s jinou viskozitou redukovat drnčení.

Pokud bych ponechal 5w-40 možná bych letos zkusil tento Castrol Magnatec 5W-40 C3.

BTW: olej nikde neteče ani motor ho nežere
R6
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#1234 Příspěvek od R6 »

scoo8y píše:Po přečtení většiny příspěvků z toho jsem moudrý tak napůl:)

Mám E34 520i M50, 170000 nalítáno. Jaký olej použil první majitel netuším, já používal nejdřív Mobil 1 Synt S 5w-40 a naposledy nástupce Mobil Super 3000 X1 5W-40.

Jde o to, že mi asi trochu drnčí pístní kroužky na druhém válci a nerad bych to ještě víc dojebal. Dotaz zní zda lze jiným olejem s jinou viskozitou redukovat drnčení.

Pokud bych ponechal 5w-40 možná bych letos zkusil tento Castrol Magnatec 5W-40 C3.

BTW: olej nikde neteče ani motor ho nežere



no prvně bych opravil motor ... a pak bych tam nalil, to co výrobce doporučue pro tvůj motor - viz servisní kniha (myslím že tam patří 10W-40 - ale to si ověř). Vím že tohle jsi asi nechtěl slyšet. :( ale olej drnčení neopraví.
Jinak ani moc nevěřím že E34 má najeto 170 tis... to mám už skoro i já a auto o cca 15 let mladší.
scoo8y
Registrovaný
Příspěvky: 937
Registrován: čtv 08.06.2006 00:00
Bydliště: Praha

#1235 Příspěvek od scoo8y »

To ze krouzky budu muset opravit je jasny, ale spis jsem doufal ze b tomu neco trochu pomohli. Na vymenu to zatim neni... kazdopadne 170000 ma;-)
R6
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#1236 Příspěvek od R6 »

scoo8y píše:To ze krouzky budu muset opravit je jasny, ale spis jsem doufal ze b tomu neco trochu pomohli. Na vymenu to zatim neni... kazdopadne 170000 ma;-)


zjisti si tu specifikaci oleje co je psaná pro tvůj motor. Pokud tam leješ 5W-40 ... a patří tam 10W-40 ... tak by to mohlo trochu pomoci.

Origo 170t... tak to je rarita, té si važ. :)
scoo8y
Registrovaný
Příspěvky: 937
Registrován: čtv 08.06.2006 00:00
Bydliště: Praha

#1237 Příspěvek od scoo8y »

Jsem právě také doufal, že tu najdu někoho kdo má tu samou M50 bez vanosu a dozvím se co tam leje :)
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#1238 Příspěvek od tanner540i »

Muzes puzit jak 5w-40, tak 10w-40. Nejak ale nechapu, co ma spolecneho olej s pistnimy krouzky? :D A uz vubec nechapu, jak jsi identifikoval drnceni krouzku na 2. valci :D
scoo8y
Registrovaný
Příspěvky: 937
Registrován: čtv 08.06.2006 00:00
Bydliště: Praha

#1239 Příspěvek od scoo8y »

tanner540i píše:Muzes puzit jak 5w-40, tak 10w-40. Nejak ale nechapu, co ma spolecneho olej s pistnimy krouzky? :D A uz vubec nechapu, jak jsi identifikoval drnceni krouzku na 2. valci :D


No byl to jen dotaz, za jiný olej to může třeba utlumit. ale to je jedno... každopádně jsem se o tom s někým bavil a ten zvuk poznával... rezonance u druhého válce při zvýšení otáček nad 2000... je to lem prvního až třetího a nejvíce je to slyšet u druhého. Nicméně nikdo blíže to zatím nezkoumal.
scoo8y
Registrovaný
Příspěvky: 937
Registrován: čtv 08.06.2006 00:00
Bydliště: Praha

#1240 Příspěvek od scoo8y »

Každopádně mám takový pocit, že zkusím originál BMW Super Power Oil 5W-40
Odpovědět