Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký olej?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO

#1241 Příspěvek od Morte »

mám dvě otázky- jak je možný, aby pístní kroužek drnčel? jak zní drnčící kroužek?
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#1242 Příspěvek od smepet »

Morte píše:mám dvě otázky- jak je možný, aby pístní kroužek drnčel? jak zní drnčící kroužek?

To jako ze je prilepeny a nepruzi a drnci ? To se jen tak zvenku poznat neda a muže to byt víc věci....podle mne a drnci to i za studena nebo jen po ohrati ?
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#1243 Příspěvek od janbrasna »

Perunwit píše:jsem zjistil že jeden olejářskoj krámek v plzni má oba, tak jsem nic neobjednával


Můžeš prosím napsat jaký/kde? Díky moc.
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#1244 Příspěvek od janbrasna »

Prošel jsem tady info k olejům horem dolem, prolez jsem US fóra, strávil hodiny na BITOG mezi olejovýma fanatikama, a pořád tak nějak nemam jasno…

Jednak normy. LL-04 je primárně kvůli naftě a EU tabulkám, takže neřešim a pro N62 45i a N52 30i koukam na LL-01.

Nicméně jak se pak liší kvalitou mezi sebou oleje s různýma viskozitama od stejnýho výrobce? Když jsem si třeba seřadil Castroly podle ceny, tak vyšly takhle od nejlevnějšího po nejdražší:

— EDGE 5W30
— EDGE FORMULA RS SPORT 0W40
— EDGE 0W30
— EDGE PRO 0W30
— EDGE SLX PRO 0W30

První je jasnej. Ale proč je ta 0W40 v podstatě mezi nejlevnějšíma? Já bych jí čekal dražší než ty včechny 0W30? Znamená to, že vlastním složením jsou ty 0W30ky lepší než ta RS Sport Formula 0W40? (Jednotlivý rozdíly mezi těma 0W30kama už jsem pak nezkoumal.) Přijde mi to trochu divný a doufam že mi někdo vysvětlí proč to tak je, třeba to nemá s kvalitou co dělat (výrobní náklady? poptávka? marketing?)
Mick88
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: stř 30.01.2013 01:00
Bydliště: Litoměřice

#1245 Příspěvek od Mick88 »

Zdravím a promin že otravuju,ale chci se zeptat jestli nějaký problěm když do mého auta(e36 325i automat) se lil olej 10w40 a mě čeká výměna a chtěl bych tam nalít 5w40 jev tom nějaký problém?či to motoru uškodí?popř jaký olej bys mi doporučil? předem děkuju za odpověd
vassagg
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 13.03.2013 01:00

#1246 Příspěvek od vassagg »

kterej mam vybrat pro 318i 87kw??
Mobil Super 3000 X1 5W-40
Eni i-Sint 5W-40
pridam i link
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 1-5W-40-1l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... t-5W-40-4l
mouka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: úte 05.06.2012 00:00

#1247 Příspěvek od mouka »

Vlastním 330D E46, 2003, 270tis.KM...

prosím o radu, jaký olej...nevím vůbec.

Děkuji

H.
mouka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: úte 05.06.2012 00:00

#1248 Příspěvek od mouka »

Vlastním 330D E46, 2003, 270tis.KM...

prosím o radu, jaký olej...nevím vůbec.

Děkuji

H.
mouka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: úte 05.06.2012 00:00

#1249 Příspěvek od mouka »

Vlastním 330D E46, 2003, 270tis.KM...

prosím o radu, jaký olej...nevím vůbec.

Děkuji

H.
bobbysixkiller
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: úte 26.03.2013 01:00

#1250 Příspěvek od bobbysixkiller »

ahoj mam velkou prosbu mam e46 320D r.v 2000 100kw potreboval bych poradit co tam mam dat za olej nechci tam dat neco spatnyho ...dekuju mockrat za odpoved
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#1251 Příspěvek od j3ykobim »

můžu dát do e36 323i 10W60 z důvodu lepšího mazání za tepla nebo je to blbost? nebo klasicky 10W40? do teď sem dával jen 5W-40, ale v letě za ve velký vedrech když auto protáhnu se mi zdá že olej nemá dobré vlastnosti pro mazání. používám castrol magnetec
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc

#1252 Příspěvek od Danny Moderátor »

v pohodě ho tam můžeš dát motoru tím jen prospěješ
pokud bys měl zájem prodávám OMV 10W-60 za 180,-/1l
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#1253 Příspěvek od tanner540i »

Danny: To myslis vazne? Jak tomu jako prospeje.. Kdyz pominu to, ze tenhle olej do toho motoru nepatri, a na jeho idealni pracovni teplotu se dostane pouze obcas, jestli vubec nekdy, tak jako bonus je ten olej po par tis.km zraly na vymenu.
Asi by bylo potreba uvadet veci na pravou miru, a ne rict - jo 10W-60 je lepsi nez 10W-40. Kazdy olej je vhodny do jineho rezimu pouzuvani motoru.

Takze 10w-60 do tohoto motoru tak max. na oruh, kraveni v lete. Naopak pri beznem provozu bude krajne nevhodny + je potreba zkratit vymenne intervaly.
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#1254 Příspěvek od j3ykobim »

no jelikož nikdo neodpověděl včas a sám sem nebyl s komentu v tomto postu rozmnej tak sem vzal radeji klasiku 10W-40, jinak olej měnim po 10tis km nebo jednom roce. Škoda že si nedal vědět dřív, to bych ho vzal za tu pěknou cenu :)
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc

#1255 Příspěvek od Danny Moderátor »

tanner540i píše:Danny: To myslis vazne? Jak tomu jako prospeje.. Kdyz pominu to, ze tenhle olej do toho motoru nepatri, a na jeho idealni pracovni teplotu se dostane pouze obcas, jestli vubec nekdy, tak jako bonus je ten olej po par tis.km zraly na vymenu.
Asi by bylo potreba uvadet veci na pravou miru, a ne rict - jo 10W-60 je lepsi nez 10W-40. Kazdy olej je vhodny do jineho rezimu pouzuvani motoru.

Takze 10w-60 do tohoto motoru tak max. na oruh, kraveni v lete. Naopak pri beznem provozu bude krajne nevhodny + je potreba zkratit vymenne intervaly.


idelální pracovní teplota oleje - co to je? ten olej prostě neztrácí své schopnosti mazat i při vyšším zatížení a to je to co on požadoval a tím mu prospěje


minimálně má kvalitnější základ protože je plně syntetický oproti polo 10W-40 interval není potřeba z žádného důvodu zkracovat /kromě brutálního honění někde na okruhu kažký týden a podobných aktivit/

že je na běžné ježdění krajně nevhodný je totální kravina - čím jako?
mám s ním velice dobré zkušenosti v šestiválcích tíšší chod - hydroštely si jen libují :lol:
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#1256 Příspěvek od tanner540i »

idelální pracovní teplota oleje - co to je? ten olej prostě neztrácí své schopnosti mazat i při vyšším zatížení a to je to co on požadoval a tím mu prospěje


Ano, udrzi si dobre mazaci schopnosti i pri vysokem zatizeni/teplote, naopak za studena (nez se dostane na svou pracovni teplotu) klade vsem castem motoru vetsi odpor, a neni schopen tak rychle mazat, jako treba obycejna 5w-40.

minimálně má kvalitnější základ protože je plně syntetický oproti polo 10W-40 interval není potřeba z žádného důvodu zkracovat /kromě brutálního honění někde na okruhu kažký týden a podobných aktivit/


Nechapu jak z oznaceni 10w-60 poznas ze se jedna o plnou syntetiku.. Tohle je mytus, ktery se siri po celem internetu. Norma oznacuje jeho zakladni vlastnosti podle dane normy, nikoliv na jakem zakladu je vyroben - coz je uz v dnesni dobe nepodstatne.
Tim se dostavame k tomu, ze prave to cislo 60 oznacuje jeho "odolnost" vuci vysoke teplote, ktere se da dosahnout pouze pouzitim velkeho mnozstvi aditiv. Prave tyto jeho slozky rychle degraduji pri styku s palivem/vodou - proto treba po 10tis km jiz vykazuje horsi mazaci vlastnosti nez obycejna 10w-40. To je duvod zkraceni intervalu.

Btw. proto se take jako longlife oleje pouzivaji 5w-30, 10w-30 - nejmene aditiv zarucuje dlouhodobou funkcnost oleje pri stejnych vlastnostech.

že je na běžné ježdění krajně nevhodný je totální kravina - čím jako?
mám s ním velice dobré zkušenosti v šestiválcích tíšší chod - hydroštely si jen libují Laughing


Na tuto otazku jsem odpovedel v minulem odstavci, jen dodam ze ten tissi chod je dany prave tim, ze beznou jizdou tenhle olej nezahrejes na jeho idealni teplotu, takze je "hustejsi" - hydra nejsou slyset, ale zbytek trpi.
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc

#1257 Příspěvek od Danny Moderátor »

ad1
10W-60 namaže motor uplně stejně rychle jako 10W-40 kterou tam nalil

ad2
z označení to samo nepoznám protože v dané viskozitě je teoreticky možné namíchat i minerál ale holt ten olej prodávám tak to vím

ad oleje 0W30 5W30
vykoupeno vyšší spotřebou oleje - vhodné samo jen pro novější motory
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#1258 Příspěvek od ACDC »

Mohu dát polosyntetiku této značky do vylítanýho M62 3,5? Papká už olej a je blbost dolévat pořád plnou syntetiku. Nebo je o průser? Řekl bych že ne ale zeptám se..
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#1259 Příspěvek od ACDC »

Tak asi ne. Má špatný základ z ruské sirnaté ropy..
Liner
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 31.08.2009 00:00

#1260 Příspěvek od Liner »

Zdravim. pročetl sem si tenhle topic v podstate cely. ale stejně se zeptam.

Mám E36 328 najeto asi 300t km, rok konec 96 M52B28. Bohužel vůbec nevím co se tam za celou dobu života lilo, celou dobu bylo ovšem v nemecku.

podle příspevku nejčasteji doporučujete 5W40 a 10W40 pro motory v horsim stavu. a zaroven nedoporučujete z 10 se vracet na 5. Olej mi motor podle vseho nebere. a tak nevim jestli pro jistotu dát 10w40 nebo jit do 5w40. :-/
Nechci mu nijak pohorsit což by bylo asi jistejsi volba 10 ale zase díky studenym startům by byla lepsi 5... s autem najezdim necelejch 5 tisic a pres zimu ho mám v garazi, kdy ho jednou za mesic nastartuju a necham zahrat.

znacku jsem vypozoroval Castrol Magnatec nebo Mobil Super 3000 (která je lepší?)

Tak jestli bych moh slyset nějaky nazory na vec :) Předem díky:)
Odpovědět