Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
Prošel jsem tady info k olejům horem dolem, prolez jsem US fóra, strávil hodiny na BITOG mezi olejovýma fanatikama, a pořád tak nějak nemam jasno…
Jednak normy. LL-04 je primárně kvůli naftě a EU tabulkám, takže neřešim a pro N62 45i a N52 30i koukam na LL-01.
Nicméně jak se pak liší kvalitou mezi sebou oleje s různýma viskozitama od stejnýho výrobce? Když jsem si třeba seřadil Castroly podle ceny, tak vyšly takhle od nejlevnějšího po nejdražší:
— EDGE 5W30
— EDGE FORMULA RS SPORT 0W40
— EDGE 0W30
— EDGE PRO 0W30
— EDGE SLX PRO 0W30
První je jasnej. Ale proč je ta 0W40 v podstatě mezi nejlevnějšíma? Já bych jí čekal dražší než ty včechny 0W30? Znamená to, že vlastním složením jsou ty 0W30ky lepší než ta RS Sport Formula 0W40? (Jednotlivý rozdíly mezi těma 0W30kama už jsem pak nezkoumal.) Přijde mi to trochu divný a doufam že mi někdo vysvětlí proč to tak je, třeba to nemá s kvalitou co dělat (výrobní náklady? poptávka? marketing?)
Jednak normy. LL-04 je primárně kvůli naftě a EU tabulkám, takže neřešim a pro N62 45i a N52 30i koukam na LL-01.
Nicméně jak se pak liší kvalitou mezi sebou oleje s různýma viskozitama od stejnýho výrobce? Když jsem si třeba seřadil Castroly podle ceny, tak vyšly takhle od nejlevnějšího po nejdražší:
— EDGE 5W30
— EDGE FORMULA RS SPORT 0W40
— EDGE 0W30
— EDGE PRO 0W30
— EDGE SLX PRO 0W30
První je jasnej. Ale proč je ta 0W40 v podstatě mezi nejlevnějšíma? Já bych jí čekal dražší než ty včechny 0W30? Znamená to, že vlastním složením jsou ty 0W30ky lepší než ta RS Sport Formula 0W40? (Jednotlivý rozdíly mezi těma 0W30kama už jsem pak nezkoumal.) Přijde mi to trochu divný a doufam že mi někdo vysvětlí proč to tak je, třeba to nemá s kvalitou co dělat (výrobní náklady? poptávka? marketing?)
kterej mam vybrat pro 318i 87kw??
Mobil Super 3000 X1 5W-40
Eni i-Sint 5W-40
pridam i link
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 1-5W-40-1l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... t-5W-40-4l
Mobil Super 3000 X1 5W-40
Eni i-Sint 5W-40
pridam i link
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 1-5W-40-1l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... t-5W-40-4l
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1
- Registrován: úte 26.03.2013 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Danny: To myslis vazne? Jak tomu jako prospeje.. Kdyz pominu to, ze tenhle olej do toho motoru nepatri, a na jeho idealni pracovni teplotu se dostane pouze obcas, jestli vubec nekdy, tak jako bonus je ten olej po par tis.km zraly na vymenu.
Asi by bylo potreba uvadet veci na pravou miru, a ne rict - jo 10W-60 je lepsi nez 10W-40. Kazdy olej je vhodny do jineho rezimu pouzuvani motoru.
Takze 10w-60 do tohoto motoru tak max. na oruh, kraveni v lete. Naopak pri beznem provozu bude krajne nevhodny + je potreba zkratit vymenne intervaly.
Asi by bylo potreba uvadet veci na pravou miru, a ne rict - jo 10W-60 je lepsi nez 10W-40. Kazdy olej je vhodny do jineho rezimu pouzuvani motoru.
Takze 10w-60 do tohoto motoru tak max. na oruh, kraveni v lete. Naopak pri beznem provozu bude krajne nevhodny + je potreba zkratit vymenne intervaly.
tanner540i píše:Danny: To myslis vazne? Jak tomu jako prospeje.. Kdyz pominu to, ze tenhle olej do toho motoru nepatri, a na jeho idealni pracovni teplotu se dostane pouze obcas, jestli vubec nekdy, tak jako bonus je ten olej po par tis.km zraly na vymenu.
Asi by bylo potreba uvadet veci na pravou miru, a ne rict - jo 10W-60 je lepsi nez 10W-40. Kazdy olej je vhodny do jineho rezimu pouzuvani motoru.
Takze 10w-60 do tohoto motoru tak max. na oruh, kraveni v lete. Naopak pri beznem provozu bude krajne nevhodny + je potreba zkratit vymenne intervaly.
idelální pracovní teplota oleje - co to je? ten olej prostě neztrácí své schopnosti mazat i při vyšším zatížení a to je to co on požadoval a tím mu prospěje
minimálně má kvalitnější základ protože je plně syntetický oproti polo 10W-40 interval není potřeba z žádného důvodu zkracovat /kromě brutálního honění někde na okruhu kažký týden a podobných aktivit/
že je na běžné ježdění krajně nevhodný je totální kravina - čím jako?
mám s ním velice dobré zkušenosti v šestiválcích tíšší chod - hydroštely si jen libují

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
idelální pracovní teplota oleje - co to je? ten olej prostě neztrácí své schopnosti mazat i při vyšším zatížení a to je to co on požadoval a tím mu prospěje
Ano, udrzi si dobre mazaci schopnosti i pri vysokem zatizeni/teplote, naopak za studena (nez se dostane na svou pracovni teplotu) klade vsem castem motoru vetsi odpor, a neni schopen tak rychle mazat, jako treba obycejna 5w-40.
minimálně má kvalitnější základ protože je plně syntetický oproti polo 10W-40 interval není potřeba z žádného důvodu zkracovat /kromě brutálního honění někde na okruhu kažký týden a podobných aktivit/
Nechapu jak z oznaceni 10w-60 poznas ze se jedna o plnou syntetiku.. Tohle je mytus, ktery se siri po celem internetu. Norma oznacuje jeho zakladni vlastnosti podle dane normy, nikoliv na jakem zakladu je vyroben - coz je uz v dnesni dobe nepodstatne.
Tim se dostavame k tomu, ze prave to cislo 60 oznacuje jeho "odolnost" vuci vysoke teplote, ktere se da dosahnout pouze pouzitim velkeho mnozstvi aditiv. Prave tyto jeho slozky rychle degraduji pri styku s palivem/vodou - proto treba po 10tis km jiz vykazuje horsi mazaci vlastnosti nez obycejna 10w-40. To je duvod zkraceni intervalu.
Btw. proto se take jako longlife oleje pouzivaji 5w-30, 10w-30 - nejmene aditiv zarucuje dlouhodobou funkcnost oleje pri stejnych vlastnostech.
že je na běžné ježdění krajně nevhodný je totální kravina - čím jako?
mám s ním velice dobré zkušenosti v šestiválcích tíšší chod - hydroštely si jen libují Laughing
Na tuto otazku jsem odpovedel v minulem odstavci, jen dodam ze ten tissi chod je dany prave tim, ze beznou jizdou tenhle olej nezahrejes na jeho idealni teplotu, takze je "hustejsi" - hydra nejsou slyset, ale zbytek trpi.
Zdravim. pročetl sem si tenhle topic v podstate cely. ale stejně se zeptam.
Mám E36 328 najeto asi 300t km, rok konec 96 M52B28. Bohužel vůbec nevím co se tam za celou dobu života lilo, celou dobu bylo ovšem v nemecku.
podle příspevku nejčasteji doporučujete 5W40 a 10W40 pro motory v horsim stavu. a zaroven nedoporučujete z 10 se vracet na 5. Olej mi motor podle vseho nebere. a tak nevim jestli pro jistotu dát 10w40 nebo jit do 5w40. :-/
Nechci mu nijak pohorsit což by bylo asi jistejsi volba 10 ale zase díky studenym startům by byla lepsi 5... s autem najezdim necelejch 5 tisic a pres zimu ho mám v garazi, kdy ho jednou za mesic nastartuju a necham zahrat.
znacku jsem vypozoroval Castrol Magnatec nebo Mobil Super 3000 (která je lepší?)
Tak jestli bych moh slyset nějaky nazory na vec
Předem díky:)
Mám E36 328 najeto asi 300t km, rok konec 96 M52B28. Bohužel vůbec nevím co se tam za celou dobu života lilo, celou dobu bylo ovšem v nemecku.
podle příspevku nejčasteji doporučujete 5W40 a 10W40 pro motory v horsim stavu. a zaroven nedoporučujete z 10 se vracet na 5. Olej mi motor podle vseho nebere. a tak nevim jestli pro jistotu dát 10w40 nebo jit do 5w40. :-/
Nechci mu nijak pohorsit což by bylo asi jistejsi volba 10 ale zase díky studenym startům by byla lepsi 5... s autem najezdim necelejch 5 tisic a pres zimu ho mám v garazi, kdy ho jednou za mesic nastartuju a necham zahrat.
znacku jsem vypozoroval Castrol Magnatec nebo Mobil Super 3000 (která je lepší?)
Tak jestli bych moh slyset nějaky nazory na vec
