Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#141 Příspěvek od Tashiro »

Lolita píše:
Tashiro píše:Clopi, v servisu na AT mi říkali, že po zastavení mám dělat vždy tento postup: brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu>vypnout motor ... na rovině prý nemusím dát ručku, ale jak v zimě???? Přece jí nezatáhnu a nenechám přimrznout? :roll: 8O
Celej zivot zastavim, dam P, du domu, v zime, v kopci, bez problemu.


No mě právě říkali, že to tím ničím
Lolita
Registrovaný
Příspěvky: 588
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#142 Příspěvek od Lolita »

Tak z meho pohledu lajky to je to stejny jako kdyz auto nechas vyset s manualem z/do kopce na R nebo 1.
Uživatelský avatar
CernyPetr
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: čtv 08.03.2007 01:00
Bydliště: Jablonec n.N.

#143 Příspěvek od CernyPetr »

Lolita píše:Tak z meho pohledu lajky to je to stejny jako kdyz auto nechas vyset s manualem z/do kopce na R nebo 1.


Myslim, ze u manualu pri parkovani na R nebo 1 brzdi kola odpor (komprese) motoru, zatimco u automatu je to mimo odporu motoru brzdeno jeste mechanicky v prevodovce nejakym trnem, ktery zabrani kardanu se otacet.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#144 Příspěvek od Tashiro »

CernyPetr píše:
Lolita píše:Tak z meho pohledu lajky to je to stejny jako kdyz auto nechas vyset s manualem z/do kopce na R nebo 1.


Myslim, ze u manualu pri parkovani na R nebo 1 brzdi kola odpor (komprese) motoru, zatimco u automatu je to mimo odporu motoru brzdeno jeste mechanicky v prevodovce nejakym trnem, ktery zabrani kardanu se otacet.


Takže co? Brzdit jen na P, nebo ne?
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#145 Příspěvek od Tashiro »

Mám vozit sebou cihlu???? :roll: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
CernyPetr
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: čtv 08.03.2007 01:00
Bydliště: Jablonec n.N.

#146 Příspěvek od CernyPetr »

Tashiro píše:Mám vozit sebou cihlu???? :roll: :lol: :lol:


Optimalni bych rek je jak nekdo psal: brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu.

Jak moc vadi, kdyz v kopci das nejdriv P, povolis brzdu, a pak teprv zatahnes rucku (coz uz je podle me zbytecny, protoze uz auto brzdi ten trn v prevodovce) by nam asi nejlip rekl nekdo, kdo uz videl automat zevnitr a vi presne jak ten mechanismis funguje.

Bude to ale udelany nejak blbuvzdorne, takze by to melo vydrzet i postup, brzda>P>povolit brzdu>(rucka).
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#147 Příspěvek od Tashiro »

CernyPetr píše:
Tashiro píše:Mám vozit sebou cihlu???? :roll: :lol: :lol:


Optimalni bych rek je jak nekdo psal: brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu.

Jak moc vadi, kdyz v kopci das nejdriv P, povolis brzdu, a pak teprv zatahnes rucku (coz uz je podle me zbytecny, protoze uz auto brzdi ten trn v prevodovce) by nam asi nejlip rekl nekdo, kdo uz videl automat zevnitr a vi presne jak ten mechanismis funguje.

Bude to ale udelany nejak blbuvzdorne, takze by to melo vydrzet i postup, brzda>P>povolit brzdu>(rucka).


Právě, že se má dávat ručka jako první (mi vysvětlovali), protože to pak všechno sedí na převodovce. Pak už je na prd dávat ručku, protože tam už ta síla v převodovce je.
ianko
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: čtv 13.12.2007 01:00

#148 Příspěvek od ianko »

...ale to sa mysli v kopci nie, na rovine to je jedno, ci na obojo?
...prosim vas napiste niekto co vlastne urobi poloha P
Uživatelský avatar
CernyPetr
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: čtv 08.03.2007 01:00
Bydliště: Jablonec n.N.

#149 Příspěvek od CernyPetr »

Vystupu z prevodovky zabranuje v otaceni "zub", ktery zapadne do jednoho ze zarezu, ktere jsou pro tento ucel umisteny po obvodu vystupni hridele prevodovky.

Docela hezky je to vcetne obrazku videt na http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission5.htm.

Jelikoz je to na pouziti v kopci konstruovany, rekl bych ze jediny negativum pouziti k parkovani na kopci je vetsi sila potrebna k uvolneni paky razeni spojeny s cvaknutim "parkovaciho" mechanismu, ktery se nekomu nemusi libit.

Ja budu i tak v kopci dal pouzivat sekvenci brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu 8)
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#150 Příspěvek od Tashiro »

ianko píše:...ale to sa mysli v kopci nie, na rovine to je jedno, ci na obojo?
...prosim vas napiste niekto co vlastne urobi poloha P


JJ v kopci... na rovině ne.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#151 Příspěvek od Tashiro »

CernyPetr píše:Ja budu i tak v kopci dal pouzivat sekvenci brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu 8)


No právě... a i v zimě?
Uživatelský avatar
CernyPetr
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: čtv 08.03.2007 01:00
Bydliště: Jablonec n.N.

#152 Příspěvek od CernyPetr »

Tashiro píše:No právě... a i v zimě?



Rucka mi naposled primrzla pred lety ve stodvace, takze dokud mi nezamrzne v bavu, tak i v zime.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#153 Příspěvek od Tashiro »

CernyPetr píše:
Tashiro píše:No právě... a i v zimě?



Rucka mi naposled primrzla pred lety ve stodvace, takze dokud mi nezamrzne v bavu, tak i v zime.


Nám s přítelkyní minulej rok přimrzla na Peugeotu 307 a zkurvila celý zadní kotouče, ty sme museli vyměnit :roll:
selkie
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 29.06.2007 00:00
Bydliště: golden city
Kontaktovat uživatele:

#154 Příspěvek od selkie »

ja davam rucku furt...ze zvyku...drive jsem rucku vubec nepouzival a ta potom casem prestala fungovat a nebrzdila...kdyz jsem ji zacal pouzivat intenzivne, tak to brzdi jedna basen
Kruty
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 23.11.2008 01:00
Bydliště: Stredni Cechy
Kontaktovat uživatele:

#155 Příspěvek od Kruty »

Ahoj, s automatem jsem zacatecnik, tak se predem omlouvam, jestli se ptam na blbost.

Vzdy jsem byl presvedceny, ze kdyz brzdim motorem treba z kopce, tak by mela byt "temer nulova" spotreba.
Tento fakt mi ale trochu nahlodava ekonomer v me E39 523iA , protoze jsem si uz hodnekrat vsimnul, ze kdyz dobrzduju motorem (bez plynu) a jeste lehce slapu na brzdu, tak se pri urcitych otackach ekonomer zvedne, a ukazuje spotrebu okolo 9l/100, a na nulu spadne az po uplnem zastaveni...

Ma nekdo vysvetleni pro toto chovani?

Je to jen haluz od ekonomeru, nebo se opravdu zvysuje nejak okamzita spotreba diky treba podrazeni na nizsi rychlostni stupen?
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#156 Příspěvek od Tashiro »

Kruty píše:Ahoj, s automatem jsem zacatecnik, tak se predem omlouvam, jestli se ptam na blbost.

Vzdy jsem byl presvedceny, ze kdyz brzdim motorem treba z kopce, tak by mela byt "temer nulova" spotreba.
Tento fakt mi ale trochu nahlodava ekonomer v me E39 523iA , protoze jsem si uz hodnekrat vsimnul, ze kdyz dobrzduju motorem (bez plynu) a jeste lehce slapu na brzdu, tak se pri urcitych otackach ekonomer zvedne, a ukazuje spotrebu okolo 9l/100, a na nulu spadne az po uplnem zastaveni...

Ma nekdo vysvetleni pro toto chovani?

Je to jen haluz od ekonomeru, nebo se opravdu zvysuje nejak okamzita spotreba diky treba podrazeni na nizsi rychlostni stupen?


Jasný, pokud jedeš a nemáš AT bez plynu, tak se ti motor otáčí díky přenosu otáčení kol do motoru, a nevstřikuje se palivo až do doby, než začne motor zase zabírat při nízké rychlosti na kvalt (třeba jako popojíždění v koloně na 2). To samý je to u AT, jenže tam si to (nejsem odborník, tak si to tak myslím) řídí měnič. Prostě jakoby ten motor točí dřív, než bys to dělal v manuálu. Je to normální, taky mi to dělá.
Kruty
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 23.11.2008 01:00
Bydliště: Stredni Cechy
Kontaktovat uživatele:

#157 Příspěvek od Kruty »

Jak to funguje u MT vim, a tak jsem cekal, ze to bude stejne i u AT.
Ale proc mi ekonomer ukazuje tak velkou okamzitou spotrebu, kdyz jedu bez plynu, pouze dobrzduju motorem a pedalem brzdy...? Dnes jsem na to koukal, a stava se to pri minimalni rychlosti mezi 15-25km/h

Muj predpoklad byl, ze pri takove situaci je nulova spotreba, tedy i ekonomer by mel ukazovat nulu.

Nejak pro toto chovani nemam zadne rozumne vysvetleni.

Ma nekdo tuseni, co a jak se tam deje? Ukazuje ekonomer skutecne hodnoty okamzite spotreby, nebo je to jen jakysi indikator jak moc a jak dlouho se slapalo na plyn, ale jinak jsou ukazovane hodnoty jen "od oka"?
fredy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#158 Příspěvek od fredy »

no mě přijde divný když třeba jedu v koloně nešlapu na plyn podle toho jestli tam mám 1 nebo 2 jedu do 20 km/h na volnoběh a ekonoměr mě ukazuje 10L to mě přijde jako pěkná číčovina
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#159 Příspěvek od Tashiro »

Kruty píše:Jak to funguje u MT vim, a tak jsem cekal, ze to bude stejne i u AT.
Ale proc mi ekonomer ukazuje tak velkou okamzitou spotrebu, kdyz jedu bez plynu, pouze dobrzduju motorem a pedalem brzdy...? Dnes jsem na to koukal, a stava se to pri minimalni rychlosti mezi 15-25km/h

Muj predpoklad byl, ze pri takove situaci je nulova spotreba, tedy i ekonomer by mel ukazovat nulu.

Nejak pro toto chovani nemam zadne rozumne vysvetleni.

Ma nekdo tuseni, co a jak se tam deje? Ukazuje ekonomer skutecne hodnoty okamzite spotreby, nebo je to jen jakysi indikator jak moc a jak dlouho se slapalo na plyn, ale jinak jsou ukazovane hodnoty jen "od oka"?

Evidentně to záleží na poměru sil, zda se od kol přenese tolik hnací síly aby se tím poháněl motor a nezhasl.
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#160 Příspěvek od Spajky »

fredy píše:no mě přijde divný když třeba jedu v koloně nešlapu na plyn podle toho jestli tam mám 1 nebo 2 jedu do 20 km/h na volnoběh a ekonoměr mě ukazuje 10L to mě přijde jako pěkná číčovina



protože to je spotřeba na 100km, máš to tam napsaný...když by si tim způsobem ujel 100 kilometrů, tak ti to na zařazenou jendičku bez extra plynu sežere těch cca 10 litrů :) jelikož motor si sám přidává, abys nechcípnul...
Odpovědět