Tashiro píše:Clopi, v servisu na AT mi říkali, že po zastavení mám dělat vždy tento postup: brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu>vypnout motor ... na rovině prý nemusím dát ručku, ale jak v zimě???? Přece jí nezatáhnu a nenechám přimrznout?
Celej zivot zastavim, dam P, du domu, v zime, v kopci, bez problemu.
Lolita píše:Tak z meho pohledu lajky to je to stejny jako kdyz auto nechas vyset s manualem z/do kopce na R nebo 1.
Myslim, ze u manualu pri parkovani na R nebo 1 brzdi kola odpor (komprese) motoru, zatimco u automatu je to mimo odporu motoru brzdeno jeste mechanicky v prevodovce nejakym trnem, ktery zabrani kardanu se otacet.
Lolita píše:Tak z meho pohledu lajky to je to stejny jako kdyz auto nechas vyset s manualem z/do kopce na R nebo 1.
Myslim, ze u manualu pri parkovani na R nebo 1 brzdi kola odpor (komprese) motoru, zatimco u automatu je to mimo odporu motoru brzdeno jeste mechanicky v prevodovce nejakym trnem, ktery zabrani kardanu se otacet.
Tashiro píše:Mám vozit sebou cihlu???? :roll: :lol: :lol:
Optimalni bych rek je jak nekdo psal: brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu.
Jak moc vadi, kdyz v kopci das nejdriv P, povolis brzdu, a pak teprv zatahnes rucku (coz uz je podle me zbytecny, protoze uz auto brzdi ten trn v prevodovce) by nam asi nejlip rekl nekdo, kdo uz videl automat zevnitr a vi presne jak ten mechanismis funguje.
Bude to ale udelany nejak blbuvzdorne, takze by to melo vydrzet i postup, brzda>P>povolit brzdu>(rucka).
Tashiro píše:Mám vozit sebou cihlu???? :roll: :lol: :lol:
Optimalni bych rek je jak nekdo psal: brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu.
Jak moc vadi, kdyz v kopci das nejdriv P, povolis brzdu, a pak teprv zatahnes rucku (coz uz je podle me zbytecny, protoze uz auto brzdi ten trn v prevodovce) by nam asi nejlip rekl nekdo, kdo uz videl automat zevnitr a vi presne jak ten mechanismis funguje.
Bude to ale udelany nejak blbuvzdorne, takze by to melo vydrzet i postup, brzda>P>povolit brzdu>(rucka).
Právě, že se má dávat ručka jako první (mi vysvětlovali), protože to pak všechno sedí na převodovce. Pak už je na prd dávat ručku, protože tam už ta síla v převodovce je.
Vystupu z prevodovky zabranuje v otaceni "zub", ktery zapadne do jednoho ze zarezu, ktere jsou pro tento ucel umisteny po obvodu vystupni hridele prevodovky.
Jelikoz je to na pouziti v kopci konstruovany, rekl bych ze jediny negativum pouziti k parkovani na kopci je vetsi sila potrebna k uvolneni paky razeni spojeny s cvaknutim "parkovaciho" mechanismu, ktery se nekomu nemusi libit.
Ja budu i tak v kopci dal pouzivat sekvenci brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu
ja davam rucku furt...ze zvyku...drive jsem rucku vubec nepouzival a ta potom casem prestala fungovat a nebrzdila...kdyz jsem ji zacal pouzivat intenzivne, tak to brzdi jedna basen
Ahoj, s automatem jsem zacatecnik, tak se predem omlouvam, jestli se ptam na blbost.
Vzdy jsem byl presvedceny, ze kdyz brzdim motorem treba z kopce, tak by mela byt "temer nulova" spotreba.
Tento fakt mi ale trochu nahlodava ekonomer v me E39 523iA , protoze jsem si uz hodnekrat vsimnul, ze kdyz dobrzduju motorem (bez plynu) a jeste lehce slapu na brzdu, tak se pri urcitych otackach ekonomer zvedne, a ukazuje spotrebu okolo 9l/100, a na nulu spadne az po uplnem zastaveni...
Ma nekdo vysvetleni pro toto chovani?
Je to jen haluz od ekonomeru, nebo se opravdu zvysuje nejak okamzita spotreba diky treba podrazeni na nizsi rychlostni stupen?
Kruty píše:Ahoj, s automatem jsem zacatecnik, tak se predem omlouvam, jestli se ptam na blbost.
Vzdy jsem byl presvedceny, ze kdyz brzdim motorem treba z kopce, tak by mela byt "temer nulova" spotreba. Tento fakt mi ale trochu nahlodava ekonomer v me E39 523iA , protoze jsem si uz hodnekrat vsimnul, ze kdyz dobrzduju motorem (bez plynu) a jeste lehce slapu na brzdu, tak se pri urcitych otackach ekonomer zvedne, a ukazuje spotrebu okolo 9l/100, a na nulu spadne az po uplnem zastaveni...
Ma nekdo vysvetleni pro toto chovani?
Je to jen haluz od ekonomeru, nebo se opravdu zvysuje nejak okamzita spotreba diky treba podrazeni na nizsi rychlostni stupen?
Jasný, pokud jedeš a nemáš AT bez plynu, tak se ti motor otáčí díky přenosu otáčení kol do motoru, a nevstřikuje se palivo až do doby, než začne motor zase zabírat při nízké rychlosti na kvalt (třeba jako popojíždění v koloně na 2). To samý je to u AT, jenže tam si to (nejsem odborník, tak si to tak myslím) řídí měnič. Prostě jakoby ten motor točí dřív, než bys to dělal v manuálu. Je to normální, taky mi to dělá.
Jak to funguje u MT vim, a tak jsem cekal, ze to bude stejne i u AT.
Ale proc mi ekonomer ukazuje tak velkou okamzitou spotrebu, kdyz jedu bez plynu, pouze dobrzduju motorem a pedalem brzdy...? Dnes jsem na to koukal, a stava se to pri minimalni rychlosti mezi 15-25km/h
Muj predpoklad byl, ze pri takove situaci je nulova spotreba, tedy i ekonomer by mel ukazovat nulu.
Nejak pro toto chovani nemam zadne rozumne vysvetleni.
Ma nekdo tuseni, co a jak se tam deje? Ukazuje ekonomer skutecne hodnoty okamzite spotreby, nebo je to jen jakysi indikator jak moc a jak dlouho se slapalo na plyn, ale jinak jsou ukazovane hodnoty jen "od oka"?
no mě přijde divný když třeba jedu v koloně nešlapu na plyn podle toho jestli tam mám 1 nebo 2 jedu do 20 km/h na volnoběh a ekonoměr mě ukazuje 10L to mě přijde jako pěkná číčovina
Kruty píše:Jak to funguje u MT vim, a tak jsem cekal, ze to bude stejne i u AT. Ale proc mi ekonomer ukazuje tak velkou okamzitou spotrebu, kdyz jedu bez plynu, pouze dobrzduju motorem a pedalem brzdy...? Dnes jsem na to koukal, a stava se to pri minimalni rychlosti mezi 15-25km/h
Muj predpoklad byl, ze pri takove situaci je nulova spotreba, tedy i ekonomer by mel ukazovat nulu.
Nejak pro toto chovani nemam zadne rozumne vysvetleni.
Ma nekdo tuseni, co a jak se tam deje? Ukazuje ekonomer skutecne hodnoty okamzite spotreby, nebo je to jen jakysi indikator jak moc a jak dlouho se slapalo na plyn, ale jinak jsou ukazovane hodnoty jen "od oka"?
Evidentně to záleží na poměru sil, zda se od kol přenese tolik hnací síly aby se tím poháněl motor a nezhasl.
fredy píše:no mě přijde divný když třeba jedu v koloně nešlapu na plyn podle toho jestli tam mám 1 nebo 2 jedu do 20 km/h na volnoběh a ekonoměr mě ukazuje 10L to mě přijde jako pěkná číčovina
protože to je spotřeba na 100km, máš to tam napsaný...když by si tim způsobem ujel 100 kilometrů, tak ti to na zařazenou jendičku bez extra plynu sežere těch cca 10 litrů jelikož motor si sám přidává, abys nechcípnul...