bmwf30 píše:Zdarec, měnil někdo sám olej, filtry atd v bmw f30 320d xdrive ? rok 2012/2013 pokud ano, jaký olej doporučujete? 5w30 Shell Helix AM-L ? nebo Castrol edge?
filtr ? který
Případně kde kupujete? at to není nějaký panč ?
díky
f30tka
asi bych dal radši ten Castrol, výměna opět po 15kkm, žadných 30k jak doporučuju výrobce, max 20k, pokud se jezdí krátké trasy tak i míň, uděláš dobře jak motoru, tak i DPF a dobudoucna hlavně peněžence.
doposud jezdilo na 0w-30, výměny po 15 000 km. Někde na Bimmerpostu jsem četl, že u nějakého nájezdu je lepší už dávat 5w-30 nebo 5w-40. Tak co je teda nejlepší pro tehle motor s tímto nájezdem? Můžete někdo poradit s opravdovou zkušeností a proč? Za 4000 km mě čeká další výměna a rád bych motoru dal to, co mu sedí nejlépe.
logicky ti tam vždycky zůstane zbytek něčeho - buď starého oleje a nebo nějaké nesmyslné vyplachovací sračky. Zkra´t interval výměny nového oleje a rozhodně tomu ublížíš méně než nějakým kentusem co si říká vyplachovací olej...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Ahoj, pořád mi to nedá spát. Od října mám E46 1.8 benz. N46B18A, najeto +- 220 tis. V obchodě mi dali CHAMPION OEM SPECIFIC 5W30 LL III. Ale žere mi to olej, cca 0,8 l/1000 Km. Vím, dle BMW je to do 1l v normě. Tady se ale píše, že je to do staršího motoru moc řídký že tam mam dát hustější. Ale když se zmíním v prodejně dílů, totálně mě zrazujou od myšlenky nalejt tam něco jinýho. Zatim dolejvám a přemejšlim..
Prosím o radu, co tam teda nalejt hustějšího? Třeba TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-40? Nebo?..
Díky
bmw doporučuje 5W30, jenže bmw počítá s nájezdem 150tkm a sešrotovat auto, pokud ti tento režim vyhovuje tak ok.
bohužel při používá těchto olejů v motorech s vyšším teplotním zatížením např N46, dochází k přepalování oleje a karbonování. pokud máš auto na dojíždění do práce 5km a jezdíš pianko tak to tak klidně nech, ale pokud jezdíš nějaké delšé trasy než 15-20km a rád se svezeš, dáváš motoru a guferům na ventliech poměrně hodně zabrat, pak je 5W40 ideal.
Najezdim tak 400 Km týdně, takže to na jaře určitě vyměním. Do tý doby budu dolejvat. Myslel jsem, že je to naopak, že tenhle dražší 5W30 ten motor jakoby líp ošetřuje. Takže je to naopak
Tak dík za radu
femios píše:Najezdim tak 400 Km týdně, takže to na jaře určitě vyměním. Do tý doby budu dolejvat. Myslel jsem, že je to naopak, že tenhle dražší 5W30 ten motor jakoby líp ošetřuje. Takže je to naopak
Tak dík za radu
Já mám taky N46 motor. Když jsem tam dal Shell Helix Ultra 5W-30 tak po 7tis km vyskočila kontrolka, že mám málo oleje Olej nikde netekl, vyřešeno Castrol Magnatec C3 5W-40.
Dotaz.
320i, F34,motor N20.Jaký olej?
Najeto 97tis,přivezl jsem z německa a před prodejem mi v rámci garance ještě vyměnili olej-Castrol Edge 0W30.Dle historie long life interval,tedy co 30tis,rozhodně chci přejít na interval co 10tisic km,nejsem si jistý jaký olej zvolit.
Pokud přejdu na jiný typ oleje,stávající náplň okamžitě vyměnit nebo na ní ještě najet cca 8500km do plánované výměny?
Za komentáře děkuji.
Ahoj všem, přes necelym měsícem mi přivezli BMW E90 r.v.2006, 318i najeto cca 165tkm z rajchu. Vyměnil se olej (Total MC3 5W-30), filtry, technická atd... najezdil sem cca 900km a pak mi najednou měrka oznámila že mám málo oleje... ale jenom někdy - někdy mi ukazovala že je olej na půlce, někdy na minimu (bohužel sem si to nezměřil hned po výměně takže nevim jestli tam bylo plno nebo půl mezi ryskama). Tak sem tam trochu dolil (0,3l) a měrka ukázala plno. Jenže dnes po ujetí 10km jsem dal test oleje a už mi zase hlásil minimum. Uplně tomu nevěřím, pod motorem nic nakapanyho neni, tak tam znova lejt nic nechci. "Manuální" měrku jsem nenašel - tu to přepokládám nemá. Nevěděl by někdo? Asi to může bejt v podstatě cokoliv, že .