Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Brzdove kotouce
Re: Brzdove kotouce
Zeptám se tady.
Zkušenosti se zkroucenými kotouči mám a vím jak se to projevuje. Na prvním autě E36 se mi zaseknul přední brzdový pístek a uvařil jsem kotouč do mrtě a kopalo to jak svina do volantu a při brždění pumpoval i pedál -> nové brzdy a byl klid
Teď u E91 se mi to chová tak, že když brzdím jemně, tak to cuká s volantem, když šlápnu na pedál víc, tak to brzdí normálně bez vibrací. Při mírném brždění nepociťuju žádné pulzování brzdoivého pedálu, ale volant se třepe. U Většího brždění pohoda. Z toho mi vychází, že brzdy to asi nebudou a asi to bude nějaká vůle někde na podvozku? Díky
Zkušenosti se zkroucenými kotouči mám a vím jak se to projevuje. Na prvním autě E36 se mi zaseknul přední brzdový pístek a uvařil jsem kotouč do mrtě a kopalo to jak svina do volantu a při brždění pumpoval i pedál -> nové brzdy a byl klid
Teď u E91 se mi to chová tak, že když brzdím jemně, tak to cuká s volantem, když šlápnu na pedál víc, tak to brzdí normálně bez vibrací. Při mírném brždění nepociťuju žádné pulzování brzdoivého pedálu, ale volant se třepe. U Většího brždění pohoda. Z toho mi vychází, že brzdy to asi nebudou a asi to bude nějaká vůle někde na podvozku? Díky
Re: Brzdove kotouce
Ahoj, me to udelali nove ate kotouce po 3 mesicich.
Presne tento projev ma kotouc v haji.
Jestli je mas pod zarukou hura na reklamaci. Kdyz ne tak hura na etku a najit si dil.
Presne tento projev ma kotouc v haji.
Jestli je mas pod zarukou hura na reklamaci. Kdyz ne tak hura na etku a najit si dil.
Re: Brzdove kotouce
Já mám kotouče origo a jsou na autě už nějaký čas od minulého majitele. Ale to chování se mi právě nezdá, že by to byl kotouč.
Re: Brzdove kotouce
No me se to projevilo presne takhle ... jel jsem 160 lehce slapl na brzdu a klepalo to do volantu nic jineho.
to same jenom s mensi intenzitou pri 50
to same jenom s mensi intenzitou pri 50

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Brzdove kotouce
Mě se právě podařilo kdysi tohoto mírnýho vibrování do volantu jak popisujete při brzdění zbavit. V prvé řadě musíte mít dobré uložení náprav/řízení, vyvážené neoskákané pneu a nastavení geo. Edit: ano ještě třmeny aby vpořádku chodili.
Ale prostě tzv. "co nejde silou, jde JEŠTĚ VĚTŠÍ SILOU!", kua
Když už mě to sralo rozjel jsem se, postupnej nášlap a zamáčknout jak se zajíždí brzdy po sportovnu. Pak ještě několikrát, ale jedině jemnej nášlap ať se volant a auto sklidní a zadupni tu svini tak, že přestane volantem vibrovat. Prostě se to postupně vohulilo a srovnalo.
Ale prostě tzv. "co nejde silou, jde JEŠTĚ VĚTŠÍ SILOU!", kua

Naposledy upravil(a) Totic dne stř 18.12.2019 13:43, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 426
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Re: Brzdove kotouce
Hele základem je mít v pohodě třmeny. tzn. vyčištěný, namazany ATE modrym gelem, novy vodící gumičky vč. pístků. Tohle když uděláš nemůžou se brzdy třepat. Pak samo mít srovnaný a vyvážený kola.
Když tohle budeš mít cajk tak ani ty zimmermany po dvou deskach třepat nebudou....
Když tohle budeš mít cajk tak ani ty zimmermany po dvou deskach třepat nebudou....
Re: Brzdove kotouce
Kde seš? Je tu nuda.
Re: Brzdove kotouce
No je to zvláštní.
Třeba včera jsem jel z práce a v půlce cesty jsem trošku přibrzdil po předjíždění a dojetí dalšího auta a ten volant se teda začal klepat ta,k že mě polil studený pot a málem jsem se připosral. Tak jsem se nechal zase potupně předjet abych měl na cestě klid a pak zkoušel probrždovat a asi se to zas ustálilo do normálních mezí...divné. Dneska ráno do práce zase v pohodě a možná lepší než normálně.
Kotouče by měly být údajně origo BMW, desky ATE a oboje najeto cca 50tis (výměna ve 135tkm, nyní 185tkm) tak možná půjdu výměnou předních kotoučů + destiček.
ještě další věc ale ne u BMW ale u druhého auta což je Audi A6 allroad, kde jsme taky měnili brzdy a to zas s příchodem zimy začlo při klasickém městském přibržďování pískat
Nějaké tipy co to pískání způsobuje? Když kotouže zahřeju (párkrát to rozjedu a probrzdím) tak to přestane, než se brzdy zase asi úplně schladí. Ale zahřívání brzd se ve něste dělá blbě a žena to dělat s jistotou nebude
(u starých kotoučů se pískání nekonalo)
Třeba včera jsem jel z práce a v půlce cesty jsem trošku přibrzdil po předjíždění a dojetí dalšího auta a ten volant se teda začal klepat ta,k že mě polil studený pot a málem jsem se připosral. Tak jsem se nechal zase potupně předjet abych měl na cestě klid a pak zkoušel probrždovat a asi se to zas ustálilo do normálních mezí...divné. Dneska ráno do práce zase v pohodě a možná lepší než normálně.
Kotouče by měly být údajně origo BMW, desky ATE a oboje najeto cca 50tis (výměna ve 135tkm, nyní 185tkm) tak možná půjdu výměnou předních kotoučů + destiček.
ještě další věc ale ne u BMW ale u druhého auta což je Audi A6 allroad, kde jsme taky měnili brzdy a to zas s příchodem zimy začlo při klasickém městském přibržďování pískat



Re: Brzdove kotouce
Nanes na brzdové destičky měděnou pastu a máš klid..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdove kotouce
jenom ta pasta se dává mezi pístek a destičku, ne na destičku
Jen že ten návod - dej to na desku se dá vyložit ledas jak
Ale spíše to vidím na jinak vypálenou pryskyřici při zajetí desek , prostě je to jejich vlastnost
Stává se ... 

Jen že ten návod - dej to na desku se dá vyložit ledas jak



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Brzdove kotouce
S tou pastou jsem to pochopil, ale přiznám se, že jsem chvíli koukal jak puk, jestli jako mám fakt namazat tu destičku pastou na ty styčné plochy 

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Brzdove kotouce
Měděnou pastou bych je nemazal, to jsem jednou udělal na svým autě a za rok z toho byl černý asfalt který nešel moc dobře vyčistit. Nejlepší je koupit na to brzdovou pastu speciálně proti pískání destiček. Tuhle od ATE teď používám já, stojí 80 korun:Stickler píše:Nanes na brzdové destičky měděnou pastu a máš klid..
https://www.adrautodily.cz/cs/katalog/d ... GhEALw_wcB
Měním jí každý podzim když měním kola protože málo jezdím. V knížce je napsaný že by se měla měnit každých 6 měsíců což mi přijde zbytečný


A co se týče toho proč pískají a přestanou když se zahřejou brzdy, to máš jednoduchý, kov se vlivem teploty zvětšuje a zmenšuje.

Re: Brzdove kotouce
BMW medenou pastu nedoporucuje,
prodava svoji za cca 15 Kc
dil číslo 15
https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=34_2287
prodava svoji za cca 15 Kc
dil číslo 15
https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=34_2287
Re: Brzdove kotouce
Samozřejmě - nenapadlo mě to rozvádět, tak jsem to napsal "jak mi zobák narost"MattyX píše:jenom ta pasta se dává mezi pístek a destičku, ne na destičku![]()
Jen že ten návod - dej to na desku se dá vyložit ledas jakAle spíše to vidím na jinak vypálenou pryskyřici při zajetí desek , prostě je to jejich vlastnost
Stává se ...

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdove kotouce
Ono je to asi jak s ventilovým víkem, že je lepší ho vždy podlepit, ale někteří si to vyloží tak, že te tmel namrdají do toho žlábku, nikoliv na dosedací plochu
Takže tak nějak je to i s tou pastou na brzdy
Každopádně lepší je pro to používat pastu vysloveně na to určenou, vzhledem k teplotám jaké tam jsou.
Já osobně to vůbec nedávám při montáži, jen vodítka a držák desky. Ve všech případech je pískaní vždy záležitost mikrostruktury na kotouči nebo směsí - vibrací destičky moc často ne
A každý normální desky už dneska mají měkčenou podložku ze strany od destičky 


Každopádně lepší je pro to používat pastu vysloveně na to určenou, vzhledem k teplotám jaké tam jsou.
Já osobně to vůbec nedávám při montáži, jen vodítka a držák desky. Ve všech případech je pískaní vždy záležitost mikrostruktury na kotouči nebo směsí - vibrací destičky moc často ne


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Brzdove kotouce
Tak doplním další info ohledně mých brzd.
Sice kotouče asi budou origo, ale při výměně dal původní majitel desky ATE a asi mám od JaraXe potvrzeno, že mi ty desky ty kotouče pokazily. Jak tu už psal MattyX, tak je asi pravděpodobné, že za to kopání můžou spíš desky než samotný kotouč. čili mě čeká výměna a půjdu cetou Origo BMW kotouče i desky a snad bude klid.
A vznesl bych další dotaz ohledně zajíždění. Četl jsem nespočet příspěvků a i článků o tom, jak ty nové brzdy zajet a existují 2 pohledy.
1) prostě normálně jezdit a prvních pár set km si nej ndávat bacha na větší brzdění a hlavně stání na brzdě po takovémto prudším brzdění
2) Několikrát to postupně probržďovat z rychlostí nějak 60km/h pak z 80 km/h pak 100kmh, nebo tak nějak, přesně nevím, postupně zvyšovat tlak na brzdu ale nezabrzdit tak, že auto zastavím a stojím na brzdě. vždy jen cca do 10km/h, pustit brzdu, zase se rozjet a tak udělat několikrát.
Já teda nevím, jestli tohle lidi dělají..pochybuju, že většina ne. A otázka je, jak se k tomu staví normální servisy. Dle mě prostě vymění kus za kus (desky/kotouče) a předají auto a nazdar. Nebo je to jejich povinnost ty nové brzdy nějak zajet?
Sice kotouče asi budou origo, ale při výměně dal původní majitel desky ATE a asi mám od JaraXe potvrzeno, že mi ty desky ty kotouče pokazily. Jak tu už psal MattyX, tak je asi pravděpodobné, že za to kopání můžou spíš desky než samotný kotouč. čili mě čeká výměna a půjdu cetou Origo BMW kotouče i desky a snad bude klid.
A vznesl bych další dotaz ohledně zajíždění. Četl jsem nespočet příspěvků a i článků o tom, jak ty nové brzdy zajet a existují 2 pohledy.
1) prostě normálně jezdit a prvních pár set km si nej ndávat bacha na větší brzdění a hlavně stání na brzdě po takovémto prudším brzdění
2) Několikrát to postupně probržďovat z rychlostí nějak 60km/h pak z 80 km/h pak 100kmh, nebo tak nějak, přesně nevím, postupně zvyšovat tlak na brzdu ale nezabrzdit tak, že auto zastavím a stojím na brzdě. vždy jen cca do 10km/h, pustit brzdu, zase se rozjet a tak udělat několikrát.
Já teda nevím, jestli tohle lidi dělají..pochybuju, že většina ne. A otázka je, jak se k tomu staví normální servisy. Dle mě prostě vymění kus za kus (desky/kotouče) a předají auto a nazdar. Nebo je to jejich povinnost ty nové brzdy nějak zajet?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdove kotouce
Povinnost zajet desky asi nemá žádnej servis, spíše to je o jejich přístupu a dohodě se zákazníkem (někteří mají pocit, že s tím jejich autem se bude jezdit 200 a omezovač
). Já desky dávám zakazníkum nabroušený na kotouče, aby když vyjedou na první křížovatku a nějakej kretén jim třeba nedá přednost a bude muset skočit na brzdy, tak aby ho to nepřekvapilo a případně je neponičil. Proces zajetí je u každé směsi trochu jinak, ale řekněme, že tvůj druhý bod je správně .)
Pokud to necháš prostě provozem, tak si vem, že deska nesedí úplně přesně proti brzdovému kotouči, prvních 10 zabrzdění nechává deska nerovnoměrnou stopu. Pojedeš třeba 100-120, lehký tlak na brzdový pedál, ale deska sedí minimální plochou a už teď vzniká poměrně velké teplo (malý tlak na malou plochu), protože máš vysokou obvodou rychlost kotouče a přitom majitel se vším vědomím a vědomím brzdí přece jak mu servis řekl a to z lehka
Takže ta rychlost nějakých 60-70maximálně a zvětšovat tlak od 10-50% brzdné síly třeba a prostě sledovat jak desky kreslí do kotouče a pak až sedí celou plochou tak je nechat volnou jízdou dochladnout 

Pokud to necháš prostě provozem, tak si vem, že deska nesedí úplně přesně proti brzdovému kotouči, prvních 10 zabrzdění nechává deska nerovnoměrnou stopu. Pojedeš třeba 100-120, lehký tlak na brzdový pedál, ale deska sedí minimální plochou a už teď vzniká poměrně velké teplo (malý tlak na malou plochu), protože máš vysokou obvodou rychlost kotouče a přitom majitel se vším vědomím a vědomím brzdí přece jak mu servis řekl a to z lehka


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Brzdove kotouce
Bod č.2 bude asi správně. Když jsem koupil Zimmermany na e34, tak tam byl takovýto návod na zajetí kotoučů...zajížděl jsem to cca hodinu...
Ten návod byl jen na takovým malým papírku "drobným" písmem, že jsem to málem přehlédl a vyhodil....takže za mě určitě zajíždět...

Re: Brzdove kotouce
Zde ukázka toho, co můžou udělat neorigo ATE desky na origo BMW kotoučích...Asi není co dodat.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Brzdove kotouce
Takovej obtisk mám na zadních kotoučích taky a tam to mizí hodně pomalu. To je jedno jestli origo nebo aftermarket, podle mě to udělá dlouhý stání v mokru kdy desky ke kotouči přireznou,ne? Možná se pletu, ale proto je dobrý s autem co? Pravidelně jezdit! 
