Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Brzdove kotouce
Brzdove kotouce
Muzu vymenit jenom jeden vadny kotouc nebo musim v praru? Je potreba udelat i geometrii?
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Brzdove kotouce
Jednotlivý kotouče snad ani nekoupíš prodávají se jenom v páru. Každopádně všechno na podvozku dělej v páru, brzdy, tlumiče, kotouče, táhla atd...
Seřízení geometrie není třeba když děláš brzdy, ani tlumiče. To se dělá jenom kdyby jsi měnil uložení nápravy táhla atd..
Seřízení geometrie není třeba když děláš brzdy, ani tlumiče. To se dělá jenom kdyby jsi měnil uložení nápravy táhla atd..

Re: Brzdove kotouce
Jake koupit. Ate kotouce?kalasnikov471 píše:Jednotlivý kotouče snad ani nekoupíš prodávají se jenom v páru. Každopádně všechno na podvozku dělej v páru, brzdy, tlumiče, kotouče, táhla atd...
Seřízení geometrie není třeba když děláš brzdy, ani tlumiče. To se dělá jenom kdyby jsi měnil uložení nápravy táhla atd..
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Brzdove kotouce
Na značce nezáleží, kotouče na obyčejný ježdění jsou primitivní věc kterou dokáže dostatečně dobře vyrobit jakýkoliv výrobce.
Nejdůležitější je aby měli stejný rozměry jako OEM kotouče. Na svoje auto jsem použil kotouče značky Ridex a ABS.
Nejdůležitější je aby měli stejný rozměry jako OEM kotouče. Na svoje auto jsem použil kotouče značky Ridex a ABS.

Re: Brzdove kotouce
Je ale potreba dodat, ze "obycejny" jezdeni znamena vicemene drzet se predpisu a jezdit spis defenzivne.
Se shitovym kotoucem staci 3x zabrzdit ze 150 na 70 a je problem.
Se shitovym kotoucem staci 3x zabrzdit ze 150 na 70 a je problem.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Brzdove kotouce
Přesně. Jezdím spíš dynamičtěji a za ty roky jsem přišel na to, že cokoli jiného než kotouče z autorizáku se spíš dříff než později zkroutí/začnou kopat. A to třeba i Brembo. Jediná vyjímka jsou slotted-dimpled kotouče Cquence z US of A.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdove kotouce
Stačí jít cestou renomovanějšího výrobce, správně zajet hlavně, používat u brzdění mozek a bude to fungovat
Paradox je, že je taky potřeba s autem jezdit, aby brzdy nekorodvaly atd ... většinou je jedna z těchto základních věcí špatně, pak se destička namaže na kotouč a při mírném zahřátí ti to chce utrhnout volant z rukou 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdove kotouce
Dovolím si nesouhlasit. Mám již druhou sadu ATE pro E36 M3 a brzdí naprosto hladce. První byly sjeté pod minimální tloušťku a brzdily rovnoměrně, bez vibracípavproch píše:... cokoli jiného než kotouče z autorizáku se spíš dříff než později zkroutí/začnou kopat. A to třeba i Brembo. Jediná vyjímka jsou slotted-dimpled kotouče Cquence z US of A.
Dovolím si nesouhlasit, běžně koupíš jeden kotouč. Měnit v páru je doporučeno pro rovnoměrný brzdný účinek = udržení přímého směru při bzdění.kalasnikov471 píše:Jednotlivý kotouče snad ani nekoupíš prodávají se jenom v páru ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdove kotouce
No, běžně ... pokud ty kotouče nejsou stranové, tak v autodílech ti to nepovolí kliknout méně jak dva kusy, tecdoc systémy jsou tak nastavený 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Brzdove kotouce
Mě ted drželi kotouče ATE cca 85-90tis km a desky jsem měnil snad 2x a teprve ted mě začali kopat.
Je pravda že originál 2x dražší by mohl klidně 150tis km vydržet. Ale na 7er a 1,9tuny plus náklad je to slušné i na ATE z eshopu.
Co vidím jak často nadávají i po 20-40tis km že mění kotouče co se kroutí a zapékají se tam desky apod... nevím proč takové kotouče vůbec mohou prodávat.
Je pravda že originál 2x dražší by mohl klidně 150tis km vydržet. Ale na 7er a 1,9tuny plus náklad je to slušné i na ATE z eshopu.
Co vidím jak často nadávají i po 20-40tis km že mění kotouče co se kroutí a zapékají se tam desky apod... nevím proč takové kotouče vůbec mohou prodávat.

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdove kotouce
Ta ocelolitina za to skoro nikdy nemůže
v 90% případů vždy problém destiček 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Brzdove kotouce
A jak ještě chceš jezdit kromě předpisů?Jirke píše:Je ale potreba dodat, ze "obycejny" jezdeni znamena vicemene drzet se predpisu a jezdit spis defenzivne.
Se shitovym kotoucem staci 3x zabrzdit ze 150 na 70 a je problem.

Já mám na autě levný kotouče a nikdy jsem neměl žádný problém s kroucením, ani prudkým bržděním, a pokud člověk 3x za sebou brzdí ze 150 na 70 na veřejný silnici, možná je na čase neměnit kotouče, ale auto za autobus protože neumí řídit?

To jsem nikdy na žádným e-shopu neviděl, a kromě toho je to blbost. Udržení přímýho směru při brzdění je snad automatickej výsledek kterej očekáváš po opravě brzd ne? To nemusí nikdo doporučovat protože za nerovnoměrný brzdění ani neprojdeš STK.Francis píše:Dovolím si nesouhlasit, běžně koupíš jeden kotouč. Měnit v páru je doporučeno pro rovnoměrný brzdný účinek = udržení přímého směru při bzdění.

Re: Brzdove kotouce
Tyyy jo, tak já používám mozek. Takže nevidím důvod proč bych měl mít na dálnici přibitou ručičku na 130 a na okresce na 90km/h. Nemám "J" na značce abych jezdil jako mamrd na kilometr přesně a troufám si říct, že daleko bezpečněji. Mám za sebou víc něž milion a zatím jsem nikoho nezabil ani nezranil. Zatím vždy někdo obouchal mě.
To je rada jak noha. Dejte si na auto sračky, protože stejně nesmíte jet rychleji.

To je rada jak noha. Dejte si na auto sračky, protože stejně nesmíte jet rychleji.
Re: Brzdove kotouce
Ono hlavně spousta lidí neumí brzdit. Kolikrát z dlouhýho kopce stojej lidi na brzdě celou dobu místo toho aby brzdili přerušovaně aby se to stíhalo chladit. Pak pod takovým kopcem zastaví, zůstane stát na brzdě a je to vyřízený.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Brzdove kotouce
To je možný a podle mě jedna z příčin, ale nechápu jak to dělat s automatem co stojí na brzdě každou chvíli.
Mě taky záhadně vydržely proklínané Ate Powerdisc (324mm) s deskama "ceramic" a stále brzdí. No spíš nepráší než brzdí, ale když se to nakrmí a přidupne tak mě to v běžným provozu nikdy nezradilo. Akorát je spíš leštím těma jízdama po městě.
Mě taky záhadně vydržely proklínané Ate Powerdisc (324mm) s deskama "ceramic" a stále brzdí. No spíš nepráší než brzdí, ale když se to nakrmí a přidupne tak mě to v běžným provozu nikdy nezradilo. Akorát je spíš leštím těma jízdama po městě.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4554
- Registrován: úte 24.07.2007 00:00
- Bydliště: Budějcééé
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdove kotouce
Musím objektivně doporučit DBA v kombinaci s Hawk deskama které prodává MattyX. Mám na nich teď najeto 10000km a několikrát brzdění z 200+ na 80. Drží jak židovská víra. Sice desky práší jako kráva, ale mě jde hlavně o funkci a ta je sakra dobrá.
Re: Brzdove kotouce
Mám dobrou zkušenost s destičkami Jurid. Jinak ne všechny kotouče se mají rádi se všemi destičkami, měl jsem na autě nevědomky tvrdé destičky (výrobce už si nevybavím) a zkroutili se mi jak Ate kotouče, tak i OEM.
Re: Brzdove kotouce
No hlavně že vy Cčkaři jste na silnici nějaká výhrahoran píše: Nemám "J" na značce abych jezdil jako mamrd.

Re: Brzdove kotouce
To jo. Ale na J nemaji. Naštěstí nemám ani jedno. 

Re: Brzdove kotouce
PROC ma nekdo jako TY potrebu takhle detinsky mentorovat?kalasnikov471 píše:A jak ještě chceš jezdit kromě předpisů?Jirke píše:Je ale potreba dodat, ze "obycejny" jezdeni znamena vicemene drzet se predpisu a jezdit spis defenzivne.
Se shitovym kotoucem staci 3x zabrzdit ze 150 na 70 a je problem.Veřejný silnice nejsou pro osobní zábavu a ježdění jako určitý lidi nedávno na Špindlerovo mlýně, na takový věci je autodrom.
:
To jsi snad umanutej duchodce nebo nervni cholerickej ridic kamionu, co ho sere, ze musi jezdit max 90 ?
Fakt si nekupuju auto s 500 a více Nm, abych s nim jezdil 50/90/130. A horan ti na to odpovedel dost vystizne.