Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Brzdove kotouce

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Brzdove kotouce

#1 Příspěvek od diwisek »

Muzu vymenit jenom jeden vadny kotouc nebo musim v praru? Je potreba udelat i geometrii?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Brzdove kotouce

#2 Příspěvek od TurboShnek »

Jednotlivý kotouče snad ani nekoupíš prodávají se jenom v páru. Každopádně všechno na podvozku dělej v páru, brzdy, tlumiče, kotouče, táhla atd...

Seřízení geometrie není třeba když děláš brzdy, ani tlumiče. To se dělá jenom kdyby jsi měnil uložení nápravy táhla atd.. ;)
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: Brzdove kotouce

#3 Příspěvek od diwisek »

kalasnikov471 píše:Jednotlivý kotouče snad ani nekoupíš prodávají se jenom v páru. Každopádně všechno na podvozku dělej v páru, brzdy, tlumiče, kotouče, táhla atd...

Seřízení geometrie není třeba když děláš brzdy, ani tlumiče. To se dělá jenom kdyby jsi měnil uložení nápravy táhla atd.. ;)
Jake koupit. Ate kotouce?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Brzdove kotouce

#4 Příspěvek od TurboShnek »

Na značce nezáleží, kotouče na obyčejný ježdění jsou primitivní věc kterou dokáže dostatečně dobře vyrobit jakýkoliv výrobce.

Nejdůležitější je aby měli stejný rozměry jako OEM kotouče. Na svoje auto jsem použil kotouče značky Ridex a ABS. ;)
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Brzdove kotouce

#5 Příspěvek od Jirke »

Je ale potreba dodat, ze "obycejny" jezdeni znamena vicemene drzet se predpisu a jezdit spis defenzivne.
Se shitovym kotoucem staci 3x zabrzdit ze 150 na 70 a je problem.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Brzdove kotouce

#6 Příspěvek od pavproch »

Přesně. Jezdím spíš dynamičtěji a za ty roky jsem přišel na to, že cokoli jiného než kotouče z autorizáku se spíš dříff než později zkroutí/začnou kopat. A to třeba i Brembo. Jediná vyjímka jsou slotted-dimpled kotouče Cquence z US of A.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdove kotouce

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Stačí jít cestou renomovanějšího výrobce, správně zajet hlavně, používat u brzdění mozek a bude to fungovat :) Paradox je, že je taky potřeba s autem jezdit, aby brzdy nekorodvaly atd ... většinou je jedna z těchto základních věcí špatně, pak se destička namaže na kotouč a při mírném zahřátí ti to chce utrhnout volant z rukou :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdove kotouce

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

pavproch píše:... cokoli jiného než kotouče z autorizáku se spíš dříff než později zkroutí/začnou kopat. A to třeba i Brembo. Jediná vyjímka jsou slotted-dimpled kotouče Cquence z US of A.
Dovolím si nesouhlasit. Mám již druhou sadu ATE pro E36 M3 a brzdí naprosto hladce. První byly sjeté pod minimální tloušťku a brzdily rovnoměrně, bez vibrací
kalasnikov471 píše:Jednotlivý kotouče snad ani nekoupíš prodávají se jenom v páru ...
Dovolím si nesouhlasit, běžně koupíš jeden kotouč. Měnit v páru je doporučeno pro rovnoměrný brzdný účinek = udržení přímého směru při bzdění.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdove kotouce

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No, běžně ... pokud ty kotouče nejsou stranové, tak v autodílech ti to nepovolí kliknout méně jak dva kusy, tecdoc systémy jsou tak nastavený :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Brzdove kotouce

#10 Příspěvek od Filozof »

Mě ted drželi kotouče ATE cca 85-90tis km a desky jsem měnil snad 2x a teprve ted mě začali kopat.
Je pravda že originál 2x dražší by mohl klidně 150tis km vydržet. Ale na 7er a 1,9tuny plus náklad je to slušné i na ATE z eshopu.

Co vidím jak často nadávají i po 20-40tis km že mění kotouče co se kroutí a zapékají se tam desky apod... nevím proč takové kotouče vůbec mohou prodávat. :roll:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdove kotouce

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ta ocelolitina za to skoro nikdy nemůže :) v 90% případů vždy problém destiček ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Brzdove kotouce

#12 Příspěvek od TurboShnek »

Jirke píše:Je ale potreba dodat, ze "obycejny" jezdeni znamena vicemene drzet se predpisu a jezdit spis defenzivne.
Se shitovym kotoucem staci 3x zabrzdit ze 150 na 70 a je problem.
A jak ještě chceš jezdit kromě předpisů? :eh: Veřejný silnice nejsou pro osobní zábavu a ježdění jako určitý lidi nedávno na Špindlerovo mlýně, na takový věci je autodrom.

Já mám na autě levný kotouče a nikdy jsem neměl žádný problém s kroucením, ani prudkým bržděním, a pokud člověk 3x za sebou brzdí ze 150 na 70 na veřejný silnici, možná je na čase neměnit kotouče, ale auto za autobus protože neumí řídit? :eh:
Francis píše:Dovolím si nesouhlasit, běžně koupíš jeden kotouč. Měnit v páru je doporučeno pro rovnoměrný brzdný účinek = udržení přímého směru při bzdění.
To jsem nikdy na žádným e-shopu neviděl, a kromě toho je to blbost. Udržení přímýho směru při brzdění je snad automatickej výsledek kterej očekáváš po opravě brzd ne? To nemusí nikdo doporučovat protože za nerovnoměrný brzdění ani neprojdeš STK. :ja_nic:
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Brzdove kotouce

#13 Příspěvek od horan »

Tyyy jo, tak já používám mozek. Takže nevidím důvod proč bych měl mít na dálnici přibitou ručičku na 130 a na okresce na 90km/h. Nemám "J" na značce abych jezdil jako mamrd na kilometr přesně a troufám si říct, že daleko bezpečněji. Mám za sebou víc něž milion a zatím jsem nikoho nezabil ani nezranil. Zatím vždy někdo obouchal mě. :roll:
To je rada jak noha. Dejte si na auto sračky, protože stejně nesmíte jet rychleji.
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

Re: Brzdove kotouce

#14 Příspěvek od Vapinecko »

Ono hlavně spousta lidí neumí brzdit. Kolikrát z dlouhýho kopce stojej lidi na brzdě celou dobu místo toho aby brzdili přerušovaně aby se to stíhalo chladit. Pak pod takovým kopcem zastaví, zůstane stát na brzdě a je to vyřízený.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Brzdove kotouce

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To je možný a podle mě jedna z příčin, ale nechápu jak to dělat s automatem co stojí na brzdě každou chvíli.

Mě taky záhadně vydržely proklínané Ate Powerdisc (324mm) s deskama "ceramic" a stále brzdí. No spíš nepráší než brzdí, ale když se to nakrmí a přidupne tak mě to v běžným provozu nikdy nezradilo. Akorát je spíš leštím těma jízdama po městě.
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdove kotouce

#16 Příspěvek od surfis »

Musím objektivně doporučit DBA v kombinaci s Hawk deskama které prodává MattyX. Mám na nich teď najeto 10000km a několikrát brzdění z 200+ na 80. Drží jak židovská víra. Sice desky práší jako kráva, ale mě jde hlavně o funkci a ta je sakra dobrá.
Petr318i
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.09.2019 17:00

Re: Brzdove kotouce

#17 Příspěvek od Petr318i »

Mám dobrou zkušenost s destičkami Jurid. Jinak ne všechny kotouče se mají rádi se všemi destičkami, měl jsem na autě nevědomky tvrdé destičky (výrobce už si nevybavím) a zkroutili se mi jak Ate kotouče, tak i OEM.
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Brzdove kotouce

#18 Příspěvek od Stepan1 »

horan píše: Nemám "J" na značce abych jezdil jako mamrd.
No hlavně že vy Cčkaři jste na silnici nějaká výhra :roll:
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Brzdove kotouce

#19 Příspěvek od horan »

To jo. Ale na J nemaji. Naštěstí nemám ani jedno. :lol:
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Brzdove kotouce

#20 Příspěvek od Jirke »

kalasnikov471 píše:
Jirke píše:Je ale potreba dodat, ze "obycejny" jezdeni znamena vicemene drzet se predpisu a jezdit spis defenzivne.
Se shitovym kotoucem staci 3x zabrzdit ze 150 na 70 a je problem.
A jak ještě chceš jezdit kromě předpisů? :eh: Veřejný silnice nejsou pro osobní zábavu a ježdění jako určitý lidi nedávno na Špindlerovo mlýně, na takový věci je autodrom.
:
PROC ma nekdo jako TY potrebu takhle detinsky mentorovat?
To jsi snad umanutej duchodce nebo nervni cholerickej ridic kamionu, co ho sere, ze musi jezdit max 90 ?
Fakt si nekupuju auto s 500 a více Nm, abych s nim jezdil 50/90/130. A horan ti na to odpovedel dost vystizne.
Odpovědět