Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak jezdit v zime (a nejen v zime) ?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od darmon »

stealth píše:
darmon píše:takovej elaborat muzu napsat ke kazdymu nahonu :)

Je ti jasny, ze tedka ty elaboraty budes muset napsat i k zadohrabu a 4x4, protoze se kazdymu libil ten popis predohrabu ? :)
zatim si ho ocenil akorat ty, takze se muzem dohodnout na soukromych lekcich doucovani fyziky :)))))))
Yret
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: stř 27.10.2004 00:00

#22 Příspěvek od Yret »

Co znamená udělat "kontra" ??
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od voko21 »

Všechno je jen zvyk. Taky doporučuju někam na prázdné parkoviště a zkoušet a zkoušet a....

Myslím ,že je to taky hodně o pneumatikách, na letošek mam připravený Michelin Alpin A2 a předpokládam, že to bude lepší svezení než poslední dvě sezóny na letních pneu. :wink: Ale musim říct, že až na jednu 180° otočku na příjezdu na dálnici jsem to zmáknul.

Když jsem u pneu: Co používáte za značku a dezén na zimu?
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od voko21 »

Yret píše:Co znamená udělat "kontra" ??


Koukni se na nějaké video, kde je M3maniac, tam je to dobře vidět!
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#25 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Yret píše:Co znamená udělat "kontra" ??


tohle
Přílohy
kontra.jpg
kontra.jpg (57.56 KiB) Zobrazeno 686 x
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od darmon »

voko21 píše:Všechno je jen zvyk. Taky doporučuju někam na prázdné parkoviště a zkoušet a zkoušet a....

Myslím ,že je to taky hodně o pneumatikách, na letošek mam připravený Michelin Alpin A2 a předpokládam, že to bude lepší svezení než poslední dvě sezóny na letních pneu. :wink: Ale musim říct, že až na jednu 180° otočku na příjezdu na dálnici jsem to zmáknul.

Když jsem u pneu: Co používáte za značku a dezén na zimu?

BF Goodrich
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#27 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jedine Pirelli Wintersport W210 nebo jak se jmenujou :-) drzi jak jude vira :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Mad Max
Registrovaný
Příspěvky: 571
Registrován: sob 15.02.2003 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Mad Max »

Na zimu mám tyto: FireStone FW930 205/65 R15 94T.
Příště si koupím širší dezén 225 a značku ještě nevím.
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od matal Moderátor »

já si dávám do kufru ještě pytel písku, tak 50 kg, na zatížení zadku a když zapadnu, tam mám aspoň co sypat pod kola... :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
stealth
Registrovaný
Příspěvky: 1905
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od stealth »

matal píše:já si dávám do kufru ještě pytel písku, tak 50 kg, na zatížení zadku a když zapadnu, tam mám aspoň co sypat pod kola... :wink:


jojo, to je dobrej napad, hlavne kdyz se jezdi s prazdnym autem :idea:
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Zave »

Toydolls: Stahni si od alpa z FTP "Boura jen blb" Tam je to myslim popsany i s ukazkama. Ne? :wink:
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2298
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od DC Výkonná rada »

zde je velmi šikovný článeček, který popisuje vlastnosti předohradu a zadohrabu jak v normálních podmínkách, tak stížených...

http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/d ... Section=04

pro neangličany: zkrátka když je zadohrab nedotáčivej vlivem třeba vyšší rychlosti do zatáčky, tak se to v určitý rozumný míře dá kompenzovat přidáním plynu a prostě to poslat dveřma - když se to udělá podle všech okolností správně, tak máme ve výsledku auto, které jede přesně tam kam majitel chce...

samozřejmě to ale není v praxi tak jednoduché
- při příliš velké rychlosti to tak nefunguje, jelikož přilnavost pneumatik pak nezvládne přenést dost síly, aby změnila směr pohybujícího se přes tunovýho závaží(auto s řidičem )
- při přidání moc plynu se auto stane přetáčivým
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#33 Příspěvek od mayklmaykl »

sismarjaaa myyytus o predohrabech....fuj hnus hlavně néé hrábě ve předu ja par zim projezdil v predohrabech a zpravidla ani jeden z nich nezatacel :) :( :o 8O :oops: ubrat přidat kontra picoviny vsechno mozny a stejne to nezataci se zadohrabkou si bud jistej ze vzdycky zatocis :lol: no a pak se to náák musí holt udelat no...
MIKI
Registrovaný
Příspěvky: 668
Registrován: úte 28.10.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od MIKI »

mayklmaykl píše:sismarjaaa myyytus o predohrabech....fuj hnus hlavně néé hrábě ve předu ja par zim projezdil v predohrabech a zpravidla ani jeden z nich nezatacel :) :( :o 8O :oops: ubrat přidat kontra picoviny vsechno mozny a stejne to nezataci se zadohrabkou si bud jistej ze vzdycky zatocis :lol: no a pak se to náák musí holt udelat no...


HEHE...koukam ze asi nejaky spatny vzkusenosti... :lol:
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od voko21 »

To Darmon: S tím přibržďováním levou nohou jsem to taky zkoušel, ale ta noha je zvyklá šlapat na spojku a vůbec v ní není cit. Chtěl jsem šlápnou jen z lehka a vždycky jsem to trochu přehnal :)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od darmon »

vsechno to je o cviku, kazdopadne jinak se rychle s predohrabem neda :)
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#37 Příspěvek od mayklmaykl »

heh ono s předohrabem se vubec neda bud pomalu bezpecne nebo radsi nijak....mame u nas furt dost lesu k vykaceni.. :)
spatny zkusenosti mam to je fakt...napred facko....omyl automobilovýho průmyslu/nekdo dal do podvozku od detskyho kocarku motor z mixéru/,
pak mazda 626ka asi 85kw 2litr/s 10-12ti litrovou spotřebou/...plastovej zázrak s úžasně debilníma sedačkama a divnym podvozkem kterej nesnes ani 3tydny stejneho zachazeni jako brambor
pak xedos 9ka to bylo auto mit to quattro nebo zadohrab tak to bylo supr...bylo tichy rychly pohodlny a bezpecny...ověřeno praxi pres 200 km/h a svodidla.akorat motory se sraly po 100tkm zraly olej jak vejtřaska a moc to nezatacelo :lol:
pak uz jen brambory 525e,525i,528,735,a ted 530 a vsecky zatacej.... :)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

To by mě zajímalo, jaxi přišel na to, že Fávo byl omyl automobilovýho průmyslu. POkud to srovnáš s jakýmkoliv autem stejné kategoire a zhruba stejnýho ročníku(a mnohdy o dost novějších), tak žádný z nich nedosahoval takových jízdních vlastností jako Fáčko. To že se tam kazilo dost věcí (a tohle záleželo taky dost na majiteli), a pominu-li horší zpracování dané možností tehdejší doby v česku, tak to bylo super auto. Skok mezi Š120 a Fávem byl dost velký. Navíc do Formana se měla dávat silnější 1,6 s trochu tvrdším podvozkem, kterou měla škodovka připravenou k montáži. Bohužel k tomu nedošlo, protože do škody vstoupil VW, který potřeboval udat svoje starý motory z Pola.
Nemluvím ani o úspeších v závodech, kde Favoritům tehdy nikdo neuměl konkurovat.
Ale chápu, že někomu nevyhovoval motor 1,3, který rozjel Fávo na pouhých 140-150km/h, ale tohle auto nebylo stavěné v serii pro závodění nebo rychlejší jízdu. Je jasný, že 2.0l motor jezdí jinak. Ale při troše snahy a šikovnosti se i z té 1,3 dalo dostat přeš 80koní při zhruba stejné spotřebě. Ani není problém levně sehnat sportovní tlumiče s pérama a pak to auto jezdí zcela jinak. Se správným rozměrem pneu(např 185/55R14), vhodným spřevodováním(použitím převodovky z Feldy), kvalitně upraveným motorem a podvozkem nebyl problém deklasovat mnohem novější a leckdy i silnější vozy. A jízda na sněhu? Nikdy jsem neměl problém, a ten kdo ano, tak musel jet jak blázen a to by mu neopmohlo ani kdyby měl brambora.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#39 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

darmon píše:vsechno to je o cviku, kazdopadne jinak se rychle s predohrabem neda :)
Jojo, přibržďování levou nohou chce cvik a pak se dají jezdit zatáčky opravdu svižně.. :twisted:
stva
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Nová Včelnice

#40 Příspěvek od stva »

matal píše:já si dávám do kufru ještě pytel písku, tak 50 kg, na zatížení zadku a když zapadnu, tam mám aspoň co sypat pod kola... :wink:


Nebo půlmetrový kus kolejnice (vlastní praxe). Na jednu stranu zabere v kufru míň místa, na druhou zase při zapadnutí si jí může člověk tak akorát pustit na nohu.
Odpovědět