
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Teple starty tds
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
A ještě jedna věc. Když ráno nažhavím jen jednou - vlastně otočím klíčkem,nažhavím a startuji tak motor běží cca 5 vteřin a scípne. Ale když nažhavím třeba dvakrát za sebou i když vím že se to zásadně dělat nemá tak chytne a udrží točky při prvním startu - minulý majitel prej v zimě žhavil i čtyřikrát za sebou prej...




Čau kluci, jestli vám mohu doporučit ze své skušenosti tak na nějaký repas či štelování čerpadla zapomeňte, jen to stojí peníze a nic zásadního se nestane, mě repase stála 11000,- a po měsící jsem byl tam kde jsem byl předtím, teď čekám až se v... úplně a dám nové, WinCent má za 16000,- nové origo BMW. Jen tak pro zájímavost mi v BMW řekli že životnost čerpadla je něco málo přes 200 000km.
PetacekBE píše:A ještě jedna věc. Když ráno nažhavím jen jednou - vlastně otočím klíčkem,nažhavím a startuji tak motor běží cca 5 vteřin a scípne. Ale když nažhavím třeba dvakrát za sebou i když vím že se to zásadně dělat nemá tak chytne a udrží točky při prvním startu - minulý majitel prej v zimě žhavil i čtyřikrát za sebou prej...![]()
![]()
Ok. A za tepla ten motor chytá dobře?? Jak říkám - vem multimetr a nejdřív ohmicky proměř všechny žhavicí svíčky - víš jak na to??
Problém čerpadla byl v tom že v nízkých otáčkách houpal volnoběch a okolo čerpadla tekla nafta, takže ho celý vyndali a rozebrali, přetěsnili a skontrolovali, seřídili a namontovali spět, tato akce proběhla pětkrát, takže reklamaci jsem řešil ceklem 4krát a pak jsem to vzdal, protože mi nabídli abych vyměnil stelwerk za nějákých asi 15000,- bez práce a to jsem odmítl, a navštívil jsem pak originál BMW servis a tam mi odpověděli celkem jašně, nemá smysl repasovat, celková rapase by vyšla asi na 30000,- a v té době za čerpadlo v BMW chtěli 37000,- bez DPH a zárukou 2 rok, na repas je 1rok. Pak jsem se poptal tady na foru a nezávazně mi několik lidí odpovědělo že je nemá cenu repasovat a že ze své zkušenosti po 200000km vyměnit a nic neřešit, stejná odpověď jako v BMW. Nezavázně na tuto zkušenost jsem potkal staršího pana na dovolené kteří měl stejný problém, nechal repasovat čerpadlo, problém nadále přetrval, našel jinou firmu na repas oni zase udělali něco, pak že stelwerk, vyměnil 3 ale použité a pořád stejný problém, ccena 40000,- a 3měsíce starostí a neustálého sklamání, potom uposlechl rady v BMW dal nové čerpadlo Doba trvání včetně dodávky a montáže dva dny, cena 42000,- bez dph, přidalo mu to menší spotřebu a kouřivost,
Toto je moje zkušenost s čerpadlem na TDS
Toto je moje zkušenost s čerpadlem na TDS
Ty žhavičky jsou zapojené paralelně z relé žhavení.Tedy když bys u nich chtěl měřit odpor,tak červený na závit kabelového očka a černý na závit samotný svíčky.Odpor má být cca 1Ω,ale to neznamená ,že je vždy dobrá,tedy není to směrodatné!
Daleko lepší je změřit kolik berou amper.Tedy když budeš mít jen multimetr tak změřit každou svíčku solo samotnou,zapojením v serii,a měla by brát cca 10A - 12A dle teploty každá jednotlivá svíčka.Samozřejmě pakliže by jsi měl zátěžový ampermetr tak to můžeš změřit přímo u relé žhavení,tedy všech šest najednou.Né multimetrem !ten měří jen do 20A!Někdo to měří i tak,že sundá to kabelové očko ze svíčky a při zapnutém žhavení se jemně zkusí jí dotknot a musí prsknout,tedy že má odběr.
Ale úplně nejlepší je shodit sání a zkusit je vizuelně klasicky vymontované na baterce jak se rozsvítí,tak to zjistíš v tvém případě nejlépe a nejpřesnějc.
Někdy se totiž stává to ,že i když má dobrý odběr i správný přechodový odpor tak stejně může být v háji.
Daleko lepší je změřit kolik berou amper.Tedy když budeš mít jen multimetr tak změřit každou svíčku solo samotnou,zapojením v serii,a měla by brát cca 10A - 12A dle teploty každá jednotlivá svíčka.Samozřejmě pakliže by jsi měl zátěžový ampermetr tak to můžeš změřit přímo u relé žhavení,tedy všech šest najednou.Né multimetrem !ten měří jen do 20A!Někdo to měří i tak,že sundá to kabelové očko ze svíčky a při zapnutém žhavení se jemně zkusí jí dotknot a musí prsknout,tedy že má odběr.
Ale úplně nejlepší je shodit sání a zkusit je vizuelně klasicky vymontované na baterce jak se rozsvítí,tak to zjistíš v tvém případě nejlépe a nejpřesnějc.
Někdy se totiž stává to ,že i když má dobrý odběr i správný přechodový odpor tak stejně může být v háji.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
díky - stejně mám objednané nové z netu - od výrobce lucas - v ceně 115 kč za jednu.... Ale stejně čím by to mohlo být ty špatné studené starty - za tepla to žahví dobře. Proším Vás ještě jeden dotázek - mohli by jste mi se mhodit link z odkazem na čidlo,kteté řídí žhavení - případně i jeho cenu a přesný název. Díkesss 

To že to špatně startuje za studena může být:
1.malý předvstřik,třeba díky uhlé vačce díky vytáhlému řetězu,nutno správně sčasovat rozvody a pak teprve když je to furt špatný seřizovat předvstřik staticky či dynamicky.
2.malý startovací dávce,lze zvednut diagnostikou
3.už né takové kompresní tlaky
To čidlo žhavení je společné tedy stejné jako čidlo teploty pro motor,označované jako čidlo teploty DDE,v originále je zelené a bývá v pořádí od rozvodů poslední u vozů bez klimy,a předposlední u vozů s klimou na hlavě válců motoru.
Ale kdybys dal "hledat" je tady toho o tomto napsáno už dost,žeby pohodlnost?
1.malý předvstřik,třeba díky uhlé vačce díky vytáhlému řetězu,nutno správně sčasovat rozvody a pak teprve když je to furt špatný seřizovat předvstřik staticky či dynamicky.
2.malý startovací dávce,lze zvednut diagnostikou
3.už né takové kompresní tlaky
To čidlo žhavení je společné tedy stejné jako čidlo teploty pro motor,označované jako čidlo teploty DDE,v originále je zelené a bývá v pořádí od rozvodů poslední u vozů bez klimy,a předposlední u vozů s klimou na hlavě válců motoru.
Ale kdybys dal "hledat" je tady toho o tomto napsáno už dost,žeby pohodlnost?
Ve studeném a teplém motoru jsou dost odlišné poměry(podmínky) pro vznik exploze.Je to trošku složitější co vše do toho kecá a co s čím souvisí a co co ovlivňuje.
Navštiv nějaký seriozní Bosch diesel servis v okolí co má slušné reference a oni ti to už nějak poléčí.
Na vše ..."je potreba odbornikouv" jak říkali na vojně.
Navštiv nějaký seriozní Bosch diesel servis v okolí co má slušné reference a oni ti to už nějak poléčí.
Na vše ..."je potreba odbornikouv" jak říkali na vojně.
PetacekBE píše:za tepla právě že chytá velice dobře - akorát - za tepla mi žhaví taky ale když začnu okamžitě satartovat bez žhavení - zapnu zaqpalování a hned startér tak motor tak za 2 vteřinky točení spouštěčem chytne....
A k tomu proměření - nevím jak na to![]()
![]()
![]()
OSTUDA
koukni na žhavičku... nakonci každý je matice, která stahuje očko napájecího drátu... takže dej jeden hrot multimetru na tuhle matici a druhej hrot multimetru na motor (na kostru). Každá žhavička má mít něco kolem 1ohmu... jak bude mít třebas 10 - tak je total... jen si teď nevybavuju, ale ono těch šest přívodních drátů ke žhavičkám bude asi propojeno žhavicím relátkem, tudíš změříš asi kraviny. Tak nejspíš budeš muset odpojit v pravém kastlíku žhavicí relátko od veškerých drátů (hlavně těch šesti co vedou ke žhavičkám....) Ale zdá se, že máš asi fakt vprdeli ty žhaviče, jak říkáš... jéje, teď koukám že už jste odpověděli... že to za tepla chytá dobře a za studena nahovno... ono nějaký auta už za tepla vůbec nežhaví - tudíž ti klidně stačí, aby ti chytily třebas dva válce - tím se zvednou otáčky motoru a ty další se už přidaj. Ale za studena se ty válce nepřidaj, jelikož je tam prostě malá teplota pro vznik vznětu a žhavičky sou studený. Proto se to škube jen na pár valců a ty co nechytnou hulí bíle...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
Ano,no právě - jako čet jsem v chytré knížce o E34,že dieselové motory TDS-TD nežhaví cca od 60 stupňů. Jde tady o to,že to žhaví i když to má provozní teplotu což jest cca 80 - 85 stupňů a tím se ty žhavičky asi spálili. Prostě ujedu cca 20 km. pak motor scípnu jdu třeba na deset min do obchodu a pak startuju a motor žhaví. Je pravda,že dle mne ten tachometr který ukazuje tam 230 000 km - to pravda nebude - motor bude mít aspon 300 000 najeto určo... Neříkám,že je v dobrém stavu,ale přeci jen - při studeném startu kouřivost - napřed bílý hustější kouř a pak cca po 5 vteřinách běhu studeného motoru je lehce černý spíše světle černý. Pak se jeho chod spraví a už nekouří.A když minulý majitel za studena žhavil i čtyřikrát po sobě prej a pak startoval tak to je opravdu na jejich odpis... Nevím no BMW není Fiat který jsem měl... Je to auto co má srdce a co je daleko prošpikovaný elektronikou než Tempra v benzínu z roku 1991 že 
