Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 530d - kalibrace BC průměrná spotřeba

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#21 Příspěvek od bibikuba »

Je to fakt divočina :) když na budikách namačkám TEST č.5 teda průměrná spotřeba a TEST č.5.1 dojezd a porovnám to s údajem dle palubáku tak je rozdíl cca až 1,8litru na sto km a samozřejmě i jinej dojezd.A to jsem dělal Reset budíků a dával novou aku...Je teda možný že se to takhle rozchází??
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Killingman »

Patrik píše:pokud ti lze 3 procenta stastnej si to clovek....

plna nadrz znamena pockat az nafta (napeneni opadne) a natankovat po hrdlo abys videl konec nafty v hrdle no a po ujeti libovolnych km dotakovat opet abys videl naftu v hrdle pak muzes rict ze je to 100 procentni mereni za predpokladu ze bude idealne stejna teplota vzduchu....a ne rozdil 20 stupnu venku a nemusis ani project plnou nadrz ale klidne dejme tomu 500 km pak dotankovat no a pak uz je to jen matika....


No jo, ale to je spotřeba dlouhodobá 2. Spotřeba 1, kterou nuluju průběžně tak nějak při každým třetím tankování mi ukazuje 7.6 a realita je těch >8 :-)
Nevím, jak je to u BMW přesně, ale zdá se mi, že tam jsou ještě nějaký odvzdušňovací nesmysle a vím bezpečně, že při stejném množství paliva v nádrži (15l) jsem jednou dotankoval do plna co jsem viděl hladinu 56 a jednou 53 litrů. Tak je něco špatně a nebo jim kecá měřák u pumpy :-D
Dettektorr
Registrovaný
Příspěvky: 461
Registrován: pát 12.11.2010 01:00
Bydliště: Kladno

#23 Příspěvek od Dettektorr »

Killingman píše:MOC DÍKY, konečně pořádný návod i pro blbce na jednom místě. Zkusmo jsem podle výpočtu nastavil 972 a uvidíme co z toho bude :-)

Co se týká evidence spotřeby tak si myslím, že jedno natankování doplna nevyřeší zhola nic, u každý pumpy mají tlak seřízený jinak, může jinak pěnit nafta a dalších tisíc věcí, které těch pár litrů rozhodí.
Stačí na to blbej excel: kilometry, tankování a průměrná spotřeba, najet alespoň 5000 km a pak teprve korigovat. Podle skutečný 8,62, podle palubáku 8,4 (i to se mi zdá dost, na to že jezdím v podstatě konstantně jen po dálnici 130-150 :-( )

Jinak dle statistik za moje auto za poslední rok: 23971 km, 2066.59 l, 5497.1kg CO2, 75 313 Kč za naftu. Hezký čísla, když se to vidí takhle sečtený :-(


Ahoj, myslím, že teď při koef 972 ti to bude lhát ještě víc protože reálná je u tebe vyšší než ukazovaná. Tedy při tvým rozdílu mi vychází koef 8,62/8,4*1000=1026! pak se to trochu srovná. Pokud se ti i přesto nebude zdát, že je to ono tak vzorec je nová reálná / nová ukázaná * nový nastavený koef tedy 1026. Já už s tím laboruju přes rok a dá se říct, že dnes jsem schopen mít na 1 desetinu správně, nikdy se mi nepodařilo nastavit to na 100% a asi ani nepodaří. Jinak tankuju pořád na stejný pumpě takže tlaky a pěnivost nafty u pumpy jsou skoro konstatní.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Killingman »

Dettektorr píše:Ahoj, myslím, že teď při koef 972 ti to bude lhát ještě víc protože reálná je u tebe vyšší než ukazovaná. Tedy při tvým rozdílu mi vychází koef 8,62/8,4*1000=1026! pak se to trochu srovná. Pokud se ti i přesto nebude zdát, že je to ono tak vzorec je nová reálná / nová ukázaná * nový nastavený koef tedy 1026. Já už s tím laboruju přes rok a dá se říct, že dnes jsem schopen mít na 1 desetinu správně, nikdy se mi nepodařilo nastavit to na 100% a asi ani nepodaří. Jinak tankuju pořád na stejný pumpě takže tlaky a pěnivost nafty u pumpy jsou skoro konstatní.


Vždyt jsi psal tohle, tak to nechápu :-(
EDIT: Už chápu, o tři dál je napsáno, žes to napsal blbě :-)) Jdu změnit na 1026 :-D

Průměrná spotřeba na BC mám 8,4
Průměrná spotřeba skutečná mám 8,62

Citace:
Tak jsem ve vlákně o trojkový řadě narazil na výpočet pro úpravu hodnoty KVBR v testu 20. Mělo by to korigovat výpočet průměrné spotřeby.

vzorec zní:

(průměrná spotřeba na BC / průměrná spotřeba skutečná) * 1000 = nový koeficient.
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#25 Příspěvek od rakeesh »

neni k dispozici neco podobnyho na velkej BC u E34? ukazuje mi spotrebu 0, kdyby tam byl treba nejakej test kterej by mi napovedel v cem je problem.. :)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#26 Příspěvek od DaweTDS »

Měl bych dotaz.. Mám E39 530d 135kw manuál + chip a potřeboval bych naladit BC.
Natankoval jsem plnou a celou nádrž vyjel a po dotankování jsem na palubáku měl 5,4 ale raálná byla 6,9.
Mám BMW chvíli a ještě nevím co je velký BC a co malý.Já mám tuhle palubovku (obrázek je sice benzin,ale jinak to mámj stejný)
Jde nějak naladit spotřeba i na tomhle palubáku?
Díky za odpověď.
Přílohy
Přístrojovka.jpg
Přístrojovka.jpg (22.07 KiB) Zobrazeno 1083 x
Odpovědět