kojakE39 píše:olej má několik specifikací. prozatím se zde bavíte poze o viskozitě, která se značí SAE. Olej musí plnit SAE 0W-40, 0W-30, 5W-30 či 5W-40. Označení SAE určuje fyzikální vlastnosti oleje, tedy jeho viskozitu za nízkých (0W) a vysokých (40) teplot. Lidově řečeno zaručuje, že olej bude řídký při ranních startech v mrazech, ale nezřídne příliš, když se pak agregát na dálnici pořádně zahřeje. tudíž, když se někdo zeptá zdali má dát 0W-40 a jinej mu napíše že má dát raději 0W-30 tak je to kec. 0W-40 je vždy kvalitnější, neboť má mětší teplotní rozsah, při které dokáže mazat. Raději se při výběru oleje zaměř na specifikaci ACEA (nebio také API pouze jiná norma). Označení ACEA určuje výkonnost (odolnost oleje proti opotřebení) a další nároky na složení oleje a je to mnohem důležitější údaj než viskozita. Pro E39 530d doporučuji ACEA A3/B3,B4. Což je pro naftový přeplňpvaný motor s přímým vstřikem (commonrail). Více info třeba zde http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-m ... ikace.aspx.
chtěl jsem se malinko poučit ale odkaz bohužel nefunguje...jestli to teda dobře chápu je pro 530d vhodnější olej 5w40 než 5w30..podle těch písmen se dá poznat i kvalita oleje??Vím že je toho tady napsáno moře o olejích ale jsou to vždycky slohové práce a závěr žádný..Dá se teda podle písmen ve specifikaci poznat kvalita oleje?