Jarax má pravdu. V Autecu Praha mě také řekli, že dle servisního manuálu je 5W 30 určen pro M60 B44, ale že jej tam nikdy nelejou, jelikož je moc tekutý.
no ale když to těm lidem napíšeš tak seš za kokota, v žadnym BMW servisu to nelejou, jen tady aktivisti si to tam cpou protože to někde viděli napsany.
já nevím že vás to tak žere kluci, většině lidem je jasný čím širší spektrum tím lepší. A když to není někdo schopnej pochopit tak ať si tam třeba na.....
Já když kouknu do své příručky na e34 tak tam je to jasně namalovaný, 5W-30 jo pro diesel když venkovní teplota nepřesáhne 30°C na benzína je to tak jezdit s tím po Sibiři,protože tam ta venkovní teplota je ještě nižší.
JaraX píše:no ale když to těm lidem napíšeš tak seš za kokota, v žadnym BMW servisu to nelejou, jen tady aktivisti si to tam cpou protože to někde viděli napsany.
V Auto Base mi do N62 dali 0w30,byl jsem tam čistě na výměnu oleje,dal jsem mu klíček,načetl data a víc se nebavil.Ten olej tam byl od nova.
Tak treba moje byvala M62TU jezdila prvnich 150t km do Renocaru Brno, kde poctive davali 5W-30 podle manualu . takhle zasranej motor bych vam nepral videt..
Jarax: To, ze bmw doporucuje 5w-30 do techto motoru neni chyba, ale zamer - v te dobe zrovna zacinal ten dnesni ekoterorizmus = lehkobezne oleje pro vsechny . Pritom podle puvodnich manualu byl doporuceny olej pro M62 bezvanos 10w-40, 10w-50 atd. Zajimave ze v roce 99 namontovali vanos a bez dalsich hardwarovych zmen v motoru presli na 5w-30...
mám 540iA, M62B44TU, teda vanos, v aute je castrol edge sport 0W40, tak som to kúpil, a aj predtým sa tam dával ten typ oleja aj podľa servisky, aj podľa predchádzajúceho majiteľa, olej nikde netečie, vyššiu spotrebu oleja som si nevšimol, mám tam dať znova takýto olej alebo mám prejsť na inú viskozitu?
v téme odporúčate 5W40 a vyššie, ale je vôbec nejaký rozdiel medzi 0W40 a 5W40 pri bežnej prac. teplote? podľa mňa nie, ale nechám si poradiť
Jak pises, pri pracovni teplote neni zozdil ve vlastnostech techto oleju. 0w u tohoto motoru nema prilis opodstatneni. Navic je obecne skoro za dvojnasobnou cenu, nez kvalitni 5w-40. Tak si vyber..
Staci sundat vicko na nalevani oleje a kouknout, jetli tam nebudou velke nanosy karbonu. Stejne uz s tim nic neudelas, nejaky rozpousteni bych nedelal. Proste jen vymen olej za vhodny. Osobne bych koupil za rozumnou cenu 5w-40 a vymenil treba znova po par tis. km, podle toho, jak rychle bude olej cerny.
No já pár 545i viděl a všechny v sobě měli 5W-30. Po otevření víčka na dolití oleje bylo uvnitř vše krásně zlaté, ani náznak po karbonu, nebo např opotřebení koleček rozvodů. Někde jsem i slyšel, že BMW tam dává raději 5W-30 než 40, protože ten 30 má méně aditiv a při delším servisním intervalu olej méně degraduje.
Jinak souhlasím, že do našeho klimatického pásma se hodí více 5W-40. Takže nejlepší by možná bylo tam lít 5W-40 a měnit ho po roce či 10.000km podle toho, co přijde dřív
karbon je jedna vec, ale u M62TU je problém aj s lištami reťazí
keď zhodíš spodnú časť vane a nenájdeš tam úlomky plastu tak si na tom relativne dobre, ak hej tak ťa pomaly čaká výmena vodiacich lišt reťaze, ale poznať to aj podľa zvuku, tiché rapkanie vanosov je OK ale keď vyslovenie klepoce motor tak bude zlomená niektorá lišta
čo som počítal komplet materiál (lišty, všetky potrebné tesnenia, reťaz, atď.) tak to je cca na 400€ možno že to v lete aj preventívne vymením
Na dekarbonizaci olejových prostor stačí před výměnou přidat do oleje 1dcl terpetýnového oleje. Vše rozpustí. Voní po jehličí Pro vyznavače zeleného náboženství má plus, je ekologický, je vyráběn destilací z pryskyřic jehličnatých stromů. Koupit lze tam, kde prodávají barvy-laky.
No já pár 545i viděl a všechny v sobě měli 5W-30. Po otevření víčka na dolití oleje bylo uvnitř vše krásně zlaté, ani náznak po karbonu, nebo např opotřebení koleček rozvodů. Někde jsem i slyšel, že BMW tam dává raději 5W-30 než 40, protože ten 30 má méně aditiv a při delším servisním intervalu olej méně degraduje.
Tady je ale rec o M62, ne N62. Mozna maji N motory jinak resene odvetravani, nevim, neznam.. To ale nic nemeni na tom, ze 5w-30 nepatri ani do jednoho.
Obhajovat jeho pouziti LL vymenou neberu jako argument. Pokud ma ten motor "setrit" prirodu tim, ze se nebude menit olej, tak mi to nedava smysl pri kombinovane spotrebe kolem 12l. Pokud ma LL vymena setrit penezenku majitele, tim ze se nebude menit olej, tak mi to taky nedava smysl pri cene oleje kolem 100kc/l, tedy asi 700kc vymena + filtr
LL oleje diktuje zelené náboženství. Možná s ním ušetříš 0,01 ltr/100km paliva. Z praktického hlediska je to prodělek, dřívější opotřebení motoru je nejen mnohonásobně větší ekologická stopa ale i finanční ztráta oproti ušetřené spotřebě paliva za celou dobu používání motoru.
To je pravda, ale valna vetsina lidi to nechape, nebo nechce chapat. To, ze ta dnesni ekoteroristicka politika nema nic spolecneho s ochranou prirody, musi byt jasne kazdemu uvazujicimu cloveku.
Může mi někdo vědecky dokázat při jakých kilometrech na olej se začne ničit motor ? Máte nějaké testy ?
Plynaři mi řekli a dokonce se to píše že auta co jezdí na LPG mohou výměnu oleje posunout klidně o 5-10tis km to znamená měnit při 20-25tis km...
Je to jen otázka do pranice já mám starou e34 525i s LPG a když měním olej při 15tis je čistej tak že na něj jezdí ještě jedna felicie už po 3tí výměně a jak si přede bez problému...
jde o starej litinovej motor 2,5 24v s vanosem a olej 10W40
Nevim jak jsou na tom novější motory nebo 4,4ka V8.
Jistě budou někde nějaké testy a taky by mě to zajímalo.
Souhlas s Jaraxem, jeste bych dodal, ze vzdy se dostane aspon minimalni mnozstvi paliva do oleje, cos je zase horsi u lpg protoze oproti benzinu ma mensi mazivost.
Vetsina plynaru, a tak je to taky spravne, ti prave doporuci zkratit interval az o 1/3 puvodniho.