Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 130i

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#21 Příspěvek od xhans »

JayFader píše:Můžu se zeptat, jaký ročník máš? Kde si kupoval? Najeto máš málo, takže jsi si ho zajel?

Trochu jsem rozhodil sítě a v ČR zatím žádný kousek není (ani 330i, po kterém taky koukám), v DE by se něco našlo, ale případný dovoz se mi zatím řešit nechce.

Někdo tu zmínil servis, pohybuju se mezi Prahu a Táborem. Pokud by jste mohl nějaký doporučit, budu rád.

Jinak pojištění mě taky trochu zarazilo. Simulace na 130i 2007, nějakých 100tis najeto, to ceníkově vychází na cca 55tis/rok - je to povinné s havarijním plus sklo, all risk, 5% spoluúčast. Dostal jsem se se slevama na cca 20 tis, ale i to není málo, ale už by se to dalo.



* Pojištění mě s bonusy u kooperativy stojí 17500 (bonusy 40procent) ,čelní sklo, all risk, 5%

* zajeté auto nemám, kupoval jsem z ČR , v roce 2011 najeto 30tis, v paradním stavu, s kompletní servisní historii (vybíral jsem téměř rok...)
Podle mě nezáleží na bazaru, prostě občas se někde auto s majitelem kterej se stará najde...
t.č. servisuji v ČB - ve spec. servisu autoimport mach - ale jsou to jen kontroly, olej apod. Po zimě budu dělat komplet brzdy, ještě přesně nevím kde, ale jsou jednotlivci, kterí se tomu věnují, to je na dýl, taky zatím mam jen jednu zkušenost.

* na autoscout.de se vždy nějaké 130i najdou, dovozu bych se nebál - hezkej výlet ve všední den a přijedeš rovnou stotřicítkou :)
jen prostě počítej, že je to auto s cenou zcela jinde než ostatní jedničky
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#22 Příspěvek od JayFader »

xhans píše:* Pojištění mě s bonusy u kooperativy stojí 17500 (bonusy 40procent) ,čelní sklo, all risk, 5%

* zajeté auto nemám, kupoval jsem z ČR , v roce 2011 najeto 30tis, v paradním stavu, s kompletní servisní historii (vybíral jsem téměř rok...)
Podle mě nezáleží na bazaru, prostě občas se někde auto s majitelem kterej se stará najde...
t.č. servisuji v ČB - ve spec. servisu autoimport mach - ale jsou to jen kontroly, olej apod. Po zimě budu dělat komplet brzdy, ještě přesně nevím kde, ale jsou jednotlivci, kterí se tomu věnují, to je na dýl, taky zatím mam jen jednu zkušenost.

* na autoscout.de se vždy nějaké 130i najdou, dovozu bych se nebál - hezkej výlet ve všední den a přijedeš rovnou stotřicítkou :)
jen prostě počítej, že je to auto s cenou zcela jinde než ostatní jedničky


To pojištění je ok, myslel jsem si, že se půjde dostat pod 20tis/rok.

Píšeš, že jsi bral skoro nové auto, to musela být celkem pálka, ne? Koukal jsem na ten servis, co jsi zmínil. Jsem z Tábora, takže do ČB by prípadně šlo také zajet. Dokážeš porovnat ceny servisu BMW třeba s koncernem? Je tam nějaký rozdíl?

Pravda, že na německých inzertních serverech jsou, ale výběr není zrovna závratný. Pohrávám si ještě s myšlenkou 330i, zřejmě kupé. Přijde mi, že jich je více, navíc je to v podstatě za stejnou cenu.



Nedokázal by mi někdo poradit, jak je to u trojkové řady s faceliftem? Je to stejné jako u jedničky, rok 2007? Jaké jsou rozdíly?
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

#23 Příspěvek od blackwhit »

já mám pojištěno na hodnotu auta 250.000 a vychází mě povinné i havarijko dohromady na 9.000 / rok


co se týče servisu, jezdím už s druhým baworem k http://www.voton.cz a nemůžu si vynachválit jak kvalitu, tak cenu...

facelift trojky je podle mě 2008. Poznáš to podle prolisu na přední kapotě, xenonů s angel eyes pro denní svícení a zadních lamp. Trošku kvalitnější se jeví interiér a myslím, že velkej skok byl v iDrivech. Co se motorů týče, tak do základních dieselů přišly průseroidní N47 a u benzínů taky přišla nová řada motorů s vysokotlakým čerpadlem. Taky může zazlobit, ale asi nic (oproti těm dieselům) dramatickýho...

je to asi hodně zjednodušeně, klidně mě doplňte! :-)
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#24 Příspěvek od xhans »

JayFader píše:
To pojištění je ok, myslel jsem si, že se půjde dostat pod 20tis/rok.

Píšeš, že jsi bral skoro nové auto, to musela být celkem pálka, ne? Koukal jsem na ten servis, co jsi zmínil. Jsem z Tábora, takže do ČB by prípadně šlo také zajet. Dokážeš porovnat ceny servisu BMW třeba s koncernem? Je tam nějaký rozdíl?

Pravda, že na německých inzertních serverech jsou, ale výběr není zrovna závratný. Pohrávám si ještě s myšlenkou 330i, zřejmě kupé. Přijde mi, že jich je více, navíc je to v podstatě za stejnou cenu.



Nedokázal by mi někdo poradit, jak je to u trojkové řady s faceliftem? Je to stejné jako u jedničky, rok 2007? Jaké jsou rozdíly?


Voton taktez spokojenost, brzdy sverim jemu. ACR cena prace o 2/5 drazsi nez autoimport mach, ale u macha kazdy rok jiny servisak....ale celkove mi ty velke recepce a prijimaci technici v saku ci svetru lacoste dost vadi. Cena byla vyssi ano, bezmala 400tis. Koupis pneu a pojistku a jsi na 450:)

Coupe pro me nepripadalo v uvahu. Zkus nalozit dve kola:)
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#25 Příspěvek od JayFader »

xhans píše:Voton taktez spokojenost, brzdy sverim jemu. ACR cena prace o 2/5 drazsi nez autoimport mach, ale u macha kazdy rok jiny servisak....ale celkove mi ty velke recepce a prijimaci technici v saku ci svetru lacoste dost vadi. Cena byla vyssi ano, bezmala 400tis. Koupis pneu a pojistku a jsi na 450:)

Coupe pro me nepripadalo v uvahu. Zkus nalozit dve kola:)


Já od toho auta nečekám žádnou velkou praktičnost. Teď mám Octu a jezdím v tom sám, takže je mi to zbytečně velké. Naopak, vždy se mi líbily kompakty. Takže 130i nebo 330i, ať už sedan nebo coupé je super.

OK, ale tak třeba za běžný servis v autorizáku (olej, filtry, destičky, klima a nějaké drobnosti kolem) jsem dal za Octu asi 6 500Kč. Je to srovnatelné? Nebo jak moc je to dražší u BMW?
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#26 Příspěvek od xhans »

JayFader píše:Já od toho auta nečekám žádnou velkou praktičnost. Teď mám Octu a jezdím v tom sám, takže je mi to zbytečně velké. Naopak, vždy se mi líbily kompakty. Takže 130i nebo 330i, ať už sedan nebo coupé je super.

OK, ale tak třeba za běžný servis v autorizáku (olej, filtry, destičky, klima a nějaké drobnosti kolem) jsem dal za Octu asi 6 500Kč. Je to srovnatelné? Nebo jak moc je to dražší u BMW?


Nevím jak vymenuji olej ostatni, za jake ceny, ale - olej, filtry, klima , brzdovka 7100 autoimportmach, v ACR 8500 co vím od ostatnich. To je bezna udrzba. Nevim cim myslis "nejake drobnosti kolem" Oleje ve Skode je ale o litr méně. Desticky i kotouce jsou samozrejme drazsi, zalezi na kvalite... Tabore jinak skvely zkusenosti se servisem Kadlec v Mesicich, ale prevazne se specializuje na toyoty.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od xyron »

JayFader píše:
xyron píše:Ano, v září jsem dotáhl z Německa 335i ... ptej se na cokoliv...


Jak jsi hledal, jakou cestu doporučuješ? Koukal jsem, že ojetá auta (autoscout24) nabízí buď soukromnící, autobazary, nebo autorizovaní prodejci. Co doporučuješ?

Mluvím anglicky, německy vůbec. Je to problém? Jak probíhá to vyřízení (v DE a pak v ČR), co je potřeba, jak to trvá, kolik to stojí? Jel jsi sám, nebo jsi měl někoho sebou?

Sorry, za tolik otázek, skoro to vydá na kompletní "how to".


Všechno krásně popsal Víta11 ...

Jen doplním pár drobností .. :

Zmíněný COC = Certificate of Conformity .. vystavuje to přímo BMW, ale může se stát, že to prostě někdo vůbec nevlastní.. berou se z toho údaje typu komplet rozměry disků a gum co můžeš na autě mít, benzín co se do toho leje atd.. slouží to při dovozové technické aby ti všechny tyhle věci zapsali do lejster nutných pro magistrát k zapsání do velkého TP. U mě to vyřešil štítek na v autě v prostoru dveří, kde všechny tyhle udaje byly... protože v mém případě Němec COC nevlastnil...

V Německu jsem platil:

95 Euro Exportkennzeichen (převozky s pojištěním na 5 dní)
13,10 Euro administrativní poplatek

V ČR jsem platil:
630 CZK emise
1750 CZK dovozní technická
1500 CZK přihlášení do evidence na magistrátu Prahy
800 CZK přihlášení do evidence na magistrátu Prahy (tyhle dva jsem platil najednou, neřeknu ti těd který je přesně za co)

Auto jsem bral od soukromníka, samozřejmě nejlepší varianta je asi autorizovaný prodejce BMW (ti jsou schopní místo tebe vyřídit i ty převozky atd) .. já musel s Němcem jet na úřad, tam jsem to vykomunikoval anglicky včetně toho že jim to řekl i Němec německy.. :-) Důležitá věc: dopředu si zjisti na internetu otevírací dobu na místním německým úřadě pro úkony... at tam pak nemusíš trávit noc někde v hotelu, protože ti před nosem zavřou :-)

Jel jsem s IlikeU .. za prvé se tam musíš nějak dostat a auto zas odvézt.. takže logicky aspon 2 lidi :-) a pak to chce někoho kdo se v tom vyzná... takže IlikeU měl sebou diagnostiku, auto jsme prozkoumali, zkušební jízda atd...
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

#28 Příspěvek od blackwhit »

xhans píše:
JayFader píše:Já od toho auta nečekám žádnou velkou praktičnost. Teď mám Octu a jezdím v tom sám, takže je mi to zbytečně velké. Naopak, vždy se mi líbily kompakty. Takže 130i nebo 330i, ať už sedan nebo coupé je super.

OK, ale tak třeba za běžný servis v autorizáku (olej, filtry, destičky, klima a nějaké drobnosti kolem) jsem dal za Octu asi 6 500Kč. Je to srovnatelné? Nebo jak moc je to dražší u BMW?


Nevím jak vymenuji olej ostatni, za jake ceny, ale - olej, filtry, klima , brzdovka 7100 autoimportmach, v ACR 8500 co vím od ostatnich. To je bezna udrzba. Nevim cim myslis "nejake drobnosti kolem" Oleje ve Skode je ale o litr méně. Desticky i kotouce jsou samozrejme drazsi, zalezi na kvalite... Tabore jinak skvely zkusenosti se servisem Kadlec v Mesicich, ale prevazne se specializuje na toyoty.



Pro predstavu jsem ted delal olej, olej a vzduch filtr, komplet zadni brzdy a brzdova kapalina a platil jsem 5.000...;-)

Moc nerozumim tomu, proc to davat do znackoveho, kdyz to stoji vyrazne vic a auto zdaleka nedostane takovou peci jako od nekoho, kdo to dela v malym, ma to jako konicka zaroven a rozumi tomu...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#29 Příspěvek od pavproch »

@JayFader: mám velmi podobnou zkušenost jako xyron, akorát sem to nevezl po vlastní ose, ale na vleku
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#30 Příspěvek od JayFader »

Díky za odpovědi pánové...

to xhans: to rozhodně, vůbec netrvám na autorizáku. navíc ceny co píšeš za servis jsou super! to je ještě méně než platím za Octu. předpokládám, že dáváš lepší oleje a značkové spotřební věci (filtry atp.). klíčové je tedy najít někoho, jak píšeš, co je schopný to kvalitně udělat a nechce za to nesmysly.

to xyron: co jsem tak zatím koukal, nabízí se i vozy s nájezdem kolem 200 000tis km. cena je pak samozřejmě zajímavá. co myslíš, je rozumné o tom uvažovat? a dál bych se chtěl zeptat, jak u tebe probíhalo placení? hotově, nebo převodem? v případě převodu, jakým způsobem? dopředu? četl jsem, že dealeři a větší prodejci někdy trvají na elektronické platbě.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#31 Příspěvek od vita11 Moderátor »

S tím, že by prodejce vyloženě vyžadoval elektronickou platbu, jsem se ještě nesetkal. Jednou jsem s ním jel do jeho banky a tam mu to skládal na účet, jinak to vždy probíhalo cash. Chce třeba pár stovek zálohu, pokud mu řekneš, že přijedeš za týden, ale zbytek doplatíš na místě. Standartně ti totiž auto zarezervují do druhého dne (na pár výjimek .... voláš ve čtvrtek a chceš přijet v pondělí atd.)
Počítej s tím, že ti auto nepředá, dokud nebude mít peníze připsané na účtě. Převod z ČR do DE pořád trvá cca 2 dny. A posílat peníze předem na auto, které jsi neviděl, není nejlepší nápad..
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#32 Příspěvek od xyron »

JayFader píše:to xyron: co jsem tak zatím koukal, nabízí se i vozy s nájezdem kolem 200 000tis km. cena je pak samozřejmě zajímavá. co myslíš, je rozumné o tom uvažovat? a dál bych se chtěl zeptat, jak u tebe probíhalo placení? hotově, nebo převodem? v případě převodu, jakým způsobem? dopředu? četl jsem, že dealeři a větší prodejci někdy trvají na elektronické platbě.


Platil jsem cash :-)

Tak obecně 200tis km na 3litr nic není, ale záleží jestli se o to minulý majitelé dobře starali nebo na to kašlali a jestli to není zhuntovaná ludra... 200tis km bych se obecně nebál... na autě je spousta spotřebních věcí (podvozek, oleje, brzdy atd) které se stejně dřív či později budou muset vyměnit (kor když to jezdí po našich tankodromech..)
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#33 Příspěvek od Tom_120i »

Spousta aut má najeto daleko víc, akorát jsou stočené a uživatel o tom neví. Takže pokud je těch 200tis km doložených, tak není problém. Stejně u ojetiny budeš dřív nebo později měnit hromadu věcí, takže si podvozek uděláš pěkně na začátku a budeš si jen jezdit na novém.
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#34 Příspěvek od JayFader »

To zní rozumně, nadruhou stranu se mi do toho nebude chtít hned ládovat další peníze. Docela mě překvapuje stav některých vozů, alespoň podle fotek. Mají najeto 200tis, ale vypadají jako nové... Existuje nějaká osvědčená procedura, jak si zkontrolovat původ vozu BMW, případně servisní historii atp.?
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#35 Příspěvek od Tom_120i »

Podle VINka přímo v BMW, pokud je serviska, tak ideálně přímo na servis, který dal do ní razítko.
U aut kupovaných v Česku s cizí serviskou, mi většinou zahraniční servisy odpovídaly, že auto daného VIN k nim vůbec nejezdilo případně, že jezdilo, ale data a nájezdy nesedí. Jeden servis mi dokonce odepsal, že to chci koupit z bazaru v Brně, dokonce trefil i jméno bazaru :lol:
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#36 Příspěvek od xhans »

blackwhit: Jasne, sam sem si vymyslel takovou teorii, ze na pravidelnou udrzbu budu jezdit do autorizovaneho servisu a na drobné vymeny je samozrejme i logictejsi nekdo kdo tomu rozumi a bavi ho to. Nicmene jak sem psal, zatim zadna vymena za 45 tisic km nebyla treba. Do specializovaného servisu to delam kvuli servisni knizce a plne dolozitelne servisni historii.

Jayfayder:
Muj osobni nazor je ze 200tis uz je doost :D
Ale je jasny ze 200 tis po nemecky dalnici a auto zaparkovany v nemecky garazi vypada lip nez auto z Vrchlabí, který má najeto 100
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#37 Příspěvek od JayFader »

Třeba nějak nemůžu pochopit cenu ani údajný nájezd např. tohoto vozu http://www.tipcars.com/bmw-rada_3/330i- ... 11066.html
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od xyron »

Co se ti nezdá ?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#39 Příspěvek od pavproch »

souhlas s jayem - ten nájezd je na MR2007 "divný"... např. já mám MY2011 a fpodstatě stejné číslo na tachu...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#40 Příspěvek od vita11 Moderátor »

to vychází na 20tis / rok, což na benzina nemusí být uplný nesmysl

pavproch: tvoje nájezdy většinou mají ropáci :lol:
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Odpovědět