Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 130i

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#1 Příspěvek od JayFader »

Zdravím Vás pánové!

Po nějakém čase se jsem se vrátil k myšlence pořídit si auto, které jsem vždycky chtěl. Rád bych se s Vámi poradil jak a kde tento vůz nejlépe sehnat. Moje představa je po FL, 5-ti dveř, manual. Lepší výbava, ale vzhledem k tomu, že půjde o ojeté auto, tak bude záležet na kusu a ceně. Uvažoval jsem původně i o trojkové řadě se stejným motorem, ale líbí se mi právě tohle malé auto.

Byl jsem nedávno jezdit v ČR ročník 2005, na tachometru nějakých 190tis, dovezeno z DE, takže celkem loterie. Trochu mě zarazilo, jak byl motor po stranách celý od oleje. Raději tedy budu vybírat delší dobu a spíše bych bral něco novějšího, tedy 2007, po FL vozy. Chtěl bych zkusit české dealery a jejich ojetiny, případně někoho solidního, kdo vozí z DE. Motor je prý velmi spolehlivý.


Co si myslíte o nájezdu, je ok brát vůz s nájezdem150tis (reálným) a více? Na co se při výběru zaměřit? Co může zlobit? Je to moje první BMW, takže jsem trochu neználek. Spojka je tuhá asi u všech těchto vozů, že? A co se týče servisu, je třeba počítat s vyššími náklady? V současné době mám koncernový VW vůz, servisuji v autoriz. servisu. Jinak ten motor je lahůdka :D
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#2 Příspěvek od Tom_120i »

Pokud ti jde o jízdní vlastnosti, tak bych určitě nebral verzi po FL, ale právě před FL. Detaily v recenzích těchto vozů P. Jandy.

Motor papá docela dost oleje, takže je potřeba kontrolovat a dolévat, ale to je jeho vlastnost, dělá to i v jiných bmw. Dle výběru velikosti vozu (1er) usuzuji, že nájezd budeš mít malej, takže 150tis km není žádný problém. Spíš celkový stav, motor od oleje je podezřelej. Spousta českých 130 je "votuzenejch" nebo překopanejch na plyn. Já osobně bych se oběma těmto typům zprznění vyhnul.

Náklady budou samozřejmě vyšší. Záleží jestli jenom "dost" nebo "brutálně". Každá bl.bost se dělá s diagnostikou.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

OT: Usuzovat z velikosti auta na roční nájezd nelze vždy, např. já s E36 323ti najezdím 40-50k km ročně ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

#4 Příspěvek od blackwhit »

Tom_120i píše:Pokud ti jde o jízdní vlastnosti, tak bych určitě nebral verzi po FL, ale právě před FL. Detaily v recenzích těchto vozů P. Jandy.

Motor papá docela dost oleje, takže je potřeba kontrolovat a dolévat, ale to je jeho vlastnost, dělá to i v jiných bmw. Dle výběru velikosti vozu (1er) usuzuji, že nájezd budeš mít malej, takže 150tis km není žádný problém. Spíš celkový stav, motor od oleje je podezřelej. Spousta českých 130 je "votuzenejch" nebo překopanejch na plyn. Já osobně bych se oběma těmto typům zprznění vyhnul.

Náklady budou samozřejmě vyšší. Záleží jestli jenom "dost" nebo "brutálně". Každá bl.bost se dělá s diagnostikou.



souhlasím s výše napsaným, akorát u těch nákladů si myslím, že to je o tom mít někoho schopného, kdo BMW rozumí. Jednak auto dostane lepší péči než ve značkovém servise a cena bude třetinová. No a pokud někoho takového máš, troufnu si tvrdit, že náklady na běžný servis budou níž než za tvoje současné auto, pokiud ho dáváš do značkového VW servisu...
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od VRsix »

Taky se pridavam. Chtel bych prikoupit neco pro zabavu. Byl jsem se nedavno projet v auto esa s jednou v m paketu a parada! Spis jeste resim, jestli nepockat, prisetrit a nekoupit 335i coupe. S jb4 neni problem se dostat na 400koni. Obavam se, aby me 265 koni po roce neprestalo bavit. Jaky maate nazor?
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#6 Příspěvek od Tom_120i »

Jestli zní otázka zda 130i nebo 335i coupe, tak i přes některé negativní informace o motoru 335i, bych bral 335i coupe všema deseti (nebo aspoň devíti). :D
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#7 Příspěvek od xhans »

To: JayFader
Auto je to úžasné.
Ja bych se spotreby oleje nebál, mě osobně vydrží 20tis bez přilití, 30tis s přilitím 1l. Verze před FL, neotuzená, stále spalující benzín. Nevím kam by člověk nádrž s CNG či LPG dal... Osobně jsem pro nákup auta v ČR, jezdí jich tu málo, ale vdy se nějaká kvalitně servisovaná objeví
Co jsem posbíral tak na 130i zlobí občas vstřiky - když se jezdí krátké vzdálenosti, někdy trochu blbne zámek volantu (skoro všem jedničkám), tužší spojka - převodovka, s nájezdem se zhoršující. Osobně zatím nepozoruji problem žádný... 75tis.

To: VRsix
Na silnici si vždy po čase zvykneš na příděl Nm a po nějakém čase si začneš říkat, že by to chtělo víc... Ať už máš 3,0 bez či s turbem. Na okruhu zase chybí samosvor.
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od VRsix »

xHans: To mas pravdu. 335i je vyhoda, ze zacnes na 306 konich a az te to prestane bavit, muzes s vykonem pokracovat dal, coz u 130i moc ne. Pro 130i ale hovori cena a myslim, ze bude zabavnejsi co se tyce pocitu z rizeni.
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#9 Příspěvek od xhans »

VRsix píše:xHans: To mas pravdu. 335i je vyhoda, ze zacnes na 306 konich a az te to prestane bavit, muzes s vykonem pokracovat dal, coz u 130i moc ne. Pro 130i ale hovori cena a myslim, ze bude zabavnejsi co se tyce pocitu z rizeni.


To s tebou úplně nesouhlasim, myslim že když je třeba výměna , je třeba výměna... Ve chvíli , kdy se dostaneš do bodu ,že se ti zdá, že bys chtěl jezdit "lépe" není úplně praktické pouze zvyšovat výkon... Okouka se vzhled apod., chces prostě novou výzvu... a tou rozhodně není po X letech naprogramování jednotky a turba. Pouze můj názor.
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#10 Příspěvek od JayFader »

xhans píše:To: JayFader
Auto je to úžasné.
Ja bych se spotreby oleje nebál, mě osobně vydrží 20tis bez přilití, 30tis s přilitím 1l. Verze před FL, neotuzená, stále spalující benzín. Nevím kam by člověk nádrž s CNG či LPG dal... Osobně jsem pro nákup auta v ČR, jezdí jich tu málo, ale vdy se nějaká kvalitně servisovaná objeví
Co jsem posbíral tak na 130i zlobí občas vstřiky - když se jezdí krátké vzdálenosti, někdy trochu blbne zámek volantu (skoro všem jedničkám), tužší spojka - převodovka, s nájezdem se zhoršující. Osobně zatím nepozoruji problem žádný... 75tis.
chybí samosvor.


Můžu se zeptat, jaký ročník máš? Kde si kupoval? Najeto máš málo, takže jsi si ho zajel?

Trochu jsem rozhodil sítě a v ČR zatím žádný kousek není (ani 330i, po kterém taky koukám), v DE by se něco našlo, ale případný dovoz se mi zatím řešit nechce.

Někdo tu zmínil servis, pohybuju se mezi Prahu a Táborem. Pokud by jste mohl nějaký doporučit, budu rád.

Jinak pojištění mě taky trochu zarazilo. Simulace na 130i 2007, nějakých 100tis najeto, to ceníkově vychází na cca 55tis/rok - je to povinné s havarijním plus sklo, all risk, 5% spoluúčast. Dostal jsem se se slevama na cca 20 tis, ale i to není málo, ale už by se to dalo.
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#11 Příspěvek od Tom_120i »

V ČR nějaký 130i jsou, ale jen 3D, takže i cena je docela lákavá (kolem 300tis). Tys chtěl auto po FL, takže předpokládám, že uvažuješ o investici kolem půl milionu? To bych se asi fakt porozhlédl v DE, ale i tam nejsou ceny za tuto motorizaci o moc lepší.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od xyron »

JayFader píše: v DE by se něco našlo, ale případný dovoz se mi zatím řešit nechce.


Na dovozu není nic k řešení, je to ta nejjednodušší věc na světě....

Náklady jsou cca 100 Euro v Německu (pojištění a převozní značky) a cca 5000 czk u nás (dovozová technická, emise, přihlášení na značky). Zvládne to i blbec...

130i bych hledal jedině tam, u nás je to kokotina....
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#13 Příspěvek od JayFader »

xyron píše:
JayFader píše: v DE by se něco našlo, ale případný dovoz se mi zatím řešit nechce.


Na dovozu není nic k řešení, je to ta nejjednodušší věc na světě....

Náklady jsou cca 100 Euro v Německu (pojištění a převozní značky) a cca 5000 czk u nás (dovozová technická, emise, přihlášení na značky). Zvládne to i blbec...

130i bych hledal jedině tam, u nás je to kokotina....


Máš s tím osobní zkušenosti? Kupoval jsi touto cestou nedávno nějaký vůz? Pokud ano, rád bych tě požádal o radu.
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#14 Příspěvek od JayFader »

Tom_120i píše:Pokud ti jde o jízdní vlastnosti, tak bych určitě nebral verzi po FL, ale právě před FL. Detaily v recenzích těchto vozů P. Jandy.


Ještě bych se tady u toho pozastavil. Porovnával jsem ty dva motory - před a po FL, jen papírově, jel jsem pouze 130i před FL. V čem je hlavní rozdíl, v čem je lepší před FL? Logicky by novější model měl být přece rozumnější volba. Vychytali nějaké mouchy, spotřeba je o litr nižší...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od xyron »

JayFader píše:Máš s tím osobní zkušenosti? Kupoval jsi touto cestou nedávno nějaký vůz? Pokud ano, rád bych tě požádal o radu.


Ano, v září jsem dotáhl z Německa 335i ... ptej se na cokoliv...
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#16 Příspěvek od Tom_120i »

Přečti si ty recenze od P. Jandy první na http://www.autorevue.cz a další na http://www.autoforum.cz


JayFader píše:
Tom_120i píše:Pokud ti jde o jízdní vlastnosti, tak bych určitě nebral verzi po FL, ale právě před FL. Detaily v recenzích těchto vozů P. Jandy.


Ještě bych se tady u toho pozastavil. Porovnával jsem ty dva motory - před a po FL, jen papírově, jel jsem pouze 130i před FL. V čem je hlavní rozdíl, v čem je lepší před FL? Logicky by novější model měl být přece rozumnější volba. Vychytali nějaké mouchy, spotřeba je o litr nižší...
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#17 Příspěvek od JayFader »

Tom_120i píše:Přečti si ty recenze od P. Jandy první na http://www.autorevue.cz a další na http://www.autoforum.cz


JayFader píše:
Tom_120i píše:Pokud ti jde o jízdní vlastnosti, tak bych určitě nebral verzi po FL, ale právě před FL. Detaily v recenzích těchto vozů P. Jandy.


Ještě bych se tady u toho pozastavil. Porovnával jsem ty dva motory - před a po FL, jen papírově, jel jsem pouze 130i před FL. V čem je hlavní rozdíl, v čem je lepší před FL? Logicky by novější model měl být přece rozumnější volba. Vychytali nějaké mouchy, spotřeba je o litr nižší...


To už jsem před časem určitě četl, mrknu na to znovu...
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#18 Příspěvek od JayFader »

xyron píše:Ano, v září jsem dotáhl z Německa 335i ... ptej se na cokoliv...


Jak jsi hledal, jakou cestu doporučuješ? Koukal jsem, že ojetá auta (autoscout24) nabízí buď soukromnící, autobazary, nebo autorizovaní prodejci. Co doporučuješ?

Mluvím anglicky, německy vůbec. Je to problém? Jak probíhá to vyřízení (v DE a pak v ČR), co je potřeba, jak to trvá, kolik to stojí? Jel jsi sám, nebo jsi měl někoho sebou?

Sorry, za tolik otázek, skoro to vydá na kompletní "how to".
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#19 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Ještě se podívej na mobile.de. Inzeráty tam bývají stejné, ale občas se tam objeví něco jiného

V podstatě jsou všechny tři verze schůdné, ale u soukromníka můžeš narazit na člověka, který neumí anglicky. V autobazaru nebo u dealera se snad vždycky najde někdo, kdo anglicky mluví. U dealerů mívají auta podle BMW Premium Selection a tomu odpovídá i cena. Snaž se vyhnout neněmecky znějícím jménům, ale i tam se dá koupit dobré auto. Podle kvality zázemí na fotkách se dá tak nějak poznad serioznost obchodníka.
Autobazar nebo dealer by ti měl pomoct zařídit převozky, soukromník nemusí vědět co a jak ... i když na tom nic není, musíš vědět kam zajít :lol:

Na dovoz se počítá cca 15 tis Kč a je tam všechno včetně cesty přihlášení atd. i s rezervou. Samozřejmě je lepší, když s tebou jede někdo, kdo tomu rozumí ... a někdo musí jet s tí autem zpátky :D

A ještě jedno - sice už jsem to dlouho neviděl, ale přece jenom to zmíním ... nereaguj na inzeráty tipu "auto stojí v Glasgow a když nám pošlete zálohu, tak ho přivezem"
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#20 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Ještě možná něco málo k legislativní stránce. Nákup vlastní probíhá stejně jak všude jinde. Pokud si plátce DPH a auto má odpočet tak ho platíš bez DPH a to potom u nás přiznáš a ve stejném přiznání si nárokuješ. Prodejce po tobě bude chtít pár dokumentů (OP jednatele a potvrzení o DIČ). Jenom pár prodejců to neche dělat ... mají s tím někteří špatné zkušenosti.

K autu bys měl společně s techničákem ideálně dostat i COC list. Ulehčí to přihlášení u nás.

S odhlášeným techničákem potom zajdeš na místní dopravku a koupíš se převozky. Jsou dvě varianty:
1) žluté převozky (tzv Kurzzeitkenzeichen), které jsou o něco levnější, na kratší dobu a jednodušší na zařízení (u prvního okýnka dostaneš pojistku, u druhého ti ty převozky "přihlásí" a znovu u toho prvního okýnka ti "vytiskne" značky) Jenom čeští policajti kvůli tomu někdy buzerujou, i když nechápu proč, když je k tomu zelená karty. Mě se to teda nikdy nestalo
2) červené převozky (tzv Zollkenzeichen) tady k tomu druhému okýnku musíš dvakrát a ještě k tomu mezi tím na poštu zaplatit silniční daň, jinak je postup stejný jak u žlutých

U nás zajdeš na STK, uděláš dovozovou technickou (a samozřejmě emise), s tím potom zajdeš na magistrát udělat čistopis velkého českého TP. To trvá z celého dovozu asi nejdýl ... něco mezi dnem a cca měsícem. Záleží jak kdy, jak kdy a jak moc motivuješ úředníka. Jak budeš mít čistopis tak už jen přihlásit a můžeš jezdit. Někdy se dá s úředníkem, co dělá čistopisy (říkají mu technik...), dohodnou, že ti to i přihlásí (nebo to předá tomu, co přihlašuje) a ty si to vyzvedneš celé hotové
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Odpovědět