Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

i3

Vše o elektrických modelech: I01, I12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#21 Příspěvek od tommee »

X5, e65 a podobný tanky budou i do budoucna super bezpečný. Přeci jen masu železa člověk jen tak nenahradí.

Bezpečnost Ička zkoušet osobně nechci (stejně jako jinýho auta), ale je zajímavě udělaný- Všude zvenčí plast kam se podíváš- dveře, kapota, blatníky. Včechno je to navěšený na masivním karbonovým monokoku, kterej bude tuhej jako prase https://www.youtube.com/watch?v=e2prYaASjqI

Uvnitř si musíte vyslechnout báječnej eko příběh o tom, jak sedačky a čalounění jsou udělaný z recyklátu pet lahví, výpně dveří a palubka z vláken nějakýho rychle rostoucího stromu búhvíodkud, ale celkově to budí velmi solidní dojem i co se týče prostoru, uspořádání a pasivní bezpečnosti. Hlavně je to hodně jiný..

Teď off-topic za mě- spousta lidí tady řeší, že BMW už nemá v současný produkci auto, který by si koupili (včetně mě). Těším se na svezení s M2 a trochu si teď říkám, že to možná bude poslední Mko s čistě benzíňákem. i8 nám ukazuje, že další Mko možná bude hybrid a hned po něm za pár let elektrika:D Pak všichni hromadně spácháme sepuku organizovanou BMW klubem :D
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#22 Příspěvek od de-nitro »

zajimalo by me jak se to opravuje.kdyz ten karbonovej skelet praskne tak je to asi na vyhozeni.to budou mit pojistovny radost :)
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#23 Příspěvek od tommee »

Auto po boutačce už nikdy neni jako před. Měli by to vyhodit, recyklovat a zaplatit nový :D Lepit ten karbon, nevim nevim :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Přesunuto do nově vytvořené elektrické sekce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od JaraX »

super, k sedmám bych dopsal do popisku ještě G11, G12, přece jen už se to tam probírá
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Thomeeno23 »

de-nitro píše:zajimalo by me jak se to opravuje.kdyz ten karbonovej skelet praskne tak je to asi na vyhozeni.to budou mit pojistovny radost :)


Karbon jde zavařit. U karbonových kol v případě praskliny dokonce výrobci dávají certifikát že to nepraskne v místě opravy takže hádám že u aut to časem bude podobně. Spíš bych se bál ztráty tuhosti karoserie protože karbon měkne... A docela rychle. Závodní karbonová kola jsou po 3 letech používání na profi použití už nevhodná
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od JaraX »

češi se určitě naučí hezky spravovat i3ky perlinkou :D
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#28 Příspěvek od de-nitro »

g11 ma carbonovy sloupky,uz to bude asi ve vsem od tedka.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od JaraX »

G11 toho ma carbonovyho poměrně dost

https://www.youtube.com/watch?v=Dg-IxgYTWfY
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#30 Příspěvek od tommee »

Francis píše:Přesunuto do nově vytvořené elektrické sekce.


Palec nahoru, rozšíření kategorií celkově fóru sluší:)
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#31 Příspěvek od tommee »

Thomeeno23 píše:
de-nitro píše:zajimalo by me jak se to opravuje.kdyz ten karbonovej skelet praskne tak je to asi na vyhozeni.to budou mit pojistovny radost :)


Karbon jde zavařit. U karbonových kol v případě praskliny dokonce výrobci dávají certifikát že to nepraskne v místě opravy takže hádám že u aut to časem bude podobně. Spíš bych se bál ztráty tuhosti karoserie protože karbon měkne... A docela rychle. Závodní karbonová kola jsou po 3 letech používání na profi použití už nevhodná


Toho bych se rozhodně nebál. Karbon má přesně takový vlastnosti jak se poskládají jeho vlákna. Může bejt tuhej, křehkej, extrémně tvrdej, nebo naopak vláčnej. Karbonovej rám na kole jezdím asi 6 let, karbonový kola budou úplně něco jiných. Pochybuju, že by třeba u McLarenu nebo Zondy nechali změknout jejich karbonovej monokok:)
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Thomeeno23 »

Já spíš myslím že hlavní nosné prvky budou vždy z nějakého kovu. Ta i3 má rám s podvozkem a bateriemi taky kovový ne? Na obrázcích to tak vypadá, a tak nějak to bude asi se všemi těmi auty. Prostě podvozek a na tom posazenej karbonovej skelet. Kromě toho měknutí si ani nedovedu představit uchycenej třeba tlumič do takovýho materiálu, i když je to pevný je to docela křehký a tyhle rázy(minimálně v Čechách) by s tím určitě hodně rychle zamávali :lol:
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#33 Příspěvek od tommee »

Základní modul je prej z hliníku. Drží motor, baterie, podvozkové části a obsahuje deformační zóny. K němu je připevněn prostorový rám z uhlíku na kterým jsou navěšený ty další díly z recykovanýho plastu:) Celý se to dohromady jeví velmi pevně, tak uvidíme časem:)
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#34 Příspěvek od inspi1981 »

Jediny ze železa jsou kotouče a poloosy, jinak všechno hliník a karbon
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#35 Příspěvek od zzeli »

Precetl jsem si vlakno a pocituju, ze zhnuseni z elektroaut se ve me dost snizilo. Zvlast kdyz si uvedomim, ze uz neresim blbosti jako olej, svicky a hromadu dalsiho.

Jestli se muzu zeptat, jak jsou reseny brzdy? Predek i zadek kotouce? To musi reznout jako sfin ne? Brzdna sila je porad hydraulicka na principu podtlaku, brzdovy valec plus nejaka vyveva ci jak? K tomu ABS jednotka? To musi zrat dost energie samo o sobe udrzovat ten system v pohotovosti.
Nebavim se o rekuperaci, zajimaji me klasicke brzdy.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#36 Příspěvek od Misanek »

Jednotky abs měly už v dobách e34 celkem hovno spotřebu, takže předpokládám že v dnešní době je jejich spotřeba el. energie celkem zanedbatelná
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od JaraX »

zzeli píše:Precetl jsem si vlakno a pocituju, ze zhnuseni z elektroaut se ve me dost snizilo. Zvlast kdyz si uvedomim, ze uz neresim blbosti jako olej, svicky a hromadu dalsiho.

Jestli se muzu zeptat, jak jsou reseny brzdy? Predek i zadek kotouce? To musi reznout jako sfin ne? Brzdna sila je porad hydraulicka na principu podtlaku, brzdovy valec plus nejaka vyveva ci jak? K tomu ABS jednotka? To musi zrat dost energie samo o sobe udrzovat ten system v pohotovosti.
Nebavim se o rekuperaci, zajimaji me klasicke brzdy.


tady si mužeš odpovědět na spoustu svych otazek
http://bmwfans.info/parts-catalog/I01/E ... 14/browse/

http://bmwfans.info/parts-catalog/I01/E ... eel_brake/

http://bmwfans.info/parts-catalog/I01/E ... ervo_unit/
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#38 Příspěvek od zzeli »

To me nenapadlo :D Takze klasika, prehistoricka, lec osvedcena. Jsem zvedav na tu vydrz kotoucu. Resp. ono to vydrzi, ale spis jak budou vypadat zadni kotouce za pul roku, rok.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od JaraX »

však brzda brzdíš taky, jen málo, ale prostě brzdíš.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#40 Příspěvek od Jaris330D »

S i3 jsem měl tu čest se svést a jede to opravdu pěkně. Je to svižné a na menší trasy super.
Odpovědět