Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
i3
Budu to brat poporade, auto mam par dni. Je to varianta BEV, teda bez pridavneho spalovaku. REX verze s extendrem uz mi nedavala smysl. Spalovaci motor se pouziva pro dobijeni baterii.
Predem musim podotknout, ze jsem benzinovej kluk, doma se mi vali 330i a Z4, nejsem ekolog, majitel solarni elektrarny a vubec nijak postizenej. Auto jsem nekupoval, jedna se o operativni leasing a predchazely tomu z moji strany docela dukladny vypocty a hlavne sledovani denniho najezdu. Bydlim na okraji Prahy, firmu mam taktez na okraji Prahy a denne po Praze a blizkem okoli najedu nejvice do 100km, takze volba byla jasna.
Postupne sem budu psat zkusenosti, ale nejdriv prvni dojem-
1) Jak zminuje matiz- ticho. Neni vylozene absolutni, kdyz se prislapne, nebo naopak pri brzdeni motorem je slyset tiche tlumene "kvileni" elektromotoru, nicmene pri poslechu hudby nebo beznem hovoru zjistujete, ze vas nic nerusi:)
2) Zrychleni. Neuveritelna vec, auto vazne zrychluje jako prase od 0 do 80 ujedete vsemu beznymu, od 80 do 120 valny vetsine. Nejsem setrilek a ekojezdec a i s vyuzitim potencialu auta jsem prvni den byl nucen ujet 106km. Pri pichnuti do site jeste hlasila i3 dojezd 17km
De-nitro: tenoucky kola. Mno, chapu ze jsou desivy a nechapu, jak to u BMW udelali, ale to auticko proste sedi. Skvele sedi! Jizdni vlastnosti jsou cista zadokolka. Predpokladam, ze za to muze nizky teziste (baterie v podlaze, motor nad zadni napravou), cimz docilili i klasickeho rozlozeni vahy 50:50. Nikdo vsak asi nepredpoklada, ze se s autem bude zavodit. Je to v prvni rade priblizovadlo..
Napisu priste nakej popis, realny dojezdy apod.
Predem musim podotknout, ze jsem benzinovej kluk, doma se mi vali 330i a Z4, nejsem ekolog, majitel solarni elektrarny a vubec nijak postizenej. Auto jsem nekupoval, jedna se o operativni leasing a predchazely tomu z moji strany docela dukladny vypocty a hlavne sledovani denniho najezdu. Bydlim na okraji Prahy, firmu mam taktez na okraji Prahy a denne po Praze a blizkem okoli najedu nejvice do 100km, takze volba byla jasna.
Postupne sem budu psat zkusenosti, ale nejdriv prvni dojem-
1) Jak zminuje matiz- ticho. Neni vylozene absolutni, kdyz se prislapne, nebo naopak pri brzdeni motorem je slyset tiche tlumene "kvileni" elektromotoru, nicmene pri poslechu hudby nebo beznem hovoru zjistujete, ze vas nic nerusi:)
2) Zrychleni. Neuveritelna vec, auto vazne zrychluje jako prase od 0 do 80 ujedete vsemu beznymu, od 80 do 120 valny vetsine. Nejsem setrilek a ekojezdec a i s vyuzitim potencialu auta jsem prvni den byl nucen ujet 106km. Pri pichnuti do site jeste hlasila i3 dojezd 17km
De-nitro: tenoucky kola. Mno, chapu ze jsou desivy a nechapu, jak to u BMW udelali, ale to auticko proste sedi. Skvele sedi! Jizdni vlastnosti jsou cista zadokolka. Predpokladam, ze za to muze nizky teziste (baterie v podlaze, motor nad zadni napravou), cimz docilili i klasickeho rozlozeni vahy 50:50. Nikdo vsak asi nepredpoklada, ze se s autem bude zavodit. Je to v prvni rade priblizovadlo..
Napisu priste nakej popis, realny dojezdy apod.
Ad baterky- to je asii duvod, proc jsem nepremyslel o koupi. Na druhou stranu ceny baterii urcite poleti dolu, zaruka na ne je 8 let, resp po 8 letech min 70% kapacity. Zatim co sleduju, si tahle auta udrzuji relativne vysokou zustatkovou hodnotu (a je jedno jestli je to Tesla, Smart, nebo i3). Jinej servis neresite, vlastne zadnej servis. Doplnuje se v podstate akorat voda do ostrikovacu a teoreticky brzdy. Nicmene auto pri pusteni brzdoveho pedalu "brzdi motorem"- rekuperuje, takze predpokladam, ze na brzdy 50tis km nikdo nesahne.
Ad pohodli- Neni sedma, neni to velkej sedan a divam se na to urcite trochu zaujate. Zaujate proto, ze moje prdel je zvykla spis na M-paketovy podvozky- ktery jsou rozhodne tvrdsi nez Icko. Nerikam, ze je auto super pohodlny, podvozek je naladeny spise do tuha, ale neni uskakany a pocitove je jizda i po nerovnostech a kostkach velmi plynula, na cemz maji svuj dil i standardni 18tky s vysokym profilem. Sedacky jsou s prekvapive dlouhym sedakem a jediny na co bych si stezoval je na muj vkus prilis uzky venec volantu a velmi strmy prevod rizeni spojeny s obrovskym rejdem- coz usnadnuje manipulaci, ale pri vyssich rychlostech je auto dost citlive na rizeni.
Ad pohodli- Neni sedma, neni to velkej sedan a divam se na to urcite trochu zaujate. Zaujate proto, ze moje prdel je zvykla spis na M-paketovy podvozky- ktery jsou rozhodne tvrdsi nez Icko. Nerikam, ze je auto super pohodlny, podvozek je naladeny spise do tuha, ale neni uskakany a pocitove je jizda i po nerovnostech a kostkach velmi plynula, na cemz maji svuj dil i standardni 18tky s vysokym profilem. Sedacky jsou s prekvapive dlouhym sedakem a jediny na co bych si stezoval je na muj vkus prilis uzky venec volantu a velmi strmy prevod rizeni spojeny s obrovskym rejdem- coz usnadnuje manipulaci, ale pri vyssich rychlostech je auto dost citlive na rizeni.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Docela by mě zajímalo jak je na tom i3 (potažmo všecky iBMW) oproti ostatním elektrickým značkám. Hlavně co se týče dojezdu a ceny náhradních dílů/ pořizovací ceně. Nekoumal jsi to když jsi psal že jsi vše propočítával? Například tesla je údajně špička v těchto technologiích, nevyplatí se tedy investovat do značky s delší historií el. vozítek?
Tesla je plnohodnotny auto s trojnasobnym dojezdem a trojnasobnou cenovkou oproti i3, kterou bych radim spis mezi mestsky priblizovadla ala Smart
Jako konkurenci bych priradil spis eGolf, a jemu podobny. V tomto ohledu je mi sympaticky, ze BMW udelalo elektricky auto jinak nez ti, co proste vzali Golfa potazmo Smarta nebo jine a proste do nej naroubovali elektrickej pohon a baterky. Staci se na nej podivat, uzky velky kola, karbonovej monokok, plast, uvnitr recyklovany materialy- to neni auto jak ho zname, nebo si ho obvykle predstavujeme:) Taky urcite nebude davat smysl kazdymu. Je to jednoznacne mestsky priblizovadlo pro cloveka s najezdem do 100km, kterej ma v garazi zasuvku a min dalsi auto.
Jako konkurenci bych priradil spis eGolf, a jemu podobny. V tomto ohledu je mi sympaticky, ze BMW udelalo elektricky auto jinak nez ti, co proste vzali Golfa potazmo Smarta nebo jine a proste do nej naroubovali elektrickej pohon a baterky. Staci se na nej podivat, uzky velky kola, karbonovej monokok, plast, uvnitr recyklovany materialy- to neni auto jak ho zname, nebo si ho obvykle predstavujeme:) Taky urcite nebude davat smysl kazdymu. Je to jednoznacne mestsky priblizovadlo pro cloveka s najezdem do 100km, kterej ma v garazi zasuvku a min dalsi auto.
- navrhuju zařadit do BMWKLUBU katerogii "i" myslím že je nejvyšší čas, už se tady ty auta začínaj objevovat
- i3 jsem nikdy moc nemusel, ale v Německu na školení nam ji dali na "slalom" PROBOHA, slaloooom s i3? no nedovedl jsem si to představit na těch kolech, ovšem to v jistých pasážích ujelo i M235i. byl jsem strašně nadšenej, až to bude stát kilo tak to pořídím
- elektropohon je určitě lepší než nafta, nemá to zvuk jak benzínák, ale jede to líp jak všechno, netřepe se to, nemá to turbodíru, servis skoro žádnej, žádný zahřívání atd.
- přesně na i3 se mi libi že to je prostě elektroauto se vším všudy, a né golf s baterkama, prostě celkem vychataný elektrovozítko.
- když i3 vyjela tak BMW slibovalo že v rámci záruky bude k dispozici zdarma zápujčka cca 14 dní v roce na 5er atd, platí to?
- nechápu co lidí vidi na Tesle, ten tablet mi tam vadí extrémně, celkově mi to auto přijde horší jako 7er, dojezd furt malej, třeba v pondělí jsem najel 2220km s průměrnou rychlostí 110, to vychází cca na 6-7 nabíjení tesly po hodině, tedy 7 hodin pryč za ten den.
Potencial tesly vidím jako auto na víkendové svezení
- i3 jsem nikdy moc nemusel, ale v Německu na školení nam ji dali na "slalom" PROBOHA, slaloooom s i3? no nedovedl jsem si to představit na těch kolech, ovšem to v jistých pasážích ujelo i M235i. byl jsem strašně nadšenej, až to bude stát kilo tak to pořídím

- elektropohon je určitě lepší než nafta, nemá to zvuk jak benzínák, ale jede to líp jak všechno, netřepe se to, nemá to turbodíru, servis skoro žádnej, žádný zahřívání atd.
- přesně na i3 se mi libi že to je prostě elektroauto se vším všudy, a né golf s baterkama, prostě celkem vychataný elektrovozítko.
- když i3 vyjela tak BMW slibovalo že v rámci záruky bude k dispozici zdarma zápujčka cca 14 dní v roce na 5er atd, platí to?
- nechápu co lidí vidi na Tesle, ten tablet mi tam vadí extrémně, celkově mi to auto přijde horší jako 7er, dojezd furt malej, třeba v pondělí jsem najel 2220km s průměrnou rychlostí 110, to vychází cca na 6-7 nabíjení tesly po hodině, tedy 7 hodin pryč za ten den.
Potencial tesly vidím jako auto na víkendové svezení
Kategorie "i" by se určitě šikla. Přemýšlel jsem hodně, kam to téma fláknout a třeba se tu objeví i někdo s i8.
Co se týče dotazu k zapůjčení 5er. BMW nabízí 2x ročně odtah zdarma, když majiteli dojdou baterky. Ptal jsem se, jak často je toto využíváno a bylo mi řečeno, že v podstatě vůbec, protože majitelé i3 většinou přesně vědí, proč si auto pořizují a jak s ním "zacházet" Stejně tak to vidím i s nabídkou zapůjčení běžného auta v případě potřeby ujetí delší vzdálenosti, např. dovolená. Mluvilo se o tom, měla by to být opět podpora ze strany BMW, kterou si troufám říct opět málo "iTrojkařů" využije, bo si nedokážu představit, že by mo měl někdo jako jediný auto.
Co se týče dotazu k zapůjčení 5er. BMW nabízí 2x ročně odtah zdarma, když majiteli dojdou baterky. Ptal jsem se, jak často je toto využíváno a bylo mi řečeno, že v podstatě vůbec, protože majitelé i3 většinou přesně vědí, proč si auto pořizují a jak s ním "zacházet" Stejně tak to vidím i s nabídkou zapůjčení běžného auta v případě potřeby ujetí delší vzdálenosti, např. dovolená. Mluvilo se o tom, měla by to být opět podpora ze strany BMW, kterou si troufám říct opět málo "iTrojkařů" využije, bo si nedokážu představit, že by mo měl někdo jako jediný auto.
kamarád co dělal v BMW říkal že meli možnost nabíjet v BMW zdarma, tak říkal že si koupí i3 a přes den si ho tam nabije a pak na to pojede doma celej barák
uvidiíme jak poletí dolů ceny, každopádně to auto je super, naši třeba ted koupili X3 za 300k, a i3 by pro ně bylo mnohem lepší auto, jezdí trasy do 20km




uvidiíme jak poletí dolů ceny, každopádně to auto je super, naši třeba ted koupili X3 za 300k, a i3 by pro ně bylo mnohem lepší auto, jezdí trasy do 20km
Tím bych měl asi začít- 1) téma rozhodování
Úkol zněl jasně, koupit malý městský auto do firmy. Původně jsem uvažoval o Smartu mhd. Pak jsem si říkal, že nejlepší do města bude X5 4.8i:)) Asi takovej rozptyl mělo moje přemýšlení. Nicméně vše se zakládalo na tom, že většinou jezdím firemním Multivanem, kterej je do Prahy vyloženě nevhodnej a kabrio BMW ještě víc.. Po klesnutí nohama zpět na zem, jsem chtěl, aby auto mělo co nejmenší provozní náklady, resp abych se o něj musel co NEJMÉNĚ starat. V tomto mě oslovil operativní leasing, moderní to forma financování aut o který se nechcete starat a ani je mít v majetku. Zdaleka nejvýhodnější nabídky dělá Škodovka, tlačí do operáku vše od Fabie, Rapidu přes Oktávky až Superby až se z tý situace na českých silnicích chce člověku blít..
Za bůra měsíčně můžete mít teda takovou úžasnou chalupářskou stylovku Šádovku a pak už sypete jen do potravy malýho mrchožrouta, protože českej chalupář si vezme káru s co největším kufrem a co nejmenším TSIčkem nebo TDIčkem pod kapotou. Tragická situace:)
Nebo se zamyslíte, a objevíte akci na i3 za cca desítku měsíčně all inclusive. Jasně, bez druhejch pneu a s omezeným nájezdem 15tis/rok, což ale elektrickym přibližovadlem nemám ambice najet víc. Následný provoz stojí nula nula zanedbadelnou částku. Nabíjení můžete řešit několika způsoby:
a) nabíjení u baráku klasicky se zásuvky 220V, kdy se auto dobije za cca 6-8h (0-100% nereálný případ). Jsou už i speciální tarify pro majitele elektro aut a auto lze naprogramovat na dobíjení pouze levným proudem
b) z veřejných rychlonabíjecích stanic, kterých už je po Praze hafo (obchoďáky, McDonaldy, apod), kdy auto dobijete za cca 3h (0-100% nereálný případ)
V Praxi z rychlonabíječky dotlačíte 20-80% za 30minut. BMW nabízí kartičku ČEZ/PRE, kdy ČEZu zaplatíte 1800,-/rok za neomezené dobíjení (bylo mylsím 900,- minulý rok) a PRE platíte za "projetou elektřinu" (jedno dobití asi 25-30Kč)
Sečteno a podtrženo při denním ježdění 100km po městě vychází sen českého chalupáře na cca stejný peníze jako i3- a život je krásný:)) s takto jasnou volbou.
Úkol zněl jasně, koupit malý městský auto do firmy. Původně jsem uvažoval o Smartu mhd. Pak jsem si říkal, že nejlepší do města bude X5 4.8i:)) Asi takovej rozptyl mělo moje přemýšlení. Nicméně vše se zakládalo na tom, že většinou jezdím firemním Multivanem, kterej je do Prahy vyloženě nevhodnej a kabrio BMW ještě víc.. Po klesnutí nohama zpět na zem, jsem chtěl, aby auto mělo co nejmenší provozní náklady, resp abych se o něj musel co NEJMÉNĚ starat. V tomto mě oslovil operativní leasing, moderní to forma financování aut o který se nechcete starat a ani je mít v majetku. Zdaleka nejvýhodnější nabídky dělá Škodovka, tlačí do operáku vše od Fabie, Rapidu přes Oktávky až Superby až se z tý situace na českých silnicích chce člověku blít..
Za bůra měsíčně můžete mít teda takovou úžasnou chalupářskou stylovku Šádovku a pak už sypete jen do potravy malýho mrchožrouta, protože českej chalupář si vezme káru s co největším kufrem a co nejmenším TSIčkem nebo TDIčkem pod kapotou. Tragická situace:)
Nebo se zamyslíte, a objevíte akci na i3 za cca desítku měsíčně all inclusive. Jasně, bez druhejch pneu a s omezeným nájezdem 15tis/rok, což ale elektrickym přibližovadlem nemám ambice najet víc. Následný provoz stojí nula nula zanedbadelnou částku. Nabíjení můžete řešit několika způsoby:
a) nabíjení u baráku klasicky se zásuvky 220V, kdy se auto dobije za cca 6-8h (0-100% nereálný případ). Jsou už i speciální tarify pro majitele elektro aut a auto lze naprogramovat na dobíjení pouze levným proudem
b) z veřejných rychlonabíjecích stanic, kterých už je po Praze hafo (obchoďáky, McDonaldy, apod), kdy auto dobijete za cca 3h (0-100% nereálný případ)
V Praxi z rychlonabíječky dotlačíte 20-80% za 30minut. BMW nabízí kartičku ČEZ/PRE, kdy ČEZu zaplatíte 1800,-/rok za neomezené dobíjení (bylo mylsím 900,- minulý rok) a PRE platíte za "projetou elektřinu" (jedno dobití asi 25-30Kč)
Sečteno a podtrženo při denním ježdění 100km po městě vychází sen českého chalupáře na cca stejný peníze jako i3- a život je krásný:)) s takto jasnou volbou.
Neuvěřitelná věc. "Íčko" má najeto necelý tisíc km. Dojezd jsem v hlavě absolutně přestal řešit a v dnešních Pražských zácpách jsem naskákal 150km na jedno nabití absolutně beze stresu.
Efekt toho autíčka je naprosto opačnej, než na co je člověk zvyklej ze standardního spalováku. Čím větší provoz, tím menší reálná spotřeba- což je způsobeno neustálou rekuperací (dojezdy k semaforům, případně kolony), no a stání znamená prostě 0 spotřeba.
Lepší poznatek zaznamenala přítelkyně, která zaparkovala na zebře a při příchodu k autu u něj už hlídkovali 2 příslušníci. Ochotna zaplatit za svůj přestupek byla zcela uzemněna reakcí, že prý žádná pokuta, ale jen se chtějí podívat jak to vlastě funguje:))
Efekt toho autíčka je naprosto opačnej, než na co je člověk zvyklej ze standardního spalováku. Čím větší provoz, tím menší reálná spotřeba- což je způsobeno neustálou rekuperací (dojezdy k semaforům, případně kolony), no a stání znamená prostě 0 spotřeba.
Lepší poznatek zaznamenala přítelkyně, která zaparkovala na zebře a při příchodu k autu u něj už hlídkovali 2 příslušníci. Ochotna zaplatit za svůj přestupek byla zcela uzemněna reakcí, že prý žádná pokuta, ale jen se chtějí podívat jak to vlastě funguje:))
no do Prahy ideální auto, celkem těm ičkům fandím, kdyby ten operák byl 5k měsíčně taky bych si jedno vzal
, ted otázka jak to taky bude s bezpečností, ve středu jela žena do města s X5 a na křižovatce do ní vletěla paní s Yarisem, X5 má poškrábanej nárazník (nic ani neprasklo), Yaris zbořenej komplet předek
