Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 320D snížení auta pomocí sportovních pružin

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Corleone2309
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pon 05.05.2014 00:00
Bydliště: Olomouc

#21 Příspěvek od Corleone2309 »

No to je pekny ale kdyz je budu brat z BMW tak me to bude stat stejne jak celej podvozek jinde nebo se to da sehnat relativne za slusny penize?
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#22 Příspěvek od Sweden »

Kdyz to budes takhle prozivat tak si nic nekoupis.Jestli to chces pustit lehce dolu tak kup bud Eibach nebo H&R pruziny a pak uvidis jak dal,kdyz ti to nebude vyhovovat tak koupis stelovak a nastavis si vse svych prani a predstav
    E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
    Uživatelský avatar
    pavproch
    Registrovaný
    Příspěvky: 3886
    Registrován: úte 15.02.2011 01:00
    Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

    #23 Příspěvek od pavproch »

    já dával na m4Zlika H+R Sport Springs (-20mm předek i zadek) a zachoval sme OEM adaptivní tlumiče.... spokojenost, jen ve sport+ by mohly být ještě krapet tužší (ty tlumiče)

    na 3er sem dával KW V1 a...jízně to byla fantazie, ale fčíl (najeto 25tis km) začínám mít obavy, že přední tlumiče sou v řiti (nebo na cestě do řiti)

    navíc sem si potvrdil, co psali na e90post, že KW V1 sou extrémně citlivé na těplotu okolí - jak je pod nulou, sou tuhé jak drát, jak je plus 35, měkké jak řídká sračka

    příště pudu (u 3er) do Bilsteinu, asi... m4Zlika zřejmě delší dobu nechám, tak jak je...
    Uživatelský avatar
    pavproch
    Registrovaný
    Příspěvky: 3886
    Registrován: úte 15.02.2011 01:00
    Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

    #24 Příspěvek od pavproch »

    anebo pudu do H+R
    Uživatelský avatar
    omaro1
    Registrovaný
    Příspěvky: 64
    Registrován: ned 04.11.2012 01:00

    #25 Příspěvek od omaro1 »

    Pavproch: Zhruba 5 let zpátky jsem měl KW V1 na Passatu 2.8 V6 4 Motion, jízdní vlastnosti se po jejich instalaci změnily razantně k lepšímu, je ale pravda, že životnost tlumičů nebyla kdoví jaká, na přesný nájez si už nevzpomenu. Naštěstí se dají (nebo alespoň u těch pro Passat se daly) vyměnit v těchto tlumičích tlumící patrony.
    Jedna patrona vyšla tehdy na cca 2500Kč bez DPH, po výměně byly jízdní vlastnosti opět vynikající. :D
    Uživatelský avatar
    Francis Výkonná rada
    Výkonná rada
    Příspěvky: 5994
    Registrován: ned 31.08.2003 00:00
    Bydliště: střed Česka
    Kontaktovat uživatele:

    #26 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

    Corleone2309: Nenutím tě kupovat originál, jen ti dávám nápovědu k výběru. Kup si a namontuj co chceš, ale pak si nestěžuj, že to leží níž než jsi plánoval.

    Porovnat čísla pružin pro různé motorizace/typy karoserie není časové náročné, za 5 minut budeš vědět.
    328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
    323ti stock condition
    Uživatelský avatar
    pavproch
    Registrovaný
    Příspěvky: 3886
    Registrován: úte 15.02.2011 01:00
    Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

    #27 Příspěvek od pavproch »

    @omaro: díky za podnět

    @corleone: zkus prozkoumat nabídku H+R (do CZ vozí escape6), bilstein nebo i to KW (forcedracing)

    rozdíly v hmotnosti 50 kg imhio nehrajou roli, dva metráky (rozdíl i a xi, např.) už ano.

    skutečné snížení: sport pružiny H+R pro m4Zlika slibovaly sníženíé 3/4" a skutečnost sedí na chlup

    stavitelný KW V1 sliboval předek -20 až-50 (myslím), zadek -15 až -40 nebo tak nějak) a.... minimální snížení zadku sedělo an chlup, s předkem bylo třeba si hrát, imho minimální snížení bylo nula, takže s emuselo jít dost dolů...
    Corleone2309
    Registrovaný
    Příspěvky: 162
    Registrován: pon 05.05.2014 00:00
    Bydliště: Olomouc

    #28 Příspěvek od Corleone2309 »

    Dekuji za cenne informace vsem. Francis vim ze me do niceho nenutis a dekuji za odpovedi. Pokusim se nejak pozjistovat oznaceni pruzin sice nemam etku ale nejak se s tim poperu.
    Uživatelský avatar
    Francis Výkonná rada
    Výkonná rada
    Příspěvky: 5994
    Registrován: ned 31.08.2003 00:00
    Bydliště: střed Česka
    Kontaktovat uživatele:

    #29 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

    Ach jo, nepochopil. ETK nepotřebuješ, nejde o originální čísla dílů ale o to, co ti nabídnou jako alternativu.
    Poptej u prodejce pružin katalog a koukni na sadu pružin pro 320i, 320d, 335i, 335d, 335xi, ... případně pro coupe, convertible a touring. Pokud bude sada pružin pro všechny stejná, poděkuj, vrať katalog a už se tam nikdy nevracej.
    328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
    323ti stock condition
    MattyX Moderátor
    Moderátor
    Příspěvky: 12846
    Registrován: pát 18.01.2008 01:00
    Bydliště: Brno
    Kontaktovat uživatele:

    #30 Příspěvek od MattyX Moderátor »

    V katalogu musíš mít uvedeno maximální zatížení nápravy. Pokud je uvedeno nějaké snížení při určitém zatížení a ty máš lehčí auto na dané nápravě, je logické že budeš o kousíček výše a naopak pokud těžší, tak snížení se zvětší...
    V dnešní době, kdy se do auta dá najebat milion kravinek, kdy auto s panoramou, el. masážníma židlema atd. bude váhově jinde a tudíž ti nemusí snížení korespondovat.
    E30 328i Coupe M20 M-technic II
    E46 M3 SMG - žlučník
    E91 335i N54B30 - pracant :)
    E70 3.0d - mamacar

    Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
    Corleone2309
    Registrovaný
    Příspěvky: 162
    Registrován: pon 05.05.2014 00:00
    Bydliště: Olomouc

    #31 Příspěvek od Corleone2309 »

    Jop matix toto chapu a je to logicky ale ne kazdy vyrobce udava primo na strankach zatizeni na napravu. To je celej problem a napriklad ke katalogu kilenu jsem se proste nedopracoval.Ale myslenku chapu a budu se ji ridit.
    Corleone2309
    Registrovaný
    Příspěvky: 162
    Registrován: pon 05.05.2014 00:00
    Bydliště: Olomouc

    #32 Příspěvek od Corleone2309 »

    Jop matix toto chapu a je to logicky ale ne kazdy vyrobce udava primo na strankach zatizeni na napravu. To je celej problem a napriklad ke katalogu kilenu jsem se proste nedopracoval.Ale myslenku chapu a budu se ji ridit.
    MattyX Moderátor
    Moderátor
    Příspěvky: 12846
    Registrován: pát 18.01.2008 01:00
    Bydliště: Brno
    Kontaktovat uživatele:

    #33 Příspěvek od MattyX Moderátor »

    Mrkni na piston.cz něco tam máme od Vogtlandu.
    E30 328i Coupe M20 M-technic II
    E46 M3 SMG - žlučník
    E91 335i N54B30 - pracant :)
    E70 3.0d - mamacar

    Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
    Corleone2309
    Registrovaný
    Příspěvky: 162
    Registrován: pon 05.05.2014 00:00
    Bydliště: Olomouc

    #34 Příspěvek od Corleone2309 »

    tak k cemu jsem dosel
    Moznosti: weitec
    Eibach
    Kw
    H&R
    Vsechny vyse zminene maji zatizeni prdek/zadek
    1045/1200
    Me zatizeni dle TP je 940/1160 je tedy rozdil cca 100 kg na napravu hodne? Znamena to tedy ze kdyz je deklarovane snizeni 3cm tak pri mem zatizeni bude treba o cm mensi?
    Pak jsou tu origo m paket ale tam jsem zatim nezjistil zatizeni. Nejake dalsi Typy na pruziny?
    Uživatelský avatar
    Sweden
    Registrovaný
    Příspěvky: 3752
    Registrován: úte 02.02.2010 01:00
    Bydliště: Vysočina

    #35 Příspěvek od Sweden »

    100kg je podle me zanedbatelnych,kamarad mel e60 vzadu H&R -30mm,dolu mu to slo uplne presne o 30mm a kdyz jsme dozadu nacpali dve zensky o celkove vaze cca.110kg tak to uz dolu vubec neslo.
    H&R mam vyzkousene i osobne na byvale e61 a deklarovanych -30mm bylo naprosto presnych,takze u H&R bych se vysledku nebal,ted u e63 chci jit kvuli lepsimu komfortu do Eibachu.
    E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
    MattyX Moderátor
    Moderátor
    Příspěvky: 12846
    Registrován: pát 18.01.2008 01:00
    Bydliště: Brno
    Kontaktovat uživatele:

    #36 Příspěvek od MattyX Moderátor »

    100kg je přeci sakra rozdíl, mají to tam kvůli tomu, že jsou určeny pro všechny motorizace - tzn. pokud máš 2.0d tak to bude o krapet výš, než když budeš mít v autě 3.0 , nebude to o moc, ale bude to o něco výše.
    Každý auto reaguje na zatížení jinak, takže to co platí u E60 nemusí platit u E90 :)
    E30 328i Coupe M20 M-technic II
    E46 M3 SMG - žlučník
    E91 335i N54B30 - pracant :)
    E70 3.0d - mamacar

    Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
    Uživatelský avatar
    paveld
    Registrovaný
    Příspěvky: 3141
    Registrován: pát 25.05.2007 00:00
    Bydliště: Praha-západ
    Kontaktovat uživatele:

    #37 Příspěvek od paveld »

    100kg mi taky přijde jako dost. HR jsou poměrně tuhý pružiny, tak tam rozdíl v zatížení není tak znatelný jako u jiných měkčích pružin, ale tohle znát dle mě bude. Mám je na autě a rozdíl prázdný/plný kufr (což může být hodně zhruba necelých 100kg) udělá tak 1cm rozdíl ve výšce zadku.
    Uživatelský avatar
    Francis Výkonná rada
    Výkonná rada
    Příspěvky: 5994
    Registrován: ned 31.08.2003 00:00
    Bydliště: střed Česka
    Kontaktovat uživatele:

    #38 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

    Corleone2309: Rozdíl v zatížení předku je nemalý. Pružiny jsou jen pro tvůj model auta nebo pro celou řadu E90/E91/E92/E93?
    328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
    323ti stock condition
    Uživatelský avatar
    Sweden
    Registrovaný
    Příspěvky: 3752
    Registrován: úte 02.02.2010 01:00
    Bydliště: Vysočina

    #39 Příspěvek od Sweden »

    Celkem rad bych vedel kolik mm udela 50kg na sportovni pruzinu.Jak jsem psal jiz vyse,pruziny H&R,zadni naprava, po prilozeni zive vahy 110kg a rozdil vzdalenosti lem blatniku/stred kola oproti vzdalenosti bez zatizeni nemeritelny (rozumej nemeritelny klasickym metrem)
    E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
    Uživatelský avatar
    Sweden
    Registrovaný
    Příspěvky: 3752
    Registrován: úte 02.02.2010 01:00
    Bydliště: Vysočina

    #40 Příspěvek od Sweden »

    Francis píše:Corleone2309: Rozdíl v zatížení předku je nemalý. Pružiny jsou jen pro tvůj model auta nebo pro celou řadu E90/E91/E92/E93?


    Co jsem na to v rychlosti kouknul tak u Eibachu je psano pouze pro e90/91,za to ale pro vsechny motorizace krom 335i/335d.Takze o vysledku finalniho snizeni se da v tomhle pripade pouze spekulovat,H&R je v oznaceni pro dany vuz o chlup vpredu,mene motorizaci,x drive,apod.
    E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
    Odpovědět