Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E91 320D snížení auta pomocí sportovních pružin
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 05.05.2014 00:00
- Bydliště: Olomouc
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
já dával na m4Zlika H+R Sport Springs (-20mm předek i zadek) a zachoval sme OEM adaptivní tlumiče.... spokojenost, jen ve sport+ by mohly být ještě krapet tužší (ty tlumiče)
na 3er sem dával KW V1 a...jízně to byla fantazie, ale fčíl (najeto 25tis km) začínám mít obavy, že přední tlumiče sou v řiti (nebo na cestě do řiti)
navíc sem si potvrdil, co psali na e90post, že KW V1 sou extrémně citlivé na těplotu okolí - jak je pod nulou, sou tuhé jak drát, jak je plus 35, měkké jak řídká sračka
příště pudu (u 3er) do Bilsteinu, asi... m4Zlika zřejmě delší dobu nechám, tak jak je...
na 3er sem dával KW V1 a...jízně to byla fantazie, ale fčíl (najeto 25tis km) začínám mít obavy, že přední tlumiče sou v řiti (nebo na cestě do řiti)
navíc sem si potvrdil, co psali na e90post, že KW V1 sou extrémně citlivé na těplotu okolí - jak je pod nulou, sou tuhé jak drát, jak je plus 35, měkké jak řídká sračka
příště pudu (u 3er) do Bilsteinu, asi... m4Zlika zřejmě delší dobu nechám, tak jak je...
Pavproch: Zhruba 5 let zpátky jsem měl KW V1 na Passatu 2.8 V6 4 Motion, jízdní vlastnosti se po jejich instalaci změnily razantně k lepšímu, je ale pravda, že životnost tlumičů nebyla kdoví jaká, na přesný nájez si už nevzpomenu. Naštěstí se dají (nebo alespoň u těch pro Passat se daly) vyměnit v těchto tlumičích tlumící patrony.
Jedna patrona vyšla tehdy na cca 2500Kč bez DPH, po výměně byly jízdní vlastnosti opět vynikající.
Jedna patrona vyšla tehdy na cca 2500Kč bez DPH, po výměně byly jízdní vlastnosti opět vynikající.

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Corleone2309: Nenutím tě kupovat originál, jen ti dávám nápovědu k výběru. Kup si a namontuj co chceš, ale pak si nestěžuj, že to leží níž než jsi plánoval.
Porovnat čísla pružin pro různé motorizace/typy karoserie není časové náročné, za 5 minut budeš vědět.
Porovnat čísla pružin pro různé motorizace/typy karoserie není časové náročné, za 5 minut budeš vědět.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
@omaro: díky za podnět
@corleone: zkus prozkoumat nabídku H+R (do CZ vozí escape6), bilstein nebo i to KW (forcedracing)
rozdíly v hmotnosti 50 kg imhio nehrajou roli, dva metráky (rozdíl i a xi, např.) už ano.
skutečné snížení: sport pružiny H+R pro m4Zlika slibovaly sníženíé 3/4" a skutečnost sedí na chlup
stavitelný KW V1 sliboval předek -20 až-50 (myslím), zadek -15 až -40 nebo tak nějak) a.... minimální snížení zadku sedělo an chlup, s předkem bylo třeba si hrát, imho minimální snížení bylo nula, takže s emuselo jít dost dolů...
@corleone: zkus prozkoumat nabídku H+R (do CZ vozí escape6), bilstein nebo i to KW (forcedracing)
rozdíly v hmotnosti 50 kg imhio nehrajou roli, dva metráky (rozdíl i a xi, např.) už ano.
skutečné snížení: sport pružiny H+R pro m4Zlika slibovaly sníženíé 3/4" a skutečnost sedí na chlup
stavitelný KW V1 sliboval předek -20 až-50 (myslím), zadek -15 až -40 nebo tak nějak) a.... minimální snížení zadku sedělo an chlup, s předkem bylo třeba si hrát, imho minimální snížení bylo nula, takže s emuselo jít dost dolů...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 05.05.2014 00:00
- Bydliště: Olomouc
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Ach jo, nepochopil. ETK nepotřebuješ, nejde o originální čísla dílů ale o to, co ti nabídnou jako alternativu.
Poptej u prodejce pružin katalog a koukni na sadu pružin pro 320i, 320d, 335i, 335d, 335xi, ... případně pro coupe, convertible a touring. Pokud bude sada pružin pro všechny stejná, poděkuj, vrať katalog a už se tam nikdy nevracej.
Poptej u prodejce pružin katalog a koukni na sadu pružin pro 320i, 320d, 335i, 335d, 335xi, ... případně pro coupe, convertible a touring. Pokud bude sada pružin pro všechny stejná, poděkuj, vrať katalog a už se tam nikdy nevracej.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
V katalogu musíš mít uvedeno maximální zatížení nápravy. Pokud je uvedeno nějaké snížení při určitém zatížení a ty máš lehčí auto na dané nápravě, je logické že budeš o kousíček výše a naopak pokud těžší, tak snížení se zvětší...
V dnešní době, kdy se do auta dá najebat milion kravinek, kdy auto s panoramou, el. masážníma židlema atd. bude váhově jinde a tudíž ti nemusí snížení korespondovat.
V dnešní době, kdy se do auta dá najebat milion kravinek, kdy auto s panoramou, el. masážníma židlema atd. bude váhově jinde a tudíž ti nemusí snížení korespondovat.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 05.05.2014 00:00
- Bydliště: Olomouc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 05.05.2014 00:00
- Bydliště: Olomouc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 05.05.2014 00:00
- Bydliště: Olomouc
tak k cemu jsem dosel
Moznosti: weitec
Eibach
Kw
H&R
Vsechny vyse zminene maji zatizeni prdek/zadek
1045/1200
Me zatizeni dle TP je 940/1160 je tedy rozdil cca 100 kg na napravu hodne? Znamena to tedy ze kdyz je deklarovane snizeni 3cm tak pri mem zatizeni bude treba o cm mensi?
Pak jsou tu origo m paket ale tam jsem zatim nezjistil zatizeni. Nejake dalsi Typy na pruziny?
Moznosti: weitec
Eibach
Kw
H&R
Vsechny vyse zminene maji zatizeni prdek/zadek
1045/1200
Me zatizeni dle TP je 940/1160 je tedy rozdil cca 100 kg na napravu hodne? Znamena to tedy ze kdyz je deklarovane snizeni 3cm tak pri mem zatizeni bude treba o cm mensi?
Pak jsou tu origo m paket ale tam jsem zatim nezjistil zatizeni. Nejake dalsi Typy na pruziny?
100kg je podle me zanedbatelnych,kamarad mel e60 vzadu H&R -30mm,dolu mu to slo uplne presne o 30mm a kdyz jsme dozadu nacpali dve zensky o celkove vaze cca.110kg tak to uz dolu vubec neslo.
H&R mam vyzkousene i osobne na byvale e61 a deklarovanych -30mm bylo naprosto presnych,takze u H&R bych se vysledku nebal,ted u e63 chci jit kvuli lepsimu komfortu do Eibachu.
H&R mam vyzkousene i osobne na byvale e61 a deklarovanych -30mm bylo naprosto presnych,takze u H&R bych se vysledku nebal,ted u e63 chci jit kvuli lepsimu komfortu do Eibachu.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
100kg je přeci sakra rozdíl, mají to tam kvůli tomu, že jsou určeny pro všechny motorizace - tzn. pokud máš 2.0d tak to bude o krapet výš, než když budeš mít v autě 3.0 , nebude to o moc, ale bude to o něco výše.
Každý auto reaguje na zatížení jinak, takže to co platí u E60 nemusí platit u E90
Každý auto reaguje na zatížení jinak, takže to co platí u E60 nemusí platit u E90

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Corleone2309: Rozdíl v zatížení předku je nemalý. Pružiny jsou jen pro tvůj model auta nebo pro celou řadu E90/E91/E92/E93?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Celkem rad bych vedel kolik mm udela 50kg na sportovni pruzinu.Jak jsem psal jiz vyse,pruziny H&R,zadni naprava, po prilozeni zive vahy 110kg a rozdil vzdalenosti lem blatniku/stred kola oproti vzdalenosti bez zatizeni nemeritelny (rozumej nemeritelny klasickym metrem)
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Francis píše:Corleone2309: Rozdíl v zatížení předku je nemalý. Pružiny jsou jen pro tvůj model auta nebo pro celou řadu E90/E91/E92/E93?
Co jsem na to v rychlosti kouknul tak u Eibachu je psano pouze pro e90/91,za to ale pro vsechny motorizace krom 335i/335d.Takze o vysledku finalniho snizeni se da v tomhle pripade pouze spekulovat,H&R je v oznaceni pro dany vuz o chlup vpredu,mene motorizaci,x drive,apod.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket