Me nikdy zadne auto na non-RFT neplavalo... vlastne jo, plavalo.. před lety ... mel jsem na A3 zimni Barum Polaris 2 - 16ky ... a to byl opravdu tezkej prestrel... nejhorsi guma co jsem kdy zazil... barum nebrat..
MDaniel píše:Houmik: ne,nemyslim to spatne, chapu ze auto jde naladut lépe- je to pak o využiti a o penezich. Jelikož auto používám i na jizdu do práce a zpet tak nechci zásadní upravy. Rád bych si nechal poradit. Runflaty jsem sundal - mam 18" kola a auto zacalo hodne ale opravdu hodne plavat - zkouseli jsme s pavproch. Takze ted zvazuji co dal a jak to resit. Autem se rad projedu a zvazuji bud prechod na vetsi prumer kol s nonrft nebo koupit zpet rft pneu na 18 disk. Co se tyce podvozku,pokud bych mel mpodovozek,byl bych spokojen,ale nez davat do podvozku (ted placnu 50000kc) si radeji poridim vykonejsi verzi auta. Slo mi spise o doporuceni pro zacatek snizeni a pokud nekdo podvozku rozumi vice nez ja,rad si encham doporucit,klidne i za poplatek to co by autu pomohlo a najit kompromis.
Nerad bych koupil novou zimní sadu non-RF a zjistil, že to je na houby..
edit: polaris 2 jsem měl na oktavce (15") a souhlas.
Když koupíš dobré gumy, tak nonRF 18" určitě plavat nebude. Slyšel jsem o Matadorech a Barumkách, které v tomto rozměru na BMW plavali, ale tam je to o (ne)kvalitě kostry. Dobrá guma plavat nebude. Spíš budeš překvapen komfortem a jistotou na rozbité cestě.
V8 power BMW 650i LCI Spacegrau
Top down BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine BMW R1150R Atlantablau
P-zero nonRFT (225/40 R18 a 255/35 R18) sou dost "citlivé" na vyjeté koleje. Michelin Pilot SuperSport (prozatím je mám jen vepředu, tj 225/40 R18 nonRFT) se zdají být v tomhle moohem klidnější.
I v Z4 je komfort... měl jsem na E85 17ky RFT a když jsem je vyměnil za 18ky non-RFT tak jsem svoje auto skoro nepoznal, najednou to bylo krasne pohodlny, zadny rany do podvozku atd...
do prkýnka, sem to zvoral, šváára sa ptal na zimní 18", že?
zimní P-Sottozero Gen III. (225/40 R18 a 255/35 R18) sou fpoho, neplavou, jen teda sou taky citlivé na vyjeté koleje a hlavně se nesmí "přepálit" ježděním v letních těplotách, pak teda sou na vodě dost klouzavé....
Jel jste někdo dnes ráno autem? Do 9h docela OK, ale cca 9:15 jsem v letenským tunelu a pak až na Florenc jel na něčem, co klouzalo jako čistý led! Nemohl jsem zastavit ani se rozjet. Přitom bylo 5-6 stupňů a od kol aut stříkala voda. Bylo to fakt namrzlý, nebo zas jen nějaký issue s mýma gumama? Mám jet dnes do Liberce, to bude zábava...
Jestli mas stále ty pneu co jsi tu postoval, tak nevim cemu se stále divis... .. a to je ještě slabota, jakmile přituhne a padne lehka brecka, tak se ani nerozjedes..
No nějak mi to hlava nebere Chápu, že jsou tvrdší a vzadu nemaj vzorek, ale abych z 30kmh brzdil 10-20m s ABS, to mi přijde fakt neuvěřitelný... Navíc předek je OK.
edit: je to vlastně divný i proto, že když jsem s crossfire (stejná koncepce) jezdil po Praze v zimě na sněhu s letními gumami s cca 2mm vzorku, a takhle šíleně to neklouzalo..
Přezuto na nové Pirelli Sottozero 3 (non-RF), rozměry dle TP (225/40/18 + 255/35/18 ), nosnost vpředu 92, vzadu 94 (TP chce 88 ), verze XL tedy nějaká zesílená, DOT polovina 2015. Nafoukaný by měly být správně, servis jsem na správný tlak upozorňoval a i jim ukazoval, kde je štítek (ale nekontroloval).
Konečně to neklouže, možná to je nepatrně měkčí (spíš jen na kostkách) ale je to úplně nahovno, protože ostřejší zatočení volantem vyvolá křížový pohyb karoserie. Trochu se to rozvlní dokonce i při předjíždění kamionů. Dost mi to připomíná oktavii 1. gen. na 195/65/15 Polaris 2.. Sportovní režim nepomůže, je to prostě v gumách. V Praze můžu předvést..