Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klouže jak (hodně)!

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Zpráva
Autor
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#1 Příspěvek od shwaaraa »

Zdravím, kolegové!

Včera jsem jel se svojí e89 e35i za deště a málem jsem ji (ve městě) 2x rozstřelil. Koleje / přechod pro chodce je jak čistej led, na normálním asfaltu klouže jak quattro na sněhu. I s lehkou nohou při skoro každým rozjezdu bliká protikluz. Co to sakra je? Je to normální? Váha by měla být skoro 50:50 a zas tak lehká e89 není. Gumy mám kvalitní a vpředu cca 80%, vzadu 50%.. Tlumiče vpředu nový, kola 18" (tj. 225 vpředu a 255 vzadu). A6 jsem měl sice quattro a o 300kg těžší, ale zas (docela sjetý) 255 všude a bylo to úplně něco jinýho.

Čím to? Je to prostě vlastnost? Nebo jsem si tak zvykl, že za sucha sedí jako přibitá, že jsem teď na mokru na ni prostě moc rychlej? Nebo to bude gumama? V květnu jsem jel celou cestu do Avignonu na dálnici za vcelku hustýho deště v klidu 150, teď jsem chytl aqauplaning v 90 (je fakt, že to byla dost velká průtrž mračen).. Že by fakt gumy?

Jakou máte zkušenost na vodě?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Začal bych geometrií a zkouknul pneu...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

imho na 99% gumy (směs která změnila vlasnosti a je fčíl na renault)

mně tohle začaly dělat zimní P-sottozero gen3 poté, co jsem je "přepálil" dlouhou jízdou po dálnici ve vysokých teplotách....
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Sice nemám tak výkonný vůz, ale hledal bych problém v pneu. E89 je víkendovka, pneu můžeš mít z loňské nebo předloňské sezóny a pak se jejich vlastnosti mohly dramaticky změnit.
Mám na autě Pirelli P-Zero Asimmetrico, dot2011, jsou tvrdé a klouzavé i když treadwear 140 je deklaruje skoro jako semislick :-(
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Tom_e89
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 25.10.2014 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Tom_e89 »

Mám Z4 E89 28i (180kW - 350Nm) a jezdím s vypnutou stabilizací. Na suchu problém není, to drží jak říkáš - přibitá, ale včera při dešti jsem rovnal předbíhající zadek cestou do práce rovnou dvakrát. A to mám více vzorku na zadních pneu, než při předchozí zkušenosti na silnici po dešti, kdy Bridgestone Potenza 255/30 se vzorkem cca 3mm prokluzovali za jízdy do kopce i na trojku.
Takže je to jednoznačně způsobené pneumatikami. 50% gumy je u oturbené Z4 prostě málo...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tohle (ve městě, když je jen vlhko) není úplně o vzorku, mrkni na DOT značku na bočnici pneu. První E89 vyjely v 2009, do toho pneu mohly být klidně rok-dva skladové. Spíš budou už staré a ztvrdlé. Mně se takhle auto teď chová na letních... ale pneu z roku 2006, takže tam je to jasné - není to pneumatika, ale "puk". Brzo budu přezouvat, skoro už teď nejezdím a chtěl jsem je prostě dojet, když už tam byly.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pavproch píše:co jsem je "přepálil" dlouhou jízdou po dálnici ve vysokých teplotách....


a to jsi hrabal celou D1 ne ?
:smich: :smich2: :smich2:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

eeee, něco horšího.... cesta z lyží ve Francii v květnu, tj 1500km po dálnici ve svižném tempu při těplotě chvílema až ke 30st C.
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#9 Příspěvek od shwaaraa »

Jak to měříš? To se klidně mohlo stát, v srpnu jsem dal na jeden zátah Barcelona - Pha, venku 34 stupňů a po F-DE hranice jsem fičel 170 tempomat, od nich 200...

Ve CT jsem jel v tom dešti na moravu a na D1 jsem prostě nemohl jet rychleji než 100-120 a už tak mi to docela plavalo... Takže jsem se koukl na zadní pneu a ejhle! Jsou sjetý :) Mám je stjetý na bezpečnostní drážky, takže cca 2mm. To bude asi ono.

Takže už jen vymyslet, jestli koupit nový zadní letní, nebo rovnou všechny 4 zimní. Nebo rovnou nějakou 4x4 a Z4 zazimovat..
Tom_e89
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 25.10.2014 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Tom_e89 »

Za mě doporučuji koupit zimní obutí, protože je se Z4 na sněhu neuvěřitelná sranda.
První zima, malá rychlost a parkoviště pokryté ledem takovým způsobem, že se po něm nedalo ani chodit.
https://www.youtube.com/watch?v=jJgh3CNxB9c
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od shwaaraa »

Sranda je fajn, ale mám obavu, že když napadne sníh, bude to jako (bezpečný) dopravní prostředek trochu pokulhávat. Ale asi jo, dám to na zimáky. Ještě chvíli počkám, abych je nesjel před začátkem zimy..
Martyn
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 12.10.2003 00:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Martyn »

Ja kdysi koupil na 335i fungl nove 19ky s origo obutim Dunlop Sportmaxx a bylo to taky naprd, nebylo to tedy az tak dramaticke jak rikas, ale klouzalo to taky dost.. Pak jsem jednu bouchnul, udelala se mi na ni boule, tak jsem vymenil vsechny za Micheliny a bylo to nebe a dudy, drzelo to jak pribite, nechapu, pritom by sportmaxxy mely byt kvalitni pneu, testy mely dobre, recenze pozitivni... Jestli patecni smena:) nebo opravdu byly nekde dlouho uskladnene netusim, ale od te doby se dunlopu vyhybam:o)
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od shwaaraa »

Kouknu zítra na DOT a značku. Myslím, že to nebude jen sjetým vzorkem. Když jsem sjížděl z nuseláku, chytil jsem na mokru nedotáčivej smyk, ale přední gumy jsou vzorkově OK.

Nějaké tipy, kde v Pze a okolí pneu dodělat? :) btw. jen jsem blbě hledal, nebo tu fakt není žádný topic o launch control? Zkoušeli jste? Se budu muset mrknout do návodu, jak se to vůbec zapíná.. Primárně teda budu muset pohledat návod..
Tom_e89
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 25.10.2014 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Tom_e89 »

Určitě bude i tutoriál někde na youtube, já řídím manuál :roll:
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#15 Příspěvek od shwaaraa »

Tak mam Dunlop Sportmaxx a DOT 0114 vzadu a 2813 vpredu. To by melo byt OK. ale dam tam zimaky, je uz kosa a kdyz jsem dnes pred nejakym troubou brzdil i ocima, tak mi prislo, ze to nebyl zadny hit ani na suchu (nebo co to dnes je).
Martyn
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 12.10.2003 00:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Martyn »

shwaaraa píše:Tak mam Dunlop Sportmaxx a DOT 0114 vzadu a 2813 vpredu. To by melo byt OK. ale dam tam zimaky, je uz kosa a kdyz jsem dnes pred nejakym troubou brzdil i ocima, tak mi prislo, ze to nebyl zadny hit ani na suchu (nebo co to dnes je).

:lol:
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#17 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Me Dunlop Sportmaxx prisly o nicem na vicero autech, hlucne, na mokru klouzaly... na sport auto bych si je nedal ani nenechal...
“Ability is what you're capable of doing.”
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#18 Příspěvek od shwaaraa »

OMG. Jsem se dnes pořádně kouknul, na čem lítám po vodě kilo dvacet a trochu se mi zatočila hlava.. Vzadu jsou už spíš jen náznaky bývalého vzorku. Dal bych sem fotky, ale posranej mac mi je nechce zmenšit :)
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#19 Příspěvek od shwaaraa »

btw. co doporučujete na zimu v 18" RF? Co jsem koukal pro referenci na nejlevnější pneu, tak v téhle kombinaci toho ani moc ne výběr není (Pirelli).
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od xyron »

rozšiř si nabídku o non-RFT a máš hned mraky možností.....
Odpovědět