Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klouže jak (hodně)!
Zdravím, kolegové!
Včera jsem jel se svojí e89 e35i za deště a málem jsem ji (ve městě) 2x rozstřelil. Koleje / přechod pro chodce je jak čistej led, na normálním asfaltu klouže jak quattro na sněhu. I s lehkou nohou při skoro každým rozjezdu bliká protikluz. Co to sakra je? Je to normální? Váha by měla být skoro 50:50 a zas tak lehká e89 není. Gumy mám kvalitní a vpředu cca 80%, vzadu 50%.. Tlumiče vpředu nový, kola 18" (tj. 225 vpředu a 255 vzadu). A6 jsem měl sice quattro a o 300kg těžší, ale zas (docela sjetý) 255 všude a bylo to úplně něco jinýho.
Čím to? Je to prostě vlastnost? Nebo jsem si tak zvykl, že za sucha sedí jako přibitá, že jsem teď na mokru na ni prostě moc rychlej? Nebo to bude gumama? V květnu jsem jel celou cestu do Avignonu na dálnici za vcelku hustýho deště v klidu 150, teď jsem chytl aqauplaning v 90 (je fakt, že to byla dost velká průtrž mračen).. Že by fakt gumy?
Jakou máte zkušenost na vodě?
Včera jsem jel se svojí e89 e35i za deště a málem jsem ji (ve městě) 2x rozstřelil. Koleje / přechod pro chodce je jak čistej led, na normálním asfaltu klouže jak quattro na sněhu. I s lehkou nohou při skoro každým rozjezdu bliká protikluz. Co to sakra je? Je to normální? Váha by měla být skoro 50:50 a zas tak lehká e89 není. Gumy mám kvalitní a vpředu cca 80%, vzadu 50%.. Tlumiče vpředu nový, kola 18" (tj. 225 vpředu a 255 vzadu). A6 jsem měl sice quattro a o 300kg těžší, ale zas (docela sjetý) 255 všude a bylo to úplně něco jinýho.
Čím to? Je to prostě vlastnost? Nebo jsem si tak zvykl, že za sucha sedí jako přibitá, že jsem teď na mokru na ni prostě moc rychlej? Nebo to bude gumama? V květnu jsem jel celou cestu do Avignonu na dálnici za vcelku hustýho deště v klidu 150, teď jsem chytl aqauplaning v 90 (je fakt, že to byla dost velká průtrž mračen).. Že by fakt gumy?
Jakou máte zkušenost na vodě?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Sice nemám tak výkonný vůz, ale hledal bych problém v pneu. E89 je víkendovka, pneu můžeš mít z loňské nebo předloňské sezóny a pak se jejich vlastnosti mohly dramaticky změnit.
Mám na autě Pirelli P-Zero Asimmetrico, dot2011, jsou tvrdé a klouzavé i když treadwear 140 je deklaruje skoro jako semislick
Mám na autě Pirelli P-Zero Asimmetrico, dot2011, jsou tvrdé a klouzavé i když treadwear 140 je deklaruje skoro jako semislick

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Mám Z4 E89 28i (180kW - 350Nm) a jezdím s vypnutou stabilizací. Na suchu problém není, to drží jak říkáš - přibitá, ale včera při dešti jsem rovnal předbíhající zadek cestou do práce rovnou dvakrát. A to mám více vzorku na zadních pneu, než při předchozí zkušenosti na silnici po dešti, kdy Bridgestone Potenza 255/30 se vzorkem cca 3mm prokluzovali za jízdy do kopce i na trojku.
Takže je to jednoznačně způsobené pneumatikami. 50% gumy je u oturbené Z4 prostě málo...
Takže je to jednoznačně způsobené pneumatikami. 50% gumy je u oturbené Z4 prostě málo...
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tohle (ve městě, když je jen vlhko) není úplně o vzorku, mrkni na DOT značku na bočnici pneu. První E89 vyjely v 2009, do toho pneu mohly být klidně rok-dva skladové. Spíš budou už staré a ztvrdlé. Mně se takhle auto teď chová na letních... ale pneu z roku 2006, takže tam je to jasné - není to pneumatika, ale "puk". Brzo budu přezouvat, skoro už teď nejezdím a chtěl jsem je prostě dojet, když už tam byly.
Jak to měříš? To se klidně mohlo stát, v srpnu jsem dal na jeden zátah Barcelona - Pha, venku 34 stupňů a po F-DE hranice jsem fičel 170 tempomat, od nich 200...
Ve CT jsem jel v tom dešti na moravu a na D1 jsem prostě nemohl jet rychleji než 100-120 a už tak mi to docela plavalo... Takže jsem se koukl na zadní pneu a ejhle! Jsou sjetý
Mám je stjetý na bezpečnostní drážky, takže cca 2mm. To bude asi ono.
Takže už jen vymyslet, jestli koupit nový zadní letní, nebo rovnou všechny 4 zimní. Nebo rovnou nějakou 4x4 a Z4 zazimovat..
Ve CT jsem jel v tom dešti na moravu a na D1 jsem prostě nemohl jet rychleji než 100-120 a už tak mi to docela plavalo... Takže jsem se koukl na zadní pneu a ejhle! Jsou sjetý

Takže už jen vymyslet, jestli koupit nový zadní letní, nebo rovnou všechny 4 zimní. Nebo rovnou nějakou 4x4 a Z4 zazimovat..
Za mě doporučuji koupit zimní obutí, protože je se Z4 na sněhu neuvěřitelná sranda.
První zima, malá rychlost a parkoviště pokryté ledem takovým způsobem, že se po něm nedalo ani chodit.
https://www.youtube.com/watch?v=jJgh3CNxB9c
První zima, malá rychlost a parkoviště pokryté ledem takovým způsobem, že se po něm nedalo ani chodit.
https://www.youtube.com/watch?v=jJgh3CNxB9c
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: ned 12.10.2003 00:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Ja kdysi koupil na 335i fungl nove 19ky s origo obutim Dunlop Sportmaxx a bylo to taky naprd, nebylo to tedy az tak dramaticke jak rikas, ale klouzalo to taky dost.. Pak jsem jednu bouchnul, udelala se mi na ni boule, tak jsem vymenil vsechny za Micheliny a bylo to nebe a dudy, drzelo to jak pribite, nechapu, pritom by sportmaxxy mely byt kvalitni pneu, testy mely dobre, recenze pozitivni... Jestli patecni smena:) nebo opravdu byly nekde dlouho uskladnene netusim, ale od te doby se dunlopu vyhybam:o)
Kouknu zítra na DOT a značku. Myslím, že to nebude jen sjetým vzorkem. Když jsem sjížděl z nuseláku, chytil jsem na mokru nedotáčivej smyk, ale přední gumy jsou vzorkově OK.
Nějaké tipy, kde v Pze a okolí pneu dodělat?
btw. jen jsem blbě hledal, nebo tu fakt není žádný topic o launch control? Zkoušeli jste? Se budu muset mrknout do návodu, jak se to vůbec zapíná.. Primárně teda budu muset pohledat návod..
Nějaké tipy, kde v Pze a okolí pneu dodělat?
