Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě E39 530D

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě E39 530D

#21 Příspěvek od JaraX »

oddělej tu hydropistnici a zkus jak chodí kufr bez hydrauliky, měl by držet, taky by měl jít hladce zvedat, jeslti jsi dával nějaké pistnice z nahrady tak ty sou většinou naprd, repas se taky nemusí povíst (i když je to nejlepší cesta), taky je základ mít vyměnený olej v hydraulice.
ale pokud vím tak E39 zdědila to čerpadlo ze sedmy a tam jsem viděl mraky hydrualik a nikdy nebylo špatny čerpadlo. jeslti má 5er nějaký svoje vlastní čerpadlo tak je možný že to vyrobili ošizený :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Koupě E39 530D

#22 Příspěvek od Misanek »

Je fakt, že všechny čtyři pístnice jsem bral od Grannexu v druhovýrobě. Že by už fakt ani ne po roce bylo po nich? :?
Jinak dle ETK to sice nevypadá, že čerpadla bou s e65 totožná ( viz díl č. 12: http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... lic_parts/ ), nicméně mám ten dojem že na pohled jsou obě dvě od Hoerbiggera a u e65 je akorát jinak umístěno. U e39 mám nádržku horizontálně a u e65 je vertikálně myslím (nebo je to naopak, teď nevim).
Olej jsem se vyměnit snažil (vylil jsem celou nádržku, nalil nový, nechal čerpadlo několikrát otevřít/zavřít a tak asi 3x dokola), ale i tak změna k lepšímu nebyla úplně tak markantní, jak bych si představoval.

Ten nápad s tím vyčepováním pístnice neni vůbec špatný.Zkusím to a uvidím, jestli to víko ty pístnice zvládnou podržet.

Nicméně právě že je to čerpadlo v prdeli usuzuji z toho, že už nezvládne u touru to víko přetlačit z vertikální polohy a naopak při zavírání to čerpadlo s tím víkem celkem dost flákne a úplně sere na nějaký softclose :D Takže jsem si říkal, že pokud bych to čerpadlo nechal repasovat, tak doufám i v to, že by šlo nějak nastavit na větší tlak při otevírání a naopak na menší průtok při zavírání, aby to víko šlo pomaleji dolů a tolik sebou nebouchlo
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě E39 530D

#23 Příspěvek od JaraX »

nevymýšlej ,oni to mají z výroby dobře naladěné. myslíš že to naladíš líp?
základ je to prostě opravit, což bude beztak problém v těch pístnicích, rezavých pantech atd. základ je prostě aby pneumatika chodila jak má, pak řešit hydrualiku. stejný je to u E65, každej by spravoval hydrauliku, ale všichni maj unaveny pneumaticky pistnice. na pístnice z nahrady bacha, u těch pistnic nejen že existuje síla, ale taky existuje nějaká charakteristika, např na E65 když dáš na kapotu Meyle tak se to otvírá relativně pomalu, ale na konci to udělá ranu a prudce zastaví. když dáš origo, tak jede krásně hladce, rychle a ke konci se to zpomalí, jako by měla ta pístnice nějaký dojezd, stejně tak při rozjedu to prostě je vše plynulý. a už jsem viděl i pistnice z nahrady které mají nepravidelný chod, jede, zpomalí, jede, zrychlí atd. a když takové pistnice smícháš s elektronicky řízenou hydraulikou, tak to nebude nikdy dobře fungovat.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Koupě E39 530D

#24 Příspěvek od Misanek »

Tak znovu opakuji - pístnice jsou komplet ani ne rok staré, takže bych nepředpokládal, že budou v prdeli. To samé i panty, Ty jsem mazal když jsem tohle všechno dělal (leden tohohle roku).
Takže základ je dle tebe sehnat pístnice od BMW a poté řešit dál?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě E39 530D

#25 Příspěvek od JaraX »

néé, základ je zkusit jak to chodí když tam nebude hydraulika (odmontovat pistnici)
at sám vidíš jak chodí ty pistnice.
RocketMan
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 12.10.2016 15:51

Re: Koupě E39 530D

#26 Příspěvek od RocketMan »

Jelikož si plánuju auto nechat dlouho, tak počítám s tím, že mě čekaj čerpadla i vstřikovače jednoho dne. Jen bych byl nerad, abych si koupil auto za 130.000 Kč a pak mi odejde tohle všechno během dalších dvou měsíců. Jinak ten hydrokufr se dělal jen do touringa? Já bych chtěl spíš sedana.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: Koupě E39 530D

#27 Příspěvek od madmarty »

Pokud mi někdo radí zkusit pístnice, tak neremcám a zkusím to :) Na jiných autech kde jsem dal neorigo pístnice, tak umí odejít po dvou letech s tím, že s autem jedu 4x ročně a z toho jen 2x otevřu kufr a tam kde otevírám často odcházejí po roce i dřív. A to nebyla žádná xindlovní náhrada. Ony tam jdou třeba rozměrově, uchycením a délkou po vytažení, ale jak píše Jarax nemusí mít stejné síly. Dal jsem origo a je klid. Ono je radost cpát něco do kufru když víko padá na hlavu.... Nejvíc to zlobilo v zimních obdobích když se tam zvětší vůle.

Pokud se neví je lepší si je na chvíli od někoho půjčit a vyzkoušet, pozná se hned.
Odpovědět