Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Termostaty - klasika:-)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Termostaty - klasika:-)

#21 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Termoň (1x) konečně vyměněnej a auto valí taky jak vyměněný. Ta M54 se zahřeje na 95c tak za 5-10minut. Tišší chod, trochu lepší zátah a reakce plynu a hlavně spotřeba na odzkoušené trase o5 spadla o 0,5l dolu. Spokojenost, je to back in normal.
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz

Re: Termostaty - klasika:-)

#22 Příspěvek od abcent500 »

Tak ten musí být kouzelnej! Prosím tě pošli odkaz, kde si ho koupil! Objednám jich rovnou 10! :D :D :D
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Termostaty - klasika:-)

#23 Příspěvek od TANN3R »

Nemusí být nutně kouzelnej, jestli mu starej termostat držel pořád 60°. Ale jestli je Totic tak citlivej, že pozná minimální rozdíl ve směsi i jinde než na spotřebě, to posoudit nedokážu :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Termostaty - klasika:-)

#24 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hehe, řekl bych s elektronickým plynem se to posuzuje těžko, ono si to reaguje jak uzná samo za vhodný. Ale tu spotřebu mám celkem vypozorovanou, prý ten motor jakoby nejefektivnějc pracuje až při cca 95c. To poznáte když se motor zahřívá, nebo je už docela tichej ready, ne? :)

Ale taky je možný že únor není duben a s jarníma teplotama se to celý zlepšilo, nebo k tomu aspoň přispělo. ;)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostaty - klasika:-)

#25 Příspěvek od JaraX »

no já si myslím že jsem hodně citlivej na zvuky, chování auta atd, a špatnej termostat poznám akorát na spotřebe, tam rozdíl fakt je.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Termostaty - klasika:-)

#26 Příspěvek od Filozof »

Já bych si pískal mám opačný problém ... a tím je to že druhej termostat jsem vyměnil a stále si motor drží běžně 108-110C v zimním čase...
upozornuji pro rýpaly že mám 728i to je motor M52B28 který má pracovat kolem 93-96C... vše nad 100C je špatně.

Takže natlakované hadice samozřejmě a vypadá to že hadice nahoře je horká a hadice dole vlevo co jde k termostatu je studená ...kolem 28-30C.

Mám asi zase špatnej termostat protože dle mého nepřepíná okruhy a valí jen malý okruh kterej se muže strhat ...
Nebo je problém jinde - odvzdušnění ...to jsem dělal asi 5x přesně podle postupu a nevím kde je tedy problém
třetí možnost mě napadá že je nějaká závada na motoru jen nevím jaká.

Měření proběhlo i měřákem teploty bezdotykovým a opravdu z venku je na motoru 106-107C naměřeno takže čidlo co říká 108-110C je v pořádku.

M52 by tlakovat hadice nikdy neměla podle mě. To je devíza pouze V8 kde se teplota šplhá k 106-110C

Jakej termostat koupit ? to bude první krok. BEHR nebo ....
Co dál vymyslet ?

Olej ve vodě ani voda v motoru není.
Musím to řešit akutně protože jak vylezou teploty tak motor uhoří ... začne vařit ... a to jezdím dálnice pohodových 120-140km/h.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostaty - klasika:-)

#27 Příspěvek od JaraX »

první bych na to mrknul termokamerou, pokud bych tam nic neviděl tak druhej termostat.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Termostaty - klasika:-)

#28 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tam bývá Hella, Behr 92c, ne? Podobně jako u mě..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Termostaty - klasika:-)

#29 Příspěvek od Filozof »

presne tak. vypada to ze se voda honi v malem okruhu . takze objednam hella 92c a uvidime.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Termostaty - klasika:-)

#30 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ještě tam mám jeden prblm na é-šede, po přehození nárazníku mi začalo čidlo teploměru ukazovat -40c. :?

To jest KO čidlo, nebo jen rozpojená kabeláž, nebo se to dá nějak ještě zkalibrovat přes diag :?:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostaty - klasika:-)

#31 Příspěvek od JaraX »

u E60 často odchází budíky, vypálí se v nich cestička a pak to neukazuje teplotu, ale samozřejmě klidně to muže být i shnilá kabeláž, čidlo pokud je opticky KO tak většinou jde. každopádně první kontrola kabeláže, pak čidlo, pak budíky. nic se na tom nekalibruje
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Termostaty - klasika:-)

#32 Příspěvek od Filozof »

Nabízí se mi značka BEHR 92celsia jako termostat pro M52B28.
Mám pocit že je to to samé jako hella nebo jak je to stěmi výrobci ? někde mám na dílech psáno HELLA BEHR.
Alespon tak mi to říkal servisák na dílně že by neměl problém bejt v tom termostatu prý se dává často na BMW.

Mám si jej vzít ? Hella není skladem nikde prej. Tak netuším jak je BEHR dobrej či je to stejné jako Hella.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Termostaty - klasika:-)

#33 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo v tom případě to patří pod stejnej průmyslovej konglomerát, podobně jako (Siemens / VDO / Bosch), nebo (ZF / Sachs / BOGE / Lemforder) apod. ;)
Furt stejná banda..

Jinak dobrej článek proč asi zmizely budíky teploty z palubky: https://www.autoweb.cz/d-fens-soumrak-teplomeru/
:lol:
Odpovědět