Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 vs e60 - rádce při koupi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
bmw_pepa
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: stř 18.01.2006 01:00

#301 Příspěvek od bmw_pepa »

Filozof píše:To je pěkný a kolik to dělá v penězích ? At mám představu já nezasvěcený E34kař :D

Dělal jsi na autě opravy sám či servis ?

Já se snažím dělat opravy sám případně známej mechanik když potřebuji zvednout auto. takže relativně jen platím díly a pár stovek za servis ...

MOD fishmaker : odstraněna citace přímo předchozího příspěvku

Tak já si veškeré opravy dělám sám, tudíž mě to stojí jen v materiálu. Nejdražší opravu bych tipoval výmětu té vodní trubky,materiálově ani ne spíš co se týče práce protože to je pěkný oser, ale udělat se to dá ostatně jako všechno.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#302 Příspěvek od JaraX »

ale neni to tak hrozny, stačí si koupit tu teleskopickou trubku a nemusíš sundavat prsa apod
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#303 Příspěvek od Filozof »

Snejk píše:Filozofe, mam te rad, ale moc filozofujes...

stahujes kalhoty jako vetsina lidi a brod je jeste daleko... das na kecy v klecy a naprostou armadu predsudku...

to ze si nakousnul neco tak sprosteho jako je oktavka a superb.. budiz ti prominuto i kdyz nechapu... kdyz vidim jakou 7er muzes mit za cenu oktavky a superba tak ... :lol: vubec... o tom se nemusime dal bavit...

a ty servisni naklady... to mas tezky... jak ti to jen vysvetlit...
samozrejme autorizak te sni zaziva... ale to te sni i u e34 :lol:

ale ze zrovna ty chces tady srovnavat servisni naklady e60 a e65 pritom nemusis chodit daleko a musis sam vedet moc dobre jak to je... rikam ti to narovinu. servis e65 je mnohem levnejsi jak servis e60.. jako servis e38 je levnejsi jak e39... to tak bylo je a bude... dostupnost dilu na e60 je proti e65 tak mizerna, cena novych dilu v bmw prakticky identicka ne-li pro e65 lepsi atd... a pak tu mame faktor prace... at uz svoji .. a nebo cizi.. protoze to, co ti v e38 a e65 zabere par minut... ti v e39 a e60 zabere cele hodiny :lol: prakticky neni servisniho ukonu ktery by se nedelal v petce dyl nebo stejne dlouho... takze ono se to nakonec vykompenzuje :lol:
a co ti mam povidat... zeptej se doma, jak krasne se vyndaval takovej priblblej vzduchovej filtr a kdyz uz sme u tech nakladnejch oprav... tak bud rad ze sem tehda zachranil tu rozvodovku na xdrive za 40k... takze ono je to uuuplne jedno jakej srac si koupis... ta vec ti bud extremne poslouzi ... (jako zatim vsechny moje 7er) ... a nebo te proste zrujnuje.. jak to tady tak ctu :lol: Je to jen o tom dobre to koupit... dobre to umet servisovat.. a nebejt trotl... pak muzes jezdit 7er klidne 5 let a nezanecha to na tobe zadne vaznejsi nasledky 8)

ps: a to samozatmivaci zrcatko pro vas za rozumnejsi cenu je prakticky nesehnatelne... na e65 bych jich za tretinu sehnal uz armadu... takze... zapomen s e60


Jasně vím jak to myslíš a máš pravdu. Navíc vím že jsi v obraze, protože nejen že auta opravuješ ale taky nějaké ty 7er vlastníš že ?

Defakto 7er je muj sen ...a jednou si jej snad splním nejen kvuli bezpečnosti a luxusu co to auto nabízí ale taky kvuli tomu TOP kousku od BMW o které se tady furt mluví :-)

Ale asi bych potřeboval i nějake kurzy oprav protože defakto na E34 si hodně věcí dokážu pomoci a poradit u 7er e38 či e65 bych musel obsolvovat nějaké delší aspon rozsáhle školení jak se co rozdělává a montuje dohromady ...protože tohle servisovat si snad netroufne ani muj mechanik pokud jde třeba o nějaké spešl věci.
Možná tak ještě e38 která má některé prvky stejné jako E34 ale ta e65 je už zase jinde. A mě se zas líbí po face hlavně předek auta takže bud luxusní E38 nebo pak E65 po face. Cenově stále jinde.

SNEJKOVO rozhřešení má pro mě velkou váhu takže to beru.

S naší E60kou vím jaké to je ..a je to trápení občas jak píšeš něco sehnat jako je třeba zrcátko co potřebujem je problém jak vidím.
No ještě že to dopadlo jak říkáš.

PS: Prostě si tady snažím vytvořit nějakej reálnej finanční obraz o 7er třeba 740i (LPG) abych věděl kolik si měsíčně mimo výdaje na benzín/lpg musím dát na provozní náklady. Zda je to 3-4 nebo více tisíc měsíčně ... at mám nějakou představu. Zda bych utáhl nebo ne 7er. Pokud by přišla nějaká brutální oprava třeba za 60-100k tak bych to asi rovnou zabalil. u auta s cenou za 100k

PSS: Stačila by mi nějaká luxusní ALPINA E38 :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#304 Příspěvek od JaraX »

ono je to prostě o tom co koupíš, mam zakaznika co koupil vylitanou kurvu E38 za 80 a to auto je u mě aspon 1x měsíčně, po tom co do toho narval tak 50 už to začíná byt v rozumnym stavu, ale stejně se občas něco posere. pokud koupíš top E38 tak jsi schopen najet spoustu km bez závad. Ja bych šel rovnou do E65, protože dobrou E38 pod 150 už těžko koupíš, kdežto dobrou E65 už kolem 200 koupit mužeš.
řekni zakaznikum kterym servisuju E65 at sem napíšou co do toho dali, teda všem krom toho jednoho co ma 730D, do toho se dá cpát vrchem spodem :)
bmw_pepa
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: stř 18.01.2006 01:00

#305 Příspěvek od bmw_pepa »

JaraX píše:ale neni to tak hrozny, stačí si koupit tu teleskopickou trubku a nemusíš sundavat prsa apod

To máš pravdu, ale než dát 1000 doláčů za rouru to si to za ty rachy raději rozeberu a pohraju si s tím. Nehledě na to že jsem alespoň odstranil úniky oleje z motoru jelikož zněj pěkně chcal :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#306 Příspěvek od JaraX »

to snad nestojí tolik, ja myslel že stojí 100
bmw_pepa
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: stř 18.01.2006 01:00

#307 Příspěvek od bmw_pepa »

Co jsem koukal po netu, tak je všude kolem 1000 dolarů + - nějaký drobný, výrobců jsem viděl několik, určitě to časem půjde dolu, konce jsem přemýšlel že bych jí nechal vyrobit, ale jedna se nevyplatí a kolik by se jich udalo jsem netušil, tak jsem zvolil promě cestu nejmenšího odporu a udělal to origo způsobem.... mě to materialově vyšlo zhruba 5 táců i s olejem a filtrem, zbytek jsou těsnění co jsem rovnou měnil.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#308 Příspěvek od JaraX »

aktualizovano
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#309 Příspěvek od vlastnemec »

Ahoj tak nějak jsem početl, ale nějak jsem nenarazil na Dynamic Drive co to dělá vím, ale spíše mě zajímá co to obnáši v servisu, příplatek je celkem hodně velkej a když už pujdu do sedmy tak chcu to nej. Jinak jsem chtěl původně e39 540, ale když vidím ty ceny tak raději došetřím a půjdu cestou e65/66 JaraX mě naťukl a má pravdu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#310 Příspěvek od JaraX »

dynamic drive sou aktivní dynamické stabilizátory, jen tak moje zkušenost,
zatáčka kterou jezdím s E66 745Li (2200kg) s DD, projíždím 130-140, stejnou zatáčku jsem schopen projet s krátkou E65 735i s DD cca 145, možna i 150, no a 730D bez DD to projžídím 110, víc se tam neda.
Snejkova informace byla že sjezd kterej jezdí s kratkou 745i bez DD v 70ti dá v pohodě přes kilo vybavenou a těžkou 760 v longu s DD.

servis DD není velkej. prostě pokud praskne hadice tak stačí hadici vyměnit (nejdražší stojí tuším 10), nebo si ji nechat vyrobit za par tisic v hydraulik servisu, případně ji jen nechat spravit, je to prostě hydrualika s velkyma tlakama. že by odešel elektro ventil nebo přímo stabik jsem neviděl ale E65 už je na díly dost.

Jinak jsem včera jezdil E60 a uvědomil jsem si jak je to auto uplně antiergonomicky, abych pro otevření okna musel zvedat ruku, to se mi dlouho nestalo :)
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#311 Příspěvek od hurvajs77 »

zvedat ruku... :-D. Nicmene je asi zazity mytus, ze lidi od DD odrazuji. Ja ho puvodne chtel, dost lidi ho rozmlouvalo, protoze se dost kazi a opravy jsou klidne radove 10tis. Ale asi to neni pravda. Nicmene jsem auto s DD nenasel a nemam, ale v pristim bych ho chtel. Snejk me vezl ve sve lodi a je to fakt husty... :). Uz chapu proc ho bavi jezdit kruhace... :-P
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#312 Příspěvek od JaraX »

no ja zkoušel i to co snejk ještě ne, ve 250ti ostrou myšku kolem auta na dalnici, a prostě auto s DD to da :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#313 Příspěvek od Filozof »

toto je ten dynamic drive v BMW 7 ?

http://www.youtube.com/watch?v=hw2dr6Zb ... re=related

asi pro představu - chtělo by to česky aspon
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... XScS8a6bso


jak to vypadá na silnici ? by mě zajímalo jak pocitově tak ve skutečnosti jak to funguje v menší či větší rychlosti zda stíhá reagovat na nerovnosti výmoly atd.

Potom srovnání třeba se systémem v AUDI A8

V budoucím autě to prostě chci taky :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#314 Příspěvek od JaraX »

asi před 6-7 rokama jsem byl na předváděčce dynamic drivu, dostali jsme do ruky 2x 650i jednu s DD a jednu bez DD,

jezdil se jak běžný provoz tak slalom a rozdíl byl opravdu znatelnej, auto s DD se prostě při slalomu vubec nenahyba, při myšce na slalomu ti přijde že se to auto jen přesunulo podélným směrem. kdybych udělal ve 250ti myšku kolem auta s autem bez DD tak jdu asi přes střechu, neskutečně to zvyšuje agilitu auta.
E60 to ma taky, ale asi tak 1x ze sta, navíc to tam bude beztak nanuhnany tak že to nepujde servisovat.
jen pro představu v zimě jsem byl na xdrive akci kde byla soutěž o nejvyšší rychlost při losím testu, k dispozici byla celá škála aut s xdrive, ja tehdy zajel rekord celyho víkendu, tuším že 120lidi, dal jsem v losím testu 133kmh, předchozí rekord byl 128km, pruměr tak 90, to by asi nebylo tak divny, ale ted rekord jsem dal v 750ixd, rychleji to nešlo ani s 335xd

co se týče adaptace DD, není nad to si pustit E66 ku a dívat se jak tancuje :)
Moribundus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: pon 31.08.2009 00:00

#315 Příspěvek od Moribundus »

Debilní dotaz, jak poznám že to tam mám? Když otevřu motor tak nahoře u tlumičů mám nějaký konektory...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#316 Příspěvek od JaraX »

pokud ti z tlumíču vedou dráty, tak máš EDC, v menu máš pak volbu EDC,
dynamic drive poznáš když vlezeš pod auto a uvidíš že uprostřed naprav sou takovy velky kurvy.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#317 Příspěvek od hurvajs77 »

Jak pise JaraX, v praxi je to proste tak, ze se auto v zatacce nenaklani... Ja to puvodne chtel, ale nenasel jsem auto, ktere ho melo. Pak mne vezl Snejk ve sve lodi a v dalsim aute DD proste chci... :-). Jen skoda, ze pokud by slo DD dodelat, stalo by to asi tezky prachy - tedy jestli to vubec jde? He?
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#318 Příspěvek od JaraX »

zkus sem popsat jakys citil rozdily mezi kratkou bez DD a dlouhou s DD
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#319 Příspěvek od hurvajs77 »

Pocit je to fakt hodně velký. Třeba moje E65 nemá DD a pokud udělám myšku, nebo rychle projedu ostrou zatáčku, tak se člověk musí zapírat noha a prostě cítí, jak se auto naklání. Moc si ani nedokáži přestavit E66 bez DD... To musí člověk lítat jako nudle v bandasce.

Kdežto s DD skoro člověk ani nepozná, že jede do zatáčky. Když mi DD ukazoval Snejk, tak jsem před kruháčem měl fakt divný pocit a přistihl jsem se, že brzdím... :-D. Snejk na kruháč vlítnul tak o dobrejch 30km/h rychleji a auto bylo prostě rovně. Neskutečný, valil jsem bulvy. Když jsme byli za kruháčem, Snejk pronesl, že co má DD, baví ho kruháče... :-D. Ani se nedivím. Jak píšeš Ty, ve vysokých rychlostech musí myšky působit jako náhlé a změna směru

Udělal jsem chybu, že jsem slevil z požadované výbavy.

Nicméně JaraXy, šlo by DD dodělat? Předpokládám, že by do byl ranec, musely by se ani měnit nápravy... Ale pokud by jsi mi řekl, že se vejdu kolem 60-80tis, asi bych do toho šel. Sice by to pak nikdo při prodeji neocenil, ale DD je fakt skvělá věc.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#320 Příspěvek od JaraX »

nemyslím že by dodělání DD stalo 60 tisic,
prostě stačí přehodit napravnice, servopumpu, apod
plus ty hydroelementy, hadice, hydroblok.
když celej dd koupíš třeba za 15 tak práce musí byt max 15
ovšem u 730D to bude stejně vždycky zbytečna investice, to auto bude vždy nekomfortní, si radši kup 745i na LPG a ještě ti zbyde.
Odpovědět